ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

Αντ. Παπαδεράκης στην Πάτρα για το Open Mall


Αύριο Παρασκευή 3 Ιουνίου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου Πάτρας (Patras Open Mall). Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, θα μιλήσει ο Γ.Γ. Εμπορίου & Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης με θέμα: 


«Ο ρόλος της Μικρομεσαίας Επιχείρησης στην ανασυγκρότηση της Εθνικής Οικονομίας».Ο κ. Παπαδεράκης μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» και στην εκπομπή «Ποντάρω Κόκκινο».

«Τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου ήταν μια πιλοτική εφαρμογή μιας προσπάθειας των ανθρώπων του εμπορίου να απαντήσουν στις προκλήσεις των εξελίξεων.

Η πρόταση είναι να ενταχθούν περισσότερα ανοικτά κέντρα εμπορίου και στο επόμενο επιχειρησιακό πρόγραμμα, στο νέο ΕΣΠΑ.

Οι προκλήσεις , οι πιέσεις, έχουν να κάνουν και με την παρατεταμένη κρίση που βρίσκεται η χώρα μας από το 2009. Σε αυτό το διάστημα η κατανάλωση έχει μειωθεί στο 34%. Αυτό είναι μια σημαντική μείωση που δέχεται ο κόσμος του εμπορίου. Πέραν των άλλων, υπάρχει και μια ανάπτυξη των αλυσίδων. Έτσι λοιπόν, δημιουργήθηκαν τα ΑΚΕ, μια προσπάθεια συνέργειας των τοπικών καταστημάτων να δημιουργήσουν ένα χώρο με παράλληλες δράσεις, να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες, να δημιουργήσουν διαδικασίες μιας συλλογικής προσπάθειας.

Έχω τη γνώμη ότι αυτή η εμπειρία πρέπει να αξιοποιηθεί. Πρέπει να προχωρήσουμε περισσότερο και σε κινήσεις συνέργειας, σε θέματα τροφοδοσίας, προμηθειών. Να υπάρξει διασύνδεση και με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η γνώμη μου είναι ότι σε δέκα χρόνια το εμπόριο ή θα είναι ηλεκτρονικό ή δεν θα υπάρχει ή θα συνδυάζεται με το ηλεκτρονικό. Να μπουν και τέτοια στοιχεία σε αυτές τις κοινές δράσεις. Το βασικό είναι να προστατευτούν τα συμφέροντα και των πολιτών ως καταναλωτές, αλλά και των πολιτών ως επιχειρηματίες, μικροέμποροι, καταστηματάρχες κτλ.

Να μην τα δούμε στατικά, αλλά δυναμικά, να τα δούμε ενταγμένα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πρωτοβουλιών και δράσεων.

Ο τομέας ψυχολογίας έχει σημαντικό ρόλο στην αγορά και γενικότερα στην οικονομία. Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ψυχολογία θετικών προσδοκιών για το επόμενο διάστημα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδεράκης.

Όσον αφορά το θέμα του υψηλού κόστους των ενοικίων των καταστημάτων ανέφερε μεταξύ άλλων, «Δεν μπορούν να μπουν πλαφόν στις τιμές των ενοικίων και των προϊόντων. Υπάρχουν κάποιες επιτροπές σε επίπεδο περιφερειακών ενοτήτων φιλικών διακανονισμών μεταξύ των ιδιοκτητών και ενοικιαστών ακινήτων. Βέβαια αυτό είναι μια μικρή παρέμβαση.  

Το βασικό είναι να αλλάξει η δομή της οικονομίας. Είχαμε διαχρονικά μια διαδικασία στη χώρα μας, αποεπένδυσης  στη σφαίρα της παραγωγής και επένδυσης στη σφαίρα των υπηρεσιών και των ακινήτων. Αυτό λοιπόν έχει δημιουργήσει στρέβλωση. Όσο αυτό διορθώνεται ενισχύοντας την παραγωγική διαδικασία, τόσο θα εξισορροπεί και η αγορά των ακινήτων».

Ενώ συνέχισε αναφερόμενος σε σχετικό ερώτημα για την αύξηση του ΦΠΑ, «Έχουμε μια δύσκολη συμφωνία, έχουμε μια δύσκολη δουλειά. Αυτό  που θα πρέπει να μας απασχολήσει είναι ότι τα βάρη της κατάστασης αυτής, που θέλω να πιστεύω ότι είναι η τελευταία πράξη του δράματος, είναι τα βάρη τα οποία πραγματικά θα μοιραστούν δίκαια. Έτσι στα πλαίσια αυτής της συμφωνία που έγινε τον Ιούλιο, έγινε μια κατανομή των 5,4 δις που ήταν τα μέτρα, ούτως ώστε να μοιραστούν περισσότερο σε αυτούς που έχουν και λιγότερο σε αυτούς που δεν έχουν. Έτσι στα πλαίσια αυτά είναι και η αύξηση του ΦΠΑ σε ορισμένα προϊόντα. Δεν είναι κάτι που βοηθάει την αγορά, κάθε άλλο. Νομίζω όμως ότι πρέπει να κρίνουμε όλα αυτά στο σύνολό τους και σε σχέση με το φορολογικό, και με άλλες ρυθμίσεις που έχουν γίνει και πολύ περισσότερο να τα συγκρίνουμε σε σχέση με τι άλλες επιλογές έχουμε. Δηλαδή, έχουμε να επιλέξουμε μεταξύ ενός κακού και ενός χείριστου. Γίνεται αυτό το διάστημα μια υπερβολική και πολλές φορές διαστρεβλωμένη προβολή της δύσκολης αυτής πραγματικότητας η οποία έχει και πολιτική στόχευση.

Εμείς θέλουμε να υπηρετήσουμε το σχέδιο με ένα αίσθημα δικαίου, απονομής δικαιοσύνης και στα βάρη και στην απόδοση ευθυνών σε αυτούς που οδήγησαν τη χώρα μας σε αυτή την κατάσταση, να προχωρήσουμε σε μια ελπιδοφόρα προοπτική για την πατρίδα μας.  

Απ’ τις προηγούμενες μεταβολές που είχαμε στο ΦΠΑ, ως ειδική γραμματεία που είχαμε κάνει μια ανάλυση, η εμπειρία δείχνει ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις προϊόντων ο ΦΠΑ απορροφήθηκε, ή οι μεταβολές που υπήρχαν δεν ήταν ανάλογες της αύξησης του ΦΠΑ.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι οι επιχειρήσεις μετράνε πάρα πολύ το πόσο θα αυξήσουν τα προϊόντα τους γιατί ξέρουν ότι έχουν να κάνουν με μια κοινωνία που έχει δυσκολίες. Μια επιχείρηση θα σκεφτεί πόσο θα αυξήσει, αν θα αυξήσει, αν θα απορροφήσει αυτό το 1% αύξησης στο ΦΠΑ ή θα το μετακυλήσει στο ΦΠΑ και πόσο αυτό θα επιβαρύνει την κατανάλωση.
Θεωρώ πάντως ότι δεν θα έχουμε τέτοιες μεταβολές».

« Έχουν αλλάξει οι κανόνες λειτουργίας της αγοράς. Έχουν ξεφύγει από την επιβολή τιμών. Βέβαια υπάρχει η επιτροπή ανταγωνισμού. Εν πάση περιπτώσει, ο καταναλωτής είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει  και τις τιμές γιατί αυτός μπορεί να επιλέξει τον α, τον β, τον γ’ προμηθευτή. Η παρέμβαση της πολιτείας είναι να επηρεάσει τους βασικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τη λειτουργία μιας οικονομίας και της αγοράς. Βέβαια οι αποδόσεις αυτών των παρεμβάσεων δεν είναι άμεσες, αλλά μακροπρόθεσμες» συμπλήρωσε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαδεράκης.    

Δεν υπάρχουν σχόλια: