ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

Κυβερνητικό περισκόπιο της επικαιρότητας




Για τη συνάντηση του Αλ Τσίπρα με επιχειρηματίες που επενδύουν στην Ελλάδα

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η πορεία της πρώτης αξιολόγησης, ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της κυβέρνησης, και οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για δημιουργία φιλικού επενδυτικού κλίματος.   

Ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τους επενδυτές σχετικά με τις κυβερνητικές θέσεις και πρωτοβουλίες, προκειμένου να επιβληθεί σταθερό φορολογικό σύστημα, να αντιμετωπιστούν η γραφειοκρατία και η διαφθορά, και να πολλαπλασιαστούν οι επενδυτικές ευκαιρίες μέσα από την εδραίωση της πολιτικής σταθερότητας. Συζητήθηκαν επίσης τα οικονομικά δεδομένα που στοιχειοθετούν εικόνα ανάκαμψης για την ελληνική οικονομία, με κύριους συντελεστές, την επιτυχημένη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, την υπέρβαση των προϋπολογισμένων εσόδων κατά περίπου 2 δισ. ευρώ για το 2015 και την σταθεροποίηση της οικονομίας, με βραχυπρόθεσμη προοπτική επιστροφής σε ρυθμούς ανάπτυξης.

Ν. Παππάς: Η ΝΔ δεν θέλει να γίνει διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες

Το δίλημμα είναι αν πρέπει να γίνει διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες, και η ΝΔ δεν θέλει να γίνει διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες

«Αν κάποιος προσπαθήσει να δημοπρατήσει πάγο στους Εσκιμώους, η δημοπρασία θα είναι άγονη διότι ο πάγος είναι σε αφθονία στην περιοχή. Νομίζω πως αυτός είναι ο κρυφός σκοπός της ΝΔ, διότι όλες οι τοποθετήσεις εκεί κατατείνουν

Απαντώντας στην κριτική περί «υπερκαναλάρχη» ο Ν. Παππάς τόνισε πως «αν αυτός ήταν ο στόχος μας θα είχαμε αποφύγει κάποιες από τις χυδαιότητες που έχουμε δεχθεί. Στην χυδαιότητα και εμετό θα είχαμε βάλει ένα φρένο. Και λυπάμαι και προσωπικά που δεν τα καταφέραμε».

Μ. Μπαλαούρας «Δεν έχω να αποδείξω τίποτα στα παπαγαλάκια της διαπλοκής»

«Η διαστρέβλωση των δηλώσεων μου σε σημερινή συνέντευξη στο Vima FM δεν εξυπηρετεί τίποτα άλλο εκτός από το να πληγεί η κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ. Η αντίθεσή μου σε κάθε μορφή βίας, όπως και η καταδίκη της τρομοκρατίας είναι δεδομένες μέσα από τη μακρόχρονη πορεία μου στην Αριστερά. Δεν έχω να αποδείξω τίποτα στα παπαγαλάκια της διαπλοκής.»

Για την πορεία των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών)

1.    Η συνολική εικόνα των ληξιπροθέσμων οφειλών προς το Δημόσιο για το 2015 αποδίδει τη διαχρονική δυσκολία και το μέγεθος του προβλήματος και διαψεύδει (με στοιχεία) όσους μιλούν για «έκρηξη ληξιπρόθεσμων το 2015». Η συνολική αύξηση του ληξιπροθέσμου υπολοίπου κατά την περίοδο 1/1/2015-31/12/2015 υπολογίζεται σε 11,05 δισ., ενώ η μεταβολή της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους είχε διαμορφωθεί σε 11,38 δισ. (Πίνακας 1)

2.    Οι εισπράξεις έναντι ληξιπρόθεσμων οφειλών για το 2015, ανέρχονται σε 3,9 δισ., αυξημένες κατά 6,1% σε σχέση με τις αντίστοιχες εισπράξεις του έτους 2014, οι οποίες υπολογίζονται σε 3,67 δισ. (Πίνακας 2)

3.    Υπενθυμίζουμε ότι μετά τα capital controls, το Δημόσιο δεν μπορούσε να λάβει μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, λόγω της «Αναστολής πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης, καταβολής δικαστικών παραβόλων, εγγυοδοσιών και χρηματικών ποσών από μετατροπή ποινών» η οποία δόθηκε με την υπ’ αριθ. 49214/21.7.2015 Κοινή Υπουργική Απόφαση, μέχρι τις 30.10.2015. Για το έτος 2014, το Δημόσιο μπορούσε να λάβει μέτρα αναγκαστικής είσπραξης ώστε να μειώσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.

4.    Παρά την παρατεταμένη περίοδο ύφεσης, το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον και την απουσία χρηματοδότησης της  χώρας για όλο το 2015, συγκριτικά με τα άλλα χρόνια, η γενική εικόνα δείχνει ότι οι πολίτες ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους.
Μέσα στο πλαίσιο που ορίζουν οι προαναφερόμενοι δυσμενείς παράγοντες, συνεχίζεται με στρατηγικό σχέδιο και ρεαλιστικούς στόχους η προσπάθεια για την αντιμετώπιση του ιδιαίτερα δύσκολου προβλήματος των ληξιπροθέσμων οφειλών.

Από την ενημέρωση από τον Αλ. Χαρίτση στους ανταποκριτές των ξένων ΜΜΕ σχετικά με τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και τα βασικά αναπτυξιακά εργαλεία

Το νέο ΕΣΠΑ έχει κομβικό ρόλο ως:  
·         χρηματοδοτικός βραχίονας

·         οργανωτικό πλαίσιο

·         σύστημα ελέγχου και επίτευξης της στοχοθεσίας

Με δεδομένη την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών επιδιώκουμε την κινητοποίηση μιας υγιούς πιστωτικής επέκτασης που θα συμπαρασύρει και ιδιωτικούς και δημόσιους πόρους προς μια νέα γενιά επενδύσεων σε:

α) δυναμικές επιχειρήσεις με εξωστρεφή χαρακτηριστικά

β) στη νεοφυή – καινοτομική επιχειρηματικότητα

γ) στη νέα μορφή επιχειρηματικότητας στο τομέα της κοινωνικής οικονομίας

·         Απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η ανάσχεση της τάσης φυγής στο εξωτερικό του πλέον δυναμικού τμήματος της οικονομίας – των νέων επιστημόνων.

·         Προτεραιότητα δίνουμε, επίσης, στην οικολογική διάσταση του σχεδιασμού.

·         Η πραγματικότητα που διαμόρφωσε η κρίση επιβάλλει μέρος του σχεδιασμού να εστιάσει στην αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.

· Σε επίπεδο τομέων εστιάζουμε 8 βασικοί άξονες για την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου και την στρατηγική «έξυπνης εξειδίκευσης»:

1. Αγρο-διατροφή

2. Βιοεπιστήμες, Υγεία - Φάρμακα,

3. Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών

4. Ενέργεια

5. Περιβάλλον και βιώσιμη ανάπτυξη

6. Μεταφορές

7. Υλικά – κατασκευές

8. Τουρισμός – Πολιτισμός - Δημιουργικές Βιομηχανίες·   

·Ο σχεδιασμός των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ήταν ελλιπής και συχνά βασιζόταν όχι σε οικονομικά ή κοινωνικά κριτήρια αλλά στην εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων.
Το θέμα της απόλυτης διαφάνειας και της ανοικτής πρόσβασης όλων στα προγράμματα ΕΣΠΑ είναι εξίσου σημαντικό με το σταθερό οικονομικό περιβάλλον και το νέο αναπτυξιακό όραμα. Ενισχύουμε τη διαφάνεια με:

·         έγκαιρη ενημέρωση και προετοιμασία των δικαιούχων

·         απλοποίηση των διαδικασιών

·         ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας

·         μεγιστοποίηση της αξιοκρατίας στις διαδικασίες υποβολής προτάσεων και αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων

Τραπεζικό σύστημα – ιδιωτικός τομέας

Ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός δεν εξαντλείται στα όρια του ΕΣΠΑ

·         Παράλληλα με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, είναι απαραίτητο να ενεργοποιηθεί ο ιδιωτικός τομέας – πρωτίστως να επαναλειτουργήσει ο δίαυλος της χρηματοδότησης από το εγχώριο τραπεζικό σύστημα.

·         Αυτό διασφαλίζεται με την κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών

·         Παράλληλα αξιοποιούμε το διεθνές, ιδιωτικό και δημόσιο, πιστωτικό σύστημα. Έχουμε ήδη αναπτύξει πολύ καλή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την Παγκόσμια Τράπεζα και άλλους διεθνείς πιστωτικούς οργανισμούς.

·         Μεγάλη σημασία δίνουμε και στο επενδυτικό σχέδιο Γιούνκερ

·         Κρίσιμο ρόλο καλείται να διαδραματίσει το Αναπτυξιακό Ταμείο, η ίδρυση του οποίου θα ολοκληρωθεί έως την άνοιξη. Μέσω αυτού μπορεί να οργανωθεί αποτελεσματικότερα η συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων στις επενδύσεις.

Τι πετύχαμε έως τώρα

Πρώτη η Ελλάδα από τα  28 κράτη μέλη στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ 2007-13

·         Πλήρης εκτέλεση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων του 2015 που ισοδυναμεί με διοχέτευση 6,4 δισ. ευρώ στην πραγματική οικονομία, εκ των οποίων 5 δισ. ευρώ το τελευταίο τετράμηνο.

·         Αν και κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση υπερδέσμευση ενταγμένων έργων 6 δισ. ευρώ, αντιμετωπίσαμε την κακοδιαχείριση εξυγιαίνοντας τα προγράμματα (απένταξη έργων, μεταφορά άλλων στην νέα περίοδο, διασφάλιση πόρων για την ολοκλήρωση των υπολοίπων).

·         Διαπραγματευθήκαμε και πετύχαμε αλλαγή των κανονισμών του ΕΣΠΑ μόνο για την Ελλάδα, διαδικασία εξαιρετικά δύσκολη, που εξασφάλισε αύξηση της κοινοτικής συμμετοχής στο 100% για το 2007-13 καθώς και αυξημένη προκαταβολή για το νέο ΕΣΠΑ (συνολικό όφελος 2 δισ. ευρώ).

·         Είμαστε η πρώτη χώρα που κατάφερε να ολοκληρώσει το σύστημα διαχείρισης και ελέγχου για το σύνολο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-20, διαδικασία απαραίτητη για την πλήρη ενεργοποίηση των νέων προγραμμάτων.

Ως αποτέλεσμα, φέτος θα διοχετευθούν στην πραγματική οικονομία 8 δισ. ευρώ:

·         6,75 δισ. ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (6 δισ. ευρώ συγχρηματοδοτούμενο σκέλος και 750 εκατ. ευρώ εθνικό)

·         1,25 δισ. ευρώ από άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω διεθνών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα κλπ.

Κομπίνα σε βάρος του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. στη βόρεια Ελλάδα

Έρευνα για απάτη σε βάρος του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.), και συγκεκριμένα για χορήγηση παράνομων χρηματικών ενισχύσεων για καλλιεργούμενα αγροτεμάχια, διενεργεί η Υποδιεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος.

Όπως προέκυψε, δικαιούχοι αγροτικών ενισχύσεων σε περιοχές της Θεσσαλονίκης, του Κιλκίς και της Πέλλας, ενώ είχαν αποβιώσει, εμφανίζονταν μετά τον θάνατό τους να προβαίνουν στη μεταβίβαση των Δικαιωμάτων Ενιαίας Ενίσχυσης (Δ.Ε.Ε.) που κατείχαν εν ζωή σε συγγενικά τους πρόσωπα, ώστε να είναι αυτά πλέον οι δικαιούχοι και η επικύρωση του γνησίου της υπογραφής τους να γίνεται από αιρετούς προέδρους των τοπικών Κοινοτήτων των τοπικών δήμων. Στο πλαίσιο της αστυνομικής έρευνας, διαπιστώθηκε ότι 15 κάτοικοι των περιοχών αυτών έπαιρναν παράνομες επιδοτήσεις, προκαλώντας ζημιά ύψους 24.920 ευρώ στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
Η έρευνα συνεχίζεται, ενώ η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους υποβλήθηκε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.


Κατά 2% αυξήθηκαν τον Δεκέμβριο οι καταθέσεις στις ελληνικές τράπεζες

- Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, οι καταθέσεις στις ελληνικές τράπεζες αυξήθηκαν κατά 2%. - Συγκεκριμένα, οι καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 2,48 δισ. ευρώ ή 2,05% καθώς τον Δεκέμβριο διαμορφώθηκαν στα 123,38 δισ. Ευρώ. Δείτε εδώ περισσότερα στοιχεία για το θέμα


Σημαντική βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα τον Ιανουάριο δείχνει έρευνα της Κομισιόν

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator) αυξήθηκε τον Ιανουάριο στις 91,6 μονάδες από 87,6 τον Δεκέμβριο, ενώ ο δείκτης οικονομικού κλίματος για την Ευρωζώνη μειώθηκε στις 105 μονάδες από 106,7. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα συνέχισε την άνοδο που σημειώνει από τον Σεπτέμβριο, μετά τη μεγάλη υποχώρηση που σημείωσε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Τον περασμένο Μάιο, ο δείκτης ανερχόταν στις 92 μονάδες και τον Ιούνιο στις 91,2, ενώ τον Ιούλιο μειώθηκε στις 82,1 και περαιτέρω τον Αύγουστο στις 76,1 μονάδες. Στην αύξηση του δείκτη τον Ιανουάριο συνέβαλαν όλοι οι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας και ιδιαίτερα οι κλάδοι υπηρεσιών και κατασκευών, ενώ επιδείνωση σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος που διαμορφώθηκε στο -63,9 από -61,1 τον Δεκέμβριο. Ο δείκτης για τον τομέα υπηρεσιών διαμορφώθηκε στο -5,1 από -16,6 τον Δεκέμβριο, για τον κατασκευαστικό τομέα στο -37,9 από -49,1, για τον μεταποιητικό τομέα στο -10,1 από -13,6 και για το λιανικό εμπόριο στο -3,4 από -5,3.

Τζ. Πιτέλα (Πρόεδρος της Κ.Ο. των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών): Πρέπει να ευχαριστήσουμε και όχι να τιμωρήσουμε την Ελλάδα για το προσφυγικό
- Όταν η Ελλάδα και η Ιταλία διέσωζαν ανθρώπους στη Μεσόγειο 3-4 χρόνια πριν και τα άλλα κράτη μέλη αδιαφορούσαν δεν έγινε τίποτα, για αυτό σήμερα αντιμετωπίζουμε την κατάρρευση του χώρου Σένγκεν
- Θα πρέπει όλοι να ευχαριστήσουμε την Ελλάδα που συνεχίζει να σώσει χιλιάδες πρόσφυγες σε καθημερινή βάση παρά τις δύσκολες οικονομικές προοπτικές της
- Η Αθήνα πρέπει να λάβει συγκεκριμένη βοήθεια από την ΕΕ προκειμένου να καλύψει τα κενά στις στη διαδικασία εγγραφής.
- Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι το σύστημα αναδιανομής δεν λειτουργεί, καθώς ουδείς γνωρίζει ποιος και πού πληρώνει για την επιστροφή όσων δεν έχουν το δικαίωμα ασύλου, ο κανονισμός Δουβλίνο δεν ανταποκρίνεται πλέον στις σύγχρονες ανάγκες και η Frontex δεν έχει αρχίσει ακόμη να βοηθά τα κράτη στην προστασία των εξωτερικών συνόρων.
Δείτε εδώ περισσότερα στοιχεία για το θέμα

Προσλήψεις στον χώρο της Υγείας μέσω του κονδυλίου ISF (ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας)

Πραγματοποιήθηκε το σημαντικότερο βήμα για την αξιοποίηση του κονδυλίου των 3,3 εκατ. ευρώ, που έχει εξασφαλίσει το υπουργείο Υγείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της Έκτακτης Χρηματοδότησης του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας (ISF) της Γενικής Διεύθυνσης Μετανάστευσης & Εσωτερικών Υποθέσεων (DG HOME). Υπεγράφησαν οι δύο προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ ΚΕΕΛΠΝΟ (φορέας υλοποίησης του έργου), 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου)  και Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ).

Οι συμφωνίες αφορούν στην πρόσληψη 141 ατόμων ιατρικών και παραϊατρικών ειδικοτήτων, σε θέσεις που είχαν προκηρυχθεί μέσω πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία αναρτήθηκε στον ηλεκτρονικό ιστότοπο του ΚΕΕΛΠΝΟ (29/12/2015 Αρ. Πρωτοκ. 4294) και θα καλύψουν τις άμεσες και επιτακτικές ανάγκες που έχουν προκύψει λόγω των αμείωτων προσφυγικών ροών στα Γενικά Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας σε Χίο, Σάμο, Λέρο, Λέσβο, Κάλυμνο, Κω, Ρόδο, Τήλο και Σύμη, καθώς και παραρτήματα του ΕΚΑΒ στο Ανατολικό Αιγαίο (Ρόδος, Λέσβος, Σάμος, Χίος, Κως, Κάλυμνος και Λέρος). Με αυτές τις προγραμματικές συμφωνίες καλύφθηκε περίπου το 80% των προκηρυγμένων θέσεων, ενώ όσες έμειναν κενές θα επαναπροκηρυχθούν άμεσα.

Για πρώτη φορά στην αξιολόγηση των αιτούντων ακολουθήθηκαν διαδικασίες ΑΣΕΠ, χωρίς προσωπική συνέντευξη, καθώς η ηγεσία του Υπουργείου έχει θέσει ως πρωταρχικό σκοπό τη στελέχωση του Συστήματος Υγείας με πιο διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες.

Δωρεάν νερό σε 115.000 ανθρώπους με πρωτοβουλία της ΕΥΔΑΠ

- Δωρεάν νερό σε όλους τους πολίτες που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ανθρωπιστικής κρίσης, δίνει από την 1η Φεβρουαρίου η ΕΥΔΑΠ, όπως ανακοινώθηκε σε κοινή συνέντευξη Τύπου της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώς Φωτίου, και του προέδρου του ΔΣ της ΕΥΔΑΠ, Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου.

- Υπολογίζεται ότι το πρόγραμμα θα ωφελήσει περίπου 115.000 άτομα. Δικαιούχοι της παροχής είναι, εκτός από τους πολίτες που πήραν έγκριση για το πρόγραμμα ανθρωπιστικής κρίσης, και όσοι πληρούσαν τις προϋποθέσεις αλλά δεν ωφελήθηκαν, λόγω προτεραιότητας και αφού τα κονδύλια ήταν περιορισμένα.

- Προβλέπεται η δωρεάν παροχή συνολικά 6 κυβικών μέτρων νερού το τρίμηνο σε κάθε οικογένεια με δύο μέλη για ένα χρόνο. Έτσι, οι τετραμελείς οικογένειες θα λαμβάνουν συνολικά 12 κυβικά μέτρα νερό το τρίμηνο. Με αυτόν τον τρόπο καλύπτονται όλες οι βασικές καταναλώσεις (πόση, μαγείρεμα, προσωπική καθαριότητα), δηλαδή το κόστος της πρώτης κλίμακας του τιμολογίου της EΥΔΑΠ.
- Το κόστος του προγράμματος για την εταιρεία ετησίως ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ. Στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν ακόμα και άτομα τα οποία φιλοξενούνται από οικογένειες. Σε αυτή την περίπτωση θα γίνεται η ανάλογη έκπτωση στο τιμολόγιο της οικογένειας.
- Παράλληλα με τη δυνατότητα για δωρεάν νερό θα δοθεί η δυνατότητα για ρυθμίσεις παλαιότερων οφειλών
Δείτε εδώ περισσότερα στοιχεία για το θέμα
Για το νομοσχέδιο «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2009/138/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Νοεμβρίου 2009» (σημεία από την ομιλία του Ευκ. Τσακαλώτου)
-  Είναι μια Ευρωπαϊκή Οδηγία που ρυθμίζει και εναρμονίζει την ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά. Αποτελείται από τρεις πυλώνες, αλλά βασικά αφορά το κεφάλαιο, το οποίο πρέπει να έχουν οι ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες για να μειωθεί ο κίνδυνος χρεοκοπίας τους. Θέτει συγκεκριμένες κεφαλαιακές απαιτήσεις αντίστοιχες με τον εκτιμώμενο κίνδυνο, κανόνες για τη διοίκηση των εταιρειών και την εκτίμηση του κινδύνου και ένα πλαίσιο και κανόνες διαφάνειας μειώνοντας τις πιθανότητες αφερεγγυότητας των εταιρειών. 
- Επειδή καταλαβαίνω ότι στα πιο πολλά από αυτά συμφωνούμε, θα πω μόνο γιατί εγώ θεωρώ ότι είναι σημαντική αυτή η Οδηγία. Θέλω, όμως, να απαντήσω και στις παρατηρήσεις του ΚΚΕ, που θεωρεί ότι αυτό δεν είναι τυχαίο, αυτή η Οδηγία γίνεται τώρα που συζητάμε το άλλο ασφαλιστικό. Κατά τη δική μου άποψη, αυτό δεν στοιχειοθετείται από πουθενά. Αυτό είναι κάτι που αφορά μόνο τις ασφαλιστικές εταιρείες και πουθενά δεν δίνει προώθηση να επεκταθεί το κομμάτι της πίτας, που είναι από το ιδιωτικό και να μειωθεί το κομμάτι που είναι από το δημόσιο. Οπότε, το μόνο ζήτημα που έχουμε μπροστά μας είναι αν όντως βοηθάει την φερεγγυότητα αυτών των εταιρειών ή δεν τη βοηθάει.

Υπερψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων μεταθέσεων οπλιτών μέριμνας προσωπικού και άλλες διατάξεις» (σημεία από την ομιλία του Δ. Βίτσα)
- Στα πρώτα επτά άρθρα του νόμου καθιερώνεται ένα αντικειμενικό σύστημα μεταθέσεων των οπλιτών για όλους τους κλάδους. Τυποποιούνται οι διαδικασίες και εξαλείφονται οι δυνατότητες αυθαίρετων μεταθέσεων.
- Πλέον οι μεταθέσεις των οπλιτών αποτελούν αντικείμενο νομοθετικής ρύθμισης. Θεσπίζεται ένα διαφανές σύστημα μοριοδότησης, που μπορεί να ελέγχεται από τους ίδιους τους οπλίτες, αλλά και από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Είναι μια προσπάθεια, ανάμεσα σε άλλες, η ελληνική πολιτεία να αφήσει πίσω ένα κομμάτι από τις πελατειακές σχέσεις και να αποσυμφορήσει συγχρόνως πολιτικά γραφεία από τέτοιου είδους αιτήματα.
- Ο κάθε οπλίτης θα μετατίθεται ανάλογα με τον αριθμό μορίων που συγκεντρώνει στη βάση τριών κριτηρίων:υπηρεσιακά κριτήρια, τα οποία αντιμετωπίζουν τις επιχειρησιακές ανάγκες, αλλά συγχρόνως επεκτείνονται και στις δεξιότητες και γνώσεις του οπλίτη, οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, τα οποία είναι αυστηρά καθορισμένα και συμπληρώθηκαν -θα έλεγα- με δικές σας ορθές επισημάνσεις, αλλά και με προτάσεις της Συνομοσπονδίας, ιδιαίτερα των ατόμων με αναπηρία και τέλος αντικειμενικά κριτήρια, που σχετίζονται με τον βαθμό δυσκολίας κάθε μονάδας και που τα γενικά επιτελεία με δικές τους αποφάσεις θα καθορίσουν. Καμία παρέμβαση, καμία παράκαμψη της τυποποιημένης διαδικασίας δεν πρέπει να γίνεται ανεκτή και αυτό κατά κύριο λόγο, όμως, αφορά την πολιτική βούληση.
- Οι οπλίτες ιατροί θα μπορούν ταυτόχρονα να υπηρετούν τη θητεία τους, αλλά και να εκπληρώνουν την υποχρέωση αγροτικού ιατρού με την προβλεπόμενη από το Υπουργείο Υγείας αμοιβή.
- Με το άρθρο 12 τακτοποιείται στρατολογικά, ποινικά και διοικητικά μεγάλος αριθμός ανυπότακτων, εφόσον έχουν ήδη ή πρόκειται να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις. Το βασικό ευεργέτημα που παρέχει η ρύθμιση αυτή συνίσταται στην άρση των διοικητικών συνεπειών και συνεπώς στη διαγραφή του διοικητικού προστίμου των 6.000 ευρώ, αλλά και στην παύση των ποινικών διώξεων.
- Οι διατάξεις αυτές, τόνισε ο ΑΝΥΕΘΑ, αφορούν και τους αντιρρησίες συνείδησης.
Εγκύκλιο για δωρεάν διάθεση αντιϊκών φαρμάκων απέστειλε ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός προς τις Υγειονομικές Περιφέρειες (Υ.ΠΕ), τα Νοσοκομεία, τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο και τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο (ΠΙΣ).

Πιο συγκεκριμένα, στην εγκύκλιο αναφέρεται η ανάγκη άμεσης διανομής του εθνικού αποθέματος αντιϊκών φαρμάκων (Tamiflu και Relenza) από τον ΙΦΕΤ στα δημόσια νοσοκομεία , στα κέντρα υγείας καθώς και στα ιδιωτικά φαρμακεία της χώρας από τα οποία οι ασθενείς με γρίπη θα μπορούν με την επίδειξη ιατρικής συνταγής να προμηθεύονται τα συγκεκριμένα φάρμακα.

Για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τον Κώδικα Αντιντόπινγκ της WADA

Τέθηκε στη διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με τίτλο “Αναγκαίες ρυθμίσεις για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με το νέο Κώδικα Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ και άλλες Διατάξεις”.

Μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο προσδιορίζονται οι κανόνες Αντιντόπινγκ του Εθνικού Συμβουλίου Καταπολέμησης του Ντόπινγκ (Ε.Σ.ΚΑ.Ν.), οι οποίοι ως στόχο έχουν:
ήθος, ευ αγωνίζεσθαι και εντιμότητα
υγεία
αριστεία και επίδοση
χαρακτήρας και εκπαίδευση
ψυχαγωγία και απόλαυση
ομαδική εργασία
αφοσίωση και δέσμευση
σεβασμός στους κανόνες και τους νόμους
σεβασμός στην ατομική προσπάθεια και την προσπάθεια άλλων συμμετεχόντων
σθένος
συλλογικότητα και αλληλεγγύη

Δεν υπάρχουν σχόλια: