ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Οι επιπτώσεις από την κρίση και τα Μνημόνια στην Πάτρα και την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας


Κώστας Σπαρτινός, υποψήφιος δήμαρχος Πατρέων της παράταξης ΡΑΠ που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ.

Η Πάτρα έχει βιώσει πολύ πριν από τα Μνημόνια μια ραγδαία αποβιομηχάνιση που έστειλε στην ανεργία σημαντικά ποσοστά εργαζομένων με ιδιαίτερη εμπειρία και τεχνογνωσία σε συγκεκριμένους κλάδους παραγωγής.  Τα Μνημόνια ήρθαν τη στιγμή που η πόλη είχε ανάγκη ενός νέου αναπτυξιακού σχεδίου. Η σειρά των κλειστών μαγαζιών στο κέντρο και τις συνοικίες της είναι αντανάκλαση του παραγωγικού και οικονομικού μαρασμού της.

Έχουμε περάσει από την κοινωνία των 2/3 στην κοινωνία του 1/3. Η κοινωνική πολιτική ενός κράτους πρόνοιας σε εποχές ευημερίας είναι ανεπαρκές μοντέλο για τη σημερινή κατάσταση. Πρέπει να βγάλουμε τους αποκλεισμένους στο προσκήνιο, ώστε να γίνουν οι ίδιοι τα υποκείμενα της Ιστορίας.

Ο δήμος της Πάτρας έχει υποχρέωση να ενισχύσει τις δικές του κοινωνικές δομές, να στηρίξει κάθε προσπάθεια που έχει γεννηθεί από συλλογικότητες της πόλης και να συνεργαστεί μαζί τους. Να αξιοποιήσει τη σημαντική δημοτική περιουσία για σκοπούς στήριξης εγχειρημάτων κοινωνικής αλληλεγγύης, προαγωγής της ερασιτεχνικής πολιτιστικής δημιουργίας.

Τα σημαντικότερα προβλήματα της πόλης

Ο νυν δήμαρχος- διολίσθησε σταθερά σε επιλογές αντίθετες με τις προγραμματικές του δεσμεύσεις, υποταγμένες πλήρως στις κυβερνητικές, μνημονιακές επιλογές, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη διαχείριση των απορριμμάτων, όπου αποδέχθηκε πλήρως τις κυβερνητικές εντολές για την κατασκευή και λειτουργία των περιβόητου εργοστασίου που ανεβάζει κατακόρυφα το κόστος διαχείρισης, επιβαρύνει το περιβάλλον και δημιουργεί αντικίνητρο στην προσέγγιση που στοχεύει στην τελική διάθεση υπολειμμάτων και όχι σύμμεικτων απορριμμάτων. Έριξε σε μαρασμό τα διαμερίσματα, δεν ενεργοποίησε τους πολίτες, ήταν παρατηρητής σε όλες τις κοινωνικές διεκδικήσεις. 

Δεν έδειξε λογική αντιπαράθεσης με επιχειρηματικά συμφέροντα που εποφθαλμιούν δημόσιο χώρο και πηγές πλούτου που διαθέτουν η πόλη και η περιοχή: στη διαχείριση των απορριμμάτων, στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, στην απειλούμενη ιδιωτικοποίηση διαχείρισης των νερών του Πείρου - Παραπείρου. Έφτασε ακόμα - σε μια έξαρση αυταρχισμού - να χτίσει την πόρτα του παλαιού Παραρτήματος του Πανεπιστημίου, χώρου ιστορικής μνήμης των αγώνων κατά της χούντας.

Πρόταση της ΡΑΠ για την οριστική παραχωρήση του θαλάσσιου μέτωπου της πόλης στο δήμο

Η ιστορία παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου της πόλης στον Δήμο είναι μια υπόθεση χονδροειδούς εμπαιγμού των δημοτών της. 

Ενώ πριν από λίγο καιρό υπογράφτηκε προσωρινή παραχώρηση στο δήμο ενός μετώπου 3.500 μέτρων με επίκεντρο το παλιό λιμάνι, πρόσφατα ο κ. Βαρβιτσιώτης ανακοίνωσε ότι τελικά αυτή θα συρρικνωθεί στα... 350 μέτρα. Το υπόλοιπο θα «αξιοποιηθεί» από το ΤΑΙΠΕΔ.  
  • Η παράταξη ζητά να οργανωθεί από το δημοτικό συμβούλιο δημοψήφισμα για τη μετατροπή της προσωρινής παραχώρησης σε οριστική. Θεωρεί ότι δεν είναι μόνο οι κυβερνητικές επιλογές που θέλουν να αποκόψουν το άνοιγμα της πόλης προς τη φυσική της θαλάσσια διέξοδο, αλλά και τοπικά συμφέροντα που καραδοκούν να κερδοσκοπήσουν.
  • Το θαλάσσιο μέτωπο πρέπει να αποδοθεί στους πολίτες ως χώρος αναψυχής, πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, κοινωνικής συνεύρεσης και για εγκαταστάσεις του δήμου με ήπιες χρήσεις.
  • Η ενοποίηση του θαλάσσιου μετώπου με το ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης θα αλλάξει την όψη και τη λειτουργία της κάνοντάς την ανθρώπινη και φιλική για τους κατοίκους της και ελκυστική για τους φιλοξενούμενούς της.
Το ιστορικό παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου της πόλης στον Δήμο

Τον Οκτώβριο του 2010 υπογράφηκε Πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ Δήμου Πατρέων και ΟΛΠΑ ΑΕ. σε εφαρμογή εντολής του τότε πρωθυπουργού κ. Παπανδρέου. Στο Πρωτόκολλο αυτό οριοθετείται με χάρτες και λεπτομερή περιγραφή η προς παραχώρηση στον Δήμο Πατρέων παραλιακή ζώνη, η οποία εκτείνεται μεταξύ των εκβολών των ποταμών Διακονιάρη και Μειλίχου. Η μόνη μνεία/αίρεση, είναι, οι δύο βόρειες λιμενολεκάνες του παλιού λιμανιού, να παραμείνουν στη χρήση του ΟΛΠΑ και να αποδοθούν μετά την ολοκλήρωση της τρίτης φάσης του νέου λιμανιού. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του Πρωτοκόλλου, ήταν δίμηνο, δηλαδή μέχρι 31/12/2010.

Μετά από σημαντική καθυστέρηση υλοποίησης των συμφωνηθέντων, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων επισκέφθηκε τον τότε αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών κ. Ε. Βενιζέλο, ο οποίος έδωσε επί τόπου προφορικές και γραπτές εντολές υλοποίησης του Πρωτοκόλλου και λίγες μέρες μετά υπογράφηκε η Σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης, στις 24 Ιανουαρίου 2012, μεταξύ Δήμου Πατρέων και ΟΛΠΑ ΑΕ. Στη Σύμβαση αυτή περιλαμβάνονται αυτούσια όσα προέβλεπε το Πρωτόκολλο Συνεργασίας και βρίσκεται σε απόλυτη ισχύ.

Με το υπ αριθ. 485/20-12-2011 έγγραφο-εντολή του τότε αντιπροέδρου και υπουργού Οικονομικών της κυβέρνησης κ. Βενιζέλου προς τη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας και Κληροδοτημάτων, το ΤΑΙΠΕΔ, και τον ΟΛΠΑ Α.Ε. η συγκεκριμένη ζώνη εξαιρείται από οποιαδήποτε άλλη αξιοποίησή της. Παράλληλα, ο κ. Βενιζέλος δεσμεύθηκε για την εντός δύο μηνών πραγματοποίηση της οριστικής παραχώρησης.
 
Αντί να γίνει η οριστική παραχώρηση στο δήμο η κυβέρνηση παραχωρεί το λιμάνι στο ΤΑΙΠΕΔ

Το χαρτοφυλάκιο του Ελληνικού Κράτους που μεταβιβάζονται στο ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει 12 λιμάνια μεταξύ των οποίων και αυτό της Πάτρας. Το Ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται σε διαδικασία αξιολόγησης του πλέον αρμόδιου τρόπου αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου των λιμανιών μέσω της δημιουργίας ομάδων λιμένων που μετέπειτα θα αποκρατικοποιηθούν μέσω μιας σειράς συναλλαγών. Έχουν οριστεί ως οικονομικοί σύμβουλοι αποκρατικοποίησης η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι προτάσεις της Αντίστασης Πολιτών Δυτικής Ελλάδος και του επικεφαλής Βασίλη Χατζηλάμπρου

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, είναι από τις πιο φτωχές περιφέρειες, με υστέρηση στις υποδομές, (210 σε σύνολο 214 σε όλη την Ε.Ε.) δέχεται καθημερινά πλήγματα   από την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών   του συμφώνου δημοσιονομικής σταθερότητας, συνθλίβεται από   την ανεργία που ξεπερνάει   το 30% .

Οι παραγωγικές τάξεις  σε όλη την περιφέρεια Δ. Ελλάδας που δραστηριοποιούνται στη γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, βρίσκονται σε πλήρη απόγνωση, αδυνατούν να ανταποκριθούν στις στοιχειώδεις οικογενειακές τους υποχρεώσεις. Το αυξημένο κόστος παραγωγής, οι χαμηλές τιμές στα προϊόντα, τα ανεξέλεγκτα τραστ των μεγαλεμπόρων και   των μεσαζόντων, η έλλειψη ρευστότητας, το ξεπούλημα της ΑΤΕ, οι απειλές πλειστηριασμών, οι πλειστηριασμοί  από τις τράπεζες αλλά και  τα χρέη επιβίωσης που αυξάνονται καθημερινά, δίνουν το τελειωτικό χτύπημα στον αγροτικό και κτηνοτροφικό κόσμο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ

Σημαντικοί άξονες είναι ο τουρισμός και η προστασία του περιβάλλοντος. Αυτά οφείλουμε να τα παντρέψουμε, να συνδέσουμε δηλαδή την πρωτογενή παραγωγή με την μεταποίηση, τον τουρισμό, την προστασία του περιβάλλοντος.

Η Δυτική Ελλάδα είναι μια περιφέρεια με θάλασσες, λιμνοθάλασσες, ποτάμια και λίμνες. Πρέπει να βρούμε την χρυσή τομή σε αυτούς του οικονομικούς κλάδους. Πρέπει να δώσουμε τέλος στις συγκρούσεις όπως για παράδειγμα μεταξύ πρωτογενούς τομέα και τουρισμού.

Παρόλο που η Κ.Α.Π. αλλά και οι εθνικές πολιτικές καθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας της αγροτικής παραγωγής ,της κτηνοτροφίας, αλιείας στην περιφέρειά μας, εμείς θα πρέπει να επανασχεδιάζουμε την παραγωγική βάση ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τους φυσικούς πόρους, τις δυνατότητες της κάθε περιοχής. 

Για παράδειγμα οι Αλιευτικοί συνεταιρισμοί των λιμνοθαλασσών σε Μεσολόγγι- Αιτωλικό μπορούν να αναδειχθούν σε σταθερές και υγιείς οικονομικές μονάδες μέσω της στήριξης σε περιφερειακό επίπεδο της δημόσιας και κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Είναι αναγκαίο να δημιουργήσουμε κίνητρα  και να ενθαρρύνουμε τη λειτουργία παραγωγικών και καινοτόμων οργανώσεων ή ομάδων παραγωγών.                                                                                                                                        
Πάνω στις αυτές τις αρχές της Παραγωγικής Ανασυγκρότησης μπορούμε να δούμε άμεσα τα παρακάτω μέτρα:
  1. Μέτρα άμεσης μείωσης του κόστους παραγωγής των προϊόντων
  2. Εξυγίανση συστήματος εμπορίας με στόχο την μείωση ψαλίδας τιμών παραγωγού καταναλωτή.
  3. Παροχή ρευστότητας στον αγροτο κτηνοτροφικό χώρο
  4. Εφαρμογή ενός δίκαιου, απλού και αποτελεσματικού συστήματος φορολόγησης του αγροτικού εισοδήματος.
  5. Στήριξη νεοεισερχόμενων στον αγροτικό χώρο, νέοι αγρότεςκ.λ.π.
  6. Διασφάλιση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων όλων των απασχολούμενων στη γεωργία
  7. Εξυγίανση συστήματος εμπορίας με στόχο την μείωση ψαλίδας τιμών παραγωγού καταναλωτή.
ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΜΕΤΡΑ

1.Εξυγίανση και αναγέννηση των αγροτικών συνεταιρισμών της περιφέρειας
2. Αύξηση προστιθέμενης αξίας αγροτικών προϊόντων
3. Ενίσχυση ποιοτικής γεωργίας
4.Επαναδραστηριοποίηση του δημοσίου ως αρωγού του αγροτικού τομέα
5. Ανάπτυξη της γεωργικής έρευνας και τεχνολογίας
6. Ειδικές κλαδικές και χωρικές πολιτικές
7. Χωροταξικός – περιβαλλοντικός σχεδιασμός και στήριξη της υπαίθρου.

Για την αγροτική ανάπτυξη καθώς και τις επιμέρους παραγωγικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες, των νομών, των περιοχών, των ανθρωπογεωγραφικών ενοτήτων και των παραγωγικών συστημάτων που συνθέτουν την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, προτείνουμε, αναλαμβάνουμε και υποστηρίζουμε την δημιουργία:

1.Πολιτικών που στηρίζουν την Παραγωγή, Μεταποίηση, Εμπορία και Προώθηση των Αγροτικών Προϊόντων.

Στελεχωμένο με εξειδικευμένα άτομα και με βάση τους γενικότερους και περιφερειακούς σχεδιασμούς αγροτικής Ανάπτυξης θα αναζητά στην εθνική και διεθνή αγορά νέες μορφές ζήτησης, προϊόντων και γούστων σχετικών με τα τοπικά προϊόντα. Προς το σκοπό αυτό θα καταγράφει διαρκώς και θα σχετίζεται θεσμικά με τα φυτικά, ζωϊκά και αλιευτικά προϊόντα, τις ομάδες παραγωγών, τις μονάδες μεταποίησης και συσκευασίας, τις εταιρείες παραγωγής/εμπορίας, κ.λ.π.

Παράλληλα, Γραφείο για την Παραγωγή, Μεταποίηση, Εμπορία και Προώθηση των Αγροτικών Προϊόντων, σε συνεργασία με τις αντίστοιχα Γραφεία των άλλων Δήμων της Περιφέρειας και τις σχετικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, θα αναλάβει:

Α.Την αξιολόγηση της εγκυρότητας και της επάρκειας των υφισταμένων μορφών πιστοποίησης της αγροτικής-κτηνοτροφικής παραγωγής της περιφέρειας,
Β. Την εκπόνηση Φακέλων Υποψηφιότητας για την ένταξη ορισμένων προϊόντων στα Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης ή τα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης.

2. Πολιτικές Στήριξης και ενίσχυσης γεωργικών Εφαρμογών και Καινοτομιών. Οι καταρτισμένοι εργαζόμενοι και το επιστημονικό προσωπικό του θα έρχεται σε άμεση επαφή με τους αγρότες παραγωγούς της Περιφέρειας με σκοπό την:

Δημιουργία μόνιμου δικτύου ενημέρωσης, εκπαίδευσης και κατάρτισης των γεωργών, των κτηνοτρόφων και των αλιέων που θα έχει ως βασικό στόχο την σταθερή, οργανωμένη και χρονικά προγραμματισμένη οργάνωση στα σημαντικά Κοινοτικά της περιφέρειας σεμιναρίων σχετικών με τεχνικές παραγωγής.

3. Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Φτώχειας και της Κοινωνικής Περιθωριοποίησης.

Προσανατολισμός στην αναζήτηση προγραμμάτων, χρηματοδοτήσεων, κ.λπ. που αφορούν τις νέες μορφές φτώχειας και κοινωνικής περιθωριοποίησης. Η λεγόμενη ανθρωπιστική κρίση δηλαδή τα προβλήματα που συνδέονται με την εργασία, το εισόδημα, την κατοικία, τη διατροφή, την ηλεκτροδότηση, τη θέρμανση, την υγεία, την κοινωνική ασφάλιση, την εκπαίδευση, κ.λπ. Πρόκειται για μια διαδικασία σταδιακής παραγωγής ανέργων, απασχολήσιμων, φτωχών, νεόπτωχων, πιεσμένων, εξαρτημένων και, τελικά, χειραγωγήσιμων ατόμων.

4. Προώθηση της Δια-δημοτικής Συνεργασίας για αναζήτηση και Αξιοποίηση Κοινοτικών, Εθνικών και Περιφερειακών Προγραμμάτων.
 
Με συχνή παρουσία ειδικευμένοι επιστήμονες σε όλες τις κρίσιμες περιοχές, που θα ενημερώνει τους παραγωγούς και τους επενδυτές σχετικά με τα εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες και Υπουργεία. Για παράδειγμα, θα χρηματοδοτήσουμε άμεσα μελέτες Βιώσιμης Γεωργικής Ανάπτυξης με περιβαλλοντικές προϋποθέσεις για τα ξεχωριστού κάλλους φυσικά τοπία της Περιφέρειας.

5. Κέντρα Εξυπηρέτησης Αγροτών. 

Στα οποία καθημερινά θα δίνονται οι απαραίτητες πληροφορίες και οι απαραίτητες βοήθειες σχετικά με τα σχέδια βελτίωσης, τα δικαιολογητικά, τον ΟΓΑ, τον ΟΣΔΕ, το Κτηματολόγιο, το Δασολόγιο, τις υπεύθυνες δηλώσεις, τα ευέλικτα και μικρά σχέδια βελτίωσης ή επενδύσεων, κ.λπ.

ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΡΔΕΥΣΗ. Θα δημιουργήσουμε στην Περιφέρεια Ειδικό Λογαριασμό για την συντήρηση και αντικατάσταση τμημάτων των παλαιών ή αυτοσχέδιων συστημάτων άρδευσης.

ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΗΣΗ. Η ακριβής γνώση της γεωγραφικής θέσης, της οικονομικής δυναμικότητας και των ενεργειακών αναγκών των επιμέρους γεωργικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων.

Η ΚΑΡΤΑ ΑΓΡΟΤΗ. Πρόκειται για μία κάρτα που πρέπει να διαθέτει κάθε αγρότης τόσο ως πιστωτικό τρόπο για την προμήθεια μέσων παραγωγής όσο και για την κλιμακωτή πρόσβαση σε ρυθμίσεις σχετικές τις πιστωτικές δυνατότητες (χαμηλότοκα βραχυπρόθεσμα ή άλλα δάνεια), τα καύσιμα (μείωση τιμής) και το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: