ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018

Η ΠΑΤΡΑ ΕΝΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΗΣ


Του Κ. ΣΠΑΡΤΙΝΟΥ(*)

Την προηγούμενη Τρίτη στις 10 Ιουλίου ψηφίστηκε από τη Βουλή σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας με εργασιακές ρυθμίσεις στήριξης του κόσμου της εργασίας, όπως και για την προστασία και την επιτροπεία ασυνόδευτων ανηλίκων. Ο νόμους αυτός είναι δείγμα εφαρμογής πολιτικών για τις οποίες  ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να δηλώνει ανεπιφύλακτα ότι είναι ο ιδιοκτήτης. Τέτοιοι νόμου θα είναι – πρέπει να είναι – από εδώ και εμπρός, σε όλα τα πεδία της κυβερνητικής πολιτικής, η συνέχεια που θα αναδείξει στην κοινωνία την ουσία των δικών μας πολιτικών.


Σε αυτό το σχέδιο νόμου και στα πλαίσια της ίδιας πολιτικής λογικής, κατατέθηκε και ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία (από όλα τα κόμματα, εκτός της ΧΑ και της Ένωσης Κεντρώων που ψήφισαν παρών) τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών με την οποία παραχωρήθηκε στον Δήμο Πατρέων το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης για 99 χρόνια.

Ήταν πραγματικά μια ιστορική μέρα για την Πάτρα, καθώς ένα αίτημα πολλών δεκαετιών της πόλης και των κατοίκων της έγινε πραγματικότητα. Μετά από διαχρονικές κινητοποιήσεις, ανάληψη πρωτοβουλιών από συλλογικότητες της πόλης και ενεργούς πολίτες, αγώνες δημοτικών αρχών και παρατάξεων αλλά και πισωγυρίσματα προηγούμενων κυβερνήσεων από τις υποσχέσεις τους, η δημόσια προεκλογική δέσμευση του Αλέξη Τσίπρα το 2015 έγινε πραγματικότητα.

Η Πάτρα ήταν ίσως η μόνη παράλια πόλη της χώρας που οι κάτοικοί της δεν είχαν πρόσβαση στη θάλασσα σε μια μεγάλη έκταση του κεντρικού αστικού ιστού της. Σήμερα πλέον μετά την ψήφιση της τροπολογίας και σε συνδυασμό με τη δεδομένη απόφαση του Υπουργείο Μεταφορών για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην ίδια έκταση, η εικόνα της πόλης και η ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της μπορεί να αλλάξει ριζικά. Δίνοντας ταυτόχρονα μεγάλες προοπτικές σε αυτό που αποκαλούμε δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη.

Η χαρά, η συγκίνηση και η περηφάνια όλων των πατρινών είναι έκδηλη και ιδιαίτερα όσων έβαλαν (και είμαστε πολλοί) ένα μικρό λιθαράκι σε αυτή την προσπάθεια, που δεν ήταν πάντα μια εύκολη και ευθύγραμμη διαδικασία. Υπήρχαν σε όλη τη διαδρομή δυνάμεις που εποφθαλμιούσαν αυτό το δημόσιο χώρο για να ασελγήσουν κερδοσκοπικά πάνω στο σώμα της πόλης. Είχαν γίνει παλαιότερα μέχρι και απόπειρες οικοπεδοποίησης και εμπορικής εκμετάλλευσης του χώρου  που σταμάτησαν από αντιδράσεις της πόλης και απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας. Υπήρξαν και ανάλογες βλέψεις προηγούμενων Κυβερνήσεων, μιας και ο Οργανισμός Λιμένα Πατρών (ΟΛΠΑ) στον οποίο είχε παραχωρηθεί η έκταση για λιμενική ζώνη, έχει ως μοναδικό μέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ.

Αξίζει να ανατρέξουμε συνοπτικά στο ιστορικό της όλης προσπάθειας.
·        Το 2012 υπογράφεται μεταξύ του ΟΛΠΑ και του Δήμου Πατρέων σύμβαση προσωρινής παραχώρησης με τη ρητή δέσμευση του τότε Αντιπρόεδρου και Υπουργού Οικονομικών Ευάγγ. Βενιζέλου ότι εντός τριμήνου η προσωρινή παραχώρηση θα μετατραπεί σε οριστική. Η σύμβαση αυτή θεωρήθηκε αμφίβολης νομικής εγκυρότητας κείμενο, που άλλα δικαστήρια το αποδέχτηκαν και άλλα όχι, ως προς τα δικαιώματα του Δήμου.
·        Το 2014 ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει σχετική τροπολογία με τους Αλ. Τσίπρα, Μ. Κανελλοπούλου, Β. Χατζηλάμπρου που δεν γίνεται δεκτή από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου.
·        Την ίδια εποχή, ο τότε Υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης προτείνει την παραχώρηση ενός μικρού τμήματος της προσωρινής παραχώρησης (300μ αντί 3000μ ακτής) και την αξιοποίηση ενός άλλου μικρού μέρους από τον ΟΛΠΑ, χωρίς όμως παραχώρηση στον Δήμο.
·        Στις προεκλογικές συγκεντρώσεις στην Πάτρα το 2015, ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύεται για την παραχώρηση.
·        Τον Αύγουστο 2015 προτείνεται από τον τότε Υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα ένα πρώτο σχέδιο, το οποίο απορρίπτεται από το Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς οι κομματικές σκοπιμότητες δεν επιτρέπουν σχετική συζήτηση με επικείμενες τις εκλογές του Σεπτεμβρίου.
·        Τον Ιούνιο 2016, μετά από σύσκεψη των συναρμόδιων Υπουργείων και του ΤΑΙΠΕΔ υπό τον Υπουργό Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρη, στέλνεται επιστολή του προς το Δήμο Πατρέων με δέσμευση για τον οδικό χάρτη των απαιτούμενων διαδικασιών.
·        Τον Αύγουστο 2016 πρόταση του τότε Υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα προς το Δήμο γίνεται αποδεκτή και ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο εξουσιοδοτεί το Δήμαρχο για την ολοκλήρωση των διαδικασιών.
·        Τον Ιανουάριο 2018 με ΥΑ του Υπουργού Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή τροποποιείται η ζώνη λιμένα της Πάτρας.
·        Στις 10 Ιουλίου 2018 η Υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου, που είχε αναλάβει την τελική φάση των διαδικασιών για την νομοθέτηση και τις (δύσκολες, πολλές φορές, συζητήσεις με τον Δήμαρχο Κ. Πελετίδη) υποστηρίζει στη Βουλή την οριστική παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου.
Η επόμενη μέρα είναι εδώ. Ο δήμος, οι φορείς, οι πολίτες πρέπει να συνεργαστούν για να ετοιμάσουν το σχέδιο της πόλης για τα επόμενα...99 χρόνια. Με όραμα, συλλογικότητα, σεβασμό στους πόρους και το περιβάλλον, αποτελεσματικότητα.
_____________
(*) Ο Κώστας Σπαρτινός είναι βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: