Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και
Εσωτερικών κατέθεσαν 26 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατόπιν πρωτοβουλίας του Κώστα
Σπαρτινού με θέμα “Πρόβλημα αποζημίωσης μετακινήσεων
εκτός έδρας για έκτακτες ανάγκες υπαλλήλων Περιφερειών λόγω καθυστέρησης
έκδοσης ΚΥΑ.
Έχει
παρατηρηθεί ότι η διαδικασία για την έγκριση των μετακινήσεων εκτός έδρας
για έκτακτες ανάγκες των υπαλλήλων στις Περιφέρειες είναι χρονοβόρα και μπορεί
να υπερβεί το ανώτατο όριο που
απαιτείται από τη διενέργεια της μετακίνησης έως την έκδοση της ΚΥΑ στην Εφημερίδα
της Κυβέρνησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στις
αποζημιώσεις των υπαλλήλων ενώ υπάρχουν οι αντίστοιχες πιστώσεις.
Οι
βουλευτές ζητούν από τους Υπουργούς να απαντήσουν σε ποιες ενέργειες θα προβούν
ώστε οι υπάλληλοι να αποζημιωθούν για το σύνολο των πραγματοποιηθεισών
μετακινήσεων για έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες καθώς και να εξεταστεί το
νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την διαδικασία αυτή.
Ακολουθεί
το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Σύμφωνα με
τις διατάξεις της υποπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του Ν.
4336/2015 «Δαπάνες μετακινουμένων
εντός και εκτός Επικράτειας» προκειμένου να αποζημιωθούν υπάλληλοι για
μετακινήσεις εκτός έδρας για έκτακτες ανάγκες ακολουθείται η παρακάτω
διαδικασία: Αίτημα της οργανικής μονάδας στην Περιφέρεια, βεβαίωση
εγγεγραμμένης πίστωσης στον προϋπολογισμό από την Οικονομική Διεύθυνση της
Περιφέρειας, αίτημα της Περιφέρειας στο Υπουργείο Εσωτερικών, έλεγχος αιτήματος
και απαιτούμενων δικαιολογητικών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου
Εσωτερικών, συνυπογραφή από το Υπουργείο Οικονομικών, υπογραφή ΚΥΑ και έκδοση
στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με δυνατότητα αναδρομικής ισχύος 2 μηνών από την
ημερομηνία έκδοσης.
Επίσης,
σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο 2/74450/ΔΕΠ του ΓΛΚ “η προθεσμία των δύο
μηνών έχει αποκλειστικό χαρακτήρα,
δηλαδή μετά την άπρακτη παρέλευσή της καμία δαπάνη δεν αναγνωρίζεται για
τέτοιου είδους μετακινήσεις”.
Σε
περίπτωση δε, που η ΚΥΑ δεν εκδοθεί εντός του έτους που πραγματοποιήθηκε η
μετακίνηση, απαιτείται από την Οικονομική Διεύθυνση της Περιφέρειας εκ νέου
βεβαίωση ύπαρξης εγγεγραμμένης πίστωσης των ανεξόφλητων δαπανών στον
προϋπολογισμό του νέου έτους.
Γίνεται
αντιληπτό ότι η διαδικασία για την έγκριση των μετακινήσεων αυτών είναι
χρονοβόρα, και μπορεί να υπερβεί το ανώτατο όριο των δύο μηνών που απαιτείται
από τη διενέργεια της μετακίνησης έως την έκδοση της ΚΥΑ στην Εφημερίδα της
Κυβέρνησης.
Π.χ.
υπάλληλοι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μετακινήθηκαν για έκτακτες
υπηρεσιακές ανάγκες, με ημερομηνία αιτήματος έγκρισης μετακίνησης 20 ημερών
εκτός έδρας της Περιφέρειας προς το Υπουργείο στις 3/11/2017. Η ΚΥΑ υπογράφηκε στις 5/02/2018 και εκδόθηκε
στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 22/02/2018. Λόγω της αναδρομικής ισχύος 2
μηνών, οι υπάλληλοι αποζημιώθηκαν μονό για το χρονικό διάστημα
22/12/17-31/12/17. Για τις υπόλοιπες δεκαεπτά μετακινήσεις που
πραγματοποιήθηκαν στο χρονικό διάστημα 3/11/2017 έως και 21/12/2017 δεν τους καταβλήθηκαν τα προβλεπόμενα έξοδα
κίνησης.
Επειδή, οι
μετακινήσεις πραγματοποιούνται για να εξυπηρετήσουν πραγματικές ανάγκες της Υπηρεσίας
τους, όπως π.χ. ποιοτικό έλεγχο νωπών και μεταποιημένων προϊόντων,
φυτοϋγειονομικό έλεγχος, εμβολιασμούς μελιταίου, καταπολέμηση δάκου,
Επειδή, οι
υπάλληλοι, που μετακινήθηκαν με εντολή
της Υπηρεσίας τους, έχουν καλύψει με δικά τους έξοδα τις δαπάνες μετακίνησης
(διόδια, καύσιμα, διανυκτέρευση) και δεν φέρουν ευθύνη για την καθυστέρηση της
διαδικασίας,
Επειδή,
υπάρχουν οι σχετικές πιστώσεις στους προϋπολογισμός κάθε Περιφέρειας,
Επειδή,
έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις για την έγκριση της δαπάνης από τα αρμόδια
όργανα,
Ερωτώνται
οι κ.κ. Υπουργοί:
- Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε οι υπάλληλοι να αποζημιωθούν για το σύνολο των πραγματοποιηθεισών μετακινήσεων για έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες;
2.
Εκτιμούν ότι υπάρχει αναγκαιότητα αλλαγής του θεσμικού πλαισίου ώστε να
αποφεύγονται
οι
γραφειοκρατικές καθυστερήσεις ή ότι ενδέχεται να αυξηθεί ο χρόνος αναδρομικής
ισχύος της ΚΥΑ; Και αν ναι, σε τι ενέργειες προτίθενται να προβούν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου