Ο Δήμος Ναυπακτίας τιμά την 446η επέτειο από τη Ναυμαχία της
Ναυπάκτου με εκδηλώσεις και με αναπαράσταση της ναυμαχίας στις 7/10
(20:30) στο ενετικό λιμάνι της περιοχής.
Η Ναυμαχία της Ναυπάκτου, στα ιταλικά "Battaglia di Lepanto" είναι μια
από τις σημαντικότερες ναυμαχίες στην παγκόσμια ιστορία, αλλά
ταυτοχρόνως αποτελεί και ιστορικό σταθμό στη ναυτική τακτική. Η Ναυμαχία
της Ναυπάκτου (1571) υπήρξε το τέλος των κωπήλατων πολεμικών πλοίων και
η ανατολή των ιστιοφόρων στους κατά θάλασσα αγώνες. Μπορεί από 1571 να
έχουν περάσει πολλά χρόνια, όμως η ιστορία της παραμένει ζωντανή μέχρι
σήμερα, κι αυτό, διότι πρόκειται για μια ιστορική ναυμαχία.
"Άλλαξε κάποιες τεχνικές ναυμαχίας, αλλά και τον τρόπο, που γινόταν. Θεωρείται η τελευταία κωπήλατη Ναυμαχία. Υπήρχε το ιστίο, υπήρχαν τα σκάφη, τα οποία μετακινούνται. Μαζεύτηκε ο ιερός στόλος στην Μεσσήνη της Ιταλίας και απέπλευσε με πρώτο σταθμό την Κέρκυρα. Μετά κατέβηκε το Ιόνιο για να συναντήσει τον Οθωμανικό στόλο. Αυτό γινόταν με πανιά, την ώρα όμως της ναυμαχίας κατέβαιναν τα πανιά και χρησιμοποιούσαν τα κουπιά. Από εκεί και πέρα όλες οι υπόλοιπες ναυμαχίες έγιναν με πανιά" ανέφερε μιλώντας "Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7" ο πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Πάτρας Κώστας Καλογερόπουλος παραθέτοντας αυτά τα ιστορικά στοιχεία, με αφορμή τον εορτασμό της 446ης επετείου της Ναυμαχίας Ναυπάκτου.
"Άλλαξε κάποιες τεχνικές ναυμαχίας, αλλά και τον τρόπο, που γινόταν. Θεωρείται η τελευταία κωπήλατη Ναυμαχία. Υπήρχε το ιστίο, υπήρχαν τα σκάφη, τα οποία μετακινούνται. Μαζεύτηκε ο ιερός στόλος στην Μεσσήνη της Ιταλίας και απέπλευσε με πρώτο σταθμό την Κέρκυρα. Μετά κατέβηκε το Ιόνιο για να συναντήσει τον Οθωμανικό στόλο. Αυτό γινόταν με πανιά, την ώρα όμως της ναυμαχίας κατέβαιναν τα πανιά και χρησιμοποιούσαν τα κουπιά. Από εκεί και πέρα όλες οι υπόλοιπες ναυμαχίες έγιναν με πανιά" ανέφερε μιλώντας "Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7" ο πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Πάτρας Κώστας Καλογερόπουλος παραθέτοντας αυτά τα ιστορικά στοιχεία, με αφορμή τον εορτασμό της 446ης επετείου της Ναυμαχίας Ναυπάκτου.
Στεκόμενος στα ιστορικά γεγονότα ο κ. Καλογερόπουλος δεν παρέλειψε να
αναφερθεί στον ανατολικό άνεμο,που επικρατεί στην περιοχή και πόσο αυτός
έχει επηρεάσει τον τρόπο, που γίνονταν οι ναυμαχίες. Οι Έλληνες
ναυτικοί από παλιά ήξεραν τις ιδιαιτερότητες αυτές, όπως τα ρεύματα,
τους ανέμους.
"Η ναυμαχία έγινε στην είσοδο του Πατραϊκού Κόλπου, στις νότιες Εχινάδες, στη νήσο Οξιά κοντά, άσχετα εάν αργότερα πήρε το όνομα της Ναυπάκτου, γιατι ήταν ο κόλπος κοντά. Οι Βενετοί τον είχαν ονομάσει έτσι,διότι ήταν εμπορικό κέντρο και σωστά πήρε το όνομα αυτό, (di Lepanto) και έχει καταγραφεί έτσι στην κοινή γνώμη. Έγινε λοιπόν σε ένα ακρωτήριο, γνωστό με το όνομα Σκρόφα. Επικράτησε μετά την ναυμαχία ένας ανατολικός άνεμος, ο οποίος τα σκάφη του Οθωμανικού στόλου, τα οποία πήγαν να ξεφύγουν, τα κατέστρεψε αυτός ο ανατολικός άνεμος" επισήμανε ο πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου της Πάτρας. Μάλιστα από τις καιρικές συνθήκες και τον άνεμο καθορίστηκε μια ακόμη ναυμαχία αυτή των Πατρών τέλος Φεβρουαρίου το 1821.
"Η ναυμαχία έγινε στην είσοδο του Πατραϊκού Κόλπου, στις νότιες Εχινάδες, στη νήσο Οξιά κοντά, άσχετα εάν αργότερα πήρε το όνομα της Ναυπάκτου, γιατι ήταν ο κόλπος κοντά. Οι Βενετοί τον είχαν ονομάσει έτσι,διότι ήταν εμπορικό κέντρο και σωστά πήρε το όνομα αυτό, (di Lepanto) και έχει καταγραφεί έτσι στην κοινή γνώμη. Έγινε λοιπόν σε ένα ακρωτήριο, γνωστό με το όνομα Σκρόφα. Επικράτησε μετά την ναυμαχία ένας ανατολικός άνεμος, ο οποίος τα σκάφη του Οθωμανικού στόλου, τα οποία πήγαν να ξεφύγουν, τα κατέστρεψε αυτός ο ανατολικός άνεμος" επισήμανε ο πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου της Πάτρας. Μάλιστα από τις καιρικές συνθήκες και τον άνεμο καθορίστηκε μια ακόμη ναυμαχία αυτή των Πατρών τέλος Φεβρουαρίου το 1821.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου