Η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων οδήγησε στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης Webex της Cisco, με την οποία το Υπουργείο Παιδείας έχει συνάψει κρυφή σύμβαση
Η Οργάνωση Μελών Εκπαιδευτικών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Αχαΐας εξέδωσε ανακοίνωση με θέμα: «Τα σχολεία στην εποχή του κορονωϊού».
Σε αυτήν τονίζεται ότι:
«Δυστυχώς η κυβέρνηση σπατάλησε 8 μήνες εξυφαίνοντας το αφήγημα πως «οι σχολικές τάξεις δε αποτελούν εστίες μετάδοσης», για να παραδεχτεί τελικά δια στόματος πρωθυπουργού τον «εφησυχασμό» που οδήγησε σε ένα δεύτερο lockdown της κοινωνίας και των σχολείων αφήνοντας, έτσι, στην άκρη τις καινοφανείς θεωρίες ότι ο ιός δεν κολλάει στις αίθουσες των 25-27 παιδιών».
Αναλυτικά αναφέρονται τα παρακάτω:
«Το άνοιγμα των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου αντί στις 7, όπως αρχικά είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση με το πρόσχημα της καλύτερης προετοιμασίας, βρήκε τα σχολεία ουσιαστικά ανοχύρωτα από υγειονομικής πλευράς. Η μη έγκαιρη πρόσληψη και τοποθέτηση του προσωπικού καθαριότητας και των εκπαιδευτικών, η μη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με παράλληλη αύξηση του αριθμού των αιθουσών συνηγορούν προς την κατεύθυνση αυτή. Επίσης δεν υπήρξε κάποια ειδικότερη μέριμνα για τους /τις συναδέλφους της Ειδικής Αγωγής που εργάζονται κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες. Δυστυχώς η κυβέρνηση σπατάλησε 8 μήνες εξυφαίνοντας το αφήγημα πως «οι σχολικές τάξεις δε αποτελούν εστίες μετάδοσης», για να παραδεχτεί τελικά δια στόματος πρωθυπουργού τον «εφησυχασμό» που οδήγησε σε ένα δεύτερο lockdown της κοινωνίας και των σχολείων αφήνοντας, έτσι, στην άκρη τις καινοφανείς θεωρίες ότι ο ιός δεν κολλάει στις αίθουσες των 25-27 παιδιών.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων οδήγησε στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης με το σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Webex της Cisco, με την οποία το Υπουργείο Παιδείας έχει συνάψει κρυφή σύμβαση και την οποία ουδέποτε έφερε στο ελληνικό κοινοβούλιο
Η συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης ποικίλλει ανά σχολική βαθμίδα. Στα Γενικά Λύκεια και στα Γυμνάσια είναι αρκετά ικανοποιητική, με διαφοροποιήσεις ανά περιοχή. Στα ΕΠΑΛ η συμμετοχή είναι περίπου στο 80% και επίσης διαφοροποιείται ανά περιοχή (κέντρο-αγροτικές περιοχές). Στα Δημοτικά η συμμετοχή είναι μεγάλη κυρίως λόγω της παρουσίας των γονιών, οι οποίοι δεν επιθυμούν τα παιδιά τους να «μείνουν πίσω», παρόλο που αναγνωρίζουν ότι η προσφερόμενη γνώση στη διάρκεια των 30 λεπτών απέχει πολύ από τη διαδικασία τάξης με φυσική παρουσία. Στα νηπιαγωγεία η συμμετοχή είναι 50% επειδή οι γονείς είτε αδυνατούν, είτε αδιαφορούν, είτε απασχολούνται και δίνουν προτεραιότητα στα μεγαλύτερα παιδιά τους.
Η έλλειψη ηλεκτρονικού εξοπλισμού και σύνδεσης είναι τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές που δεν παρακολουθούν τηλεκπαίδευση, ένα πρόβλημα που οξύνεται καθώς απομακρυνόμαστε από τα αστικά κέντρα και πηγαίνουμε σε υποβαθμισμένα προάστια των πόλεων, σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές. Υπάρχουν μαθητές που διαθέτουν προηγμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, μαθητές που παρακολουθούν τα μαθήματα μέσα από την οθόνη του κινητού τους και μαθητές που αδυνατούν να παρακολουθήσουν επειδή δε διαθέτουν σταθερή σύνδεση internet. Οι συνθήκες είναι αποτρεπτικές για πολλούς μαθητές, υποβαθμίζουν εντελώς την ποιότητα της εκπαίδευσης και εντείνουν τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες . Η υπουργός Παιδείας, βέβαια, ομολόγησε πως όλο αυτό το διάστημα δε δαπάνησε ούτε 1€ από τον κρατικό προϋπολογισμό για να εξασφαλίσει τον απαραίτητο εξοπλισμό. Κάποιες συσκευές εξασφαλίστηκαν μέσω δωρεών και μοιράστηκαν 1 έως 3 ανά σχολείο (!) και φυσικά δεν έχουν εξασφαλιστεί φορητοί υπολογιστές για το σύνολο των αδυνατούντων μαθητών και των εκπαιδευτικών. H αύξηση δε των τιμών στα είδη ηλεκτρονικού εξοπλισμού, αποτέλεσμα της ζήτησης της τελευταίας περιόδου, «απαγορεύει» ουσιαστικά στους γονείς, να προμηθευτούν τα απαραίτητα μέσα και να υποστηρίξουν τα παιδιά τους.
Τα Ειδικά σχολεία συνεχίζουν τη δια ζώσης εκπαίδευση κάτω από συνθήκες, όμως, που δημιουργούν φόβους, καθώς μεγάλος αριθμός μαθητών δεν είναι εύκολο να τηρήσει τα μέτρα προστασίας π.χ αποστάσεις, καθαριότητα, χρήση απολυμαντικών.
Το κλείσιμο των σχολείων επιδρά αρνητικά στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Η πραγματική, παραγωγική και πιο ουσιαστική μάθηση γίνεται στα θρανία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ακόμα και αν λυθούν τα ποικίλα τεχνικής φύσεως προβλήματα, είναι πολύ «λίγη» και δεν μπορεί να αναπληρώσει το παιδαγωγικό κενό που δημιουργεί η αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Ειδικά για τα παιδιά του δημοτικού οι αρνητικές επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης μεγεθύνονται.
Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η παροχή τηλεκπαίδευσης δημιουργεί και δύο άλλα προβλήματα: την κάλυψη της διδακτέας ύλης και τη διαγραφή των απουσιών των μαθητών καθώς οι πλείστες είναι αποτέλεσμα της κακής σύνδεσης με την πλατφόρμα και της έλλειψης πόρων. Θεωρούμε απαραίτητο ότι με την επαναλειτουργία των σχολείων θα πρέπει να επαναληφθούν οι ενότητες που έγιναν στην τηλεκπαίδευση, ώστε να υπάρξει κατανόηση και αφομοίωση της γνώσης, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να μειωθεί η διδακτέα ύλη σε Γυμνάσιο και Λύκειο, με ιδιαίτερη έμφαση στην Γ Λυκείου λόγω Πανελλαδικών εξετάσεων και να μην υλοποιηθεί η Τράπεζα Θεμάτων.
Είμαστε υπέρ των ανοιχτών σχολείων, με ασφάλεια για όλους τους εμπλεκόμενους, μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, βοηθητικό προσωπικό.
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό παρουσιάζονται ιδιαίτερα υψηλά λόγω αδειών σε εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αδειών ειδικού σκοπού και κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς ή στο περιβάλλον τους. Το υπουργείο αντί να καλύψει αυτά τα κενά άμεσα με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και σύμβαση μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμοθέτησε τις τρίμηνες συμβάσεις αυξάνοντας την εργασιακή αβεβαιότητα αυτών των εκπαιδευτικών και δημιουργώντας την αίσθηση της προχειρότητας στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Χαρακτηριστική για την τρέχουσα σχολική χρονιά είναι η υποστελέχωση των Τμημάτων Ένταξης, στα οποία φοιτούν μαθητές με ιδιαίτερα μαθησιακά προβλήματα. Στην Αχαΐα αρκετά από τα Τμήματα Ένταξης υπολειτουργούν , με αποτέλεσμα, και μάλιστα μέσα στις παρούσες συνθήκες, αυτοί οι μαθητές να αποκλείονται εντελώς από την εκπαιδευτική διαδικασία.
ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ
Το Σεπτέμβριο είχαν προκηρυχτεί εκλογές αιρετών για την Τετάρτη 4 Νοέμβρη. Μέχρι να λήξει η προθεσμία κατάθεσης των ψηφοδελτίων η κ. Υπουργός κατέθεσε τροπολογία για ηλεκτρονική ψηφοφορία και ημέρα Σάββατο, αγνοώντας τις προτάσεις των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Το Σάββατο 7 Νοέμβρη πραγματοποιήθηκε η ηλεκτρονική ψηφοφορία με συμμετοχή περίπου του 7% των εκπαιδευτικών. Οι αιρετοί που εκλέχθηκαν με αυτή τη διαδικασία δεν έχουν την δημοκρατική νομιμοποίηση. Καλούμε την κ. Υπουργό να παρατείνει τη θητεία των αιρετών, που είχαν εκλεγεί κατά τις προηγούμενες εκλογές, και, όταν το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες, να πραγματοποιηθούν οι εκλογές εργάσιμη ημέρα και με φυσική παρουσία στα εκλογικά τμήματα.
Το Υπουργείο να σταματήσει να εκμεταλλεύεται την πανδημία, για να καταργεί δημοκρατικές διαδικασίες και δικαιώματα.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το υπουργείο παιδείας συνεχίζοντας την άθλια τακτική του να νομοθετεί εν μέσω πανδημίας έδωσε στη δημοσιότητα ένα νομοσχέδιο για την ΤΕΕ. Βασική διαπίστωση είναι η υποχώρηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης προς όφελος της κατάρτισης και η εμπλοκή των ιδιωτών όλο και περισσότερο στη διαδικασία του σχεδιασμού και του ελέγχου της Τεχνικής εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό καλούμε το υπουργείο να αποσύρει το νομοσχέδιο για την Τεχνική Εκπαίδευση και να συζητήσει με τους εμπλεκομένους φορείς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς