Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

Ειδήσεις από την περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας


Επανέρχονται τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας προς το Ρίο
Για την επαναφορά του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ της οδού Κανελλοπούλου και του σταθμού Ρίου στην κατηγορία του ενεργού δικτύου, με αποτέλεσμα την επαναφορά των δρομολογίων του Προαστιακού της Πάτρας,
που είχαν διακοπεί, ενημερώθηκε ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης, σήμερα, Παρασκευή 29 Μάιου 2019, τόσο από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, όσο και από τη διοίκηση του ΟΣΕ.
Μετά από συνάντηση που είχε ο Περιφερειάρχης προ ημερών με κατοίκους της περιοχής για το δίκαιο αίτημα επαναλειτουργίας του τμήματος του Προαστιακού προς το Ρίο, δεδομένου ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν εκτελούνται εργασίες, πραγματοποίησε παρέμβαση προς την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, ζητώντας την εξέταση του αιτήματος επαναφοράς των δρομολογίων έως ότου καταστεί δυνατό να ξεκινήσουν εργασίες.
Σε απάντησή του προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, αλλά και η διοίκηση του ΟΣΕ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρ. Βίνης, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του εν θέματι έργου και τις συνεννοήσεις με τον διαχειριστή της υποδομής, το εν λόγω τμήμα του υφιστάμενου ενεργού δικτύου από το Ρίο (ΧΘ 120+111) έως την οδό Κανελλοπούλου (ΧΘ 123+500) αποδόθηκε στην ανάδοχο εταιρεία για την εκτέλεση εργασιών του έργου (αρ. πρωτ. Οικ. 3039/20/10-04-2020 έγγραφό μας). Η ενέργεια αυτή, στον χρόνο που υλοποιήθηκε, ήταν αναγκαία, διότι στο υπόλοιπο τμήμα του έργου και ειδικότερα στην περιοχή από την αρχή του (ΧΘ 113+000) μέχρι το τέλος του προβλεπόμενου Cover and Cut Ρίου (ΧΘ 120+111), οι εργασίες κατασκευής, που έχουν εκτελεστεί με εντατικούς ρυθμούς από τον Απρίλιο του 2018, βρίσκονται ήδη σε αυξημένο ποσοστό ολοκλήρωσης.
Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία σύνταξης τευχών δημοπράτησης, με στόχο την άμεση δημοπράτηση, του επόμενου έργου με τίτλο “Κατασκευή Σιδηροδρομικών Σταθμών και Στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος) επιδομής, Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας, για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο» (ΑΔ 1510), με το οποίο σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί ένα πλήρες λειτουργικό τμήμα έργου, δυνάμενο να αποδοθεί αυτοτελώς σε χρήση. Για τον λόγο αυτό, η κατασκευαστική μεθοδολογία, που πρόκειται να ακολουθήσουμε, συνίσταται σε εμπροσθοβαρή ανάπτυξη του εν θέματι έγου με κύριο στόχο πρώτα να ολοκληρωθεί το τμήμα του έργου από ΧΘ 113+100 έως ΧΘ 120+111, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ, που εμπίπτει στα όρια του επόμενου τμήματος, ώστε καταρχάς να μην υπάρξουν εμπόδια και καθυστερήσεις στην προαναφερθείσα διαδικασία δημοπράτησης και κατασκευής μέχρι το Ρίο, χωρίς αυτό βέβαια να υποβαθμίζει τη σημασία ολοκλήρωσης του συνολικού έργου.
Ωστόσο, σε συνάρτηση με τα ανωτέρω, θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι λαμβάνουμε υπόψη και την τρέχουσα συγκυρία και τις επιτακτικές ανάγκες που έχουν ανακύψει από τις εξελίξεις της πανδημίας COVID-19, με το δεδομένο άλλωστε, η ΕΡΓΟΣΕ έχει σταθεί πολλές φορές αρωγός της τοπικής κοινωνίας στις περιοχές όπου αναπτύσσονται έργα της. Είμαστε ως εκ τούτου, διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε προσωρινά το εν λόγω τμήμα έργου από το Ρίο (ΧΘ 120+111) μέχρι την οδό Κανελλοπούλου (ΧΘ 123+500), όπου δεν έχει γίνει ουδεμία επέμβαση μέχρι σήμερα, προς χρήση από τον προαστιακό σιδηρόδρομο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου εμφανίζεται μεγάλη ζήτηση, ώστε να μην υπάρξει υπέρμετρη όχληση στους πολίτες και επαγγελματίες των γύρω περιοχών. Η προσωρινή παραχώρηση αυτή, μπορεί να γίνει υπό την προϋπόθεση ότι η άρση της και η έναρξη των εργασιών θα γίνουν εντός 48 ωρών από τη στιγμή που θα ζητηθεί εγγράφως από την Υπηρεσία μας, δεδομένου ότι η οποιαδήποτε καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του τμήματος αυτού ενέχει τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών πόρων».
Μετά από αυτή την ενημέρωση, ακολούθησε έγγραφο του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλου, προς τον Περιφερειάρχη, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Ο ΟΣΕ αναστέλλει από την 01.06.2020 την ισχύ του γ’ σχετικού (σ.σ. έγγραφο ΕΡΓΟΣΕ για απόδοση γραμμής) και έτσι από την ημερομηνία αυτή το τμήμα της γραμμής ΠΑΠ από τη ΧΘ 213+150 ως και 226+539, επανέρχεται προσωρινά στην κατηγορία του Ενεργού Δικτύου. Συνεπώς, καλείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως προχωρήσει σύντομα στην επαναφορά των δρομολογίων που ίσχυαν ως τη 13η Απριλίου 2020, περιλαμβάνοντας δηλαδή και τις στάσεις Μποζαιτίκων, Καστελοκάμπου και Ρίου».
Μετά και τις προαναφερόμενες εξελίξεις, ο κ. Φαρμάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση των εμπλεκομένων  υπηρεσιών στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, σημειώνοντας ότι η επαναφορά των δρομολογίων του προαστιακού προς το Ρίο, αποτελεί ανακούφιση για χιλιάδες πολίτες, αλλά και για δεκάδες επιχειρήσεις των παράκτιων περιοχών βορείως της Πάτρας, σε μία πολύ δύσκολη για όλους, θερινή περίοδο. «Μέσα από διάλογο και διάθεση συνεννόησης, μπορούμε πάντοτε να βρίσκουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις» σχολίασε.

Αναγκαία τα προληπτικά μέτρα στην Γέφυρα της Καλόγριας
Την Γέφυρα στην Καλόγρια του Δήμου Δυτικής Αχαΐας επισκέφθηκαν σήμερα Παρασκευή 29 Μαΐου 2020 ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Αχαΐας Χαράλαμπος Μπονάνος, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της ΠΕ Αχαΐας Παναγιώτης Φλωράτος και ο  Προϊστάμενος Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας ΠΔΕ Νίκος Γυφτάκης, προκειμένου να διαπιστώσουν τις φθορές που παρουσιάζει η Γέφυρα και τον βαθμό επικινδυνότητας στη χρήση της.
Επί τόπου βρέθηκαν ακόμη ο Αντιδήμαρχος Έργων Κυριάκος Ορλώφ και ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Κώστας Ταπεινός συνοδευόμενοι από στελέχη της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου.
Από κοινού εκτιμήθηκε ότι από τις φθορές που έχουν προκληθεί επηρεάζεται η ασφάλεια της διέλευσης, για το λόγο αυτό και μέχρι την αποκατάσταση της Γέφυρας, από την ερχόμενη εβδομάδα θα ισχύσουν περιοριστικά μέτρα. Ήδη ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Αχαΐας Αριστοτέλης Κορκός με έγγραφό του προς το Δήμο Δυτικής Αχαΐας και την Αστυνομία επισημαίνει τα προβλήματα και ζητά τη λήψη μέτρων.
«Για εμάς προέχει η ασφάλεια των πολιτών. Προτεραιότητά μας πάντα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής και στην κατεύθυνση αυτή θεωρούμε απαραίτητο να υπάρξουν προληπτικά μέτρα, ακόμη και απαγόρευσης της διέλευσης εφόσον είναι αναγκαίο, έως ότου αποκατασταθούν τα προβλήματα και καταστεί ασφαλής η διέλευση πεζών και οχημάτων» δήλωσε κατά την επίσκεψη του ο Αντιπεριφερειάρχης.
Ακολούθησε συνεργασία των στελεχών της Περιφέρειας και του Δήμου με στόχο να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ώστε σύντομα να προχωρήσουν οι εργασίες ανακατασκευής της Γέφυρας.

Ειδική αγωγή και κοινωνική φροντίδα σε επανεκκίνηση
Με στόχο την  άμεση λειτουργία της Νέας Μονάδας Σπαστικών Παίδων-Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Πατρών, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προχωρά σε διαγωνισμό συνολικού προϋπολογισμού 141.445, 65 ευρώ  για την προμήθεια του απαιτούμενου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, που εκκρεμεί με αποτέλεσμα να μην αποδίδεται σε χρήση.
«Οι εγκαταστάσεις της Νέας Μονάδας Σπαστικών Παίδων-Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Πατρών αποτελούν υψηλής κοινωνικής σημασίας υποδομή για την Αχαΐα, αλλά και ευρύτερα για ολόκληρη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Δυστυχώς όμως, ένα τέτοιο εμβληματικό έργο – προϋπολογισμού 2.644.500 ευρώ – που κατασκευάστηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ κι έχει ολοκληρωθεί από το 2017, παρέμενε έως σήμερα κλειστό και αναξιοποίητο, παραδομένο στη φθορά του χρόνου. Η Περιφερειακή Αρχή, με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, βάζει τέλος στην αδράνεια και την αβελτηρία» ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικής Πολιτικής και Διοίκησης Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος.
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος προωθεί, άμεσα και αποφασιστικά, τη διαδικασία προμήθειας του απαραίτητου κινητού εξοπλισμού, εξασφαλίζοντας την ταχεία απόδοση του έργου στην κοινωνία προς υπηρέτηση των πλέον ευαίσθητων νέων συμπολιτών μας και των οικογενειών τους.
Η Νέα Μονάδα Σπαστικών Παίδων αναπτύσσεται σε οικόπεδο έκτασης 7.880 τ.μ. επί της παλαιάς Ε.Ο Πατρών – Πύργου. Περιλαμβάνει χώρους συγκέντρωσης, εστίασης, δραστηριοτήτων, παιχνιδιού, ανάπαυσης, ιατρείου, γραφείων, παιδικής χαράς. Είναι ένα σύγχρονο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας για άτομα με ειδικές ανάγκες, δυναμικότητας 100 ατόμων. Το κτήριο -επιφάνειας 1.567 τμ- πληροί τις  πλέον σύγχρονες προδιαγραφές υλικών και ενεργειακής διαχείρισης. Όλοι οι χώροι του αναπτύσσονται σε στάθμη ισογείου και είναι προσπελάσιμοι από όλους τους χρήστες με τους απαραίτητους διαδρόμους κυκλοφορίας
«Μία ακόμη ανενεργή υποδομή εκκινεί. Ένα ακόμη βήμα έγινε. Η νέα μονάδα δύναται πλέον, με ποιότητα και δυναμική, να προσφέρει όλα εκείνα για τα οποία σχεδιάστηκε, αναδεικνύοντας την Περιφέρειά μας πρωταγωνιστή στην ειδική αγωγή και την ενίσχυση των κοινωνικών δομών. Θέλουμε να είμαστε Περιφέρεια της πράξης, του έργου, της αποτελεσματικότητας» κατέληξε ο κ. Σακελλαρόπουλος.

Επίσκεψη του Περιφερειάρχη, Ν. Φαρμάκη, σε παραγωγικές μονάδες τυποποίησης αγροτικών προϊόντων
Παραγωγικές μονάδες τυποποίησης αγροτικών προϊόντων, οι οποίες αξιοποίησαν πόρους ΕΣΠΑ για να αναπτυχθούν και δραστηριοποιούνται σε περιοχές της Π.Ε. Ηλείας και της Π.Ε  Αχαΐας, επισκέφθηκε σήμερα, Παρασκευή 29 Μαΐου 2020, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης.
Ο κ. Φαρμάκης, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Ηλείας Βασίλη Γιαννόπουλο, τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης, Θεόδωρο Βασιλόπουλο και τον Γενικό Διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας της ΠΔΕ, Σταύρο Βέρρα, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με επιχειρηματίες και εργαζόμενους στις παραγωγικές μονάδες, ιδιαίτερα για τις δυσκολίες και το οικονομικό πλήγμα που υπέστησαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά και για τις προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν.
«Ο πρωτογενής τομέας αποτελεί το μεγάλο και ισχυρό θεμέλιο της οικονομίας της Δυτικής Ελλάδας και γι’ αυτό, έναν τομέα που θέλουμε να αναπτυχθεί και να εκσυγχρονιστεί με μεγάλα και τολμηρά βήματα. Από τα χωράφια των παραγωγών μας μέχρι τις μονάδες τυποποίησης αλλά και τις δράσεις εξωστρέφειας και ενίσχυσης των εξαγωγών, η Περιφέρεια είναι διαρκώς παρούσα και θα συμβάλει με κάθε δυνατότητα που έχει, ώστε ο αγροτοδιατροφικός κλάδος να μετατραπεί σε πραγματική ατμομηχανή του τόπου μας» δήλωσε ο κ. Φαρμάκης.
Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης, στα πλαίσια του σχεδιασμού του νέου Προγράμματος; «Δυτική Ελλάδα: Η επόμενη μέρα της πανδημίας», για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, ο αγροτικός τομέας κατέχει εξέχουσα θέση. Παράλληλα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι προσπάθειες της Περιφέρειας για εκσυγχρονισμό των αρδευτικών και καλλιεργητικών μεθόδων, ενώ μέσα από δράσεις που θα εκδηλωθούν το επόμενο διάστημα, ενθαρρύνεται η δημιουργία αγροτοδιατροφικών συνεργειών, καθώς και η ουσιαστική διασύνδεση του αγροτικού τομέα με τον τουρισμό.
«Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι τα προϊόντα της Δυτικής Ελλάδας μπορούν να κυριαρχήσουν. Αλλά και ότι διαθέτουμε το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται για ένα ποιοτικό άλμα. Με τη συνεργασία όλων των φορέων και κυρίως των ανθρώπων που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα το… χρυσάφι της γης μας, θα πετύχουμε το άλμα που έχουμε ανάγκη και αξίζουμε» κατέληξε.

Πλάνο  ανάπτυξης για την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης  στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
Στη σύνταξη πλάνου ανάπτυξης για την Ηλεκτροκίνηση προχωρά η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, σχεδιάζοντας με σταθερά βήματα την επόμενη μέρα σε ένα πεδίο δράσης που θα αξιοποιηθεί ως μοχλός οικονομικής ανάπτυξης αλλά και ως μέσο χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Άλλωστε, το 2020 είναι έτος ορόσημο για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα, καθώς τίθεται σε εκκίνηση ο φιλόδοξος στόχος, ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικό έως το 2030, με απόλυτη επάρκεια σε σταθμούς φόρτισης.
Το πλάνο ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την Ηλεκτροκίνηση, θα περιλαμβάνει:
- Την ανάλυση του νομοθετικού πλαισίου, την κοινοτική νομοθεσία που θα ενσωματωθεί σταδιακά στην ελληνική, καθώς και τους στόχους των Υπουργείων Ενέργειας/Περιβάλλοντος και Μεταφορών/Υποδομών.
- Ανάλυση της διεθνούς εμπειρίας και των τάσεων εφαρμογής δικτύων σταθμών φόρτισης.
- Συγκοινωνιολογική ανάλυση, όπου θα καταγραφούν οι ροές κίνησης στην περιφέρεια με τελικό στόχο την επιλογή την βέλτιστη πολιτική ηλεκτροκίνησης.
- Επιλογή μοντέλου ανάπτυξης και οικονομικού οφέλους.
- Ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης, με συγκεκριμένη χωρική ανάπτυξη προκειμένου να καλυφθούν οι παρούσες αλλά και οι μελλοντικές ανάγκες της Περιφέρειας.
- Οικονομικά στοιχεία ανάπτυξης του δικτύου σταθμών φόρτισης.
- Πρότυπο πλάνο ανάπτυξης σημείου φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος, δημοσίας χρήσεως.
- Σύγκριση κόστους συμβατικού - ηλεκτροκίνητου οχήματος, όπου θα επιτρέπει στο μέλλον διενέργεια αναλύσεων.
- Προτάσεις αειφόρου ανάπτυξης και ενημέρωση για τα οφέλη της Ηλεκτροκίνησης σε επαγγελματίες και πολίτες.
«Το προηγούμενο διάστημα εργαστήκαμε σκληρά και μεθοδικά, προκειμένου να δημιουργήσουμε τις συνθήκες σύνταξης του πλάνου ανάπτυξης Ηλεκτροκίνησης στη Δυτική Ελλάδα. Στόχος μας είναι, σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε στη κατοχή μας το απαραίτητο εργαλείο που θα μας επιτρέψει να σχεδιάσουμε και να προχωρήσουμε ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης της Ηλεκτροκίνησης στην περιοχή μας, αλλά και ένα νέο πλαίσιο για την αξιοποίηση τεχνολογιών αποδοτικότητας, με σεβασμό στο περιβάλλον, καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες, αλλά και ισχυρές δυνατότητες για την προσέλκυση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων» αναφέρει ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας, Περιβάλλοντος, Φυσικών Πόρων και Χωροταξίας Λάμπρος Δημητρογιάννης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρωτοβουλία της Περιφέρειας είναι μεταξύ των πρώτων σε όλη τη χώρα και προηγείται ακόμα και της κατάθεσης του σχετικού νομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να έρθει το αμέσως επόμενο διάστημα στη Βουλή προς ψήφιση. «Οι εποχές που η Δυτική Ελλάδα παρέμενε ουραγός και ακολουθούσε τις εξελίξεις με χρονική καθυστέρηση, έχουν τελειώσει. Θέλουμε την Περιφέρειά μας στην πρωτοπορία των εξελίξεων» προσθέτει ο κ. Δημητρογιάννης, ο οποίος κατά τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιήσει ενημερωτικές επαφές με εκπροσώπους των Δήμων αλλά και τους παραγωγικούς και επαγγελματικούς φορείς της Δυτικής Ελλάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς