Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018

Τα 4 μνημεία που έγιναν 2 και το φορολογικό υποζύγιο

Το  υδραγωγείου της Μεσαιωνικής Πάτρας (αριστερά), ένα αυλάκι που ξεκινούσε πιθανόν από του Ρωμανού και κατέληγε στο Φρούριο, μεταφέρθηκε δίπλα στο ρωμαϊκό υδραγωγείο, στην κοιλάδα που οδηγεί στη συνοικία Εβραιομνήματα. Φωτογραφία αρχείου κατά την κατασκευή της ύπερθεν γέφυρας, στην Περιμετρική.

«Εμείς οι αρχαιολόγοι ξέραμε το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο, αλλά όχι το Μεσαιωνικό Υδραγωγείο, όσο παράξενο και αν σας φαίνεται. Αυτό εμφανίστηκε το 2006 όταν ξεκίνησε να γίνεται η γέφυρα, που ενώνει τον Ασύρματο με την Αρόη. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μνημείο (40 μέτρα), χωρίς στατικό πρόβλημα, όμως μέχρι τότε τελείως άγνωστο» ανέφερε χθες στο Ρ/Σ «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αννίτα Κουμούση για τα  αρχαιολογικά ευρήματα, που αναδείχθηκαν κατά την διάρκεια της κατασκευής της Μικρής Περιμετρικής στην Πάτρα, τα οποία πλέον οι οδηγοί μπορούν να τα θαυμάζουν διασχίζοντας τον δρόμο. 

Πλην όμως καμία αναφορά στα δύο αρχαιολογικά ευρήματα της συνοικίας Κρητικών, τον ρωμαϊκό υδραύλακα της οδού Γερανείων και το ψηφιδωτό λουτρό του τέρματος της οδού Αιόλου! 

«Ήταν το μεγαλύτερο έργο τέτοιου είδους, που ανέλαβε το Υπουργείο, και την μελέτη την είχε αναλάβει ο Δημήτρης Κορρέ» είπε για το μεσαιωνικό υδραγωγείο. «Κόπηκε σε 4 κομμάτια χωρίς να διαλυθεί ή να αλλοιωθεί η μορφή του, και σύμφωνα με την προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αχαΐας το κάθε κομμάτι ζύγιζε 130 τόνους». 

«Μεταφέρθηκαν, συγκολλήθηκαν, η συναρμογή είναι τέλεια, και εκεί στον χώρο δίπλα, έμεινε η 4η καμάρα, διότι σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού έπρεπε να μείνει εκεί για να δείχνει, που ήταν το μνημείο στο χώρο».

«Το Μεσαιωνικό Υδραγωγείο ήταν ένα επιβλητικό δημόσιο έργο των πρώτων μεταβυζαντινών χρόνων που υδροδοτούσε την Πάτρα μετά την καταστροφή ή την αχρήστευση του Ρωμαϊκού Υδραγωγείου». 

Παράλληλα είπε: «Το Ρωμαϊκό υδραγωγείο της Πάτρας είναι μεγάλο έργο των ρωμαϊκών χρόνων και ζωτικής σημασίας τότε για την ύδρευση της πόλης. Διασώζονται σήμερα τα ορατά τμήματα του Υδραγωγείου στις συνοικίες Αρόη και Ασύρματος. Η χρήση ήταν αδιάκοπη μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα και επισκευάστηκε πολλές φορές με τελευταία το 1838 από τον δήμαρχο Ι. Μπουκαούρη. Το 1874 σταμάτησε η χρήση του μετά την διοχέτευση νερού στην πόλη με σωλήνες. Το υδραγωγείο κατασκευάστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ. πιθανότατα από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αδριανό για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Πάτρα που έως τότε υδρευόταν από πηγάδια. Το υδραγωγείο ήταν μήκους 7,5 χιλιομέτρων από τις πηγές του σημερινού χωριού Ρωμανός έως την Πάτρα, από τις ίδιες πηγές υδρεύεται και σήμερα η πόλη».
 
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι, που το αναδείξαμε και πιστεύουμε τώρα να ανταποκριθεί και ο κόσμος και τα σχολεία να το επισκέπτονται. Είναι ανοικτός, χωρίς εισιτήριο, καθημερινά από Τρίτη έως Κυριακή (8:00-15:00), εκτός Δευτέρας. Υπάρχουν και δυο αίθουσες με βιντεοπροβολές. Στη μια δείχνουμε την ιστορία της ύδρευσης της Πάτρας από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι και το Μεσαιωνικό Υδραγωγείο και στη δεύτερη έχουμε κάνει μια συρραφή του κοψίματος και της μεταφοράς του Υδραγωγείου, καθώς είναι πολύ σημαντικό να δουν πως έγινε. Ήταν πολύ δύσκολο έργο και οικονομικά το κάλυψε η περιφέρεια» εξήγησε η κ. Κουμούση. 

Ίσως δεν γνώριζε, αλλπά και δεν ήταν υποχρέωσή της, για να εξηγήσει ότι άρχικά το κόστος είχε αποδεχθεί να το αναλάβει η εταιρεία που κατασκεύαζε τον δρόμο, πλην όμως... ΠΑΣΟΚικώ τω τρόπω, το κόστος φορτώθηκε η Περιφέρεια Δ. Ελλάδας, δηλαδή ο ΄Ελληνας φορολογούμενος ήτοι το φορολογικό υποζύγιο διά πάσα χρήσιν!  Και κατά πληροφορίες έφθασε τις 600 χιλ. ευρώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς