Τετάρτη 31 Μαΐου 2017

Θ.Βούρδας: Πληρώναμε τους φοίνικες από τα φυτώρια για τις απαλλοτριώσεις





Κυβερνητική πρωτοβουλία για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα




Πρωτοβουλία δημόσιας διαβούλευσης με τους φορείς της πόλης και του Νομού αναλαμβάνει μέσα στον Ιούνιο η κυβέρνηση προκειμένου να υπάρξει συμφωνία για την τελική λύση διέλευσης του τρένου μέσα από την Πάτρα. 

Αυτό αποκαλύπτει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και  Μεταφορών, Θανάσης Βούρδας. Και τούτο με δεδομένο ότι έχουν ήδη παρέλθει τουλάχιστον 4 μήνες από τότε που ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης παρουσίασε στο Δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη τα τρία σενάρια διέλευσης χωρίς ακόμα όμως η δημοτική Αρχή να έχει συγκαλέσει δημοτικό συμβούλιο για το θέμα ώστε να υπάρξει η επίσημη τοποθέτηση επί των τριών προτιμώμενων σεναρίων. Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο κ. Βούρδας σημειώνει ότι:  
«Το μόνο σίγουρο είναι ότι το τρένο πρέπει να συνδεθεί με το λιμάνι της Πάτρας. Πρακτικά οι λύσεις που έχουν κατατεθεί διασφαλίζουν τη δυνατότητα, το κέντρο της πόλης να μην διαταραχθεί ειδικά σε σχέση με τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει η κυβέρνηση για την παράδοση του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας. Το σεβόμαστε απόλυτα γι’ αυτό κατατέθηκαν οι προτάσεις ώστε να είναι απόλυτα συμβατές με αυτή την πρωτοβουλία παραχώρησης του παραλιακού μετώπου. Εντός του Ιουνίου θα έχουμε τη δυνατότητα να διαβουλευτούμε με όλους τους Φορείς. Καλό θα είναι όμως σε αυτή τη διαδικασία να είμαστε σοβαροί και τεκμηριωμένοι καθώς διαβάζω πολλές φωνές παραπληροφόρησης για το τι σημαίνει τρένο, σε μια πόλη που το βιώνει. Ο Προαστιακός είναι «μέσα στα πόδια» της πόλης κι ένα βασικό σημείο της ζωή της, άρα δεν χρειάζονται υπερβολές. Χρειάζεται σοβαρότητα και σίγουρα επιστημονική τεκμηρίωση της όποιας λύσης  προκριθεί. Είναι προς το συμφέρον της πόλης να επιταχύνουμε τις διαδικασίας».

Αναφορικά με την εκπεφρασμένη προτίμηση της δημοτικής Αρχής της Πάτρας για περιμετρική διέλευση του τρένου έξω από το κέντρο της ο γ.γ. του υπουργείου σχολιάζει:  «Έχουμε ένα δεδομένο και μια δέσμευση το τρένο πρέπει να φθάσει μέχρι τον Άγ. Διονύσιο για να ολοκληρωθεί η χρηματοδότηση μέσω των Κοινοτικών Πόρων. Όλα αυτά μας δίνουν τη δυνατότητα να καλύψουμε με τα ποσά που έχουμε διασφαλίσει το 2016 και τις μελέτες του συνεχιζόμενου έργου στην όποια επιλογή θα μας προκύψει. Γνωρίζετε ότι μιλάμε για πολύ μεγάλο και δυσανάλογο κόστος ως προς το κόστος-όφελος, ανάμεσα στην περιμετρική και την εσωτερική διέλευση του τρένου. Να έχουμε και ως γνώμονα κάτι: Το τρένο είναι για να εξυπηρετεί τους πολίτες».

Ως προς τους φόβους που εκφράζουν κάτοικοι του Καστελόκαμπου αλλά και άλλων κοντινών περιοχών ότι δηλαδή η διέλευση του τρένου να αποκόψει, με τείχη, πεζούς και οδηγούς, ο κ. Βούρδας εξηγεί:  «Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα. Είναι σαφέστατο ότι η όποια διαδικασία θα προβλέπει όλες τις συνενώσεις είτε στο οδικό, είτε στην διέλευση των πεζών, υπόγεια ή υπέργεια, προκειμένου να διασφαλίζεται η σύνδεση των περιοχών. Δεν μιλάμε για απλή χάραξη της γραμμής που δεν κοιτάει τίποτε άλλο. Προφανώς κοιτάει όλες τις διαδικασίες, είτε αφορούν τα όμβρια ύδατα, είτε, κυρίως, τη διέλευση οχημάτων και πεζών. Να είναι σίγουροι οι κάτοικοι ότι σε σχέση με την υφιστάμενη εικόνα, η μελλοντική εικόνα θα είναι πολύ καλύτερη». 
 
Ο κ. Βούρδας μίλησε και για τις καθυστερήσεις που προκαλούσε η υπόθεση των απαλλοτριώσεων στην εξέλιξη των μεγάλων έργων στην περιοχή καθώς και για το υπέρογκο κόστος ορισμένων εξ αυτών. «Χρειάστηκε να φθάσουμε στον Ιούνιο 2015 για να υπάρχει τελεσίδικη απόφαση ότι στο φυτώριο δεν αγοράζει το Δημόσιο τα φυτά, αλλά καλύπτει την μεταφύτευση. Μέχρι τότε πληρώναμε την αγορά τους. Αν στις απαλλοτριώσεις που  έγιναν στην Πελοπόννησο η Ελλάδα είχε τόσους φοίνικες θα έπρεπε να είμαστε Αφρική… Επίσης έχουμε παραδείγματα όμορων απαλλοτριώσεων, σε διπλανά οικόπεδα, που ήταν άλλη απαλλοτρίωση για το δρόμο και άλλη για το τρένο και βλέπουμε 400% διαφορά τιμής.  Όλα αυτά τα στοιχεία ο Υπουργός τα έχει διαβιβάσει στις αρμόδιες δικαστικές αρχές για να διερευνηθούν.  Υπάρχουν και άλλα παράδοξα, γιατί εάν μπείτε στις λίστες των δικηγόρων ή των μηχανικών που τα έχουν χειριστεί δεν είναι και πάρα πολλοί. Κάτι δεν κολλάει», εξήγησε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς