Τέμενος στην Ξάνθη, όπου είναι κατοχυρωμένη η θρησκευτική μουσουλμανική μειονότητα. Φωτογραφία αρχείου. |
Θα συμβάλλει στην πρόσφορη και κατάλληλη
εξυπηρέτηση των λατρευτικών αναγκών υψηλών επισκεπτών, τουριστών κ.α.
αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη
Όπως είναι
γνωστό η Ελλάδα από την ημέρα της δημιουργίας της ως κράτος ήταν προσκείμενη
στον Χριστιανισμό, αφού αυτός την συνόδευσε από τα προεπαναστατικά χρόνια μέχρι
και τις μέρες μας. Δεν έλειψαν οι περίοδοι όπου τα θρησκεύματα συνυπήρχαν, ιδίως
αυτά του Καθολικισμού με τα εδραιωμένα του Χριστιανισμού.
Παράλληλα
λόγω της μακρόχρονης σκλαβιάς, περιοχές της ανέπτυξαν το Ισλαμικό θρήσκευμα,
ιδίως στην Β. Ελλάδα, όπου κατά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης μιλούνται ένα
σωρό διαφορετικές γλώσσες από τους κατοίκους της, ενώ παράλληλα ενδημούν
αντίστοιχα θρησκευτικά πιστεύω.
Αυτά δεν
εμπόδισαν την συνύπαρξη των πολιτών και ανεξαρτήτως θρησκευτικού πιστεύω
πορεύτηκαν έως τις ημέρες μας.
Αντίθετα
οσάκις αναπτύχθηκαν διαθρησκευτικές έριδες, παρωδικές γενικώς, υπαίτιοι αυτών
ήσαν ακραία στοιχεία μικρού ποσοστού.
Σήμερα που οι
μετακινήσεις πληθυσμών φέρνουν τη χώρα μας στο κέντρο του ενδιαφέροντος, καθώς
η τελευταία απογραφή έχει αποδείξει πως τουλάχιστον ένα εκατομμύριο πολίτες μας
προέρχονται από χώρες με κύριο θρήσκευμα το Ισλαμικό, είναι ουτοπικό και
παράδοξο να κλείνουμε τα μάτια, την στιγμή
που επικρινόμεθα στο εξωτερικό για άρνηση θρησκευτικών δικαιωμάτων σε μερίδα
του πληθυσμού, που ζητούν την κατασκευή τεμένους για την άσκηση της λατρείας
τους!
1. Από το
άρθρο 13 του Συντάγματος, καθώς και από το άρθρο 9 της Σύμβασης «για την
προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών» (ΕΣΔΑ),
που κυρώθηκε με το ΝΔ 53/1974 (Α΄ 256), απορρέει υποχρέωση του Κράτους να
διασφαλίζει την ανεμπόδιστη άσκηση της λατρείας για όλα τα πρόσωπα που
διαμένουν στην Ελλάδα, σε οποιαδήποτε θρησκευτική κοινότητα και αν ανήκουν, με
την προϋπόθεση ότι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις τους αποτελούν γνωστή θρησκεία
και με μόνο περαιτέρω περιορισμό ότι με την άσκηση των λατρευτικών καθηκόντων
αφενός δεν προσβάλλεται η δημόσια τάξη ή τα χρηστά ήθη και αφετέρου δεν
διενεργείται προσηλυτισμός.
2. Η
κατασκευή του τεμένους (10 χρόνια μετά από την ψήφιση του σχετικού νόμου) θα
βάλει τέλος στην αποδυνάμωση τη διεθνούς εικόνας και αξιοπιστίας της χώρας μας
τόσο σε διμερές επίπεδο, όσο και στους πολυάριθμους διεθνείς οργανισμούς και
διεθνή fora στο πλαίσιο των οποίων διεξάγεται τακτικά διάλογος για θέματα
θρησκευτικών ελευθεριών.
Μια τέτοια
μειωτική εικόνας της Ελλάδας αποδυναμώνει ταυτόχρονα και όλα τα
διαπραγματευτικά της επιχειρήματα σε διεθνές επίπεδο σε φλέγοντα ζητήματα, και στη
διεθνή προβολή της χώρας μας, εν μέσω της πολυκύμαντης ευρύτερης γεωγραφικής
της περιοχής, όπου αρκετοί πληθυσμοί βιώνουν τραγικές ακρότητες.
Υπό τις
παρούσες εξαιρετικές περιπτώσεις και τις συντρέχουσες διεθνείς πραγματικές
συνθήκες, καθίσταται πρόδηλη η άμεση ανάγκη ψήφισης των προτεινόμενων διατάξεων
για τη χώρα μας, ενισχύοντας τη διεθνή της παρουσία και ισχύ με το σεβασμό των
Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
3.
Επιδεικνύεται μέριμνα γα τους Έλληνες και λοιπούς κοινοτικούς πολίτες, που
πρεσβεύουν το μουσουλμανικό θρήσκευμα, αφού κατασκευάζεται χώρος λατρείας
κατάλληλος, ασφαλής, ελεύθερα προσβάσιμος και χωρίς αποκλεισμούς χώρος
προσευχής και λατρείας της συγκεκριμένης θρησκείας.
4. Η Αθήνα,
ως η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που συνεχίζει να στερείται τέτοιου θρησκευτικού
χώρου, αντιμετωπίζει συνεχείς διαμαρτυρίες από φίλιες χώρες, αρνητικές αναφορές
σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις για τη θρησκευτική ελευθερία.
5. Η
κατασκευή του τεμένους θα συμβάλλει στην πρόσφορη και κατάλληλη εξυπηρέτηση των
λατρευτικών αναγκών υψηλών επισκεπτών, επισήμων και διπλωματικών
αντιπροσωπειών, τουριστών, προσκεκλημένων επιστημόνων, εργαζομένων και αθλητών,
φοιτητών και σπουδαστών, αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη για την τοπική οικονομία
και κοινωνία.
6. Το τέμενος
χωροθετήθηκε και καθορίστηκε στην περιοχή του Ελαιώνα, σε δημόσια έκταση που
παραχωρήθηκε γι' αυτόν ακριβώς το σκοπό, χωρίς να αποξενώνεται το Δημόσιο από
τα ιδιοκτησιακά δικαιώματά του επί του ακινήτου.
7. Αναφορικά
με τη χωρητικότητα του τεμένους, ο χώρος αυτός είναι ικανός για την
εξυπηρέτηση περί των 350 - 400 ατόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς