Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Εννέα τρόποι για να νοθεύσουν και φοροκλέψουν οι πετρελαιάδες

Φωτογραφία Αρχείου.


 Αναποτελεσματικό και επικίνδυνο το μέτρο εξίσωση της τιμής του πετρελαίου
Όχι μόνο είναι πιθανό να καταντήσει “άνθρακας ο θησαυρός” της αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου καυσίμων μέσα από την εξίσωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης από τον Οκτώβριο, αλλά ενδέχεται και να αυξηθεί το λαθρεμπόριο και να χάσει το Δημόσιο έσοδα! Και τούτο διότι επικρατούν στην Ελλάδα ούτε μία ούτε δύο, αλλά 10 βασικές μορφές λαθρεμπορίας καυσίμων που αν δεν καταπολεμηθούν (ή έστω μερικές από αυτές), τότε η εξίσωση φόρων θα αποδειχθεί μία εισπρακτικής σκοπιμότητας “φενάκη”, αν όχι και επιζήμια για το Δημόσιο.
Ακόμη χειρότερα, μόνο η αύξηση των συντελεστών φόρου χωρίς παράλληλη διασφάλιση της είσπραξης των φόρων, όχι μόνο δεν διασφαλίζουν αύξηση εσόδων, αλλά τουναντίον θα υπάρξουν αντίθετα αποτελέσματα, όπως:
* Ισχυρότερο κίνητρο για αύξηση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, ειδικά στον ΕΦΚ λόγω της μεγάλης συμμετοχής του στη διαμόρφωση της λιανικής τιμής πώλησης του τελικού προϊόντος, το οποίο εκτιμάται ότι θα βαίνει συνεχώς αυξανόμενο.
* Θα υπάρξει μείωση της κατανάλωσης λόγω αύξησης του κόστους και κατά συνέπεια της λιανικής τιμής πώλησης του προϊόντος. Ήδη άλλωστε η κατανάλωση των καυσίμων τα τελευταία χρόνια μειώνεται συνεχώς, με αποτέλεσμα την αντίστοιχη μείωση των εσόδων.

 Στο μεταξύ σε 24ωρη απεργία προχώρησαν σήμερα οι εφοριακοί αντιδρώντας στις εργασιακές αλλαγές και περικοπές μισθών και συντάξεων και θα επανέλθουν με 48ωρη στις 27 και 28 του μηνός αλλά και στις 26 μαζί με την ΑΔΕΔΥ.

Εννέα τρόποι πετρελαιοκλοπής
Εκτός της εξίσωσης, η κυβέρνηση καλείται να προσέξει άλλα εννέα ζητήματα που συνιστούν πηγές λαθρεμπορίας. Μάλιστα, όπως ανέφερε χθες σε κοινή συνέντευξη Τύπου των συνδικαλιστικών οργάνων των εργαζομένων σε ΔΟΥ, τελωνεία και υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, ενόψει των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο ΥΠΟΙΚ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος Δημ. Τριμπόνιας, οι κυριότερες μορφές λαθρεμπορίας καυσίμων καταγράφονται:
1. Κατά τη διαδικασία εισαγωγής υγρών καυσίμων με πλοία από τις εταιρείες διύλισης και εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων, με την καταγραφή στα βιβλία της αποθήκης της εταιρείας μικρότερης ποσότητας υγρών καυσίμων από την πραγματικά εισαχθείσα ή με την παρακράτηση ποσότητας κατά την παράδοση, οι οποίες στη συνέχεια διακινούνται παράνομα.
2. Κατά τη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης με τη διάθεσή του σε άλλες χρήσεις.
3. Κατά τη διακίνηση πετρελαίου ναυτιλίας με παρακράτηση μέρους της παραδοθείσας ποσότητας ή με εικονικούς εφοδιασμούς πλοίων.
4. Κατά τις αποστολές υγρών καυσίμων σε κοινοτικές χώρες. Ειδικότερα διαπιστώνεται αύξηση λαθρεμπορικών τάσεων μεταξύ της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, λόγω της μεγάλης απόκλισης στους συντελεστές ΑΦΚ και ΦΠΑ. Υπάρχουν βάσιμες υπόνοιες ότι τα καύσιμα, κατά τη διακίνησή τους, δεν φθάνουν στον τελικό προορισμό, αλλά παραμένουν και καταναλώνονται στο εσωτερικό της χώρας ή επιστρέφουν στη χώρα αφού καταβληθεί ο ΕΦΚ στη γείτονα χώρα.
5. Με την προσθήκη άλλων προϊόντων που δεν επιβαρύνονται ή επιβαρύνονται με μικρότερο ΕΦΚ (ανάμειξη με τολουόλιο, βενζόλιο και ξυλόλιο).
6. Με τον αποχρωματισμό και την αποϊχνοθέτηση πετρελαίων ναυτιλίας και θέρμανσης.
7. Με εικονικές εξαγωγές με τη διάθεση των καυσίμων στην κατανάλωση και την αντικατάστασή τους με αντίστοιχη ποιότητα άλλων παραγώγων του πετρελαίου (white spirit) ή νερό κ.λπ.
8. Κατά τη διάθεση των καυσίμων σε όλα τα επίπεδα, με παρακράτηση μέρους αυτών και παράνομη διάθεση στη συνέχεια.
9. Με παράνομη διάθεση καυσίμων από φορείς του Δημοσίου αλλά και του ιδιωτικού τομέα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς