Σάββατο 27 Ιουλίου 2024

Η εντυπωσιακή είσοδος της Ελλάδας στην τελετή έναρξης


Υπό την προστασία  τεθωρακισμένων αυτοκινήτων και στρατιωτικών  αποσπασμάτων, η μεταφορά της Ολυμπιακής Φλόγας  των Αγώνων του 1948 στο Γουέμπλεϊ


Εντυπωσιακή η είσοδος της Ελλάδας χθες στην τελετή έναρξης  των Ολυμπιακων Αγώνων του Παρισιού 2024, με σημαιοφόρους τους  Γιάννη Αντετοκούνμπο και την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη.

Το πρώτο σκάφος, αυτό της Ελλάδας αναχώρησε, από τη γέφυρα Αούστερλιτς (Austerlitz) στον Σηκουάνα, με την χώρα μας να ανοίγει όπως κάθε χρόνο την παρέλαση στην τελετή έναρξης της κορυφαίας αθλητικής διοργάνωσης.

Τα μέλη της ελληνικής αποστολής μαζί με τους δύο σημαιοφόρους, κυματίζοντας τις γαλανόλευκες σημαίες προκάλεσαν για ακόμα μια φορά συγκίνηση. 

Ωστόσο δεν έλειψαν τα ηλεκτρονικά σαμποτάζ στις επικοινωνίες του Παρισιού, χθες με αποτέλεσμα το χάος, που επηρέασε ακόμη και τα τρένα της Eurostar, που συνδέουν Παρίσι με Λονδίνο και Βρυξέλες, όπου σημειώθηκαν καθυστερήσεις, επίσης και ματαιώσεις δρομολογίων.

Το κακό ξεκίνησε με μαζική επίθεση δολιοφθοράς στο δίκτυο των τρένων υψηλής ταχύτητας TGV, χθες, ένα 24ωρο πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι.

Ανάλογο εκρηκτικό κλίμα αντιμετωπίστηκε με στρατιωτικά μέτρα στους 14ους Ολυμπιακούς αγώνες του Γουέμπλεϊ, πριν 76 χρόνια, το 1948,  στην διαδρομή των 32 χιλιομ. από Αρχ. Ολυμπία έως το Κατάκωλο, όπου παρέλαβε την φλόγα  και τον τελευταίο δρομέα αντιτορπιλλικό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, για να τους μεταφέρει μέχρι την Κέρκυρα και από εκεί άλλο βρετανικό πολεμικό σκάφος να τους αποβιβάσει στο Μπάρι της Ιταλίας. Στην συνέχεια διά ξηράς οι λαμπαδηδρόμοι μετέφεραν την φλόγα μέχρι το Γουέμπλεϊ.

Μάλιστα, το Γενικό Επιτελείο Στρατού, για τους Αγώνες που διήρκησαν από τις από τις 29-7-1948 έως τις 16-8-1948, εξέδωσε στις 16-7-1948 την ανακοίνωση ότι:

Υπό την προστασία στρατιωτικών αποσπασμάτων, η έναρξη της διαδρομής της Ολυμπιακής Φλόγας από την Ολυμπία στο στάδιο του Γουέμπλεϊ, θα γίνει με συνοδεία από τεθωρακισμένα αυτοκίνητα και στρατιωτικά αποσπάσματα, που θα εξασφαλίσουν την διαδρομή!

Πρώτος δρομέας, ήταν έλληνας στρατιώτης εν στολή, που παρέστεκε δίπλα στον βωμό κι αφού έβγαλε τη στρατιωτική στολή του, με την αθλητική που φορούσε παράλαβε την φλόγα για να την μεταφέρει μέχρι το επόμενο χιλιόμετρο, όπου την παρέδωσε σε έναν από τους 29 λαμπαδηδρόμους που είχαν επιλεγεί από την Επιτροπή.

Τελευταίος λαμπαδηδρόμος, που στις 29 Ιουλίου 1948, εισέρχονταν στο στάδιο του Γουέμπλεϊ ήταν ο Βρετανός Τζων Μαρκ, φοιτητής του πανεπιστημίου Καίμπριτζ, αντί του δούκα του Εδιμβούργου Φίλιππου, συζύγου  της πριγκίπισσας-διαδόχου της βασίλισσας Ελισάβετ, όπως αρχικά είχε διαρρεύσει η σχετική είδηση διά του Τύπου!  

Και οι Βρετανοί θεατές εντός σταδίου, ''ξελαιμιάστηκαν'' ψάχνοντας για τον δούκα, που τελικά ήταν ένας φοιτητής! 

 ______

Παραθέτω δύο σελίδες από το βιβλίο μου «Χρόνια της Φωτιάς, ο Εμφύλιος στην Αχαΐοήλιδα», έκδοσης ''Περί Τεχνών'' το 2001, εξαντλημένου από ετών.



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς