Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

Επιστολή εκ τεσσάρων σημείων στον Πρωθυπουργό!

 


Ο Δήμαρχος Πατρέων υποδέχεται τον Κυρ. Μητσοτάκη με ανοικτά ζητήματα της πόλης και του ζητά να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του!

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, σύμφωνα με ενημερωτικό Δελτίο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του, έστειλε επιστολή - ενημερωτικό σημείωμα, στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, με τα θέματα που απασχολούν τον Δήμο, απαντώντας, στο σχετικό αίτημα από το Γραφείο του Υπουργού Επικρατείας, που εστάλη στον Δήμο, στο πλαίσιο της σημερινής επίσκεψης του Πρωθυπουργού στην Πάτρα.

Σε αυτήν τονίζονται τέσσερα σημεία, που κρίνει κρίσιμα ο Δήμαρχος Πατρέων, για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης :

 Ήτοι:

1. Η διέλευσης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του τρένου από την Πάτρα.

 2. Παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών – συγκοινωνιακών προβλημάτων.

 3. Δεν νοείται η έναρξη και της νέας σχολικής χρονιάς, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ο αναγκαίος αριθμός σχολικών καθαριστριών.

4. Επιπλέον, απάντηση στην παραβατικότητα και τους συνεχείς βανδαλισμούς μπορεί να δοθεί με τα προαύλια των σχολείων να αποτελούν πόλο έλξης των μαθητών και το απόγευμα.

 Στην επιστολή, αναλυτικά ο Δήμαρχος αναφέρει τα εξής:

«Κύριε Πρωθυπουργέ,

Διαχρονικά, η Δημοτική Αρχή της Πάτρας, μέσω σειράς επιστολών και παρεμβάσεων του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων, τόσο σε εσάς όσο και στα αρμόδια Υπουργεία, έχει κάνει γνωστά τα επείγοντα προβλήματα της πόλης μας.

Για πολλά ζητήματα, έχουμε υποβάλλει πολλές φορές αιτήματα, ενώ έχουμε προβεί σε συναντήσεις με Υπουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Βασικό ζήτημα που εκτενώς έχει αναλυθεί στην Κυβέρνησή σας είναι αυτό της ανεργίας, καθώς και της δουλειάς με μισθούς που βρίσκονται σε πλήρη αναντιστοιχία με την εποχή μας και τις δυνατότητες που υπάρχουν. Η ακρίβεια και το ενεργειακό κόστος, σαρώνουν το όποιο εισόδημα. Ο Δήμος Πατρέων, όπως και το σύνολο των Δήμων της χώρας, συνεχίζουν να υφίστανται τις συνέπειες της δραματικής υποχρηματοδότησης, της απαγόρευσης των προσλήψεων, με αποτέλεσμα να χάνεται το τεράστιο κεφάλαιο της εμπειρίας των εργαζομένων, απ’ τη στιγμή που γίνονται συνταξιοδοτήσεις χωρίς αναπλήρωση. Ο στρατηγικός στόχος των Κυβερνήσεων, να λειτουργούν οι Δήμοι ως ελεγκτικός μηχανισμός, θα έχει τραγικές συνέπειες στους δημότες.

Επίσης, με την ευκαιρία της επίσκεψής σας, επαναλαμβάνουμε μερικά ειδικά ζητήματα (ενώ σας επισυνάπτουμε και επιστολές μας).

  • ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ το ζήτημα της διέλευσης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του τρένου από την Πάτρα. Η Κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την υπογειοποίηση του τμήματος από την οδό Κανελλοπούλου έως το νέο λιμάνι, μήκους 5,2 χιλιομέτρων. Όμως, απομένει το τμήμα από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου, μήκους 2,8 χιλιομέτρων, τμήμα κρίσιμο για τη διατήρηση της συνέχειας του πολεοδομικού ιστού και τη δημιουργία γραμμικού πάρκου. Ταυτόχρονα, όπως έχουμε ενημερωθεί, η χρηματοδότηση δεν είναι εξασφαλισμένη για κανένα τμήμα του έργου, καθώς αναμένεται η έγκριση από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές. Θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση πρέπει να πάρει μέτρα για την ολοκλήρωση του έργου με τον τρόπο που έχει αποφασίσει ο πατραϊκός λαός και οι φορείς του (Επισυνάπτεται η από 16/9/2022 επιστολή του Δημάρχου προς τον Πρωθυπουργό και τα κόμματα της Βουλής για το θέμα).
  • Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ δικτύου της πόλης μας συνεχίζει να δοκιμάζει τις αντοχές των αρμόδιων υπηρεσιών μας, αλλά και τον προϋπολογισμό του Δήμου, καθώς η συντήρηση και η αποκατάσταση της οδοποιίας βρίσκεται εκτός χρηματοδοτήσεων από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Θεωρούμε πως πρέπει, με ευθύνη της Κυβέρνησης, να τεθούν στη διάθεση των Δήμων, όλα τα αναγκαία μέσα, το μόνιμο προσωπικό, η υλικοτεχνική υποδομή, η χρηματοδότηση, ώστε να φέρνει εις πέρας με τον τρόπο που πρέπει, το καθήκον της συντήρησης και της αποκατάστασης βλαβών στο οδικό δίκτυο, πράγμα που είναι κομβικό για την εξασφάλιση της ασφάλειας των δημοτών μας. (Επισυνάπτεται η από 20/12/2021 επιστολή του Δημάρχου προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για το θέμα).
  • ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ μια σειρά παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών – συγκοινωνιακών προβλημάτων. Θεωρούμε ότι βασική προϋπόθεση για την επίλυσή τους είναι η βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας. Χρειάζεται η λειτουργία δημόσιων Μέσων Μαζικής Μετακίνησης, διασυνδεδεμένων μεταξύ τους, τα οποία να καλύπτουν ολόκληρη την πόλη, με συχνά δρομολόγια. Η ιδιωτική λειτουργία της σημερινής αστικής συγκοινωνίας στην Πάτρα, δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες του πατραϊκού λαού και χρειάζεται η παρέμβαση της Κυβέρνησης για να δοθεί λύση. (Επισυνάπτεται η από 27/11/2023 επιστολή του Δημάρχου προς την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών για το θέμα).
  • Ο ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ ΚΑΙ Η ΔΕΥΑΠ ολοκλήρωσαν τη σύνταξη μελέτης και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου κατασκευής νέου διυλιστηρίου. Με το έργο αυτό, προϋπολογισμού 21.500.000€, διασφαλίζεται η παροχή πόσιμου νερού, υψηλής ποιότητας, για ολόκληρο τον Καλλικρατικό Δήμο Πατρέων. Αντιμετωπίζεται ολιστικά το θέμα διασφάλισης υδροδότησης της πόλης μας, με την αξιοποίηση πολλαπλών πηγών και ιδιαίτερα της τροφοδοσίας μας από το Φράγμα Πείρου – Παραπείρου. Ολοκληρώνεται και γίνεται πράξη το σύνολο του σχεδιασμού των τελευταίων δεκαετιών. Γι’ αυτό το μεγάλο έργο, είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση. (Επισυνάπτεται η από 9/5/2024 επιστολή του Δημάρχου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας για το θέμα).
  • ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ η σχολική περίοδος, με τη νέα να βρίσκεται προ των πυλών. Δεν νοείται η έναρξη και της νέας σχολικής χρονιάς, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ο αναγκαίος αριθμός σχολικών καθαριστριών. Η Πάτρα, η 3η μεγαλύτερη πόλη της χώρας, διαθέτει 257 σχολικά συγκροτήματα, για των οποίων την ικανοποιητική κάλυψη των αναγκών καθαριότητας και υγιεινής, απαιτούνται κατ’ ελάχιστο 270 σχολικές καθαρίστριες πλήρους ωραρίου. Αντ’ αυτού, κάθε χρόνο εγκρίνονται από το Υπουργείο πολύ λιγότερες και μάλιστα μερικής απασχόλησης, με αποτέλεσμα ο Δήμος να αναλαμβάνει το κόστος μετατροπής των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης, αναλαμβάνοντας ένα επιπλέον ετήσιο κόστος της τάξης των 400.000€. Για το έτος 2024-2025 έχουμε σαν βάση 180 εργαζόμενες/ους ΙΔΟΧ και 43 εργαζόμενες ΙΔΑΧ (εφόσον δεν προκύψουν νέες συνταξιοδοτήσεις), συνεπώς θα πρέπει να ενισχυθούμε με τουλάχιστον 45 καθαρίστριες για να λειτουργούμε αξιοπρεπώς (35 για να φτάσουμε τα επίπεδα του 2022-2023). Η καθαριότητα των σχολείων είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, που δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζεται με ημίμετρα, με «μπαλώματα» λίγων ωρών, με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα. (Επισυνάπτεται η από 5/7/2022 επιστολή του Δημάρχου προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας για το θέμα).
  • ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ παραβατικότητα και τους συνεχείς βανδαλισμούς μπορεί να δοθεί με τα προαύλια των σχολείων να αποτελούν πόλο έλξης των μαθητών και το απόγευμα. Μπορούν τα σχολεία μας να αποτελούν κύτταρα πολιτισμού και αθλητισμού, να είναι το δεύτερο σπίτι των παιδιών μας και αυτό μπορεί να γίνει μόνο εξασφαλίζοντας όλες τις προϋποθέσεις, για να είναι ανοιχτά και προσβάσιμα και το απόγευμα. Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό, είναι να υπάρχει όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό, σε σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες, εργάτες γενικών καθηκόντων, για να μπορούν να λειτουργούν τα σχολεία με ασφάλεια και το απόγευμα, καθώς και να διαθέτουν όλες τις υποδομές (χώρους πρασίνου, άθλησης), ώστε να χρησιμοποιούνται από τα παιδιά για δράσεις και παιχνίδι.

Τα παραπάνω, είναι μόνο μερικά από τα θέματα που κατά καιρούς σας έχουμε αναδείξει και έχουμε διεκδικήσει και αναζητήσει λύσεις. Ενόψει της επίσκεψής σας στην Πάτρα, αναμένουμε από εσάς την αναγγελία διευθέτησης τουλάχιστον ορισμένων απ’ τα θέματα που απασχολούν την πόλη μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς