Αποτελεί ιστορικό περιστατικό συνταγματικής παραβίασης που όμοιό του δεν υπάρχει στην ιστορία της χώρας και μια ακόμη απόδειξη της κρίσης του κράτους δικαίου
Η βουλευτής Πέλλας και Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Θεοδώρα Τζάκρη, μιλώντας σήμερα στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά την οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης με τίτλο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου-Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων» είπε χαρακτηριστικά ότι το θέμα της αντισυνταγματικότητας του παρόντος σχεδίου νόμου είναι ένα ιστορικό περιστατικό συνταγματικής παραβίασης που όμοιό του δεν υπάρχει στην ιστορία της χώρας και μία ακόμη απόδειξη της κρίσης που διέρχεται το κράτος δικαίου επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη.
Προανήγγειλε δε την κατάθεση από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ένστασης αντισυνταγματικότητας κατά του σχεδίου νόμου στην Ολομέλεια, κατά την συνεδρίαση της οποίας ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα αναδείξει ότι το νομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση, ακόμη και ως ψηφισμένος νόμος θα είναι ανίσχυρος ως αντισυνταγματικός.
Επεσήμανε δε ότι η αναφορά στην ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης επιχειρείται ψευδεπίγραφα μόνο και μόνο για να αντισταθμίσει τις εντυπώσεις που δημιούργησε η κραυγαλέα αντισυνταγματικότητα και αναφέρθηκε στα εντυπωσιακά και σαφή επιχειρήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας, σύμφωνα με τα οποία δεν υπάρχει καμία ενίσχυση και υποστήριξη του δημοσίου πανεπιστημίου ούτε με το παρόν νομοσχέδιο.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της κ. Τζάκρη:
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι
Κύριε Υπουργέ
Το θέμα της αντισυνταγματικότητας του παρόντος νόμου είναι ένα ιστορικό περιστατικό συνταγματικής παράβασης που όμοιό του δεν υπάρχει στην ιστορία της χώρας. Να είστε βέβαιος ότι θα επανέλθουμε στην Ολομέλεια όπου θα καταθέσουμε ένσταση αντισυνταγματικότητας και θα κάνουμε το αυτονόητο δηλαδή θα αναδείξουμε ότι το νομοσχέδιο αυτό, ακόμη κι ως ψηφισμένος νόμος θα είναι ανίσχυρος γιατί είναι αντισυνταγματικός.
Η απροκάλυπτη παραβίαση του συντάγματος με νομικισμούς, παρα-αναγνώσεις και παρερμηνείες του σαφέστατου γράμματος του Συντάγματος είναι ακόμη μία απόδειξη της κρίσης του κράτους δικαίου στην διακυβέρνηση Μητσοτάκη.
Η αναφορά στην ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης επιχειρείται ψευδεπίγραφα μόνο για να αντισταθμίσει τις εντυπώσεις που δημιούργησε η κραυγαλέα αντισυνταγματικότητα.
Δεν υπάρχει καμία ενίσχυση και υποστήριξη της ανώτατης εκπαίδευσης.
Αντιθέτως υπάρχει συστηματική υπονόμευσή της και με το παρόν νομοσχέδιο, όπως υποστηρίζει άλλωστε και σύσσωμη η πανεπιστημιακή κοινότητα.
Συγκεκριμένα
Η πανεπιστημιακή κοινότητα λέει τα εξής εντυπωσιακά και σαφή:
Πρώτον: Ποια είναι η σχέση διδακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΔΕΠ) και φοιτητών. Δηλαδή σε πόσους φοιτητές αντιστοιχεί ένα μέλος ΔΕΠ, άλλως ένας δάσκαλός τους. Ποια είναι η αντίστοιχη αναλογία σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και της Αμερικής. Ακούστε είναι 1 καθηγητής για κάθε 13 φοιτητές στις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι 1 καθηγητής ανά 47 φοιτητές περίπου. Στην γειτονική Βουλγαρία μάλιστα είναι 1 προς 11. Αποτέλεσμα: η υποστελέχωση του ελληνικού πανεπιστημίου τα τελευταία 5 χρόνια οδηγεί στην κατάρρρευσή του διότι δεν προσλαμβάνετε κανέναν και όλο τούτο φαίνεται ότι είναι εσκεμμένο για να πριμοδοτηθεί το ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο ΙΕΚ.
Δεύτερον: Ποια είναι η αναλογία μεταξύ διοικητικού προσωπικού πανεπιστημίου στην Ελλάδα και φοιτητών; Εδώ η αναλογία είναι έτι δυσμενέστερη. Και αυτή η υποστελέχωση, η οποία είναι κραυγαλέα, οδηγεί στην καταβαράθρωση του ελληνικού πανεπιστημίου και στην αδυναμία υποστήριξης του ακαδημαϊκού έργου.
Να σημειωθεί επίσης ότι τα ανωτέρω δύο στοιχεία δεν εξαρτώνται από τις αποφάσεις του Πανεπιστημίου, αποτελούν αποφασιστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Επειδή τα τελευταία 5 χρόνια το Υπουργείο Παιδείας δεν προσλαμβάνει, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται η πλασματική εντύπωση ότι δεν πάει καλά το ελληνικό πανεπιστήμιο, σύμφωνα με τις διεθνείς κατατάξεις. Γιατί στις διεθνείς κατατάξεις οι ανωτέρω δύο κρίσιμες αναλογίες είναι οι πιο σημαντικές παράμετροι για την διεθνή κατάταξη των πανεπιστημίων.
Άρα η υποχρηματοδότηση δεν κάνει μόνο ζημιά στην λειτουργία του πανεπιστημίου, αλλά πλήττει και την διεθνή του εικόνα προφανώς υπέρ του ιδιωτικού Πανεπιστημίου που φέρνετε. Με αυτό τον τρόπο νοθεύετε και τον ανταγωνισμό που θα ήταν απαραίτητος μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού Πανεπιστημίου, με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί ούτε καν το επιχείρημα του υγιούς και αποτελεσματικού ανταγωνισμού μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού πανεπιστημίου.
Πάμε λοιπόν στην σκληρή πραγματικότητα. Επειδή επαίρεστε ότι θα δώσετε πολλά χρήματα στο δημόσιο Πανεπιστήμιο, θα σας θυμίσω ότι είμαστε στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη σε φοιτητικές εστίες και ποιοτικά και ποσοτικά, ότι είμαστε στις τελευταίες χώρες του προηγμένου δυτικού κόσμου στις δαπάνες για έρευνα και ότι είμαστε στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης στην οικοδόμηση δικτύων συνεργασίας του Πανεπιστημίου και της αγοράς εργασίας, με αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με τους χαμηλούς μισθούς να έχουμε το μεγαλύτερο brain drain σε σχέση με τον πληθυσμό μας σε όλη την Ευρώπη. Αν δεν πολλαπλασιάσετε τα κονδύλια για την έρευνα κύριε Υπουργέ δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει διασύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας ούτε πρόκειται να ανθίσουν καλές ιδέες που μπορούν να οδηγήσουν στην δημιουργία καινοτόμων επιχειρήσεων.
Ιδίως για τα περιφερειακά πανεπιστήμια μας Αιγαίου και Θράκης έχω μία τελευταία παρατήρηση.
Τα περιφερειακά μας πανεπιστήμια δεν παράγουν μόνο ακαδημαϊκό έργο, αλλά έχουν και προφανή εθνική αποστολή.
Αυτή την εθνική αποστολή υπονομεύει το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. Ο καθηγητής που θα πάρει τον διπλάσιο μισθό στην Πλατεία Συντάγματος από αυτόν που δίνετε στους καθηγητές στο δημόσιο πανεπιστήμιο θα φύγει από το Περιφερειακό Πανεπιστήμιο. Και θα έρθει στην Πλατεία Συντάγματος που θα μαζευτούν όλα τα ιδιωτικά για να υποδεχτεί την μαθητή με βάση εισαγωγής το 8 κι όχι το 18 όπως είναι ο μέσος όρος εισαγωγής στις σχολές υψηλής ζήτησης.
Και θα μαζευτούν στα ιδιωτικά πανεπιστήμια που φτιάχνετε μαθητές με το 8 και όχι με το 18 γιατί καταστρατηγείται η αρχή της αξιοκρατίας που εγγυώνται οι πανελλήνιες εξετάσεις. Και πως το κάνετε αυτό;
Ανοίγεται το παράθυρο σε όσους μαθητές οι γονείς τους έχουν αρκετά χρήματα να παρελάσουν από ένα ακριβό ιδιωτικό σχολείο, να πάρουν χωρίς την δοκιμασία των πανελληνίων εξετάσεων ένα baccalaurean και να εισέρχονται χωρίς καμία εξέταση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τόσα χρόνια κυβερνήσατε στο παρελθόν και δεν τολμήσατε να προφέρεται την δυνατότητα εισαγωγής σε ελληνικό πανεπιστήμιο και με baccalaurean. Για κάποιο λόγο υπάρχουν οι πανελλαδικές εξετάσεις, στις οποίες σήμερα συμμετέχει η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων και εσείς τους δείχνετε το δρόμο της πλήρους αποφυγής των πανελληνίων εξετάσεων. Αν αυτός δεν είναι ταξικός διαχωρισμός, τότε τι είναι;
Άρα λοιπόν μιλάμε για ένα νομοσχέδιο σκληρά ταξικό, ένα νομοσχέδιο που θεμελιώνει ακόμη και στην ανώτατη παιδεία κερδοσκοπικές λογικές και εμπεδώνει στους νέους μας το αίσθημα ανισότητας στην ίδια τους την χώρα, στο ξεκίνημα της ζωής τους.
Για αυτό είμαστε αντίθετοι και θα παραμείνουμε αντίθετοι.
Και επειδή δεν θα έχετε καμία πλειοψηφία για να αναθεωρήσετε το Σύνταγμα στο μέλλον θα δώσουμε την μάχη στο κοινοβούλιο για να καταλάβουν όλες οι Ελληνίδες και οι Έλληνες για ποιο λόγο προσπαθείτε τώρα να δημιουργήσετε μη αναστρέψιμα τετελεσμένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς