Στο δρόμο πετούν 160 οικογένειες σιδηροδρομικών, με ανάθεση τους έργου τους σε ιδιωτική εταιρεία ανεκπαίδευτων, με ότι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των επιβατών!
Κοινοβουλευτική αναφορά με πρωτοβουλία των βουλευτών Αχαΐας Σίας Αναγνωστοπούλου και Κώστα Μάρκου με θέμα «Πλήρης αδιαφορία της Κυβέρνησης για τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ) για την κάλυψη αναγκών φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων και εγκαταστάσεων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε.) Α.Ε.» κατέθεσαν 39 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι προσελήφθησαν με την υπ’ αριθ. ΣΟΧ 1/2019 προκήρυξη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και παρείχαν την εργασία τους για την κάλυψη των αναγκών φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, όπου υπάρχει και λειτουργεί σιδηρόδρομος. Μάλιστα, πρέπει να σημειωθεί ότι η πρόσληψή τους έγινε με ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια και προϋποθέσεις και έλαβαν σχετική πιστοποίηση αφού πέρασαν από ειδική εκπαίδευση. Παρότι η προκήρυξη τους έκανε λόγο για σύμβαση εργασίας 18μηνης χρονικής διάρκειας εν τούτοις με την πρόσληψή τους πληροφορηθήκαν ότι ο χρόνος απασχόλησης τους θα είναι μόλις 12 μήνες. Στο 95% των εργαζομένων έχει παρέλθει αυτός ο χρόνος. Σε αυτό το σημείο ο ΟΣΕ παρέδωσε τις θέσεις σε ιδιωτική εταιρία SECURITY με αποτέλεσμα να καλυφθούν οι διαβάσεις με υπαλλήλους security και όχι πιστοποιημένους και κατάλληλα εκπαιδευμένους ανθρώπους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός ότι οι security εργάζονται 12ωρο, πολλοί από αυτούς δεν έχουν πιστοποίηση ηλεκτροκίνησης (ισχύει για τις ηλεκτρικές γραμμές του ΟΣΕ ) και αναφέρονται στον προϊστάμενό τους και όχι στον προϊστάμενο του ΟΣΕ. Δυστυχώς, οι καταρτισμένοι και εκπαιδευμένοι δεν είναι στις θέσεις τους.
Οι 160 εργαζόμενοι με συμβάσεις που είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ από τον ΟΣΕ για την κάλυψη των αναγκών φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων μέσω της επιστολής τους γνωστοποιούν ότι η απόφαση για τη μη ανανέωση ή παράταση της σύμβασής τους, τους έχει οδηγήσει στον δρόμο και στην εξαθλίωση και ταυτόχρονα έχει επιφέρει πλήγματα στην εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ. Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι το ποσό που πληρώνει ο ΟΣΕ στον ιδιώτη για κάθε ισόπεδη διάβαση είναι πολύ μεγαλύτερο από το ποσό που στοίχιζαν οι δικοί του υπάλληλοι.
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
Αναφορά
προς τον Υπουργό
Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Πλήρης αδιαφορία της Κυβέρνησης για τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ) για την κάλυψη αναγκών φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων καιεγκαταστάσεων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε.) Α.Ε.».
Οι βουλευτές Αχαΐας, Σία Αναγνωστοπούλου και Κώστας Μάρκου καταθέτουν ως αναφορά την επιστολή των 160 εργαζομένων με συμβάσεις που είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ από τον ΟΣΕ για την κάλυψη των αναγκών φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων, μέσω της οποίας καταγγέλλουν ότι ενώ είχαν προσληφθεί με 18μηνες συμβάσεις, τελικά οι συμβάσεις τους ήταν για 12 μήνες και η εταιρεία μετά το πέρας τους, ανέθεσε τη φύλαξη των διαβάσεων σε ιδιωτική εταιρεία security.
Σύμφωνα με την επιστολή, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι προσελήφθησαν με την υπ’ αριθ. ΣΟΧ 1/2019 προκήρυξη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και παρείχαν την εργασία τους για την κάλυψη των αναγκών φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, όπου υπάρχει και λειτουργεί σιδηρόδρομος. Μάλιστα, πρέπει να σημειωθεί ότι η πρόσληψή τους έγινε με ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια και προϋποθέσεις και έλαβαν σχετική πιστοποίηση αφού πέρασαν από ειδική εκπαίδευση. Παρότι η προκήρυξη τους έκανε λόγο για σύμβαση εργασίας 18μηνης χρονικής διάρκειας εν τούτοις με την πρόσληψή τους πληροφορηθήκαν ότι ο χρόνος απασχόλησης τους θα είναι μόλις 12 μήνες. Στο 95% των εργαζομένων έχει παρέλθει αυτός ο χρόνος. Σε αυτό το σημείο ο ΟΣΕ παρέδωσε τις θέσεις σε ιδιωτική εταιρία SECURITY με αποτέλεσμα να καλυφθούν οι διαβάσεις με υπαλλήλους security και όχι πιστοποιημένους και κατάλληλα εκπαιδευμένους ανθρώπους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός ότι οι security εργάζονται 12ωρο, πολλοί από αυτούς δεν έχουν πιστοποίηση ηλεκτροκίνησης (ισχύει για τις ηλεκτρικές γραμμές του ΟΣΕ ) και αναφέρονται στον προϊστάμενό τους και όχι στον προϊστάμενο του ΟΣΕ. Δυστυχώς, οι καταρτισμένοι και εκπαιδευμένοι δεν είναι στις θέσεις τους. Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι το ποσό που πληρώνει ο ΟΣΕ στον ιδιώτη για κάθε ισόπεδη διάβαση είναι πολύ μεγαλύτερο από το ποσό που στοίχιζαν οι δικοί του υπάλληλοι.
Επισυνάπτεται η σχετική επιστολή.
Παρακαλούμε για την άμεση εξέταση της Αναφοράς μετά του υπομνήματος, για την απάντηση και την ενημέρωσή μας σχετικά με τις ενέργειές σας.
Αθήνα, 17.3.2023
Οι καταθέτοντες βουλευτές
Αναγνωστοπούλου Αθανασία [Σία]
Μάρκου Κώστας
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γάκης Δημήτρης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Ειρήνη
Κόκκαλης Βασίλης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μπακαδήμα Φωτεινή
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού
Σκουρλέτης Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς