www.philosophical-research.org
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΟΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Λ. ΠΙΕΡΡΗΣ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΛΕ΄ ΚΥΚΛΟΣ
Περίοδος 2022 - 3
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΑΦΗΓΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Ανατομία ενός Μύθου και Ανάλυση της Πραγματικότητας
Γοητεία και Προσεταιρισμός του Ανοίκειου και Αντίθετου
από την Ευρώπη
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΣΥΜΒΑΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Η Δύση της Δύσης, Lux ex Oriente
και ο Άξονας του Ελληνισμού
Μέρος Α’
Γενική Μορφολογία
1/ Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου, 8.30 μ.μ.
Τί Είναι Πολιτισμός (Συστατικές Αρχές, Κυρίαρχο Βίωμα, Ορίζουσα
Μορφή και Θεμελιώδεις Δομές), - και Πώς Καθορίζει την Ιστορία
(Υψηλή Κουλτούρα, Τρόπος Βίου, Οικονομία, Εξουσία).
2/ Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου, 8.30 μ.μ.
Πολιτισμός και Χώρος
Τοπολογία και Πνεύμα, Γεωπολιτική και Γεωπολιτιστική
3/ Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου, 8.30 μ.μ.
Πολιτισμός και Χρόνος
Ο Ιστορικός «Κόσμος» ή Η Συμφωνία της Ιστορίας:
Ρυθμός, Αρμονία, Μελωδία
Τι Κινεί και Πού Πάει η Ιστορία;
Δυναμική Αρχή και Τέλος της Ιστορίας
Μέρος Β’
Η Ελληνική Μορφή και οι Φυσικές Οικειώσεις της
Το Φαίνεσθαι του Είναι
και η Απο-κάλυψη του Θεού στον Κόσμο
4/ Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου, 8.30 μ.μ.
Το Άμεσο Περιβάλλον του Ελληνικού Άξονα
στο Κεντρικό Πεδίο
(Αίγυπτος, Μεσοποταμία, Συρία, Μ. Ασία, οι «Λαοί της Θάλασσας»)
και στα Όριά του προς Ανατολή και Δύση
(Περσία και Ρώμη)
5/ Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου, 8.30 μ.μ.
Η Προετοιμασία του Ελληνισμού στον Αξονικό Χώρο:
Κυκλαδικός – Μινωικός – Μυκηναϊκός Πολιτισμός
(Κυκλάδες – Κρήτη – Πελοπόννησος)
Σχήμα του Οργανικού , Ζωντάνια του Φυσικού,
Μεγαλειότητα του Όντος
Η Πρώτη Αποκάλυψη του Ελληνισμού
στον Αξονικό Χώρο
και οι Συναφείς Προσλήψεις της στο Κεντρικό Πεδίο
6/ Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, 8.30 μ.μ.
Ι: Το Κάλλος ως Επιφάνεια του Θεού
ή το Απόλυτο Είναι στον Χρονικό Κόσμο
Έρως και Τέλος Μορφής
Η Απολλώνια Αρχή
7/ Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.
ΙΙ: Η Δωρική Ιδέα
Γυμναστική και Εορτή, Πλαστική και Μέλος
8/ Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.
ΙΙΙ: Η Ιωνική Πρόσληψη
Έπος και Ίαμβος, Ορφισμός και Αρσενικά Μυστήρια,
Σοφία και Φιλοσοφία, Τυραννία και Δημοκρατία,
Χρήμα και Οικονομία, Δράμα και Πολυ-τέλεια
9/ Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.
IV: Η Αττική Σύνθεση του Κλασσικού
Ο Αθηναϊκός Δωρισμός, Τραγωδία και Κωμωδία,
Ρητορική και Σοφιστική, Δημοκρατία και Ηγεμονία
10/ Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.
V: Το Δωρικό «Τέλος» του Κλασσικού
Πίνδαρος και Πολύκλειτος
Η Αιωνιότητα στον Χρόνο
11/ Πέμπτη, 2 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.
VI: Η Τραγωδία του Χρυσού Αιώνα:
Αθήνα: η Αποτυχία της Επιτυχίας.
Η « Αρχή» και το «Τέλος»,
Μοίρα και Απόλλων
12/ Πέμπτη, 9 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.
VII: Οι Παραλλαγές του 4ου Αιώνα
και ο Ρεαλισμός της Ελληνιστικής Εποχής.
Από τον Τελευταίο Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς,
στα Αναθήματα για τον Γαλατικό Θρίαμβο.
Η Απώλεια της Ιδέας, ο Διαμελισμός του Είναι και ο Διόνυσος
------ΟΟΟ------
Ινστιτούτο Φιλοσοφικών Ερευνών
www.philosophical-research.org
Απόστολος Πιερρής
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΟΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Περίοδος 2022 - 2023
Συναντήσεις Πατρών
1η
8 Δεκεμβρίου 2022
Συναντήσεις Πατρών
Εναρκτήρια Εκδήλωση
Την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου αρχίζουμε τον νέο κύκλο των Σεμιναρίων Ιστορικοφιλοσοφικού Λόγου στην Πάτρα.
Η θεματική και το συνολικό πρόγραμμα του νέου Κύκλου παρουσιάζεται στο επισυναπτόμενο για ευκολία αναφοράς συνημμένο.
Η εναρκτήρια συνάντηση αποτελεί και την γενική εισαγωγή του όλου κύκλου και του πρώτου μέρους του το οποίο είναι αφιερωμένο στην γενική μορφολογία της ιστορίας ως πραγμάτωσης της ολοκληρίας της ανθρώπινης φύσης.
Το θέμα της πρώτης ομιλίας είναι ακριβώς η ορίζουσα της ιστορίας. Αυτή είναι ο πολιτισμός. Με την ανάλυση του πολιτισμού (υψηλού και βιοτικού) κατανοούμε την ιστορία , (ανα)γνωρίζουμε το νόημά της και (προ)γνωρίζουμε την ιστορική διαδικασία και πορεία.
Ο θεματικός τίτλος κατά το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Τί Είναι Πολιτισμός
(Συστατικές Αρχές, Κυρίαρχο Βίωμα, Ορίζουσα Μορφή και Θεμελιώδεις Δομές), -
και Πώς Καθορίζει την Ιστορία
(Υψηλή Κουλτούρα, Τρόπος Βίου, Οικονομία, Εξουσία).
***
Η πρώτη συνάντηση της νέας περιόδου την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου θα γίνει εκτάκτως στο Βιβλιοπωλείο «Πολύεδρο», Κανακάρη 147.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς