Γιάννης Αναγνωστόπουλος. Αναλύει το φαινόμενο της βίας κατά Γυναικών, μέσα από τον εμπορικό κινηματογράφο. |
Η ΝΕ Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ το Σάββατο στο «Μηχανουργείο» με τον «Τυραννόσαυρο», έφερε ανάσα από τον κατακλυσμό των εμπορικών ταινιών βίας!
Τέτη Μακρυγιάννη. |
Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμό εκ μέρους της Τέτης Μακρυγιάννη, η οποία αναφερόμενη στο φαινόμενο της βίας τόνισε τα παρακάτω:
Η βία κατά των γυναικών, βρίσκεται στον πυρήνα της πατριαρχικής οργάνωσης της κοινωνίας μας, στην οποία, οι άνδρες ασκούν εξουσία και έχουν κυριαρχία πάνω στις γυναίκες και στα κορίτσια και είναι συνδεδεμένη με την ανατροπή των παραδοσιακών ρόλων των δύο φύλων.
Η βία που ασκείται έχει πολλαπλές μορφές. Από τη λεκτική, ψυχολογική και σωματική, φτάνει μέχρι την πιο ακραία της μορφή, τη γυναικοκτονία.
Κι ενώ τα περιστατικά έμφυλης βίας στην Ελλάδα έχουν λάβει εκρηκτικές διαστάσεις και η χώρα μας βρίσκεται στην τελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ σε θέματα ισότητας φύλου, οι πολιτικές της κυβέρνησης της ΝΔ ενισχύουν τις ανισότητες και συντηρούν το φαινόμενο της πατριαρχίας.
Αξιοπρόσεχτος ήταν και ο πίνακας του Κώστα Μακρή, αναρτημένος δεξιά στον τοίχο, κατα την ελισοδο του Μηχανουργείου, που αποτύπωνε την συνοικία Αγ. Αικατερίνης. |
Έδωσε δε κατάλογο γυναικοκτονιών, από τον Φεβρουάριο του 2022. μέχρι τον Νοέμβριο του παρόντος χρόνου, που προκαλεί ίλιγγο.
Υπενθύμισε τα παρακάτω ονόματα:
Σούζαν, Ιωάννινα, Φεβρουάριος, Βίκυ, Θεσσαλονίκη, Μάρτιος, 83χρονη, Καβάλα, Μάρτιος. Αϊντα, Καβάλα, Μάιος. 78χρονη, Παλαιό Φάληρο, Μάιος. 77χρονη, Σαλαμίνα, Μάιος. Μαρία, Αίγινα, Ιούνιος. Τασούλα, Δράμα, Ιούνιος. Κατερίνα, Κουκάκι, Ιούνιος.
67χρονη, Ηράκλειο, Ιούλιος. Γεωργία, Ρέθυμνο, Αύγουστος. Ελεονώρα, Ζάκυνθος, Αύγουστος. Νικολέτα, Περιστέρι, Αύγουστος. 55χρονη, Κομοτηνή, Σεπτέμβριος. Ιωάννα, Λάρισα, Σεπτέμβριος. Άννα, Καβάλα, Σεπτέμβριος. 61χρονη, Μεσσήνη, Νοέμβριος.
Δεκαεπτά γυναίκες έπεσαν θύματα δολοφονίας είτε για οικογενειακούς λόγους, είτε για γενικότερους
Την εκδήλωση για την Παγκόσμια ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών, διοργάνωσε το Τμήμα Ισότητας Φύλου & Φεμινιστικής πολιτικής της ΝΕ Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και οποία περιλάμβανε συζήτηση, με θέμα “Η έμφυλη βία στη μεγάλη οθόνη”, με τον Γιάννη Αναγνωστόπουλο και προβολή της ταινίας «Ο ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΣ».
Σχόλια επί της ταινίας και του θέματος της βίας κατά των γυναικών, έκανε ο Γιάννης Αναγνωστόπουλος, γνωστός αδελφός της βουλευτίνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σίας Αναγνωστοπούλου, που ήσαν εύστοχα και κατανοητά.
Αφού προηγήθηκαν τρία τρέιλερ του εμπορικού κινηματογράφου, που παρουσίαζαν σκηνές τρόμου, ταχύτητας λήψης και εξωφρενικούς ρυθμούς αναπαραγωγής εικόνων, σημείωσε την στόχευση του αμερικανικού κινηματογράφου του Χόλυγουντ, που ξεκίνησε από τις ταινίες ''σπαγγέτι'', για να περάσει την βία κατά πάντων και ιδιαίτερα κατά των γυναικών, προβάλλοντας το ανδρικό πρόταγμα, το οποίο περνά μέσω του υποσυνείδητου, αφού δεν αφήνει χρόνο στο νου του θεατή να επεξεργαστεί την προπαγανδιστική εικόνα, διαστρέβλωσης που δείχνει.
Αντιθέτως στον μη εμπορικό κινηματογράφο, κυρίως στον ευρωπαϊκό, βλέπουμε εικόνες σε διαδοχική αργή κίνηση, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στον θεατή να χωνέψει και επεξεργαστεί την εικόνα και μέσω της συνείδησής του, την υπόθεση του έργου.
Τέτοια ταινία ήταν η παρουσίαση του «Τυραννόσαυρου», που προβλήθηκε και παράλληλα σχολιάστηκε ευμενώς από το κοινό.
Η υπόθεση αφορά έναν βίαιο άνδρα, χήρο, λόγω φυσικού θανάτου της, που μεταβάλλεται σε ήρεμο όταν γνωρίζει και γίνεται φίλος με την θρησκευόμενη γυναίκα ενός επίσης ζηλότυπου και βίαιου άνδρα, νοικοκύρη της καθημερινής ζωής. Αναγκάζεται εν μέσω βίαιης και επιθετικής συμπεριφοράς του να τον δολοφονήσει και να καταφύγει στον χήρο φίλο της.
Τα υπόλοιπα στην ταινία, που αξίζει να την αναζητήσετε στο διαδίκτυο και να την δείτε, για να μην χάσετε τον χρόνο σας βλέποντας στην μικρή οθόνη ταινίες, που είναι γεμάτες αχρείαστη βία, που κάποιες μπαίνουν στο σπίτι μας και επηρεάζουν κυρίως τα μικρά παιδιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς