Τετάρτη 6 Απριλίου 2022

15 χρόνια από τη βύθιση του Κ/Π Sea Diamond

Κάτω από αυτόν τον αντιρυπαντικό κύκλο, το ναυάγιο του Sea Diamond συνεχίζει να εκβάλει την ρύπανσή του στον θαλάσσιο κόλπο του λιμανιού της Σαντορίνης! Η κυβερνητική αδιαφορία στο μεγαλείο της!

 

 

Νίκος Ζώρζος: «Το ναυάγιο συνεχίζει να ρυπαίνει αποδεδειγμένα το θαλάσσιο περιβάλλον του νησιού μας και αποτελεί μείζον θέμα το οποίο δεν πρέπει να ξεχνάμε»   

 Από την δημοτική παράταξη ''Θηραϊκή Πολιτεία'' του Νίκου Ζώρζου, με την ευκαιρία συμπλήρωσης 15 χρόνων από την βύθιση στον Αθηνιό, λιμάνι της Σαντορίνης, και μη ανέλκυση του κρουαζερόπλοιου  Sea Diamond, εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, στην οποία τονίζει: «Το ναυάγιο συνεχίζει να ρυπαίνει αποδεδειγμένα το θαλάσσιο περιβάλλον του νησιού μας και αποτελεί μείζον θέμα το οποίο δεν πρέπει να ξεχνάμε».    

Αναλυτικά η ανακοίνωση είναι η παρακάτω:

«Πριν ακριβώς 15 χρόνια το Κ/Ζ Sea Diamond βυθίστηκε στη καλντέρα της Σαντορίνης. Μέχρι σήμερα προκαλεί ρύπανση στο θαλάσσιο περιβάλλον και είναι ένα ζήτημα που πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για την Πολιτεία και τη Θηραϊκή κοινωνία.  Από τον Απρίλιο του 2007 η συντονιστική επιτροπή των πολιτών με επικεφαλής τον Λουκά Λιγνό, κατάφερε να κρατήσει το θέμα ζωντανό.  Η Ελληνική πολιτεία με τους αργούς ρυθμούς και την αδιαφορία της, δεν επενέβη ουσιαστικά για την απομάκρυνση του ναυαγίου ποτέ.

      Τον Μάρτιο του 2011 οι κάτοικοι της Σαντορίνης κατέθεσαν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας η οποία κερδήθηκε τον Οκτώβρη του 2019 και ορίζει ότι ΚΑΙ το Υπουργείο μαζί με το ΔΛΤΘ (Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας) είναι συνυπεύθυνο για την ανέλκυση του ναυαγίου.  Το 2012 ο Δήμος Θήρας στράφηκε με αγωγές κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας τις οποίες και κέρδισε το 2014.  Η εταιρεία άσκησε έφεση η οποία εκδικάστηκε το 2021.

     Όλα τα έτη από το 2011 έως και την 31/05/2016 εκδίδονται συγκεντρωτικοί κατάλογοι για τα δικαιώματα ναυαγίου.  Με τις αποφάσεις 56-60 του Διοικητικού Πρωτοδικείου Σύρου, το 2015 αναβάλλεται η έκδοση οριστικής απόφασης λόγω των προσφυγών που κάνουν οι εταιρείες κάθε φορά που το ΔΛΤΘ επιβάλλει δικαιώματα ναυαγίου σε αυτές.  Το ίδιο και το 2016 όταν οι εταιρείες προσφεύγουν εκ νέου. Μέχρι να τελεσιδικήσουν οι προσφυγές, δεν μπορούν να εισπραχθούν τα δικαιώματα ναυαγίου.

     Και το 2013 και το 2018 πραγματοποιήθηκε εκ μέρους του Δήμου και του ΔΛΤΘ εξώδικη πρόσκληση για την ανέλκυση του πλοίου καθώς και 2 διαγωνισμοί ανέλκυσης οι οποίοι απέβησαν άκαρποι. Από το ΔΛΤΘ μέχρι και το 2018 έχουν ολοκληρωθεί όλες οι νομικές ενέργειες σύμφωνα με τον νόμο 2881/2001.   Το ΔΛΤΘ με δύο επιστολές το 2017 και 2018 ενημερώνει πλήρως την ΔΑΛ και το Υπουργείο  Ναυτιλίας για την αδυναμία του να πραγματοποιήσει την ανέλκυση καθώς και για τις ενέργειες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τότε.

     Εν συνεχεία στις 9 Ιουλίου 2021, εκδίδεται η απόφαση 350/2021 του Εφετείου Πειραιά η οποία είναι απορριπτική ως προς την αξίωση αποζημίωσης ύψους  8 εκ. € του Δήμου Θήρας, αυτή την αποζημίωση  είχε εκδικάσει πρωτόδικα το δικαστήριο μετά από αγωγή που κατέθεσε ο Δήμος Θήρας τον Μάρτιο του 2012.  Μετά από αρκετό χρονικό διάστημα, και πολλές προσπάθειες, ο Δήμος Θήρας πήρε απόφαση στην Οικονομική Επιτροπή περί άσκησης αναίρεσης κατά της 350/2021 την 14η  Μαρτίου 2022.

   Το ναυάγιο συνεχίζει να ρυπαίνει αποδεδειγμένα το θαλάσσιο περιβάλλον του νησιού μας και αποτελεί μείζον θέμα το οποίο δεν πρέπει να ξεχνάμε».    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς