Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

Ο Μητσοτάκης επιχειρεί αλλαγή ατζέντας στην Παιδεία

ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Να στρέψουν τη δημόσια συζήτηση από το κλίμα αναβρασμού που διέπει την εκπαιδευτική κοινότητα επιχείρησαν χθες Κυριάκος Μητσοτάκης και Νίκη Κεραμέως παρουσιάζοντας τα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών που ήδη εφαρμόζονται πιλοτικά στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, γράφει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα ΑΥΓΗ. 

Μάλιστα αναφέρει ότι: 

«Ο πρωθυπουργός μάλιστα μίλησε για σπουδαίο έργο που αφορά τους μαθητές ώστε να πηγαίνουν στο σχολείο με περισσότερο κέφι και χαρά. Στη μακρόσυρτη τοποθέτησή του ωστόσο απέφυγε οποιαδήποτε αναφορά για τον υπερσυνωστισμό των μαθητών στις τάξεις στη σκιά των επιστημονικών εκτιμήσεων ότι το 25% των νέων κρουσμάτων είναι παιδιά. Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι η νέα προσέγγιση θα κάνει το σχολείο πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές και πιο δημιουργικό για τους δασκάλους και τους καθηγητές, προσπερνώντας τις αντιδράσεις που προκαλεί η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης.

Αντιθέτως, επιχείρησε να πείσει ότι οι σημαντικές αλλαγές έχουν τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιδεικνύοντας δε ιδιαίτερο ζήλο, απάντησε σε όλους όσους κάνουν λόγο για απότομες και βίαιες αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης ότι «δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο» επειδή ο κόσμος αλλάζει πάρα πολύ γρήγορα, γι' αυτό όλοι πρέπει να έχουμε αυτή την αίσθηση του κατεπείγοντος. Σε άλλο σημείο της ομιλίας του μάλιστα πρόταξε τον στόχο της ισότιμης πρόσβασης για όλους στην εκπαίδευση, ειδικότερα των πιο ευάλωτων ομάδων, στη σκιά του ψαλιδίσματος 30.000 υποψηφίων από την εισαγωγή στα ΑΕΙ λόγω της καθιέρωσης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής».

Κεραμέως:  Έργο και των προηγούμενων κυβερνήσεων

Επίσης γίνεται ιδιαίτερη αναφορά από την εφημερίδα ΑΥΓΗ, στην «αίσθηση που  προκαλεί η παραδοχή της Νίκης Κεραμέως, αναφορικά με τα νέα Προγράμματα Σπουδών, ότι το υπουργείο "έχτισε και πάνω στο έργο και των προηγούμενων κυβερνήσεων". Υπενθυμίζεται ότι η Ν.Δ. παρέλαβε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, και μάλιστα στην τελική φάση της υλοποίησής του, ένα ολοκληρωμένο project για την εκπόνηση νέων προγραμμάτων, αντίστοιχων βιβλίων και διδακτικών υλικών για όλα τα μαθήματα της γενικής και της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με πλήρως εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή του. Επίσης προβλεπόταν η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πάνω στα νέα προγράμματα.

Η υπουργός Παιδείας, αποσιωπώντας επίσης τον Γολγοθά εκπαιδευτικών και μαθητών λόγω πανδημίας, υποστήριξε ότι η στείρα αποστήθιση αντικαθίσταται από την κριτική προσέγγιση και την ουσιαστική γνώση. Σε βαρύγδουπους τόνους πρόσθεσε ότι το σχολικό περιβάλλον εξελίσσεται σε ένα ζωντανό εργαστήριο έρευνας, επικοινωνίας, δράσης και έκφρασης, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών, γίνεται ελκυστικό κεντρίζοντας την περιέργειά τους. Τέλος, συμπλήρωσε ότι οι εκπαιδευτικοί ενδυναμώνονται ώστε να γίνουν σχεδιαστές και συντονιστές ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης, παρά το γεγονός ότι οι κυβερνητικές παρεμβάσεις δρομολογούνται χωρίς την απαραίτητη διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς