Άρθρο στην εφημερίδα ΑΥΓΗ, της 17 Σεπτεμβρίου 2011, για επικείμενο σταμάτημα εργασιών στον δρόμο Πάτρα-Τσακώνα. |
Τοιουτοτρόπως πετάγονται στον Καιάδα τα 300 εκατομμύρια ευρώ, που είχε επιτύχει από την ΕΕ η προηγούμενη Κυβέρνηση για την Πατρών-Πύργου
«Η υπόθεση της ένταξης της Πατρών-Πύργου στον αρχικό σχεδιασμό της Ολυμπίας Οδού, αυτής της εταιρείας ζήτησε την απένταξη του έργου πριν οκτώ χρόνια, αντί να πάει μπροστά, πηγαίνει οκτώ (8) χρόνια πίσω, στο 2013, όπου οι ίδιοι παραχωρησιούχοι ξευτέλισαν το πολιτικό σύστημα της χώρας και την τότε Συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, απαιτώντας και πετυχαίνοντας την αποκοπή από το ενιαίο σύνολο του έργου το τμήμα Πάτρα – Πύργος!» σχολιάζει στην ΑΥΓΗ Πύργου ο δημοσιογράφος ΑΝΚ, θυμίζοντας την παραβολή του Ασώτου υιού, που επέστρεψε μετανοιωμένος στον οίκο του Πατρός του!
Και συνεχίζει:
«Τώρα μας λένε ότι η Ολυμπία Οδός αποδέχεται το τριπλό σχήμα: Δημόσιο και από τραπεζικό δανεισμό και ένας Θεός ξέρει, πόσα χρήματα θα βάλει ο παραχωρησιούχος!
Το όλο χρηματοδοτικό σύστημα θα στηριχτεί πάνω στις τελικές τιμές που επιτεύχθηκαν στα ποσοστά των ακυρωθέντων διαγωνιστικών διαδικασιών, που επέτυχε η προηγούμενη Κυβέρνηση…!!!
Τοιουτοτρόπως πετάγονται στον Καιάδα τα 300 εκατομμύρια ευρώ, που είχε επιτύχει από την ΕΕ η προηγούμενη Κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί η ελληνική οικονομία διπλά :
1) Διότι θα βάλει χρήματα από τις δημόσιες δαπάνες του κράτους.
2) Θα υποχρεωθεί και δικαστικά να καταβάλει αποζημιώσεις στους εργολάβους που έφαγαν «εξωπέταγμα»
Και το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι θα χρησιμοποιήσει η τωρινή Κυβέρνηση ως «γέφυρα» το μειωμένο κεφάλαιο από τις εκπτώσεις των ακυρωθεισών εργολαβιών! Μνήσθητί μου Μαρξ, όταν επιστρέψεις στην εκδημήσασα προς Κύριον Βασιλεία σου!» καταλήγει.
Υπό εγκατάλειψη το έργο της Πατρών-Πύργου, από την «Ολυμπία Οδό».Η ίδια αφερέγγυα εταιρεία αναλαμβάνει το έργο που είχε εγκαταλείψει πριν οκτώ χρόνια. Και φυσικά υπερτιμημένο!
Όπως έγινε γνωστό, ψηφίστηκε από τους βουλευτές της ΝΔ η ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό, αφού προχώρησε ο υπουργός Αχ. Καραμανλής στις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις για την κατασκευή της Πατρών-Πύργου και την επανένταξή της στη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού»..
Ήδη κατατέθηκε και ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία που καταργεί την εξαίρεση της Πατρών-Πύργου από τη Σύμβαση Παραχώρησης και τη χρονική μετάθεση της κατασκευής της, η οποία είχε αποφασιστεί το 2013 λόγω της τότε άρνησης των παραχωρησιούχων να συμπεριλάβουν το έργο στην «Ολυμπία Οδό».
Με τη συγκεκριμένη τροπολογία, ο οδικός άξονας Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και υψίστης σημασίας για την οδική ασφάλεια, και παρέχεται πλέον η δυνατότητα να υλοποιηθεί εντός του πλαισίου της οικείας σύμβασης παραχώρησης, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό.
Το έργο θα κατασκευαστεί με μικτή χρηματοδότηση από το Δημόσιο, και μάλιστα με ανώτατο όριο το τίμημα που είχε επιτευχθεί μετά τις εκπτώσεις κατά τις οκτώ ακυρωθείσες διαγωνιστικές διαδικασίες, τον Παραχωρησιούχο με ίδια κεφαλαιακή συμμετοχή και από τραπεζικό δανεισμό.
Η εξέλιξη αυτή τέθηκε υπόψη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία αποφάνθηκε ότι η υλοποίηση μέσω του αρχικού σχεδιασμού του 2013, της σύμβασης παραχώρησης της πρότασης αυτής δεν αντιβαίνει στο Ενωσιακό Δίκαιο.
"Μεγάλη ημέρα σήμερα για την Αχαΐα και για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα", τονίζει η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Χριστ. Αλεξοπούλου.
Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της, η τροπολογία που ψηφίσαμε, με την οποία επανεντάσσεται σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών-Πύργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, δίνει μία αξιόπιστη και ταχεία εναλλακτική λύση για την υλοποίηση του εμβληματικού αλλά πολύπαθου έργου.
Αυτή η Κυβέρνηση κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότησή από τις πιστώσεις του ΕΣΠΑ και μετά την 31η/12/2023 προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου και την τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου, επισημαίνει η βουλευτής, η οποία όμως λέξη δεν λέει για τα 300 εκατομμύρια τηξς προηγούμενης κυβέρνησης που πάνε στράφι. Ούτε για το ποιοι απαίτησαν την απένταξη του έργου.
Δίνει όμως, λόγω κυβερνητισμού, συγχωροχάρτι στην «Ολυμπία Οδό» μη διατηρώντας τουλάχιστον επιφυλάξεις για το εάν στο μέλλον αθετήσει και πάλι την υπογραφή της η «Ιόνια Οδός».
Να υπενθυμίσουμε ότι στο τμήμα αυτό δήλωσε αδυναμία κια η VINCI, που είχε κατασκευάσει τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, αλλά άφησε με τις κορίνες επί 190ετία κοντά την Κορίνθου - Πατρών και εγκατέλειψε την υποχρέωσή της έναντι της Πατρών-Πύργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς