Ανδρ. Φίλιας: «Στεκόμαστε στο πλευρό των παραγωγών και εμπόρων των Λαϊκών Αγορών της χώρας μας και συντασσόμαστε με τις θέσεις και απόψεις τους»
Πληροφορούμαστε ότι την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο με τίτλο «αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου» εξέφρασε η Επιτροπή Λαϊκών αγορών Π.Ε. Αχαΐας, που συνεδρίασε με τηλεδιάσκεψη την Δευτέρα 26 Απριλίου 2021, υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Ανδρέα Φίλια.
Σε συνέχεια της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη και τους εκπρόσωπους των Σωματείων Λαϊκών Αγορών, ο κ. Φίλιας μετέφερε και στα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής τη στήριξη της Περιφερειακής Αρχής στα αιτήματα και τις προτάσεις των επαγγελματιών και παραγωγών εμπόρων λαϊκών αγορών.
Ακολούθησε διεξοδική συζήτηση και η Επιτροπή ομόφωνα κατέληξε σε θέση η οποία κατατίθεται και στο πλαίσιο της διαβούλευσης που έχει ξεκινήσει το υπουργείο Ανάπτυξης, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
«Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στο Νομοσχέδιο που αναρτήθηκε προς διαβούλευση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο «Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου» στεκόμαστε στο πλευρό των παραγωγών και εμπόρων των Λαϊκών Αγορών της χώρας μας και συντασσόμαστε με τις θέσεις και απόψεις τους. Εκφράζουμε τις αντιρρήσεις μας στο Νομοσχέδιο αυτό το οποίο καταργεί την ουσία, τη φιλοσοφία, το πνεύμα και τον κοινωνικό χαρακτήρα των λαϊκών αγορών, ως χώρου απόλυτης συνύπαρξης παραγωγών, εμπόρων και καταναλωτικού κοινού. Ο θεσμός αυτός εκ των πραγμάτων έχει αποδειχθεί ότι είναι απαραίτητος για το κοινωνικό σύνολο, ιδιαίτερα για τις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις και χρήσιμος για την Πολιτεία, λόγω της σοβαρής επίδρασής του στη διαμόρφωση χαμηλών τιμών, παροχή στους καταναλωτές φθηνών και κυρίως ποιοτικών προϊόντων και την άμεση διάθεση της παραγωγής γεωργικών προϊόντων στην κατανάλωση χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων.
Στο χώρο των λαϊκών αγορών ως γνωστό δραστηριοποιούνται και επιβιώνουν χιλιάδες οικογένειες έντιμων και εργατικών πολιτών συνεισφέροντας τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, σχέση προσωπική και άμεση με τον καταναλωτή. Δεν νοείται ο θεσμός αυτός να λειτουργεί χωρίς απρόσκοπτη πρόσβαση των παραγωγών και των επαγγελματιών με τους φραγμούς και εμπόδια που επιχειρεί να εισάγει το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Στεκόμαστε στο πλευρό τους:
• Για να μην μπει κανένα χρονικό εμπόδιο και περιορισμός στην πρόσβαση νέων παραγωγών νέων και υφιστάμενων (Αρ.25)
• Για να μη, μετατρέπει το δικαίωμα να πουλάνε απευθείας στον καταναλωτή σε προνόμιο, με την περιοδική προκήρυξη των θέσεων.
• Για να μην υπάρχει οικονομική πλειοδοσία των θέσεων (άρα πλειστηριασμός) για την άδεια. (Αρ.24.10)
• Για να μη μετατραπεί η εργασία και ο μόχθος τους σε εμπόρευμα και προνόμιο του οικονομικά ισχυρότερου
• Για να μη μετατραπούν οι παραγωγοί μας σε εμπόρους, αντί να τους δίνονται κίνητρα να παραμείνουν στην πρωτογενή παραγωγή. (Αρ.52.8)
• Για να μην απαιτείται μόνο γι αυτούς η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για να έχουν δικαίωμα να συνεχίζουν να εργάζονται, κάτι που δεν συμβαίνει στο στεγασμένο εμπόριο και σε κανένα άλλο κλάδο της οικονομικής δραστηριότητας ενώ και το πόρισμα ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (Συνήγορος Πολίτη) έκρινε την υποχρέωση αυτή αντισυνταγματική !
• Για να μπορούν οι αγρότες μας να διαθέτουν άμεσα τα προϊόντα τους στους καταναλωτές. (αρ. 52.4.γ)
• Για να συνεχίσει ο καταναλωτής να αγοράζει φθηνά και κυρίως ποιοτικά προϊόντα άμεσα από τον παραγωγό.
• Για να μη καθορίζει το Υπουργείο που θα πουλήσουν την παραγωγή τους ενάντια σε κάθε κανόνα ελεύθερης οικονομίας και να τους αφαιρείται η άδεια αν δεν πουληθεί το 70% της δηλωθείσας στο ΟΣΔΕ παραγωγής. (Αρ. 32.6, Αρ. 37.3.δ)
• Για να τιμωρούνται για φορολογικές παραβάσεις με ίδιους όρους με το στεγασμένο εμπόριο και όχι να τους αφαιρείται η άδεια λόγω μη έκδοσης 3 αποδείξεων. (Αρ. 37.3.ε)
• Για να μην είναι υποχρεωμένοι μόνο αυτοί να ανεβάζουν σε πληροφοριακό σύστημα στις 8 το πρωί ποσότητες και τιμές εκκίνησης έναντι προστίμου 500 ευρώ πληρώνοντας λογιστές, αφού δεν γνωρίζουν την τεχνολογία (Αρ. 41.2), παρότι αυτή η υποχρέωση δεν υπάρχει για κανένα άλλο κλάδο του εμπορίου γενικά, παρά μόνο για τις υπεραγορές τροφίμων με κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατομμυρίων και παρότι έχουν ξυπνήσει από τις 3 τα ξημερώματα για να προετοιμαστούν για το χώρο της λαϊκής ενώ την προηγούμενη δούλευαν ασταμάτητα στο χωράφι.
• Για να μπορούν απρόσκοπτα να προσέρχονται σε εμποροπανηγύρεις χωρίς ποσόστωση έναντι άλλων εμπόρων και εταιριών.
• Για να διατίθεται ο κόπος τους από το ημερήσιο τέλος που καταβάλουν για πραγματικά έργα υποδομής και βελτίωσης των Λαϊκών Αγορών προς όφελος όλων αλλά κυρίως της πόλης και του δημότη καταναλωτή.
• Για να μην παρέχονται στον εκάστοτε υπουργό υπερεξουσίες και μάλιστα για θέματα που θα μπορούσαν ήδη να περιγράφονται και να προβλέπονται σαφέστατα στο Νομοσχέδιο (Αρ. 53) και να μη καθορίζονται οι όροι διάθεσης των προϊόντων, οι όροι δραστηριοποίησης των πωλητών ακόμα και τα είδη πώλησης, χωρίς διαφάνεια και νομιμότητα.
Διαβούλευση Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ανακοινώνει ότι από την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021 έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η αρχική έκδοση του Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης (Π.Π.Α.) 2021 -2025 Δυτικής Ελλάδας.
Το Π.Π.Α. αποτελεί το περιφερειακό σκέλος του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (Ε.Π.Α) μετά τη θεσμοθέτηση του ν.4635/2019 (Α΄167) που εγκαινιάζει τον μεσοπρόθεσμο αναπτυξιακό σχεδιασμό στην αξιοποίηση των εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.).
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας λαμβάνοντας υπόψη τους εθνικούς αναπτυξιακούς στόχους του Ε.Π.Α. για παραγωγική ανάταξη, ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη, κοινωνική συνοχή εισάγει μέσω του Π.Π.Α. την μεσοπρόθεσμη στοχοθεσία με την υπαγωγή των παρεμβάσεων σε στρατηγικούς στόχους και ιεραρχούμενες αναπτυξιακές προτεραιότητες ανά τομέα πολιτικής. Περαιτέρω, προσδιορίζονται οι ειδικοί στόχοι, οι δράσεις, ο συνολικός και ανά πρόγραμμα προϋπολογισμός, καθώς και τα αποτελέσματα που επιδιώκονται.
Στο πλαίσιο της ανοικτής διακυβέρνησης καλούνται οι κοινωνικοί εταίροι, οι φορείς και κάθε ενδιαφερόμενος να συμμετάσχουν καταθέτοντας τις προτάσεις τους στον σύνδεσμο http://www.opengov.gr/pde/?p=7030 στην κατεύθυνση της βελτίωσης του περιεχομένου της αρχικής έκδοσης του Προγράμματος Περιφερειακής Ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας.
Η διαβούλευση θα διαρκέσει 30 ημέρες (15 ημέρες επιπλέον της υποχρεωτικής) από την ανάρτησή της και μετά το τέλος της θα συνταχθεί έκθεση που θα περιλαμβάνει το σύνολο των σχολίων. Στόχος είναι τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν να ληφθούν υπόψη στον περαιτέρω σχεδιασμό του προγράμματος.
Σύσκεψη εργασίας για το λιμάνι των Αλυκών
Σύσκεψη για το λιμάνι των Αλυκών του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 5 Μαΐου 2021 στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, Χαράλαμπου Μπονάνου, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας Φωκίωνα Ζαΐμη, του Δημάρχου Δυτικής Αχαΐας Σπύρου Μυλωνά, του Δημητρίου Μπαρμπούνη και υπαλλήλων των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Συζητήθηκαν διεξοδικά τα χρονίζοντα νομικά προβλήματα του λιμανιού αλλά και η πρόσφατη φθορά που έχει σημειωθεί στις αποβάθρες του. Αποφασίστηκε να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν η προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του Δήμου Δυτικής Αχαΐας και της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), για την επίλυση των νομικών και χωροταξικών προβλημάτων του οικισμού και του λιμανιού, αλλά και επείγουσα μελέτη για την εκβάθυνση του, προκειμένου να εξυπηρετούνται με ασφάλεια οι αλιείς που δραστηριοποιούνται εκεί.
Επίσης αποφασίστηκε η από κοινού αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων και η όποια διεκδίκηση στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, στην ΕΤΑΔ και σε άλλους δημόσιους φορείς πιθανόν να απαιτηθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς