Η ΕΛΑΣ των ''αρίστων'' του Κυρ. Μητσοτάκη και του Μιχ. Χρυσοχοΐδη εισέβαλε στο επί 10ετία υπό κατάληψη εγκαταλειμμένο δημόσιο κτίριο του ''Εμπρός'', που στέγαζε μορφές Τέχνης
«Στον παλαιοκομματισμό και τη νεοφιλελεύθερη αγριότητα των ενεργειών της κυβέρνησης, σήμερα προστίθεται και ένα ακόμη στοιχείο, ο ιδεοληπτικός επαρχιωτισμός απέναντι σε αυτό που νοηματοδοτεί ο χώρος του ''Εμπρός'': την διαφορετική αντίληψη της συνύπαρξης και της συμβίωσης ανθρώπων και Τέχνης. Το Υπουργείο Πολιτισμού είναι υπόλογο για αυτή την εξέλιξη».
Με τα παραπάνω στηλιτεύει την ενέργεια του Υπουργείου του κ. Χρυσοχοΐδη να στείλει την ΕΛΑΣ, να εκκενώσει την κατάληψη του Θετρικού χώρου ''Εμπρός'' στη συνοικία Ψυρρή στο κέντρο της Αθήνας σήμερα το πρωί, η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σία Αναγνωστοπούλου.
Όταν τα προηγούμενα χρόνια, πριν η συνοικία γίνει in ψυχαγωγικός χώρος, τότε που ήταν γεμάτη από ρυπογόνες επαγγελματικές δραστηριότητες και το βράδυ μετά τις 10 ψυχή δεν κυκλοφορούσε, τότε μία ομάδα νέων με καλλιτεχνικές ανησυχίες προχώρησε στην κατάληψη του εγκαταλειμμένου κτιρίου, σκιάχτρου κυριολεκτικά στη μορφή, και στέγασε για μία δεκαετία καλλιτεχνικές δημιουργίες για τους κατοίκους, άνευ εισιτηρίου.
Αυτήν την δημιουργία σεβάστηκαν προηγούμενες κυβερνήσεις, από το 1987, ιδιαίτερα δε αυτή του ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι το 2019, παρά τις πιέσεις που ασκούνταν, μέχρι που σήμερα επί κυβέρνησης αρίστων, του Κυρ. Μητσοτάκη και του Μιχ. Χρυσοχοΐδη, με την παλαιο-επαρχιώτικη αντίληψή τους για την Τέχνη και τον Πολιτισμό, έδωσαν το τελειωτικό χτύπημα.
Γι αυτό και η Σία Αναγνωστοπούλου, σημειώνει στη δήλωσή της:
«Άλλος ένας χώρος πολιτισμού στοχοποιείται από την α-πολιτισμική κυβέρνηση της ΝΔ. Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός, αυτό το συλλογικό εγχείρημα εναλλακτικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, η κατάληψη Πολιτισμού στην καρδιά της πόλης της Αθήνας, που γεννήθηκε από τις διαφορετικές συλλογικότητες των κοινωνικών κινημάτων και που εδώ και μία δεκαετία αποτέλεσε ένα από τα σημεία αναφοράς για καλλιτέχνες και θεατές, εκκενώθηκε σήμερα από αστυνομικές δυνάμεις.
Στην πιο οδυνηρή περίοδο των τελευταίων χρόνων για τη χώρα μας, η κυβέρνηση συμβολικά και υλικά διαλέγει να βάλει την σφραγίδα της πολιτικής της, στον Πολιτισμό και τους εργαζόμενους σ’ αυτόν».
Και η Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, καταλήγει:
«Στον παλαιοκομματισμό και τη νεοφιλελεύθερη αγριότητα των ενεργειών της, σήμερα προστίθεται και ένα ακόμη στοιχείο, ο ιδεοληπτικός επαρχιωτισμός απέναντι σε αυτό που νοηματοδοτεί ο χώρος του ''Εμπρός'': την διαφορετική αντίληψη της συνύπαρξης και της συμβίωσης ανθρώπων και Τέχνης. Το Υπουργείο Πολιτισμού είναι υπόλογο για αυτή την εξέλιξη».
Το κτίριο κτισμένο από το 1933, τελούσε υπό κατάληψη 10 χρόνια
Η εκκένωση από την ΕΛ.ΑΣ του αυτοδιαχειριζόμενου θεατρικού χώρου στα παλιά τυπογραφεία - πιεστήρια της εφημερίδας «Εμπρός» στου Ψυρρή, στην οδό Ρήγα Παλαμήδου, έλαβε χώρα το πρωί της Τετάρτης σήμερα (19/5). Το κτίριο κτισμένο από το 1933, τελούσε υπό κατάληψη 10 χρόνια.
Μετά την διακοπή για οικονομικούς λόγους της έκδοσης της εφημερίδας πέρασε στα χέρια του δημοσίου και το δημόσιο, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη ζήτησε να εκκενωθεί, σύμφωνα με ρεπορτάζ στην «Ωρα Ελλάδος» του Open TV (από τη δημοσιογράφο Μίνα Καραμήτρου).
Από το 1987 ως το 2007 αποτέλεσε στέγη του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές και της Εταιρείας Θεάτρου Εμπρός. Το 2007 εγκαταλείφθηκε, και παρέμεινε κλειστό για 5 χρόνια, ώσπου το Νοέμβριο του 2011 το ενεργοποίησε ξανά ως κατάληψη η ομάδα καλλιτεχνών «Κίνηση Μαβίλη», με τη συμμετοχή και τη στήριξη της Κίνησης Κατοίκων Ψυρρή καθώς και άλλων καλλιτεχνών από τον χώρο των παραστατικών τεχνών, της μουσικής και των εικαστικών.
Tο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός στου Ψυρρή φιλοξενούσε τα τελευταία δέκα χρόνια σπουδαίες θεατρικές παραστάσεις, μεγάλα μουσικά φεστιβάλ, προβολές ταινιών και άλλες πολιτιστικές δράσεις ανοιχτές για όλους –σχεδόν πάντα χωρίς εισιτήριο.
Η ιστορία του Θεάτρου Εμπρός στου Ψυρρή ξεκινά το 1989, όταν μια ομάδα
ηθοποιών (Δημήτρης Καταλειφός, Ράνια Οικονομίδου, Τάσος Μπαντής και άλλοι)
νοικιάζει από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου το εμβληματικό, και
χαρακτηρισμένο μνημείο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής, τυπογραφείο της εφημερίδας
Εμπρός, για να το μετατρέψει σε θέατρο. Εδώ ανεβαίνουν, επί είκοσι σχεδόν
χρόνια, μερικές από τις πιο επιτυχημένες θεατρικές παραστάσεις της Αθήνας, εδώ
ιδρύεται η Δραματική Σχολή του Εμπρός, εδώ ο Τάσος Μπαντής ιδρύει τον Θεατρικό
Οργανισμό "Μορφές", όπου μεταφράζονται και σκηνοθετούνται έργα του
νεώτερου και κλασσικού ελληνικού και ξένου δραματολογίου. «Όταν πέθανε ο ενοικιαστής
του κτιρίου, Τάσος Μπαντής, τον Ιανουάριο του 2007, το έκλεισε το κράτος, γιατί
υπήρχαν οικονομικές δυσκολίες»
Μετά από δύο απόπειρες της Αστυνομίας να κλείσει το θέατρο, την ευθύνη της
λειτουργίας και διαχείρισής του ανέλαβε η εβδομαδιαία ανοιχτή του συνέλευση.
Τώρα, μια δεκαετία αργότερα, αστυνομικές δυνάμεις εκκένωσαν από το πρωί της
Τετάρτης σήμερα 19 Μαΐου το ιστορικό θέατρο, το οποίο πρόκειται να σφραγιστεί.
Το κτίριο ανήκει στο δημόσιο, που ζήτησε από τις αρμόδιες αρχές την εκκένωση
και τον καθαρισμό του. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από την ΕΛ.ΑΣ. κατά
την επιχείρηση δεν υπήρχε κανείς εντός του κτιρίου.
Η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται σε συνέχεια ανάλογων κινήσεων από την αστυνομία στην περιοχή των Εξαρχείων με την εκκένωση πολλών κτηρίων που ήταν υπό κατάληψη.
ΑΚΟΜΗ: Δείτε εδώ την συνέντευξη
που δόθηκε το 2013 στο in2life.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς