Χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε σήμερα Πέμπτη η συνάντηση του Δημάρχου Πατρέων με τον υπουργό Υποδομών για την προοπτική υπογειοποίησης του τρένου από το Ρίο μέχρι την οδό Κανελλοπούλου
Η συζήτηση για το συγκεκριμένο κομμάτι, το οποίο θυμίζουμε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου υπό τον Χρήστο Σπίρτζη είχε δεσμευτεί ότι θα υπογειοποιηθεί κανονικά, έπεσε στο κενό καθώς η πλευρά του Κώστα Καραμανλή φέρεται να επικαλείται έλλειψη κονδυλίων. Αυτό τουλάχιστον αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η δημοτική Αρχή, η οποία υποστηρίζει ότι o υπουργός εξέφρασε την επιθυμία να γίνει η υπογειοποίηση αλλά υπάρχουν «μεγάλες δυσκολίες στην ανεύρεση της χρηματοδότηση του έργου.
Αμέσως υπήρξαν αντιδράσεις για τα όσα προέκυψαν από την συνάντηση με πρώτον να εκδίδει σχετική ανακοίνωση ο επικεφαλής της παράταξης «Πρωτεύουσα Ξανά», Γρηγόρης Αλεξόπουλος. Ο κ. Αλεξόπουλος υποστηρίζει ότι οι χειρισμοί της δημοτικής Αρχής για το τρένο απέτυχαν και ζητά άμεση σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε μετά το τέλος της συνάντησης ο Δήμος Πατρέων αναφέρει μεταξύ άλλων:
"Κατά τη διάρκεια της συζήτησης διατυπώθηκαν διαφορετικές θέσεις και προσεγγίσεις από τον Δήμο και την ΕΡΓΟΣΕ, σε θέματα τεχνικά και οικονομικά.
Ο κ. Υπουργός εξέφρασε την επιθυμία του να γίνει η υπογειοποίηση από το Ρίο, πλην όμως μέχρι σήμερα υπάρχουν, όπως είπε, μεγάλες δυσκολίες στην ανεύρεση της χρηματοδότησης του έργου.
Ο Δήμαρχος μετέφερε ως μοναδική αποδεκτή λύση από την πόλη την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής και στο τμήμα από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου, και πρότεινε να αναλάβει ο Δήμος μέρος παράπλευρων έργων, όπως την ανάπλαση και κατασκευή του γραμμικού πάρκου, προκειμένου να μειωθεί το κόστος χρηματοδότησης.
Προγραμματίστηκε εκ νέου συνάντηση με την ΕΡΓΟΣΕ".
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥΛΟΣ: ΑΜΕΣΗ ΣΥΓΚΛΗΣΗ Δ.Σ.
Από την πλευρά του ο κ. Αλεξόπουλος αναφέρει:
«Την 1η Μαρτίου 2021 με ανακοίνωσή μου έκρουα τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η Δημοτική Αρχή της Πάτρας διαχειριζόταν το θέμα της διέλευσης του τρένου από την πόλη και ειδικότερα το αίτημα για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου όπως και στο τμήμα προς το νέο λιμάνι και τις νότιες συνοικίες, επέκταση που είχε προτείνει η δημοτική μας παράταξη στο Δημοτικό Συμβούλιο και είχε γίνει αποδεκτή από το Σώμα.
Εφιστούσα τότε την προσοχή στο γεγονός ότι είχαν παρέλθει οκτώ μήνες από τον Ιούλιο του 2020 οπότε και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής παρουσίασε στην Πάτρα το σχέδιό του για τη σιδηροδρομική γραμμή και έξι μήνες από τον Σεπτέμβριο του 2020 οπότε και μετά από συνάντηση του Δημάρχου της Πάτρας με τον Υπουργό στην Αθήνα, γνωστοποιήθηκε μέσω του Τύπου συμφωνία των δύο μερών ως προς τη διέλευση του τρένου από τον αστικό ιστό της Πάτρας, πλην του τμήματος Κανελλοπούλου έως Ρίο που εξακολουθούσε να αποτελεί και το επίμαχο σημείο κοινής διεκδίκησής μας.
Τόνιζα τον Μάρτιο ότι περιέργως το θέμα της διέλευσης του τρένου για το οποίο υπάρχει ομόφωνη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου είχε ξεχαστεί όπως και οι πιέσεις της Πάτρας στο αρμόδιο Υπουργείο και καλούσα το Δήμαρχο να ενημερώσει άμεσα το Δημοτικό Συμβούλιο για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί σε σχέση με αυτό το τόσο σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την πόλη και τους πολίτες.
«Κάθε καθυστέρηση μπορεί να οδηγήσει σε ματαίωση κάθε πιθανότητας υλοποίησής του με τη δικαιολογία της έλλειψης χρηματοδοτικών μέσων. Και τότε οι ευθύνες θα είναι συγκεκριμένες» επεσήμαινα τότε.
Ο κ. Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή της Πάτρας όχι απλώς δεν ενημέρωσαν το Δημοτικό Συμβούλιο -ως όφειλαν- για τις ενέργειές τους και την πορεία των διαβουλεύσεων, αλλά διαχειρίστηκαν την υπόθεση κεκλεισμένων των θυρών αναλαμβάνοντας και την αποκλειστική ευθύνη της έκβασης των χειρισμών τους, κάτι που είθισται να πράττουν σε όλα τα μεγάλα θέματα.
Δυστυχώς σήμερα οι φόβοι μου επιβεβαιώθηκαν.
Ο Δήμαρχος της Πάτρας επιστρέφει με άδεια χέρια από τη συνάντησή του με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών μη έχοντας επιτύχει την αποδοχή της υπογειοποίησης του τμήματος της γραμμής από το Ρίο έως Κανελλοπούλου, αλλά και στο τμήμα προς το νέο λιμάνι και τις νότιες συνοικίες οι οποίες δεν αναφέρονται και πουθενά στις συζητήσεις με τον Υπουργό.
Αυτό το αδιέξοδο το οποίο είναι απόρροια των ενεργειών και των χειρισμών της Δημοτικής Αρχής που για άλλη μια φορά επέλεξε να διευθετήσει μόνη της το θέμα χωρίς να επιδιώξει και να ενεργοποιήσει ένα ευρύ μέτωπο για την πόλη όπως επίμονα ανέφερε η παράταξή μας, δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα έργο που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την πόλη, με την εικόνα της και την ανάπτυξή της.
Οι κατά μόνας χειρισμοί του κ. Πελετίδη απέτυχαν.
Επιβάλλεται λοιπόν έστω και τώρα να συγκαλέσει Δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να συζητηθεί το θέμα και να διερευνηθούν τρόποι κοινής δράσης σε συνεργασία και με άλλους φορείς.
Το τρένο για την Πάτρα είναι έργο πνοής. Είναι έργο που θα χαρακτηρίσει την πόλη για τα επόμενα χρόνια.
Απαιτείται κοινή δράση και σοβαρότητα".
Πηγή: thebest.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς