Το
αντικείμενο της συζήτησης και οι συναφείς θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ αποτυπώνονται στη
σχετική δήλωση του Αλ. Τσίπρα:
Η
κυβέρνηση της ΝΔ καταθέτει το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία χωρίς να έχει
προηγηθεί ένας ουσιαστικός διάλογος. Διαφωνούμε με την αύξηση του αριθμού των
εξετάσεων, με το ηλικιακό όριο στα ΕΠΑΛ, πτυχές που ανοίγουν ένα παράθυρο στην
ιδιωτική εκπαίδευση, προωθώντας την απαξίωση της δημόσιας Παιδείας.
Μπαίνουμε
σε μία περίοδο μεγάλων προκλήσεων. Το ζήτημα της καταγραφής της μαθησιακής
διαδικασίας είναι ένα ηθικό θέμα. Οφείλουμε να διαφυλάξουμε τη μαθησιακή
διαδικασία και κυρίως το δικαίωμα των μαθητών και των γονιών τους να
προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα. Παράλληλα, είναι προφανές ότι η
τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης μαθησιακή διαδικασία.
Αν
βγαίνει ένα μήνυμα από την περίοδο της υγειονομικής κρίσης είναι ότι πρέπει να
ενισχύσουμε τη δημόσια Υγεία και Παιδεία.
Ωστόσο η κυβέρνηση επιμένει στο
νομοσχέδιο για την Παιδεία όσο και στο άνοιγμα και των δημοτικών σχολείων, ενώ
η Υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι δεν μίλησε για κάμερες μέσα στις σχολικές
τάξεις. Ποια είναι η αλήθεια;
Η
Υπουργός Παιδείας έχει αριστεύσει στο γενικευμένο μπάχαλο γύρω από τις συνθήκες
της τηλε-εκπαίδευσης. Από το «ούτε βήμα πίσω από την απευθείας μετάδοση των
μαθημάτων» μόλις προχτές, σήμερα δηλώνει «δεν μιλήσαμε ποτέ για κάμερες».
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αλλεργική στον προσεκτικό σχεδιασμό της
«επόμενης μέρας» της πανδημίας.
Και
όλα αυτά μέσα στο κλίμα ανασφάλειας που δημιουργεί το αχρείαστο ρίσκο του
ανοίγματος των σχολείων για λίγες μόνο μέρες, ακόμα και των δημοτικών μάλιστα
όπως προανήγγειλε ο κ. Χαρδαλιάς. Πρόκειται για μια απόφαση που ουδεμία σχέση
έχει με την εκπαιδευτική διαδικασία. Εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο πολιτικές
σκοπιμότητες της κυβέρνησης που επιχειρεί, εσπευσμένα και πρόχειρα, να
δημιουργήσει εικόνα επίπλαστης κανονικότητας. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί
όμως δεν είναι πειραματόζωα.
Το
ελληνικό σχολείο -όλων των βαθμίδων- απαιτεί γενναία στήριξη, ενίσχυση στις
υποδομές, ψηφιακή αναβάθμιση και κυρίως εμπιστοσύνη στους ανθρώπους του. Το
νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας συρρικνώνει το δημόσιο σχολείο και απερρίφθη
στη δημόσια διαβούλευση. Πρέπει να αποσυρθεί.
Κι όμως η υπουργός Παιδείας απέσυρε
ορισμένες κρίσιμες διατάξεις από το συναφές νομοσχέδιο.
Σε
κυβέρνηση mea culpa εξελίσσεται η κυβέρνηση
Μητσοτάκη. Μετά τα ευτελή vouchers, ήρθε η στιγμή να αποσύρει
κρίσιμες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου «Κεραμέως» υπό το βάρος των αντιδράσεων
της εκπαιδευτικής κοινότητας. Διατάξεις που αφορούσαν το αντιπαιδαγωγικό
πισωγύρισμα, αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στα δημοτικά,
αποκλείοντας μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού, των νέων άνω των 17 ετών, από τα ΕΠΑΛ
και εισάγοντας οπισθοδρομικές ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.
Φυσικά, δεν τελειώνουμε εδώ. Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο περιέχει μια σειρά από αρνητικές διατάξεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Όμως η υποχώρηση της υπουργού δείχνει το δρόμο. Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα σε νέες κινητοποιήσεις για την πλήρη απόσυρση του νομοσχεδίου, ειδικά των ρυθμίσεων που προβλέπουν τη «σχολειοποίηση» του νηπιαγωγείου, την επαναφορά της παιδαγωγικά αποτυχημένης τράπεζας θεμάτων, την αύξηση του εξεταστικού φόρτου και τη συρρίκνωση της δημοκρατίας στα Πανεπιστήμια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς