Δεν μπορεί
δηλαδή να υπάρξει μια πολιτική διαχείρισης με πυρήνα τις επιστροφές, όπως λέει
για επικοινωνιακούς λόγους η ΝΔ. Αποτελούν μύθο οι αριθμοί που διαδίδει!
1.806 άτομα επιστράφηκαν στην Τουρκία με βάση την κοινή
Δήλωση ΕΕ – Τουρκίας κατά την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Σε αυτόν τον αριθμό, όμως,
πρέπει να προστεθούν οι 17.500 που γύρισαν οικειοθελώς στις χώρες καταγωγής
τους με το πρόγραμμα εθελοντικών επιστροφών του Διεθνούς Οργανισμού
Μετανάστευσης.
Αντιθέτως οι επιστροφές στο 7μηνο της κυβέρνησης Μητσοτάκη
ήτανμόλις 12 (δώδεκα) άτομα.
Οι επιστροφές αποτελούν μέρος της συνολικής πολιτικής
διαχείρισης του προσφυγικού και μεταναστευτικού. Ωστόσο δεν είναι το πρώτιστο,
δεν μπορεί δηλαδή να υπάρξει μια πολιτική διαχείρισης με πυρήνα τις επιστροφές,
όπως λέει για επικοινωνιακούς λόγους η ΝΔ. Αποτελούν μύθο οι αριθμοί που
διαδίδει ότι θα επιστρέψει, ενώ σε κάθε περίπτωση εμείς τονίζουμε ότι η
διαδικασία επιστροφών έχει εφαρμογή μόνο εφόσον έχουν εξαντληθεί όλα τα μέσα
για την εξέταση του αιτήματος ασύλου βάσει του ευρωπαϊκού και εθνικού δικαίου.
Τα παραπάνω υπενθυμίζουν κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ, που αναφέρονται
στο Προσφυγικό-Μεταναστευτικό ζήτημα δίνοντας τα παρακάτω στοιχεία:
Κοινή Δήλωση ΕΕ – Τουρκίας / Επιστροφές:
- Η εφαρμογή της Κοινής Δήλωσης ΕΕ-Τουρκίας ξεκίνησε στις 22 Μαρτίου 2016, ως
απόφαση της Ευρώπης μετά το κλείσιμο των συνόρων και τον εγκλωβισμό των προσφύγων
στην Ελλάδα.
- Προβλέπει ότι όσων το αίτημα Ασύλου απορρίπτεται οριστικά θα επιστρέφονται
στην Τουρκία σε πλήρη συμφωνία με το ενωσιακό και διεθνές δίκαιο, άρα με
αποκλεισμό κάθε είδους ομαδικών απελάσεων.
- Η διαδικασία κατά την οποία η Τουρκία δεν δέχεται επιστροφές, παρά μόνο από
τα νησιά, αποτελεί μεταγενέστερη ερμηνεία της Τουρκίας που δεν αναγράφεται στο
κείμενο της δήλωσης, αλλά έγινε αποδεκτή από την Ε.Ε.
- Πρέπει να τονιστεί ότι η Δήλωση έχει ειδική διάταξη για τους Σύριους (για
έναν Σύριο που επιστρέφεται από την Ελλάδα στην Τουρκία, ένας Σύριος θα
μετεγκαθίσταται από την Τουρκία σε χώρες της ΕΕ).
- 1.806 άτομα επιστράφηκαν στην Τουρκία με βάση την κοινή Δήλωση ΕΕ –
Τουρκίας κατά την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Σε αυτόν τον αριθμό, όμως, πρέπει να
προστεθούν οι 17.500 που γύρισαν οικειοθελώς στις χώρες καταγωγής τους με το
πρόγραμμα εθελοντικών επιστροφών του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης.
- Οι επιστροφές αποτελούν μέρος της συνολικής πολιτικής διαχείρισης του
προσφυγικού και μεταναστευτικού. Ωστόσο δεν είναι το πρώτιστο, δεν μπορεί
δηλαδή να υπάρξει μια πολιτική διαχείρισης με πυρήνα τις επιστροφές, όπως λέει
για επικοινωνιακούς λόγους η ΝΔ. Αποτελούν μύθο οι αριθμοί που διαδίδει ότι θα
επιστρέψει, ενώ σε κάθε περίπτωση εμείς τονίζουμε ότι η διαδικασία επιστροφών
έχει εφαρμογή μόνο εφόσον έχουν εξαντληθεί όλα τα μέσα για την εξέταση του
αιτήματος ασύλου βάσει του ευρωπαϊκού και εθνικού δικαίου. Τέλος, μπορούμε να
αναφερόμαστε σε μια Κοινή Πολιτική Επιστροφών από την ΕΕ.
- Επιπλέον επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ άνω των 10.000 επανενώθηκαν με τις
οικογένειές τους σε άλλες χώρες της Ευρώπης με την διαδικασία της οικογενειακής
επανένωσης, ενώ 22.000 πήγαν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με το πρόγραμμα
μετεγκατάστασης (relocation).
Κλειστές Δομές Υποδοχής (Νησιά):
- Η Κυβέρνηση αρχίζει να υλοποιεί το σχέδιο της για μετατροπή των νησιών του
Αιγαίου σε φυλακές αιτούντων άσυλο. Τα Κλειστά Κέντρα Υποδοχής τα οποία θα
δημιουργηθούν και θα αντικαταστήσουν τις Ανοικτές Δομές Υποδοχής, θα είναι
χώροι κράτησης για διάστημα έως και 36 μηνών για όλους ανεξαιρέτως που φθάνουν
στα νησιά (οικογένειες, έγκυες, ασυνόδευτοι ανήλικοι και όλες τις ευάλωτες
ομάδες).
- Για αυτό και εκτός από αδιέξοδα είναι και απάνθρωπα. Παραβιάζουν τους
κανόνες του ευρωπαϊκού και διεθνούς δικαίου και για αυτό η ΕΕ δεν έχει δεχτεί
να τα χρηματοδοτήσει. Το κόστος κατασκευής και συντήρησης μεταφέρθηκε στον
Εθνικό Προϋπολογισμό. Η ΝΔ πρέπει να ενημερώσει τον ελληνικό λαό για το πόση
ακριβώς είναι η επιβάρυνση αυτή.
- Σε όλη την ευρωπαϊκή νομοθεσία και νομολογία η κράτηση είναι το έσχατο
μέτρο και όχι ο κανόνας όπως γίνεται από τη ΝΔ και αφού έχουν εξαντληθεί όλα τα
εναλλακτικά μέτρα για κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
- Η Κυβέρνηση επέλεξε να πραγματοποιήσει τον σχεδιασμό της με την έκδοση ΠΝΠ
επιτάσσοντας εκτάσεις στα νησιά για την κατασκευή των κλειστών κέντρων. Απέφυγε
την Κοινοβουλευτική διαδικασία για να μην φέρει τους βουλευτές της προ των
ευθυνών τους και να αποφύγει τις αντιδράσεις των πολιτικών κομμάτων.
- Στις αντιδράσεις των νησιωτών για τα κλειστά κέντρα η ΝΔ απαντά με ΜΑΤ και
αυταρχισμό.
- Απόλυτη προτεραιότητα είναι η άμεση αποσυμφόρηση των νησιών με μετακινήσεις
στην ενδοχώρα, όμως η ΝΔ έσπειρε μίσος και ρατσισμό προεκλογικά και τώρα
θερίζει θύελλες από αυτοδιοικητικούς και στελέχη της.
- Η Κυβέρνηση πρέπει να χρησιμοποιήσει τη δυνατότητα που έχει να χορηγεί άρση
γεωγραφικού περιορισμού στα άτομα που, κατόπιν της διαδικασίας που ορίζει ο
νόμος, εντάσσονται στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού και να τα μεταφέρει σε αξιοπρεπείς δομές στην ενδοχώρα. Αυτή τη
στιγμή υπάρχουν χιλιάδες ευάλωτοι αιτούντες άσυλο στα νησιά. Το πρώτο διάστημα
είχε προχωρήσει σε μετακινήσεις ευάλωτων ομάδων στην ενδοχώρα αλλά σταμάτησαν για
λόγους που σχετίζονται με τις πολιτικές αντιδράσεις των αυτοδιοικητικών
στελεχών της και των πολιτικών αποτροπής έχει επιλέξει να εφαρμόζει.
Αιτήματα Διεθνούς Προστασίας:
- Από 01/01/2020 τέθηκε σε ισχύ ο Νόμος 4636/2019 σύμφωνα με τον οποίο προτεραιοποιούνται
τα νέα αιτήματα ασύλου έναντι των προγενέστερων, γεγονός που πυροδότησε μαζί με
τον υπερπληθυσμό και τις άθλιες συνθήκες στη Μόρια τις διαδηλώσεις των
αιτούντων άσυλο στη Μυτιλήνη.
- Η Κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι έχει
υπάρξει αλλοίωση της σύστασης του πληθυσμού που εισέρχεται στη χώρα ως προς τις
χώρες προέλευσης. Ωστόσο ακόμα και σε αυτό διαψεύδονται με βάση τα επίσημα
στοιχεία της Υπηρεσίας Ασύλου από όπου προκύπτει ότι η πλειοψηφία αυτών που
εισέρχονται είναι πρόσφυγες.
- Σε κάθε περίπτωση το λεγόμενο “προσφυγικό προφίλ” κρίνεται αποκλειστικά και
μόνο από την αρμόδιες Υπηρεσίες (Ελληνική Υπηρεσία Ασύλου- Αρχή
Προσφυγών-Διοικητικά Δικαστήρια) για κάθε περίπτωση ξεχωριστά και
εξατομικευμένα. Οι ρυθμίσεις του Νόμου της ΝΔ για το άσυλο παραβιάζουν το διεθνές
κι ευρωπαϊκό δίκαιο και οδηγούν σε μαζικές απορρίψεις αιτήσεων και καταδίκες
της χώρας.
- Βασική προτεραιότητα για την Κυβέρνηση πρέπει να είναι η ενίσχυση των
υπηρεσιών που σχετίζονται με διαδικασία Ασύλου. Παραλάβαμε μια Υπηρεσία Ασύλου
με 200 υπαλλήλους και την παραδώσαμε με 1.200. Οι περισσότεροι ήταν
συμβασιούχοι (λόγω της μνημονιακής δέσμευσης για τις προσλήψεις στο δημόσιο)
αλλά έγινε και η προκήρυξη 6Κ/2017 για 203 θέσεις μόνιμου προσωπικού.
- Και επειδή μιλούν για τις εκκρεμείς αιτήσεις ασύλου. Εμείς χρησιμοποιούμε
πάντα τα παρακάτω στοιχεία. Το 2017 εκδόθηκαν 51.589 αποφάσεις επί αιτήσεων
ασύλου, το 2018 46.075 και το 2019 ως την 31η Αυγούστου, 31.958. Πρόκειται για
έναν πραγματικά τεράστιο όγκο δουλειάς που οφείλεται, ακριβώς, στην οργάνωση του
συστήματος ασύλου από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, από το σημείο μηδέν που την
είχε παραλάβει το Γενάρη του 2015.
- Σημειώνεται ότι η αντίστοιχη Υπηρεσία της Γερμανίας εκδίδει κατά μέσο όρο
μία απόφαση την ημέρα, όταν η ελληνική εκδίδει 1,2. Σε κάθε περίπτωση
στηρίζουμε τις προσλήψεις στις αρμόδιες Υπηρεσίες σε συνέχεια αυτών που έγιναν
επί ΣΥΡΙΖΑ.
-
Τέλος παραδώσαμε 20
επιτροπές της Αρχής Προσφυγών (για το Β' βαθμό) που πρέπει να γίνουν άμεσα 30
και μάλιστα από τις επιπλέον, οι 8 τουλάχιστον, να έχουν γεωγραφική αρμοδιότητα
(2 σε Λέσβο, Χίο και Σάμο / 1 σε Κω και Λέρο)
Δομές Φιλοξενίας (Ενδοχώρα) και Ένταξη:
-
Στην ενδοχώρα
δημιουργήσαμε 20.000 θέσεις σε δομές φιλοξενίας, 25.000 θέσεις σε σπίτια μέσω
του προγράμματος ESTIA και 7.000 θέσεις σε ξενοδοχεία μέσω του προγράμματος FILOXENIA.
-
Επίσης, δημιουργήσαμε
5.000 θέσεις σε διαμερίσματα για ένταξη αναγνωρισμένων προσφύγων με το
πρόγραμμα HELIOS.
- Μετά από 6 μήνες η Κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει πλήρως της Εθνική Στρατηγική
για την Ένταξη. Πιο
συγκεκριμένα:
- Η εκπαίδευση των παιδιών έχει υποβαθμιστεί σοβαρά σε σχέση με τα
προηγούμενα χρόνια. Κατά το σχολικό έτος 2018-2019, περίπου 13.000 παιδιά
συμμετείχαν κανονικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα και από την καθοριστική
συμβολή των Συμβούλων Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ), που ανταποκρίνονται πλήρως
στο ρόλο τους παρά τις αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού. Για την φετινή χρονιά
περίπου τα μισά παιδιά βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, κυρίως λόγω
ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό, τον ανεπαρκή καθορισμό ζωνών ΔΥΕΠ και την
κατάργηση του ΑΜΚΑ για τους εμβολιασμούς των παιδιών.
- Οι επιπτώσεις της μη πρόσβασης των αιτούντων άσυλο στις υπηρεσίες Υγείας
λόγω ΑΜΚΑ, έχει ήδη δημιουργήσει σειρά προβλημάτων. Άνθρωποι μένουν χωρίς
επαρκή πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, βρέφη δεν εμβολιάζονται, παιδιά δεν
μπορούν να εκδώσουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή. Η Κυβέρνηση μετά τις
δυναμικές παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και ανθρωπιστικών οργανώσεων απαντά ότι έχει
προβλέψει την έκδοση του προσωρινού αριθμού Υγείας για τους αιτούντες άσυλο
(ΠΑΑΥΠΑ) ο οποίος όμως έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση καθώς η ΚΥΑ εκδόθηκε
31/1/2020, ενώ η χορήγηση ΑΜΚΑ είχε καταργηθεί από τις 11/7/2019.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς