Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

Φύκια για μεταξωτές κορδέλες στους ΜικροΜεσαίους



 Οικονομικοί παρατηρητές αναφέρονται στην δήθεν στήριξης των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων


«Ο Προϋπολογισμός που κατατέθηκε δεν επιβεβαιώνει μόνο ότι τα περί μείωσης των πρωτογενών πλεονασμάτων ήταν φύκια που πουλούσε προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης για μεταξωτές κορδέλες» αναφέρουν οικονομικοί παρατηρητές, αλλά μιλούν και για συνειδητά ψεύδη, όπως αυτό της οικονομικής άνθισης που θα έφθανε στο 4% αμέσως μόλις αναλάμβανε τα ηνία της οικονομικής διαχείρισης η ΝΔ, και κατ' αυτόν τον τρόπο θα έρχονταν επενδυτές που θα απασχολούσαν τουλάχιστον 130 χιλ. εργαζόμενους ετησίως!

Αντί αυτών, δεν επιβεβαιώνεται μόνο, ότι από τις αρχικές υπερφίαλες υποσχέσεις για 4% ανάπτυξη, ο κ. Μητσοτάκης έπεσε στο 3% για να προσγειωθεί τελικά στο 2,8% για το 2020, το οποίο αμφισβητούν και η Κομισιόν (2,3%) και το ΔΝΤ (2,2%) και ο ΟΟΣΑ (2,1%).

Δεν επιβεβαιώνεται μόνον ότι προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης έλεγε συνειδητά ψεύδη ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατέστρεψε την ελληνική οικονομία και εκτροχίασε τον προϋπολογισμό του 2019, εκτός εάν ο ίδιος είναι ο «Χουντίνι» που κατάφερε να δημιουργήσει υπερπλεόνασμα μέσα σε 4 μήνες διακυβέρνησης

Επιβεβαιώνεται ακόμα ένα μεγάλο προεκλογικό ψέμα της κυβέρνησης ΝΔ. Αυτό της δήθεν στήριξης των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων.  

Ο πρωτοφανής εμπαιγμός τους από τη ΝΔ γίνεται ακόμη πιο εμφατικός, αν λάβουμε υπόψη ότι οι πολυδιαφημισμένες “σημαντικές ελαφρύνσεις” έμειναν μόνο υποσχέσεις για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, προκειμένου να εξασφαλιστούν σημαντικές ελαφρύνσεις στα υψηλά εισοδήματα και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Η προεκλογική ψευδολογία για δήθεν στήριξη των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων;

Οι ίδιοι οικονομικοί κύκλοι αναφέρουν κ. Μητσοτάκης, αμέσως μόλις ανέλαβε πρωθυπουργός, πήρε δύο αποφάσεις που είναι εξαιρετικά κρίσιμες για το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών το 2020.

Η πρώτη απόφαση ήταν να μην χρησιμοποιήσει μέρος από τα ταμειακά διαθέσιμα που είχε διασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για να μειώσει το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1% ήδη από το 2020, όπως είχε σχεδιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ με τον εγγυητικό λογαριασμό. Η απόφαση αυτή στερεί για το 2020 δημοσιονομικό χώρο ύψους περίπου 2 δις ευρώ, ο οποίος θα μπορούσε να διατεθεί σε ελαφρύνσεις και μέτρα κοινωνικής στήριξης.

Η δεύτερη απόφαση του κ. Μητσοτάκη ήταν να χρησιμοποιήσει παραπάνω από τον μισό δημοσιονομικό χώρο που επίσης είχε διασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για το 2020 (επιπλέον του χώρου από τη μείωση του πλεονάσματος κατά 1%), δηλαδή να χρησιμοποιήσει περίπου 700 εκατ ευρώ για να μειώσει τους φόρους κατά προτεραιότητα στις επιχειρήσεις (μείωση φόρου από το 28% στο 24%) και τα μερίσματα που αυτές διανέμουν (μείωση φόρου μερισμάτων από το 10% στο 5%). Ωστόσο, οι φοροελαφρύνσεις αυτές αφορούν σχεδόν αποκλειστικά τις μεγάλες επιχειρήσεις, διότι αυτές είναι που έχουν υψηλή κερδοφορία και μπορούν να μοιράζουν υψηλά μερίσματα, άρα αυτές και οι μέτοχοί τους κυρίως ευνοούνται.

Αυτές οι δύο αποφάσεις του κ. Μητσοτάκη στέρησαν πάνω από 2,5 δις ευρώ από τον προϋπολογισμό του 2020 που, επαναλαμβάνουμε, θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιηθεί για φοροελαφρύνσεις και για κοινωνική στήριξη των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, όπως είχε σχεδιάσει και εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.  

Ας ξαναθυμηθούμε τις προοπτικές που χάσαμε

Αλλά ας θυμηθούμε τι ακριβώς είχε σχεδιάσει και εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα που ακυρώνει η πολιτική της κυβέρνησης ΝΔ;

Μεταξύ άλλων, είχαν εξαγγελθεί τα ακόλουθα:

-- Μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50% για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.
-- Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα ως 20.000 και τη δραστική μείωσή της για μεγαλύτερα εισοδήματα.
-- Πρόσθετη μείωση του ΕΝΦΙΑ το 2020 ώστε αυτή να φτάνει το 30% μεσοσταθμικά  και το 50% για τις μικρομεσαίες ιδιοκτησίες.
-- Μείωση του ΦΠΑ από το 13% στο 11%.

Βεβαίως η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι, τουλάχιστον για τους ελεύθερους επαγγελματίες, οι φοροελαφρύνσεις που αποφάσισε είναι σημαντικές. Είναι έτσι όμως; ερωτούν οι οικονομικοί παρατηρητές.

Και υπενθυμίζουν:

Καταρχάς θυμίζουμε στην κυβέρνηση ότι στα μεσαία στρώματα δεν ανήκουν μόνο ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά και μισθωτοί και συνταξιούχοι, για τους οποίους οι φοροελαφρύνσεις που σχεδιάζει είναι από ψίχουλα έως μηδενικές (για εισοδήματα από 20 έως 50 χιλιάδες ευρώ).

Επίσης, όσον αφορά στους ελεύθερους επαγγελματίες, τις πράγματι υπαρκτές φοροελαφρύνσεις στο φορολογικό σ/ν που η κυβέρνηση έθεσε σε διαβούλευση τις ροκανίζουν άλλες επιλογές της όπως οι παρακάτω:

-- Οι μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, που όχι μόνο ακύρωσαν τη μείωση του ΦΠΑ στο ρεύμα στο 13% που είχε ψηφιστεί επί διακυβέρνησης  ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έφεραν και πρόσθετες επιβαρύνσεις. Επιπλέον, οι επιβαρύνσεις αυτές θα αυξηθούν στο άμεσο μέλλον εξαιτίας της ρήτρας διοξειδίου του άνθρακα που μετακυλίεται στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.  

--  Οι κρυφές επιβαρύνσεις 22% στο φορολογικό σ/ν για όσους δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν το 30% σε ηλεκτρονικές αποδείξεις

- Η χαριστική βολή για τους ελεύθερους επαγγελματίες, ωστόσο, θα έρθει όπως φαίνεται με το νέο ασφαλιστικό, καθώς η σχεδιαζόμενη επαναφορά των κλάσεων θα φέρει ασφαλιστικές επιβαρύνσεις χιλιάδων ευρώ ετησίως για τους ασφαλισμένους. Θυμίζουμε ότι επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, 8 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες πλήρωναν κατώτατη εισφορά 168 ευρώ. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο ίδιος ο κ. Βρούτσης στη δημόσια τηλεόραση και σύμφωνα με τα συναφή δημοσιεύματα, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες να πληρώνουν τουλάχιστον 220 ευρώ.

Τα παραπάνω δείχνουν ότι η ΝΔ συνεχίζει και μετεκλογικά να εμπαίζει τα μεσαία στρώματα συμπεριλαμβανομένων των ελεύθερων επαγγελματιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς