Τώρα
φαραωνικός
ο
Σιδηρόδρομος..!
Ο ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΥΙΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΩΝ «ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ», ΓΙΑ
ΕΠΙΓΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΝΤΡΕΣ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ
ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΗ Η ΠΟΛΗ ΣΤΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΤΕΙΧΗ
Σχόλιο του ΣΥΡΙΖΑ
Αχαΐας για πρόσφατες δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη για τις υποδομές της Πάτρας
Και
ξαφνικά, ως κεραυνός εν αιθρία, ξέσπασε θέμα φαραωνικότητας του έργου της
υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής των 6,5 χιλμ που αποφάσισε η
κυβέρνηση για την Πάτρα και την εν συνεχεία επέκτασή της στα 8 χιλιόμ, μέχρι το
νέο Λιμάνι που αποδέχτηκε ο Πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας, μετά από αίτημα των
Πατρών.
Ο
υποψήφιος βουλευτής Αχαΐας Κυρ. Μητσοτάκης, ξύπνησε από τον λήθαργό και
ικανοποιεί ακοές χαϊδεύοντάς τες, ενώ δεν είχε θέσει θέμα όταν εδώ και καιρό
* οι Πατρινοί ανησυχούσαν,
* τα βόρεια προάστια της πόλης
ζητούσαν υπογειοποίηση της γραμμής,
* ο Δήμαρχος Πατρέων απαιτούσε
την χάραξη περιφερειακής της πόλης γραμμής, που θα περνούσε από τα υψώματα που
την περιβάλλουν, προφανώς για να... ταΐζουν με σανό το μαύρο τέρας, που θα
περνούσε από κει, όπως έκαναν οι κάτοικοι της Κηφισιάς τον προηγούμενο αιώνα, όταν αναγγέλθηκε η
επίσκεψη του... θηρίου στο χωριό τους,
* και η κυβέρνηση σχεδίαζε την
υπογειοποίηση!
Το
Γραφείο Τύπου της ΝΕ Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, θέλοντας να προλάβει... εκτροχιασμό
του Κυρ. Μητσοτάκη, θέτει ερωτήματα στον ίδιο, που μίλησε για φαραωνικό έργο
και απαιτεί να ξεκαθαρίσει ο αρχηγός της ΝΔ, τι εννοεί;
Έτσι
εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:
Το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ερωτά τον Κυρ. Μητσοτάκη
«Η
γρήγορη ηλεκτροκίνηση και η σωστή σηματοδότηση για τον υποψήφιο βουλευτή
Αχαΐας, κ. Μητσοτάκη, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του, αρκούν για να
ολοκληρωθεί το πρόγραμμα υποδομών της ΝΔ σε σχέση με την έλευση του τρένου στην
Πάτρα χαρακτηρίζοντας όλον τον σχεδιασμό του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών ως
φαραωνικό έργο.
Τι
εννοεί άραγε ως φαραωνικό έργο ο κ. Μητσοτάκης;
Η
γρήγορη ηλεκτροκίνηση και η σωστή σηματοδότηση έχουν σχεδιαστεί και ήδη
υλοποιούνται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τα αρμόδια Υπουργεία. Μήπως ο κ.
Μητσοτάκης εννοεί ως φαραωνικό έργο την υπογειοποίηση του τρένου στο Ρίο, στον
Καστελλόκαμπο και στο ιστορικό κέντρο καθώς και τη σύνδεσή του με το λιμάνι της
Πάτρας;
Μήπως
πίσω από το να εξαγγείλει έργα που ήδη υλοποιούνται κρύβεται όχι μόνο η πλήρης
άγνοια για το τι συμβαίνει στο νομό μας αλλά και η απόφαση να μην
υπογειοποιηθεί το τρένο και να μην φθάσει στο λιμάνι με συνέπεια η περιοχή μας
να μην αποτελέσει κέντρο συνδυασμένων μεταφορών; Έτσι αντιλαμβάνονται την
ανάπτυξη όσοι κόπτονται τώρα για αυτήν, είχαν φροντίσει, όμως, τόσα χρόνια να
αφήσουν τον νομό Αχαΐας χωρίς κανένα έργο υποδομής;».
Ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου,
αντιτίθεται
Σχετικά
με την έννοια της λέξης «φαραωνικό» που αίφνης ξαναμπαίνει στον χώρο της πολιτικής
και της σιδηροδρομικής κίνησης, διά στόματος Κυρ. Μητσοτάκη, θα πρέπει να
λάβουμε υπόψη ένα κείμενο-επιστολής του «Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου» που
δόθηκε στη δημοσιότητα στις 22 Νοεμβρίου 2018, πέρυσι, απευθυνόμενο στον
υπουργό κ. Χρ. Σπίρτζη, με το οποίο αντιτίθεντο στην πλήρη υπογειοποίηση από Ρίον
έως τον νέο Λιμένα Πατρών, μήκους 8 χιλιομ. και χαρακτήριζε το έργο φαραωνικό»,
ενώ δεν παρέλειπαν και ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς κατά των εμπνευστών του
έργου.
Χαρακτηριστικά
είναι μερικά σημεία από την επιστολή εκείνη, του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου,
τις υποδείξεις του οποίου ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ Κυρ. Μητσοτάκης,
φαίνεται να υιοθετεί, προκειμένου αφενός να μην χαλάσει χατίρι και αφετέρου
βολεύεται, ώστε σε περίπτωση που αναλάβει πρωθυπουργία, ο μη γένοιτο, να
χρησιμοποιήσει ως άλλοθι αυτήν την θέση των Φίλων του Σιδηροδρόμου, για να μην
προχωρήσει το έργο της υπογειοποίησης, να μην πέσουν οι μάντρες του παλιού
λιμανιού και να εξακολουθήσει να ζει φυλακισμένη η πόλη στα σιδηροδρομικά
τείχη.
Διαβάστε
μερικές από τις περικοπές του Συλλόγου:
*«Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις
του Υπουργού κ. Σπίρτζη στην Πάτρα, με τις οποίες, για λόγους προεκλογικούς
προφανώς και για να βγει από "τα αριστερά" στον Δήμαρχο Πατρέων,
αποδέχθηκε την κατασκευή ενός "φαραωνικού" έργου τέρατος μεταξύ Ρίου
(!) και Αγ. Διονυσίου»
* «κρούει τον κώδωνα και για τον
"αμφίβολο", όπως λέει χρόνο ολοκλήρωσής. του».
* Θα ανέλθει σε 8 χιλιόμετρα. Όσο δηλαδή το βασικό τμήμα του
κέντρου του μετρό της Θεσσαλονίκης, χωρίς όμως σταθμούς, ώστε έστω να
λειτουργήσει σαν μετρό ή προαστιακός (βέβαια έτσι και αλλιώς, η Πάτρα, λόγω
μεταφορικής ζήτησης δεν δικαιολογεί με τίποτα την κατασκευή μετρό, αφού και για
την Θεσσαλονίκη με το ζόρι δικαιολογήθηκε η κατασκευή μετρό).
* Και αυτό για μερικά
πλουσιόσπιτα και εξοχικά στο Ρίο, στον Καστελόκαμπο...
* Όμως οι Πατρινοί τόσο
καταλαβαίνουν, ας πρόσεχαν.
*Αυτό σημαίνει αποκλεισμό της
περιοχής της Ηλείας.
*Αυτήν
την εγωιστική και ηλίθια απαίτηση των Πατρινών, στην οποία ενέδωσε δυστυχώς και
ο Υπουργός, θα την "φάνε" οι Ηλείοι και δεν θα αντιδράσουν;
Η επιστολή του «Συλλόγου Φίλων
Σιδηροδρόμου»
Η επίμαχη επιστολή του «Συλλόγου
Φίλων Σιδηροδρόμου» είναι η παρακάτω:
«Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού κ.
Σπίρτζη στην Πάτρα, με τις οποίες, για λόγους προεκλογικούς προφανώς και για να
βγει από "τα αριστερά" στον Δήμαρχο Πατρέων, αποδέχθηκε την κατασκευή
ενός "φαραωνικού" έργου τέρατος μεταξύ Ρίου (!) και Αγ. Διονυσίου,
μπορούμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
- Σε μια περιοχή που στο μεγαλύτερο μέρος της δεν ενοχλείται πραγματικά, μάλλον δε, θα εξυπηρετούνταν καλύτερα από την επίγεια, ή ελαφρώς ταπεινωμένη έστω γραμμή, θα κατασκευασθεί ένας υπόγειος διάδρομος διπλής γραμμής 6,5 χιλιομέτρων, στον οποίο, αν προσθέσουμε και την μελλοντική (πλέον) υπογειοποίηση της γραμμής από τον Άγιο Διονύσιο στον Άγιο Ανδρέα, θα ανέλθει σε 8 περίπου χιλιόμετρα.
- Όσο δηλαδή το βασικό τμήμα του κέντρου του μετρό της Θεσσαλονίκης, χωρίς όμως σταθμούς, ώστε έστω να λειτουργήσει σαν μετρό ή προαστιακός (βέβαια έτσι και αλλιώς, η Πάτρα, λόγω μεταφορικής ζήτησης δεν δικαιολογεί με τίποτα την κατασκευή μετρό, αφού και για την Θεσσαλονίκη με το ζόρι δικαιολογήθηκε η κατασκευή μετρό).
- Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το όλο έργο να εκτιναχθεί σε κόστος και να είναι αμφίβολος ο χρόνος ολοκλήρωσής του, ότι και αν λένε, η δε σύνδεση με τον νέο λιμένα άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί (προς το παρόν όλα τα χρήματα πάνε στο πρώτο τμήμα). Αυτό σημαίνει πολλά.
Για την Πάτρα, ότι χάνει τον επιτυχημένο
Προαστιακό της και θα πνιγεί στα αυτοκίνητα, τουλάχιστον μέσα στον πολεοδομικό
της ιστό, αφού μέχρι Ρίο δεν θα έχει υπόγειους σταθμούς, ούτε και διατήρηση ως
επίγειας όπως σήμερα της μετρικής γραμμής του σημερινού προαστιακού, πάνω από
την σήραγγα. Επίσης, το και βασικότερο ( στο οποίο θα έπρεπε να επικεντρωθούν
οι Πατρινοί αν τους έκοβε το μυαλό, αν και μερικοί, κυρίως επιχειρηματίες, το
λένε) για την ανάπτυξη της πόλης έργο, δηλαδή η σιδηροδρομική σύνδεση με τον
νέο λιμένα και με την βιομηχανική ζώνη πηγαίνει για τις ελληνικές (όχι τις
Ρωμαϊκές δυστυχώς ) Καλένδες (δηλαδή στις ανύπαρκτες), Συνειδητοποιούν οι
Πατρινοί τι αυτό σημαίνει; (αναβολή
αύξησης απασχόλησης, ανάπτυξης, κ.λ.π.).
Και αυτό για μερικά πλουσιόσπιτα και εξοχικά
στο Ρίο, στον Καστελόκαμπο κ.λ.π. που δεν διαμαρτυρήθηκαν για τις αρνητικές
επιπτώσεις στην περιοχή από την κατασκευή του νέου "Αυτοκινητόδρομου"
και του γιγαντιαίου κόμβου του Ρίου (εδώ πρόκειται για τα αυτοκίνητά μας βέβαια
! όχι για την ανάπτυξη). Όμως οι Πατρινοί τόσο
καταλαβαίνουν, ας πρόσεχαν.
- Όμως έχουν επιπτώσεις και σε ΑΛΛΟΥΣ οι επιλογές αυτές των κατοίκων και του κ. Δημάρχου. Έλλειψη κονδυλίων για άλλα έργα (οποιαδήποτε) που είναι απαραίτητα περισσότερο από μια αμφιβόλου αξίας επένδυση υπογειοποίησης, ακόμα και για τους ίδιους.
- Όμως έχει επιπτώσεις και για την ΗΛΕΙΑ και την πόλη του ΠΥΡΓΟΥ. Διότι, αναβάλλει στο άγνωστο μέλλον την σύνδεση της περιοχής με μία σύγχρονη κανονικού εύρους γραμμή με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και με τον νέο λιμένα της Πάτρας, αφού η επέκταση αυτή προϋποθέτει την άφιξη της γραμμής στον νέο λιμένα.
Αυτό σημαίνει αποκλεισμό της περιοχής της
Ηλείας. Ο νέος αυτοκινητόδρομος πολύ λίγο βοηθάει στην άρση της απομόνωσης
οικονομικά, η δε επισκευή και επαναλειτουργία της παλιάς μετρικής γραμμής, αν
και χρήσιμο έργο και με μικρό κόστος, δεν θα λύσει το αναπτυξιακό πρόβλημα
της περιοχής, απλώς θα δώσει μία μικρή ανάσα, αφού θα περιορίζεται σε επιβατικό έργο και δεν θα συνδέεται με το νέο λιμάνι της Πάτρας, αλλά και λόγω διαφορετικού εύρους και με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τώρα μάλιστα που επεκτείνεται στα Βαλκάνια και τον Δούναβη με την σιδηροδρομική "Εγνατία" της οποίας δρομολογείται η κατασκευή.
της περιοχής, απλώς θα δώσει μία μικρή ανάσα, αφού θα περιορίζεται σε επιβατικό έργο και δεν θα συνδέεται με το νέο λιμάνι της Πάτρας, αλλά και λόγω διαφορετικού εύρους και με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τώρα μάλιστα που επεκτείνεται στα Βαλκάνια και τον Δούναβη με την σιδηροδρομική "Εγνατία" της οποίας δρομολογείται η κατασκευή.
Επίσης, αυτά όλα τα χρήματα που απορροφά το
φαραωνικό αυτό έργο (τα πρόσθετα) αρκούσαν για την σύνδεση του νέου λιμένα και
σε μεγάλο βαθμό, δηλαδή με επί πλέον λίγα σχετικά χρήματα, για την επέκταση της
γραμμής μέχρι τον Πύργο.
- Αυτήν την εγωιστική και ηλίθια απαίτηση των Πατρινών, στην οποία ενέδωσε δυστυχώς και ο Υπουργός, θα την "φάνε" οι Ηλείοι και δεν θα αντιδράσουν;
Αξίζει να σημειωθεί ότι προ καιρού, το
Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, σε συνεργασία με το Μετσόβιο και το Πολυτεχνείο της
Πάτρας, σε μια μελέτη για τον ρόλο του σιδηροδρόμου στην Πάτρα και την
πολεοδομική αναβάθμιση της πόλης, με την ονομασία "Code Patras", πρότεινε, κατά τα Ελβετικά πρότυπα, την επίγεια
διέλευση του τραίνου στην πόλη και το δέσιμο της πόλης με τον σιδηρόδρομο. Μία
μελέτη που "απογοήτευσε", τόσο τον Δήμαρχο, όσο και όσους στην Πάτρα
πίστευαν ότι οι πλούσιοι Ελβετοί θα εισηγηθούν πλήρη υπογειοποίηση των γραμμών!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς