Μία «ανάσα» από την
Πάτρα, στον Ψαθόπυργο θα φθάσει το τρένο σε περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ το 2023
θα «σφυρίξει» μέχρι το Νέο Λιμάνι, σύμφωνα με τον Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου
Υποδομών, Θάνο Βούρδα, ο οποίος το απόγευμα της Τετάρτης βρέθηκε στο εκλογικό
κέντρο της ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ, όπου είχε συνάντηση με τον υποψήφιο Δήμαρχο Πατρέων,
Γιώργο Ρώρο, υποψήφιους του συνδυασμού και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως όλα δείχνουν
μετά από δέκα χρόνια αποκλεισμού η Πάτρα και η Πελοπόννησος μπαίνουν δυναμικά
στο χάρτη του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.
ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΤΙΣ ΝΟΤΙΕΣ ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ
Ο κ. Ρώρος στη
διάρκεια της συνάντησης με τον κ. Βούρδα έθεσε το ζήτημα της διέλευσης του
τρένου από τις νότιες συνοικίες της πόλης, για το οποίο ο Γενικός Γραμματέας
δεσμεύτηκε ότι είναι σε προτεραιότητα για την κυβέρνηση, ωστόσο απομένει να
διευθετηθούν κάποια ζητήματα τεχνικής φύσεως, όπως η στατικότητα των παλαιών
κτιρίων που βρίσκονται στην παραλιακή ζώνη κατά μήκος της σιδηροδρομικής
γραμμής.
Επίσης, ο επικεφαλής
της ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με τη διέλευση της γραμμής, για την
οποία ο κ. Βούρδας ξεκαθάρισε για ακόμη μία φορά πως στο τμήμα από τον Άγιο
Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα το τρένο θα είναι πλήρως υπογειοποιημένο (τύπου
μετρό).
Ακόμη, έγινε ειδική
αναφορά στη χρηματοδότηση του έργου, μετά από σχετικά ερωτήματα, με τον κ.
Βούρδα να διευκρινίζει πως ήδη έχουν εξασφαλιστεί 130 εκατ. ευρώ και έχουν
δεσμευτεί από το επόμενο πρόγραμμα ακόμη 100 εκατ. ευρώ, μετά και την επιτυχή
διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, κατά την οποία κρίθηκε πως
η σύνδεση του τρένου με το Νέο Λιμάνι είναι βιώσιμο έργο, συνεπώς
χρηματοδοτήσιμο.
Ο
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
Ο επικεφαλής της ΩΡΑ
ΠΑΤΡΩΝ έθεσε ακόμη το ζήτημα του Προαστιακού και της ανάγκης συνέχισης της
λειτουργίας του. Ο Γενικός Γραμματέας τόνισε πως ο Προαστιακός από Ρίο έως
Πάτρα θα διακοπεί για περίπου δύο χρόνια λόγω των εργασιών, ενώ μέσα στο Μάιο
θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα. Διεμήνυσε επίσης, πως ο Προαστιακός
αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νέας γραμμής θα λειτουργεί κανονικά και μάλιστα,
βελτιωμένος, καθώς θα κινείται στις νέες ράγες και με νέου τύπου συρμούς, ενώ
ερωτηθείς σχετικά, δήλωσε, πως και το Τραμ είναι εφικτό να λειτουργήσει καθώς
υπάρχει πρόβλεψη εγκατάστασης γραμμής στις κάθετες κεντρικές αρτηρίες της
Πάτρας.
Ακόμη, στελέχη του
συνδυασμού, έθεσαν το ζήτημα σύνδεσης της σιδηροδρομικής γραμμής με τη ΒΙ.ΠΕ.,
αλλά και με το Αεροδρόμιο του Αράξου.
«Η Πάτρα πλήρωσε βαρύ
τίμημα σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο από την πολιτική απόφαση αναστολής
της λειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο που την κράτησε απομονωμένη
για δέκα χρόνια. Πλέον το τρένο φθάνει στην… πόρτα μας. Η Πάτρα, αλλά κι
ολόκληρη η Πελοπόννησος μπορούν πλέον
μέσω του τρένου να αποτελέσουν πυλώνα παραγωγικής ανάπτυξης με την προσέλκυση
επενδύσεων», δήλωσε ο κ. Ρώρος.
ΓΙΑ
ΤΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ
Ο κ. Ρώρος έθεσε
ωστόσο, στον κ. Βούρδα ένα ακόμη σημαντικό θέμα που αφορά στη λειτουργία των
πάρκινγκ στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας το οποίο είχε αναδείξει ο Εμπορικός
Σύλλογος για να μείνουν «ζωντανές» οι περίπου 25 επιχειρήσεις. Ο Γενικός
Γραμματέας διευκρίνισε πως έγινε δεκτό το αίτημα και ο σχετικός Νόμος έχει
αλλάξει, οπότε όπως είπε «ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης πρέπει να σταματήσει να
πετά το μπαλάκι στο Υπουργείο, θέτοντας σε κίνδυνο την επιβίωση των
συγκεκριμένων επιχειρήσεων για μικροκομματικές σκοπιμότητες κι άλλα
συμφέροντα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς