«Θέλουμε Προαστιακό από τον Ψαθόπυργο ως τον
Άραξο» «Διεκδίκηση δικιά μας είναι αυτή η υπογειοποίηση να συμπεριλάβει και
τμήμα των νότιων, υποβαθμισμένων συνοικιών» κ. Πρωθυπουργέ είπε παρουσία του
Αλ. Τσίπρα
«...Η πόλη όμως, θέλει και να διατηρηθεί ο Προαστιακός της
σιδηρόδρομος. Ήδη μέχρι το τέλος του μήνα επεκτείνονται τα δρομολόγια μέχρι την
Κάτω Αχαΐα, όμως πρέπει να φθάσει μέχρι το Αεροδρόμιο του Αράξου και σε κάθε
περίπτωση να εγγυηθούμε ότι ο Προαστιακός μετά την ολοκλήρωση των έργων της
σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής θα λειτουργήσει άμεσα από τον Ψαθόπυργο έως
τον Άραξο».
Τα παραπάνω τόνισε ο υποψήφιος δήμαρχος
Πατρέων Γιώργος Ρώρος, επικεφαλής της παράταξης ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ κατά τον χαιρετισμό,
πλήρη διεκδικητικών δημοτικών και πολιτικών θέσεων που απηύθυνε προς τους
συγκεντρωθέντες στο κλειστό γήπεδο του Απόλλωνα, παρουσία του Προέδρου του
ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρα, το Σάββατο 20 Απριλίου 2010.
Παράλληλα, υπενθύμισε
ότι η πόλη ζητά την υπογειοποίηση της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το νέο λιμάνι,
καθότι πρόσφατα ο κ. Βούρδας είχε εκφράσει αμφιβολίες για την στατικότητα των
κτιρίων του Λιμένα, γι αυτό και θεώρησε πιθανόν αποτρεπτική την υπογειοποίηση.
Κια ο Γιώργος Ρώρος τόνισε για το τρένο:
«Το σημαντικότερο όμως, είναι ότι δρομολογείται η υπογειοποίησή του
σε μια μεγάλη απόσταση προκειμένου να μην κοπεί η Πάτρα στα δύο. Διεκδίκηση
δικιά μας είναι αυτή η υπογειοποίηση να συμπεριλάβει και τμήμα των νότιων,
υποβαθμισμένων συνοικιών».
Παρά ταύτα στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός δεν
παρέλειψε να τονίσει προς τον Γιώργο Ρώρο: Αυριανέ δήμαρχε της Πάτρας, το
αίτημα σου θα γίνει πράξη, γιατί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί πως είναι
δίκαιο. «Ανοίγει το
δρόμο στην ανάπτυξη και στη δημιουργία νέων θέσεων
απασχόλησης στην Πάτρα, αρκεί η πόλη να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες».
Ολόκληρη ομιλία του Γιώργου Ρώρου είναι
η παρακάτω:
«Σύντροφοι και συντρόφισσες,
Kαλωσορίζουμε απόψε στην Πάτρα, τον Πρωθυπουργό, και Προεδρο του
Σύριζα Αλέξη Τσίπρα, τον Πρωθυπουργό που έκανε πράξη τις δεσμεύσεις του
απέναντι στην Πάτρα και την Αχαΐα,
Το 2019 είναι ένα γεμάτο εκλογικό έτος που
κυρίαρχα όμως αποτελεί πρόκληση για τις νέες αυτοδιοικητικές αρχές που θα προκύψουν σε Δήμους και Περιφέρειες μετά τις
εκλογές της 26ης Μαΐου. Πρόκληση γιατί η Τοπική Αυτοδιοίκηση εισέρχεται σε μια
νέα εποχή. Ο Κλεισθένης, μια δημοκρατική τομή που ψήφισε η κυβέρνηση του
ΣΥΡΙΖΑ, εγκαινιάζει ένα νέο τοπίο με την καθιέρωση της απλής αναλογικής και των
προγραμματικών συγκλίσεων, βάζει τέλος στο δημαρχοκεντρικό μοντέλο, δίνει λόγο
στους δημότες .
Κι εμείς είμαστε εδώ για να ανταποκριθούμε σε
αυτή τη νέα πρόκληση με τα εφόδια που αυτή η κυβέρνηση, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ
μας παρέδωσε, κάνοντας πράξη όλα όσα η Πάτρα οραματιζόταν επί χρόνια για να
μπορέσει να σταθεί και πάλι στα πόδια της, για να αποκτήσει προοπτική και να
κρατήσει κοντά της τους νέους ανθρώπους της.
Η οριστική παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου
μετά από 30 και πλέον χρόνια αγώνων φέρει αποκλειστικά την υπογραφή αυτής της
κυβέρνησης. Ήταν προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού μας κι έγινε πράξη. Ένας
χώρος αποδόθηκε στους πολίτες και θα αλλάξει το αστικό τοπίο, καθώς η Πάτρα
πλέον ανοίγει το βλέμμα της, αποκτά πρόσωπο στη θάλασσά της και δίνει το
έναυσμα για την αξιοποίηση ολόκληρης της παραλιακής ζώνης.
-Η ολοκλήρωση του Φράγματος Πείρου-
Παραπείρου. Ένα έργο που δίνει οριστική λύση στην ύδρευση της Πάτρας,
-Η έλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Η
Πάτρα, η Αχαΐα μετά από αρκετά χρόνια μπαίνει ξανά στον σιδηροδρομικό χάρτη της
Ελλάδας. Πριν λίγες ημέρες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο είδαμε πάλι το τρένο να
σφυρίζει στο Αίγιο. Το 2023 περιμένουμε το τρένο να κάνει την είσοδό του στο
Νέο Λιμάνι. Το σημαντικότερο όμως, είναι ότι δρομολογείται η υπογειοποίησή του
σε μια μεγάλη απόσταση προκειμένου να μην κοπεί η Πάτρα στα δύο. Διεκδίκηση
δικιά μας είναι αυτή η υπογειοποίηση να συμπεριλάβει και τμήμα των νότιων,
υποβαθμισμένων συνοικιών.
-Η έλευση του φυσικού αερίου που αίρει τον
ενεργειακό αποκλεισμό της Δυτικής Ελλάδας. Τα οφέλη της τοπικής κοινωνίας, της
ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και της προσέλκυσης επενδύσεων αλλά και της
μείωσης του κόστους διαβίωσης των νοικοκυριών είναι ιδιαίτερα σημαντικά.
-Η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων που
άνοιξε πραγματικά δρόμους στην ανάπτυξη για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής
Ελλάδος, Οδικοί άξονες που είχαν σταματήσει το 2010 και ολοκληρώθηκαν με την
κυβέρνησή σας. Δρόμοι ασφαλείς που επιτρέπουν τη μετάβαση στα Γιάννενα σε μία
ώρα και τρία τέταρτα και στην Αθήνα σε δυόμισι ώρες.
Με τέτοιους χρόνους να ξέρετε ότι θα με έχετε
καθημερινά στα Υπουργεία σας αλλά και στο Μαξίμου κ. Τσίπρα για τα ζητήματα της
Πάτρας.
Η έναρξη των εργασιών στην πολύπαθη, εθνική
μας καρμανιόλα, την Πατρών- Πύργου τη Μεγάλη Τρίτη είναι δεδομένο ότι θα
προσδώσει τον μητροπολιτικό χαρακτήρα της Πάτρας αφού θα την συνδέσει με την
αγροτική ενδοχώρα αλλά και με το αεροδρόμιο του Αράξου, με πολλαπλά οφέλη για
ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα.
-Τέλος, το γεγονός ότι εντάχθηκε εκ μέρους
της κυβέρνησης το Λιμάνι της Πάτρας στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο μεταφορών
ανοίγει το δρόμο για την αναζήτηση χρηματοδότησης για την κατασκευή και
λειτουργία του εμπορικού τμήματος, ένα πάγιο αίτημα της πόλης, η οικονομία της
οποίας ανέκαθεν ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τη λειτουργία του λιμανιού της.
Αδιαμφισβήτητα όλα αυτά τα εμβληματικά έργα
υποδομών που επί χρόνια είχαν «βαλτώσει» και επί ΣΥΡΙΖΑ παραδίδονται στο λαό
της Πάτρας, της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδος αλλάζουν ριζικά το τοπίο στην
περιοχή μας.
Μπορούμε πλέον να είμαστε αισιόδοξοι, να
κοιτάξουμε την ανάπτυξη κατάματα, καθώς έχουμε όλα εκείνα τα εχέγγυα για να
βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα, την οικονομία μας, να προσελκύσουμε νέες
επενδύσεις, να ενισχύσουμε τον τουρισμό μας, να δώσουμε ανάσα στις μικρομεσαίες
επιχειρήσεις.
Είναι έργα που θα αποφέρουν στην περιοχή
μέγιστα οικονομικά οφέλη. Είναι όμως ακόμα πιο σημαντικό να αποδώσουν και
κοινωνικά οφέλη. Να μειώσουν την ανεργία που στην Πάτρα βρίσκεται ακόμα στο
34%.
Εμείς έχουμε την ευθύνη να τα αξιοποιήσουμε
με κοινωνική ανταποδοτικότητα.
Η τοπική αυτοδιοίκηση τα επόμενα χρόνια θα
κληθεί να δώσει την ώθηση που επιζητούν διακαώς οι κοινωνίες. Και σε κάθε
περίπτωση αυτή η ώθηση δεν μπορεί να δοθεί με δημοτικές Αρχές προσκολλημένες
στην άρνηση και τη στείρα αντιπολίτευση. Η Πάτρα, άλλωστε, ζει τις συνέπειες
αυτών των ιδεολογικών αγκυλώσεων, αφού η σημερινή δημοτική Αρχή παρά το γεγονός
ότι σε όλα τα Υπουργεία έβρισκε πάντα πόρτες ανοικτές, ακολούθησε την οπισθοδρομική,
ανεύθυνη και πολιτικά ανέξοδη τακτική της επαναστατικής γυμναστικής μόνο και
μόνο για να ικανοποιήσει την κομματική της πολιτική.
88 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα της βιώσιμης
αστικής ανάπτυξης, 1,9 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του Ανοικτού Κέντρου
Εμπορίου το οποίο θα υλοποιηθεί στην Πάτρα μετά από πρωτοβουλία και διεκδίκηση
του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών,100 εκατ. ευρώ για την ανάπλαση του Λαδόπουλου
που θα αλλάξει την εικόνα της εγκαταλελειμμένης παραλιακής ζώνης, 8 εκατ. ευρώ
για την αξιοποίηση των πρώην Αποθηκών του ΑΣΟ, την ενεργό υποστήριξη της
έρευνας και της καινοτομίας μέσω και της έκθεσης Patras IQ που διασυνδέει τα ερευνητικά και
επιστημονικά ινστιτούτα και ιδρύματα της περιοχής με την παραγωγή, πρόσληψη
μόνιμων εργαζομένων στο «Βοήθεια στο σπίτι» και στον τομέα της καθαριότητας του
Δήμου, οικονομική ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης μέσω συγκεκριμένων χρηματοδοτικών
εργαλείων, όπως τα προγράμματα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ένα και δύο και τόσα ακόμη έργα, φέρνουν την Πάτρα ξανά στο προσκήνιο και δημιουργούν τις
συνθήκες για την ανάπτυξη του τουρισμού και της επιχειρηματικότητας, για τη
βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και τη δημιουργία νέων θέσεων
εργασίας.
Όλα αυτά λοιπόν είναι πρόκληση και ευθύνη για
την επόμενη δημοτική Αρχή της Πάτρας. Γι’ αυτό λέμε ότι είναι ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ. Γιατί
εμείς έχουμε και τη θέληση, και το σχέδιο και την ικανότητα για να οδηγήσουμε
την Πάτρα στο μέλλον με σεβασμό στην ιστορία της και στον πολιτισμό της. Για να
γίνει ξανά μία πόλη φιλική και ανθρώπινη, με οικονομική και παραγωγική αξία.
Γι’ αυτό δεν σταματάμε να διεκδικούμε.
Κύριε Πρωθυπουργέ
Παραμένει πάγιο και αναγκαίο όσο ποτέ το
αίτημα της πόλης να αποκτήσει το λιμάνι της εμπορικό τμήμα, όπως επίσης, να
δημιουργηθεί και να λειτουργήσει Διαμετακομιστικό Κέντρο, γιατί μόνο έτσι η
Πάτρα θα έχει ανταγωνιστικό ρόλο στις ευρωπαϊκές και διεθνείς μεταφορές σε
συνδυασμό με τους οδικούς άξονες και τον σιδηρόδρομο
Η πόλη όμως, θέλει και να διατηρηθεί ο
Προαστιακός της σιδηρόδρομος. Ήδη μέχρι το τέλος του μήνα επεκτείνονται τα
δρομολόγια μέχρι την Κάτω Αχαΐα, όμως πρέπει να φθάσει μέχρι το Αεροδρόμιο του
Αράξου και σε κάθε περίπτωση να εγγυηθούμε ότι ο Προαστιακός μετά την
ολοκλήρωση των έργων της σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής θα λειτουργήσει άμεσα
από τον Ψαθόπυργο έως τον Άραξο
Το δίκτυο των αστικών μετακινήσεων πρέπει να
συμπληρωθεί με τη λειτουργία τραμ.
Ζητούμε επίσης, την παραχώρηση του Ρηγακόκαμπου
ξέροντας ότι η αξιοποίησή του περνάει μέσα από την μετεγκατάσταση των Ρομά που
ζουν πάνω στον πρώην σκουπιδότοπο, ξέροντας ότι υπάρχουν σχετικά προγράμματα
από τα αρμόδια Υπουργεία.
Θεωρούμε επιβεβλημένη την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων υποδομών για τους
Παράκτιους Μεσογειακούς Αγώνες, με κυρίαρχη την ανάπλαση του παλαιού
κολυμβητηρίου της Αγυιάς, ώστε η Πάτρα να αποτελέσει κέντρο διεξαγωγής
ευρωπαϊκών και διεθνών αθλητικών διοργανώσεων που έχουν επίκεντρο το θαλάσσιο
στοιχείο
Είμαστε βέβαιοι ότι θα προσεγγίσετε κι αυτά
τα αιτήματα με την δέουσα προσοχή, όπως άλλωστε κάνατε και με όλα όσα σας έχει
θέσει η πόλη τα τελευταία χρόνια.
Έχουμε επίγνωση ότι το μέτωπο της
προοδευτικής συμμαχίας θα αναμετρηθεί ξανά με τις δυνάμεις της συντήρησης, με
τα επιχειρηματικά συμφέροντα, με την ακροδεξιά. Είμαστε βέβαιοι ότι για ακόμα
μια φορά θα βγείτε, θα βγούμε νικητές.
Γιατί η νίκη της Δημοκρατίας είναι δίκαιη και
θα γίνει πράξη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς