Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018

Η Black Friday, που έγινε εβδομαδιαίου χαρακτήρα

«Διαπιστώσαμε ότι η θέση της Ομοσπονδίας μας για το Ασφαλιστικό, για την απασχόληση και την ανεργία, είναι πολύ κοντά στις θέσεις του Υπουργείου, διαπιστώσαμε δηλαδή σύμπνοια απόψεων. Στο εξής η κυβέρνηση θα δει από κοινού όλα τα αιτήματα, θα τα κοστολογήσει. Ελπίζουμε να τα δει με σύνεση και σοφία. Είναι πολύ κοντά στο να νομοθετήσει πολύ σημαντικά πράγματα για το λιανικό εμπόριο και τον μικρό έμπορο» λέει ο Γιώργος Βαγενάς.

Ο Γιώργος Βαγενάς εκλεγμένος στο ΔΣ της ΕΣΕΕ μιλά για όλα, μα πιο πολύ τον ανησυχεί ο θεσμό της Μαύρης Παρακευής  που μπορεί να αποδειχθεί «ότι τα μικρά καταστήματα θα εξελιχθούν σε χειροκροτητές ή θα παρακολουθούν τα μεγάλα να έχουν ουρές απέξω, πράγμα που δεν είναι αυτό που έχουμε ως στόχο»


Ο Πατρινός έμπορος Γιώργος Βαγενάς, μετά την νίκη του στην Ομοσπονδία Πελοποννήσου και Νοτιοδυτικής Ελλάδος, απέκτησε έμπεδο για υψηλότερους στόχους. Την Κυριακή που πέρασε, προχθές τίθεται υποψήφιος της προεδρίας και επιβραβεύεται από τους Εμπόρους της ΕΣΕ, που αναθέτουν στην παράταξή του  το ποσοστό 15 των ψηφοφόρων. Δεν είναι μικρό αυτό το ποσοστό για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, δυσκολίες και εμπεδωμένες συντηρητικές απόψεις, που έλκουν την καταγωγή από την εποχή των παχαίων αγελάδων!

Άλλωστε, όπως είχε εξηγήσει ο ίδιος, μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ποτέ δεν στόχευε σε προσωπικά οφέλη και οφίτσια αλλά κινείται στο πλαίσιο μια ομάδας. «Αυτό που θέλουμε να κάνουμε» είχε πει «είναι να δείξουμε ότι εάν έχουμε συνοχή και προσπαθούμε όλοι μαζί, τα αποτελέσματα θα είναι πάρα πολύ θετικά και πάντα προς το όφελος των μικρών επιχειρηματιών κι εμπόρων».

Όπως θυμάται, ξεκίνησε πριν ένα χρόνο στην Ομοσπονδία Πελοποννήσου όπου ο ίδιος τέθηκε επικεφαλής μεταξύ ίσων, μιας ομάδα και κατάφερε να πάρει 15 από τις 17 έδρες.

«Αυτό μας έδωσε τη δύναμη, αυτή η ομάδα και η συνοχή που αποκτήσαμε, να διεκδικήσουμε και την ΕΣΕΕ. Πάντα στηριζόμαστε σε δουλειά ομαδικότητας και δουλειά που γίνεται από κοινού».  Είναι ένα νέο ψηφοδέλτιο που αποτελείται από παλιούς έμπορους συνδικαλιστές και από καινούργια μέλη με όρεξη για δουλειά. Είναι άλλοι τρεις υποψήφιοι και θεωρώ ότι θα δώσουμε το στίγμα μας».
Εάν κρίνουμε από το αποτέλεσμα, που είναι η εκλογή τριών συνδικαλιστών στην ΕΣΕΕ, από το ψηφοδέλτιο του Γιώργου Βαγενά, ήτοι τον ίδιομ και του Γιώργο Ρώρο σημερινό πρόεδρο του ΕΕΣΠ και τον Δ. Σαμαρά, μπορούμε να πούμε ότι πια συγκροτήθηκε μία δυναμική ομάδα που με τις θέσεις της που θα προωθήσει, θα μπορέσει να πάει την ΕΣΕΕ ένα βήμα πιο μπροστά. Και φυσικά με δεδομένη την κυβερνητική διάθεση, να βγάλει από το τέλμα των μνημονίων τον χώρο του λιανικού Εμπορίου.

Όπως έγινε γνωστό, πρόσφατα η Ομοσπονδία Πελοποννήσου είχε συνάντηση και με την υπουργό Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, η οποία τους δέχθηκε στο Υπουργείο Εργασίας και συνομίλησε μαζί τους για σχεδόν μια ώρα

Από την συνάντηση αυτή αναπτερώθηκαν ελπίδες, που στα χρόνια των μνημονίων είχαν σιγάσει στην προποτική ότι με την έξοδο από αυτά, θαν δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για καλύτερες ημέρες στους μικρούς εμπόρους.

Γι αυτήν την συνάντηση ο Γιώργος Βαγενάς λέει:

«Διαπιστώσαμε ότι η θέση της Ομοσπονδίας μας για το Ασφαλιστικό, για την απασχόληση και την ανεργία είναι πολύ κοντά στις θέσεις του Υπουργείου, διαπιστώσαμε δηλαδή σύμπνοια απόψεων. Στο εξής η κυβέρνηση θα δει από κοινού όλα τα αιτήματα, θα τα κοστολογήσει. Ελπίζουμε να τα δει με σύνεση και σοφία. Είναι πολύ κοντά στο να νομοθετήσει πολύ σημαντικά πράγματα για το λιανικό εμπόριο και τον μικρό έμπορο. Θεωρώ ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα έχουμε τέτοιους είδους παρεμβάσεις που θα δώσουν το έναυσμα σε μια μικρή επιχείρηση να σταθεί και πάλι στα πόδια της», σχολίασε ο κ. Βαγενάς.

Τέλος για τον θεσμό του Black Friday που για Τρίτη χρονιά φέτος εφαρμόζεται και στην χώρα μας και που θα πρέπει να σημειωθεί, για πολλά μαγαζιά του κέντρου της Πάτρας απέκτησε εβδομαδιαία παρουσία αυτή η περίφημη αμερικανόφερτη «Μαύρη Παρασκευή» εξ ου και το Μπλακ Φριντέι.

«Πριν δύο χρόνια που ξεκίνησε μας είχε πιάσει ξαφνικά αυτή η μόδα που ήταν για μια μέρα και όντως έγινε κάτι σημαντικό για τις αλυσίδες και τις πολυεθνικές. Πέρυσι συμμετείχαν και άλλες επιχειρήσεις πιο μικρές. Αν είναι ένα γεγονός που πρέπει ή  δεν πρέπει να το αποδεχθούμε είναι θέμα των κοινωνιών, των ιδεών που έχει και πώς μπορούμε να βαδίσουμε. 

Εάν όμως γίνει εβδομάδα όπως έδειξε φέτος, δυστυχώς θα αποδειχθεί αναποτελεσματικό. Θα αποδειχθεί ότι τα μικρά καταστήματα θα εξελιχθούν σε χειροκροτητές ή θα παρακολουθούν τα μεγάλα να έχουν ουρές απέξω, πράγμα που δεν είναι αυτό που έχουμε ως στόχο. Αυτό δεν είναι ανάπτυξη. 

Η θέση μας είναι ότι πρέπει να ξεφύγουμε από τις συνεχόμενες εκπτώσεις που έχουν μπερδέψει τους καταναλωτές. Πρέπει να πάμε σε στοχευμένες εκπτωτικές περιόδους μια-δύο φορές τον χρόνο», επισήμανε ο κ. Βαγενάς. 

Αλλά τι ακριβώς είναι αυτή η Μλπακ Φριντέι, που τείναι να γίνει θεσμός και στην Ελλάδα, αφού προηγουμένως έχει ήδη περάσει τα ευρωπαϊκά σύνορα και κατακτήσει τις αγορές σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι του λιανικού εμπορίου;.
 
Πρόκειται για ένα θεσμό που επιτρέπει στους καταναλωτές την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου κάθε χρονιάς -φέτος ήταν η 23η Νοεμβρίου- να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων με πολύ μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές, κάτι που σημαίνει την είσοδο στο εορταστικό χρονικό διάστημα των Χριστουγέννων. Καιμ με δεδομένη πια την απόφαση της Κυβέρνησης να μην αποδεχτεί την απαιτηθείσα από το ΔΝΤ περικοπή των συντάξεων, που θα σήμαινε απώλεια από 200 έως 300 ευρώ το μήνα για κάθε συνταξιούχο, τα χέρια των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας ελευθερώνονται. Όχι όλοων , διότι πάντα δεν θα πρέπει να ξεχνούμε πως στην κοινωνία μας, παραμένουνν τα σημάδια της; εξαθλίωσης για κάποιες κοινωνικές τάξεις, που βρίσκονται στο φάσμα της ανεργίας!  

Το black Friday (Μπλακ Φριντέι) έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του '60 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ. Ναι των ΗΠΑ, γιατί στην Ελλάδα, ως πιο θερμόαιμοι, ή μάλλον ως πιο πιστοί απόγονοι του Οδυσσέα, του πολυμήχανου, φροντίζουμε να φωταγωγήσουμε καταστήματα και οικίες τουλάχιστον ένα μήνα πριν την αρχή του Δεκέμβρη, που σηματοδοτεί την εισαγωγή στην Χριστουγεννιάτικη περίοδο και να δημιουργήσουμε πρόωρα το εορταστικό κλίμα. Έτσι εκφυλίσαμε και την προσμονή για τα χριστουγεννιάτικα δώρα, που αποτελούσαν όαση εν μέσω χειμώνος!

Η Black Friday, που έγινε εβδομαδιαίου χαρακτήρα

Στις αρχές λοιπόν, της δεκαετίας του '60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα. Τότε ακόμη η ψηφιακή εποχή, ούτε που διακρινόταν στον ορίζοντα και μόνον τα ρομπότ είχαν ανακαλυφθεί, για δε τους υπολογιστές, αν μιλήσουμε, ο μικρότερος ήταν σε όγκο όσο η κρεβατοκάμαρά μας. Επίσης, οι λογιστές είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.

Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό πρόσημο πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ ου και η ονομασία Black Friday, σύμφωνα με το history.

Ακόμη, αφού πια έγινε υστερία, ο όρος «Black Friday» χρησιμοποιήθηκε την ίδια δεκαετία, από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια οι οποίοι παραπονούνταν για την συμφόρηση των δρόμων τόσο από αυτοκινητιστές όσο κι από πεζούς.

Από το 1869  ο όρος χρησιμοποιήθηκε για ένα μεγάλο οικονομικό κραχ, που είχε γίνει και οι επενδυτές της Νέας Υόρκης έχασαν τεράστια χρηματικά ποσά στο Χρηματιστήριο.

Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 ωστόσο οι λιανοπωλητές έδωσαν στον όρο έναν θετικό χαρακτήρα και έκτοτε η «Black Friday» σηματοδότησε τη Παρασκευή μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών», μια ημέρα που τα καταστήματα της Αμερικής περιμένουν όλο τον χρόνο διότι πετυχαίνουν μεγάλα κέρδη.

Το ίοδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα; Όχι. Ο Γιώργος Βαγενά το είπε ξεκάθαρα:

«Αν είναι ένα γεγονός που πρέπει ή  δεν πρέπει να το αποδεχθούμε είναι θέμα των κοινωνιών, των ιδεών που έχει και πώς μπορούμε να βαδίσουμε. 

Εάν όμως γίνει εβδομάδα το Black Friday όπως έδειξε φέτος, δυστυχώς θα αποδειχθεί αναποτελεσματικό. Θα αποδειχθεί ότι τα μικρά καταστήματα θα εξελιχθούν σε χειροκροτητές ή θα παρακολουθούν τα μεγάλα να έχουν ουρές απέξω, πράγμα που δεν είναι αυτό που έχουμε ως στόχο. Αυτό δεν είναι ανάπτυξη. 

Η θέση μας είναι ότι πρέπει να ξεφύγουμε από τις συνεχόμενες εκπτώσεις που έχουν μπερδέψει τους καταναλωτές. Πρέπει να πάμε σε στοχευμένες εκπτωτικές περιόδους μια-δύο φορές τον χρόνο», επισήμανε ο κ. Βαγενάς. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς