Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 24/10/2018


Εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού

Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2018, παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 278 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 1.841 εκατ. ευρώ. 


Αυτός έχει περιληφθεί στην επεξηγηματική έκθεση του ΜΠΔΣ 2019-2022, για το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και ελλείμματος 327 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 4.795 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 2.521 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 4.542 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2017. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 37.214 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 576 εκατ. ευρώ ή 1,6%  έναντι του στόχου.  Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 35.645 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1.009 εκατ. ευρώ ή 2,9% έναντι του στόχου. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Για την προφυλάκιση του Γ. Παπαντωνίου

1 Από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου

Από τη στιγμή που ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν ότι ο κ. Παπαντωνίου πρέπει να προφυλακιστεί, αυτό έδωσαν εντολή να γίνει. Αναδεικνύεται σιγά-σιγά πως διατελέσαντες υπουργοί, που ανήκουν στο βαθύ πολιτικό προσωπικό του παλιού πολιτικού συστήματος, ότι κατά την άσκηση των καθηκόντων τους περισσότερο ενδιαφέρονταν για το προσωπικό τους συμφέρον, παρά υπηρετούσαν τον ελληνικό λαό και την ελληνική Πολιτεία. Κάθε φορά που η Δικαιοσύνη προχωρά και ολοκληρώνει τις διαδικασίες για τη δικαστική διερεύνηση των υποθέσεων, αποδεικνύεται σε όλο της το μέγεθος η διαφθορά, η διαπλοκή και ο εκφυλισμός του παλιού πολιτικού συστήματος.

2. Για τη στάση ΝΔ και ΚΙΝΑΛ (σχόλιο του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού)

Αντί η ΝΔ και το Κίνημα Αλλαγής να ψάχνουν σωσίβιο σε θεωρίες συνωμοσίας, προκειμένου να αποφύγουν να πάρουν θέση για την προφυλάκιση Παπαντωνίου, ας ζητήσουν επιτέλους τουλάχιστον μία συγγνώμη για τον τρόπο που κυβέρνησαν, για τον εκφυλισμό της πολιτικής και για το εκτεταμένο δίκτυο διαφθοράς που δημιούργησαν. Εκτός εάν επιμένουν στις θεωρίες περί σκευωρίας της κυβέρνησης. Ό,τι και να κάνουν όμως ο κ. Μητσοτάκης και η κα Γεννηματά, δεν μπορούν να κρύψουν την πολιτική ενοχή τους. Δείτε εδώ την ανακοίνωση της ΝΔ. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

3. Απάντηση  του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού (στις ανακοινώσεις ΝΔ-ΚΙΝΑΛ)

Οι ανακοινώσεις ΝΔ και ΚΙΝΑΛ επιβεβαιώνουν αυτό που όλος ο κόσμος έχει καταλάβει. Πως ο κ. Μητσοτάκης και η κα Γεννηματά είναι οι διαφορετικές όψεις του ίδιου ακριβώς νομίσματος. Του παλιού πολιτικού συστήματος που πασχίζει να επανέλθει στην εξουσία, για να προωθήσει τις «μεταρρυθμίσεις» που άφησαν στη μέση ο κ. Παπαντωνίου και οι λοιποί «εκσυγχρονιστές». Δείτε εδώ την ανακοίνωση της ΝΔ. Για περισσότερα, δείτε εδώ.  

Σχετικά με τις δηλώσεις της Μ. Ξαφά για τις συντάξεις (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ)

Οι δηλώσεις της άτυπης συμβούλου του Κυριάκου Μητσοτάκη, Μιράντας Ξαφά, στην ΕΡΤ ("Επόμενη Μέρα") σχετικά με την ανάγκη περικοπής των συντάξεων δεν προξενούν έκπληξη. Το στέλεχος της Δράσης, που εντάχθηκε ως συνιστώσα στη Νέα Δημοκρατία μετά την ανάδειξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην αρχηγία του κόμματος, μας έχει συνηθίσει σε προκλητικές και αντικοινωνικές τοποθετήσεις, βγαλμένες απευθείας από τα νεοφιλελεύθερα εγχειρίδια του ΔΝΤ. Η Μ. Ξαφά, άλλωστε, καθιερώθηκε ως ο άνθρωπος των “ειδικών αποστολών” του αρχηγού της ΝΔ όταν τον Νοέμβριο του 2017, σε συναντήσεις που είχε με επενδυτές στο Λονδίνο, υπονόμευε τη χώρα κινδυνολογώντας για την πορεία της οικονομίας. Ο πρόεδρος της ΝΔ οφείλει να σταματήσει να κρύβεται πίσω από “μυστικούς” και “φανερούς” συμβούλους και να συμβιβαστεί με την πραγματικότητα που έχει διαψεύσει πλήρως όλα τα καταστροφολογικά του σενάρια.

Σχετικά με τις δηλώσεις του Κλ. Ρέγκλινγκ σχετικά με τις συντάξεις (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Ο κύριος Ρέγκλινγκ, ως επικεφαλής του ESM, που είναι ο κύριος δανειστής της χώρας, αυτό το οποίο αποτύπωσε στη δήλωσή του είναι την πραγματικότητα των συζητήσεων που γίνονται και αφορούν τον δημοσιονομικό χώρο του 2019. Από τη μεριά της ελληνικής κυβέρνησης, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο δημοσιονομικός χώρος αρκεί και περισσεύει για να μην εφαρμοστεί το μέτρο της περικοπής των συντάξεων. Οι αριθμοί εξετάζονται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εξαμήνου. Η Κομισιόν έχει τον κύριο λόγο στη συζήτηση αυτή -εφόσον έχει γίνει ένα πρώτο θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της έγκρισης του προϋπολογισμού μας από την Κομισιόν. Δεν έχουμε κανέναν λόγο να είμαστε απαισιόδοξοι. Ο κύριος Ρέγκλινγκ, άφησε το ζήτημα ανοικτό, καθώς ακόμη δεν υπάρχει η τυπική έγκριση από τη μεριά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Για την κυβερνητική πλειοψηφία (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Ο κύριος Καμμένος έχει κάνει μια συγκεκριμένη πολιτική τοποθέτηση, την οποία δεν την έχει κάνει τώρα, την έχει κάνει εδώ και καιρό. Ότι δηλαδή, εφόσον έρθει η Συμφωνία των Πρεσπών στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, θα αποχωρήσει από την κυβέρνηση. Την ίδια στιγμή, όμως, έχει πει ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να συμπλεύσει με τη ΝΔ και τον κύριο Μητσοτάκη σε πιθανή κατάθεση πρότασης δυσπιστίας, εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Άρα, λοιπόν, υπάρχουν οι πολιτικοί και κοινοβουλευτικοί όροι για την ολοκλήρωση της συνταγματικής θητείας της κυβέρνησης

Για τη συνταγματική αναθεώρηση (από τη συνέντευξη του Π. Σκουρλέτη)

Βρισκόμαστε στην τελευταία φάση μιας πολύ σημαντικής πρωτοβουλίας εκ μέρους της κυβέρνησης. Θέλουμε να κάνουμε πράξη εκείνες τις αλλαγές στο Σύνταγμα, που θα αποκαθιστούν την αξιοπιστία της ίδιας της πολιτικής πρώτα απ’ όλα. Αναφέρομαι, για παράδειγμα, στον περίφημο νόμο περί ευθύνης υπουργών, έναν νόμο που πολλοί καταγγέλλουν, αλλά που κανείς δεν τόλμησε να τον αγγίξει. Τίθεται πλέον το θέμα της κατάργησής του. Τίθενται κι άλλα ζητήματα. Το θέμα μιας διαφορετικής συνταγματικής προσέγγισης σε αυτό που ονομάζουμε κοινά αγαθά, στο νερό, στην ηλεκτρική ενέργεια, στις συλλογικές συμβάσεις. Έχουν ακουστεί προτάσεις στην κατεύθυνση της συμμετοχής του κόσμου στην ενίσχυση της λαϊκής κυριαρχίας.

Σχετικά με το άρθρο 16 για τα πανεπιστήμια: Αυτός είναι ένας μεγάλος πόνος της νεοφιλελεύθερης δεξιάς. Η προσπάθεια να καταργήσει τον δημόσιο χαρακτήρα των πανεπιστημίων. Να μετατρέψει τα πανεπιστήμια σε  Ανώνυμες Εταιρίες. Αλλά, ξέρετε, στις Ανώνυμες Εταιρίες οι μέτοχοι, οι ιδιοκτήτες, βάζουν χέρι και στο περιεχόμενο του τι πωλούν, δηλαδή των σπουδών. Δεν θέλουμε  μια κοινωνία, όπου η ισορροπία πάνω στα ζητήματα της γνώσης και της ανώτατης εκπαίδευσης, θα καθορίζεται από ιδιωτικά συμφέροντα. Να είμαστε απόλυτα σαφείς. Για περισσότερα, δείτε εδώ.  

Σχετικά με την ομιλία του Κυρ. Μητσοτάκη για τα ΑΕΙ

1. Από την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας

 Μιλάει για το δημόσιο Πανεπιστήμιο και την ίδια στιγμή προτείνει ρυθμίσεις ώστε να εξασφαλίσει φοιτητές για τα ιδιωτικά που θέλει να ιδρύσει. Υπόσχεται να ξαναφέρει τον υποτιμητικό για κάθε δημοκρατική χώρα νόμο της κ. Διαμαντοπούλου ο οποίος ανάμεσα σε άλλα είχε ένα συμβούλιο που αποφάσιζε ποιοι μπορεί να είναι υποψήφιοι πρυτάνεις (!!). Επαίρεται  ότι ήταν από τους αρχιτέκτονες της κοινοβουλευτικής συναίνεσης να ψηφιστεί ο νόμος αυτός, ξεχνώντας να υπενθυμίσει στο ακροατήριο του ότι η ίδια πλειοψηφία λίγους μήνες αργότερα κατάργησε τον νόμο που είχαν οι ίδιοι ψηφίσει!  Ο κ. Μητσοτάκης «έντυσε» την ομιλία του με πολλή «τάξη και νόμο». Ξέχασε βέβαια να πει ότι η δική μας Κυβέρνηση για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες αναγνώρισε ότι υπάρχει πρόβλημα παραβατικότητας και προχώρησε στη σύνταξη ενός πορίσματος από μία ομάδα ειδικών. Και αντί να τοποθετηθεί επί της ουσίας ως προς το περιεχόμενο του πορίσματος, το ξεπέρασε χρησιμοποιώντας την έκφραση «κατάπτυστο». Η νεολαία του κόμματός του το είχε χαρακτήρισε «φαιδρό». Κατάπτυστο και φαιδρό λοιπόν το πόρισμα που συνέταξαν εκπρόσωποι της εισαγγελίας, της αστυνομίας, ειδικών στα ναρκωτικά, στην εγκληματικότητα κτλ υπό την προεδρία του καθηγητή Νομικής κ. Παρασκευόπουλου.  Η Κυβέρνηση έχει σχέδιο και προσπαθεί να το συζητήσει με τα ΑΕΙ και τις φοιτητικές παρατάξεις. Ο κ. Μητσοτάκης απειλείται από μία τέτοια συζήτηση που θα οδηγήσει σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις και γίνεται αντικειμενικά πια μέρος της ανομίας που επικαλείται. Για περισσότερα, δείτε εδώ

2. Από την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ

Αφήνοντας για λίγο το καταστροφολογικό σενάριο για την πορεία της οικονομίας, χτες ο κ. Μητσοτάκης επέστρεψε στο αφήγημα «νόμος και τάξη», αυτή τη φορά στα Πανεπιστήμια. Φαίνεται ότι για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα κοινωνικά προβλήματα, τα οποία αντικατοπτρίζονται και στους χώρους των Πανεπιστημίων, είναι ζητήματα Δημόσιας Τάξης και λύνονται μόνο δια της καταστολής. Σκοπίμως ψεύδεται, βέβαια, αναφορικά με τον ισχύοντα νόμο για το άσυλο, αφού γνωρίζει ότι η αστυνομία μπορεί και οφείλει να κινείται αυτεπάγγελτα, όταν διαπράττονται κακουργήματα στα πανεπιστήμια. Κατά τα άλλα, ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε ξανά τις «πρωτότυπες» θέσεις του περί επαναφοράς της βάσης εισαγωγής, και επιστροφής στο νόμο Διαμαντοπούλου. Το όραμα του προέδρου της ΝΔ, βέβαια, περιλαμβάνει και την αύξηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, την υποβάθμιση της τεχνολογικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και, πάνω από όλα, την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Προτάσεις που μειώνουν δραματικά την πρόσβαση στα πανεπιστήμια, διαλύουν κάθε είδους κανόνων στα ΑΕΙ, οδηγούν σε μια εκπαίδευση ταξική, για λίγους και εκλεκτούς, ενώ υποτάσσουν την Ανώτατη Εκπαίδευση στις ανάγκες και τα κελεύσματα της αγοράς. Δείτε εδώ την ομιλία Μητσοτάκη.

Για την επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης (από τον Δ. Τζανακόπουλο)
Η Ελλάδα δεν πρόκειται να διαπραγματευτεί με κανέναν για να ασκήσει τα δικαιώματα που απορρέουν από την εθνική της κυριαρχία. Σε ζητήματα που υπάρχουν διαφορές, θα συζητήσουμεκαι θα διαπραγματευτούμε για να μπορέσουμε να επιλύσουμε με ειρηνικό τρόπο, με διάλογο και με συνεννόηση τις όποιες διαφορές υπάρχουν.  Στη σύσκεψη του ΥΠΕΞ διερευνήθηκαν οι διάφορες δυνατότητες για να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη πράξη από τη μεριά της ελληνικής Πολιτείας και θεωρήθηκε ότι ο νόμος είναι ο πιο γρήγορος και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να γίνει αυτό. Δεν αλλάζει η ουσία της πολιτικής που είχε το ΥΠΕΞ στο συγκεκριμένο ζήτημα. Η ουσία είναι ότι επιλέγουμε τη σταδιακή επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης, αρχής γενομένης από το Ιόνιο, πράγμα το οποίο αποτελεί και τον πυρήνα της πολιτικής του ΥΠΕΞ. Οι τεχνικές λεπτομέρειες, το αν αυτό θα γίνει με  Προεδρικό Διάταγμα ή με νόμο, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θέσουν σε αμφισβήτηση ακριβώς αυτή την ουσία, αυτό τον πυρήνα της εξωτερικής πολιτικής της χώρας. Σε καμία περίπτωση η άσκηση του κυριαρχικού δικαιώματος, ενός κυριαρχικού δικαιώματος, η μια πλευρά δεν επηρεάζει το κυριαρχικό δικαίωμα στην άλλη. Όποιος τα λέει αυτά, απλώς αγνοεί στοιχειωδώς το Διεθνές Δίκαιο και τα όσα αυτό ορίζει για την άσκηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων. Η αντιπολίτευση θα έπρεπε να είναι πολύ πιο προσεκτική, διότι με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετείται, είναι εκείνη που δίνει επιχειρήματα στον οποιονδήποτε θέλει να διαπραγματευτεί ή επιδιώκει να διαπραγματευτεί με την ελληνική κυβέρνηση. Δείτε συνημμένη ολόκληρη τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου.


Για την υπόθεση φοροαπάτης ύψους 55 δισ. ευρώ «Cum Ex Scandal» (από την ομιλία του Δ. Παπαδημούλη)

Συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πραγματοποιήθηκε μετά από πρόταση του Δημήτρη Παπαδημούλη, με θέμα «Σκάνδαλο CumEx: Χρηματοοικονομικό έγκλημα και κενά στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο».

Το σκάνδαλο CumEx είναι ο ορισμός του οικονομικού εγκλήματος. Τουλάχιστον 55 δισ. ευρώ κλάπηκαν από το δημόσιο ταμείο από 11 τουλάχιστον κράτη-μέλη. Ζήτησα χθες να κάνουμε τη συζήτηση αυτή επειγόντως στην Ολομέλεια, γιατί για μια ακόμη φορά κύριε Μοσκοβισί οι ευρωπαϊκοί εποπτικοί μηχανισμοί πιάστηκαν στον ύπνο! Μετά τα Panama Papers και τα Paradise Papers, ένα ακόμη σκάνδαλο αποκαλύπτεται όχι από τους ευρωπαϊκούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, όχι από τους αρμόδιους θεσμούς, αλλά από τους whistleblowers. Και αυτή η παταγώδης αποτυχία, αυτό το φιάσκο, αλλά και η ένοχη πολιτική σιωπή που συνοδεύει όσα μας είπε το Συμβούλιο -ένα μνημείο υποκρισίας και ένοχης πολιτικής σιωπής- δηλητηριάζουν τη δημοκρατία και επιβαρύνουν όλους τους πολίτες. Τί μας είπε το Συμβούλιο; ‘Δεν το έχουμε συζητήσει μέχρι τώρα, δεν έχουμε δει τίποτα παράνομο’. Αλήθεια; Έτσι απαντάτε στους πολίτες, όταν αποκαλύπτεται ότι κλάπηκαν 55 δισ. ευρώ; Και ποιοι τα πλήρωσαν αυτά; Οι έντιμοι φορολογούμενοι, το δημόσιο ταμείο, το κοινωνικό κράτος, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις! Χρειαζόμαστε κοινή ευρωπαϊκή απάντηση που να κλείνει όλες τις τρύπες της νομοθεσίας, αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, ισχυρότερα εργαλεία και κυρώσεις. Η πολιτική σιωπή και απραξία συνιστούν συνενοχή, γιατί αυτή η κραυγαλέα αδικία δηλητηριάζει τη δημοκρατία. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Σχετικά με δημοσιεύματα  για αύξηση χρεών της Περιφέρειας Αττικής (ανακοίνωση της Περιφέρειας)
Καλή είναι η δημιουργία εντυπώσεων, υπάρχει όμως και η πραγματικότητα. Σύμφωνα με αυτή δεν υπάρχει καμία αύξηση χρεών της Περιφέρειας Αττικής.  Δεν υπάρχουν χρέη.  Συγκεκριμένα πληροφορούμε τους πολίτες που διαβάζουν ότι δήθεν η Περιφέρεια Αττικής παρουσιάζει αύξηση χρεών: Πρώτον, ότι η Περιφέρεια Αττικής όχι μόνο δεν έχει χρέη αλλά, αντιθέτως, έχει Ταμειακά Διαθέσιμα ύψους 347 εκατομμυρίων ευρώ. Δεύτερον, ότι αυτό που αναφέρει η Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά σε μια παροδική αύξηση ληξιπρόθεσμων οφειλών, λόγω, όπως αναφέρει η ίδια Έκθεση (καρτέλα 57), της αναδιοργάνωσης των Οικονομικών Υπηρεσιών στο σύνολο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το ζήτημα στο οποίο αναφέρεται η Έκθεση, αφορούσε τον Σεπτέμβριο του 2017 και έχει αντιμετωπισθεί και επιλυθεί ήδη εντός του 2017. Συγκεκριμένα, στο τέλος της χρονιάς αυτής οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είχαν ήδη μειωθεί στο μισό, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο. Σήμερα κινούνται κάτω από το 1% του συνόλου των πληρωμών της Περιφέρειας Αττικής (δηλαδή είναι μόλις 1.7 εκ. Ευρώ). Τρίτον, ότι η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, ήταν εκείνη που σχεδίασε, ωρίμασε και υλοποιεί ένα τεράστιο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων με χρηματοδότηση από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής. Για του λόγου το αληθές, μπορεί ο καθένας να ανατρέξει στις δημοσιευμένες αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου ή στα 414 έργα συνολικού συμβατικού κόστους ύψους 383 εκατομμυρίων ευρώ, που υλοποιεί σήμερα η Περιφέρεια Αττικής σε όλους τους Δήμους της Αττικής και αφορούν έργα υποδομής, αντιπλημμυρικά, αστικών αναπλάσεων, κοινωνικών και πολιτιστικών υποδομών, οδικής ασφάλειας, κ.ά..

Για το ΙΓΜΕ (από την ομιλία του Γ. Σταθάκη για την τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας)

Με την προτεινόμενη εξωδικαστική ρύθμιση αντιμετωπίζεται ένα θέμα που ταλανίζει το ΙΓΜΕ σχεδόν επί μία εικοσαετία, οδηγώντας το Ινστιτούτο σε οικονομικό αδιέξοδο. Η πρότασή μας, που προβλέπει την εξωδικαστική ρύθμιση του προβλήματος, αφορά στην καταβολή του 60% του κεφαλαίου των απαιτήσεων συνταξιούχων και εργαζομένων σε μία δόση, με τη διαδικασία να εκκινεί εντός του 2018. Με την τροπολογία παρατείνεται, επίσης, για δύο μήνες η αναστολή εκτέλεσης κατασχέσεων έναντι του ΙΓΜΕ, ενώ επιλύεται το ζήτημα της διπλής περικοπής στους μισθούς των εργαζομένων του ΙΓΜΕ, η οποία έχει ήδη κριθεί, με πλήθος δικαστικών αποφάσεων, ως αντισυνταγματική. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Αναστολή λειτουργίας του Ελληνικού Κέντρου Περίθαλψης Άγριων Ζώων (ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας)

Αναστέλλεται η άδεια λειτουργίας του Ελληνικού Κέντρου Περίθαλψης Άγριων Ζώων (ΕΚΠΑΖ), η οποία ίσχυε από το 2003. Το ΥΠΕΝ, σε συνεργασία με το ΥΠΑΑΤ, το Δασαρχείο Πειραιά, και το Δασονομείο Αίγινας προέβη, ύστερα από πολλές καταγγελίες, σε δύο ελέγχους στο χώρο του ΕΚΠΑΖ στην Αίγινα, με τελευταία τον Αύγουστο του 2018. Η αρμόδια πενταμελής Γνωμοδοτική Επιτροπή, που βρέθηκε στον τελευταίο έλεγχο, όπως αυτή προβλέπεται από την υπουργική απόφαση του 2000 για τα Κέντρα Περίθαλψης Ειδών της Άγριας Πανίδας (ΚΕΠΕΑΠ), εισηγήθηκε την αναστολή της λειτουργίας λόγω της πραγματικής, όπως διαφάνηκε από τις αυτοψίες, αδυναμίας του ΕΚΠΑΖ να παρέχει έργο περίθαλψης, να πραγματοποιεί ιατρικές πράξεις, να φροντίζει για την επανένταξη στο φυσικό περιβάλλον των ειδών που φιλοξενούνται, να παρέχει υδροδότηση και ηλεκτρικό ρεύμα στις εγκαταστάσεις. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Ενισχύσεις ΥΠΕΣ σε ΟΤΑ

Νέες χρηματοδοτήσεις σε Δήμους της χώρας ύψους 4.578.779,80 ευρώ, στο πλαίσιο των Προσκλήσεων του Προγράμματος «ΦιλόΔημος ΙΙ», για τη συντήρηση σχολικών κτιρίων και αύλειων χώρων και την αναβάθμιση παιδικών χαρών, ενεργοποιούνται με απόφαση του  Αλέξη Χαρίτση. Για περισσότερα, δείτε
εδώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς