Αλλά, αναμονή καθώς είναι απαραίτητη
και η συναίνεση του Δήμου Πατρέων που μέχρι πρόσφατα είχε αρνητική
στάση
Μετά την εκκίνηση τριών μεγάλων σιδηροδρομικών δημοπρατήσεων, στην ΕΡΓΟΣΕ προετοιμάζουν τις επόμενες μεγάλες δημοπρατήσεις οι οποίες έρχονται να συμπληρώσουν το παζλ των νέων έργων του κατασκευαστικού βραχίονα του ΟΣΕ.
Όπως φαίνεται από την πλειοψηφία των έργων, μεγάλη βαρύτητα δίδεται στην ηλεκτροκίνηση των γραμμών ενώ τα έργα στη Βόρεια Πελοπόννησο καλά κρατούν. Στο μενού των έργων οι τρεις επόμενες δημοπρατήσεις είναι σε Θεσσαλία και Αττική.
Συγκεκριμένα :
Για το έργο επιδομής -σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης-ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Μποζαϊτικα με ένα ή δύο διαγωνισμούς που περιλαμβάνει και την κατασκευή 8 νέων σταθμών: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγ. Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα.
Το εκτιμώμενο κόστος είναι 91 εκατ.ευρώ με χρηματοδότηση απο το ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ.
Για τo έργο-σκούπα Μποζαϊτικα-Λιμένας Πάτρας υπάρχει ήδη εξαγγελία για δημοπράτηση μελετο-κατασκευής. Το εκτιμώμενο κόστος μιλά για 240εκατ.ευρώ. Προς το παρόν είμαστε σε αναμονή καθώς είναι απαραίτητη και η συναίνεση του Δήμου Πατρέων που μέχρι πρόσφατα είχε αρνητική στάση.
Για τα υπόλοιπα έργα, η πρώτη δημοπράτηση που μάλλον εντός επόμενων ημερών θα έχουμε και την προκήρυξη, είναι η σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση και ETCS στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα μήκους 80χλμ. το οποίο υπόσχεται μεγαλύτερες ταχύτητες (μέχρι 160χλμ/ώρα) και μείωση της χρονοαπόστασης Αθήνα-Καλαμπάκα στις 3 ώρες. Το κόστος του έργου είναι 45εκατ.ευρώ που το χρηματοδοτεί μέσω του ΕΣΠΑ η Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Η δεύτερη δημοπράτηση αφορά τα έργα Β`φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας που ουσιαστικά ολοκληρώνει τα έργα υποδομής. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ανισόπεδο κόμβο στην οδό Πέλοπος στην νότια είσοδο του σταθμού και υπόγεια σύνδεση με το Μετρό. Το κοστος ανέρχεται σε 41εκατ.ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ
Η τρίτη δημοπράτηση αφορά το τμήμα Λάρισα-Βόλος μήκους 61χλμ για σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση και ETCS. Εδώ η απόσταση θα διανύται σε περίπου 30 λεπτά με ταχύτητες μέχρι 160χλμ/ώρα και στον νέο σχεδιασμό περιλαμβάνει η κανονικοποίηση της παλαιάς μετρικής γραμμής του τμήματος Λατομείο – Βόλος. Το εκτιμώμενο κόστος είναι 66εκατ.ευρώ με χρηματοδότηση απο το ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ.
Δύο εξίσου σημαντικά έργα προετοιμάζονται και αφορούν την σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας μήκους 143χλμ, κόστους 125εκατ.ευρώ και την αναβάθμιση της υποδομής στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη εκτιμώμενου κόστους 100εκατ.ευρώ με χρηματοδότηση από το ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020. Τα δύο αυτά έργα αυτή την εποχή είναι σε φάση μελετών και η δημοπράτηση τους δύσκολα θα πραγματοποιηθεί πριν το 2020.
Πηγή: ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς