Για τη συνάντηση του
Αλ. Τσίπρα με τον Γιόχαν Γκέοργκ Γκόλνταμερ
Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας,
συνάντησε σήμερα τον καθηγητή Δρ. Γιόχαν Γκέοργκ Γκόλνταμερ, επικεφαλής του
Παγκόσμιου Κέντρου Παρακολούθησης Πυρκαγιών (GFMC). Κατά τη
συνάντηση, που διήρκησε περίπου μιάμιση ώρα, συμφωνήθηκε η συγκρότηση της
επιτροπής για διερεύνηση των υποκείμενων αιτιών της τραγωδίας στο Μάτι, αλλά
και για την εκπόνηση έκθεσης για τα αναγκαία μέτρα πολιτικής για την ενίσχυση
της προστασίας από φυσικές καταστροφές. Ο Πρωθυπουργός
δεσμεύτηκε ότι η επιτροπή θα έχει όλη την απαραίτητη στήριξη στο έργο της.
Για την επίσκεψη
Μητσοτάκη στο Μάτι (σχόλιο ΓΤ του Πρωθυπουργού)
Την ίδια ώρα που ο
υπουργός υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε τη συνήθη καθημερινή παρουσία του στο
Μάτι, μαζί με τους κατοίκους της περιοχής , ο κος Μητσοτάκης πήγε σαν τον
κλέφτη, και μόνο με τη «κομματική» κάμερα του ΣΚΑΙ, προφανώς για να μη τους
ξεφύγει κανένα πλάνο από κατοίκους που δηλώνουν ικανοποίηση για την καθημερινή
παρουσία της κυβέρνησης και την ταχεία υλοποίηση μέτρων φροντίδας στους
πληγέντες. Το τελευταίο καταφύγιο της ΝΔ, η προσπάθεια εξαγωγής πολιτικής
υπεραξίας από την επικοινωνιακή εκμετάλλευση μιας τραγωδίας, αποδεικνύεται κι
αυτή μάταια.
Για τη ΝΔ (από τη
συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Η ΝΔ πρέπει κάποια στιγμή να καταλήξει
στην αντιπολιτευτική της στάση. Πριν από λίγο καιρό, μας έλεγε ότι η έξοδος από
τα μνημόνια και μάλιστα η καθαρή έξοδος, ήταν ένα ψέμα του Πρωθυπουργού και της
σημερινής κυβέρνησης. Μας έλεγε ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί, ότι δεν θα γίνει,
ότι δεν θα μας επιτραπεί, ότι η ελληνική οικονομία οδηγείται σε κατάρρευση.
Τελικά όλα αυτά φάνηκαν ότι ήταν ψέματα της αντιπολίτευσης, και όχι της κυβέρνησης. Καταφέρνουμε αυτή τη
στιγμή να βγούμε από τον μηχανισμό της μνημονιακής επιτροπείας. Δεν είναι μόνο
τα χαμηλά επιτόκια. Ξέρετε, ότι για να δανειζόμαστε από τον επίσημο τομέα, από
τον ESM, έπρεπε σε αντάλλαγμα να εφαρμόζουμε
συγκεκριμένα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής. Αυτή τη στιγμή, είτε το θέλει η
ΝΔ, είτε δεν το θέλει, ο κύκλος της δημοσιονομικής προσαρμογής έχει κλείσει.
Δεν υπάρχει περαιτέρω δημοσιονομική προσαρμογή που χρειάζεται να γίνει.
Αντιθέτως, το δημοσιονομικό μονοπάτι που πρέπει να διαβούμε, έχει χαραχτεί.
Έχουμε πιάσει τους στόχους, οι οποίοι προβλέπονταν από τη συμφωνία του
Αυγούστου του 2015. Επομένως, δεν υπάρχει κανένας λόγος να βρισκόμαστε σε αυτόν
τον μηχανισμό της μνημονιακής επιτροπείας που
για να σου δανείσει χρήματα, βεβαίως με χαμηλά επιτόκια, επιβάλλει και
απαιτεί και συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία πάρα πολλές φορές έχουν και
δημοσιονομικό χαρακτήρα. Δηλαδή, απαιτεί περισσότερη λιτότητα. Αυτό το οποίο
δεν μπορεί να αποδεχθεί η ΝΔ είναι το γεγονός ότι δεν θα είμαστε πλέον υπό αυτή
τη διαδικασία, της μνημονιακής επιτροπείας και άρα οι διαχωριστικές γραμμές
μεταξύ των πολιτικών σχεδίων της σημερινής κυβέρνησης και της ΝΔ θα γίνουν
ακόμη πιο σαφείς. Και αυτό φοβίζει τη ΝΔ. Διότι, το μνημόνιο συνολικά ως λογική, ως κατεύθυνση,
ως οικονομικός τρόπος διακυβέρνησης, είναι το πρόγραμμα της ΝΔ.
Με την έξοδο από το μνημόνιο, οι
διαχωριστικές γραμμές με τη Ν.Δ. γίνονται όλο και πιο σαφείς πολιτικά,
ιδεολογικά, αλλά και στο κομμάτι της οικονομίας. Ιδεολογικά, η κυβέρνηση, αλλά και
ο ελληνικός λαός πρέπει αυτό το συγκεκριμένο πολιτικό προσωπικό, που σήμερα
βρίσκεται στην ηγεσία της Ν.Δ., να το απομονώσει και να το αναδείξει ως αιτία
ενός μεγάλου κοινωνικού και πολιτικού διχασμού. Δηλαδή, η φράση του κυρίου
Βορίδη, ας πούμε, που είπε ότι οι ιδέες της Αριστεράς είναι ελαττωματικές, η
καθημερινή παρουσία του αντιπροέδρου της Ν.Δ., του κυρίου Γεωργιάδη, ο οποίος
βρίσκεται σε έναν διαρκή αντιαριστερό παροξυσμό…
Για τις δηλώσεις
Βορίδη (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Ελαττωματικές είναι οι ιδέες της
ακροδεξιάς. Ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία, ο εθνικισμός, που αυτή τη στιγμή
χαρακτηρίζουν τον πυρήνα των πολιτικών και ιδεολογικών απόψεων της Ν.Δ.. Και
αυτό είναι, πραγματικά, δυστυχές για τον κύριο Μητσοτάκη, διότι ξεκίνησε ως ένας
κεντρώος φιλελεύθερος πολιτικός, ο οποίος τελικά παρέδωσε το κόμμα του πλήρως,
και το άφησε πλήρως έρμαιο σε μία ακροδεξιά ηγετική ομάδα, διότι αυτή ακριβώς η ακροδεξιά ηγετική ομάδα τον
κρατάει όμηρο. Αυτό είναι κακό, όχι για
τη Ν.Δ., αυτό είναι κακό για το πολιτικό σύστημα στη χώρα.
Για τον Λ. Παπαδήμο
(από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Ο κ. Παπαδήμος, σε αυτή τη διαδικασία
της μνημονιακής μεταμόρφωσης της
ελληνικής κοινωνίας έπαιξε έναν κομβικό πολιτικό ρόλο. Δηλαδή, για ποιο λόγο θα
πρέπει να ξεχάσουμε όλο εκείνο το πολιτικό προσωπικό, αλλά και τους παράγοντες
της οικονομικής ελίτ, τον τρόπο με τον οποίο είχε δομηθεί η ελληνική κοινωνία
και η ελληνική οικονομία και τελικά οδηγηθήκαμε στην καταστροφή του 2010.
Για το ΚΙΝΑΛ (από τη
συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Εδώ πρέπει να μιλήσουμε στη βάση
προγραμματικών επιδιώξεων. Δεν μπορούμε να μιλάμε στη βάση απλώς των πολιτικών
δυνάμεων. Εμείς θέλουμε να συγκροτηθεί ένα μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό ρεύμα
στην ελληνική κοινωνία, που θα υποστηρίξει την ενίσχυση της διαπραγματευτικής
δύναμης των εργαζομένων και την ενίσχυση του εισοδήματος των εργαζομένων, την
ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους με ανταποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.
Θα στηρίξει την τόνωση της ανάπτυξης μέσα από μια σειρά δομικών μεταρρυθμίσεων
που αφορούν την καλύτερη λειτουργία του ελληνικού κράτους και τη δημιουργία
ενός καλύτερου επενδυτικού περιβάλλοντος. Αυτά, και πολλά άλλα, αποτελούν
σημεία πάνω στα οποία εμείς θέλουμε να δημιουργήσουμε και να συνεχίσουμε το
μεγάλο πολιτικό και κοινωνικό ρεύμα που μας έφερε στην κυβέρνηση το 2015.
Για τους στόχους της
επόμενης μέρας (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Έχουμε δύο στόχους. Ο πρώτος, είναι η
σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας και συνετή δημοσιονομική πολιτική, έτσι
ώστε να μην γκρεμίσουμε όλα όσα κτίσαμε. Και δεύτερον, να αρχίσουμε να
λειτουργούμε με τέτοιον τρόπο, ώστε το μέσο διαθέσιμο εισόδημα να αυξάνεται.
Αυτή τη στιγμή έχει σταθεροποιηθεί. Στόχος μας είναι να αρχίσει να αυξάνεται.
Πώς θα αρχίσει να αυξάνεται; Με την αύξηση του κατώτατου μισθού, με τη
συγκρότηση ενός πιο αποτελεσματικού κοινωνικού κράτους σε υγεία και παιδεία.
Άρα, λοιπόν, έχουμε μία σειρά από
πρωτοβουλίες που πρέπει να πάρουμε, για να αρχίσουμε να περνάμε και στην
πραγματική οικονομία και στην πραγματική ζωή των ανθρώπων.
Χρηματοδοτικές
ανάγκες της χώρας (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας
αυτή τη στιγμή, είναι καλυμμένες για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα από το «μαξιλάρι» το οποίο
έχει εξασφαλίσει ο ESM, έτσι ώστε τα πρώτα βήματα στις ελεύθερες
πια αγορές χρήματος, να είναι σταθερά και να μη δημιουργήσουν κανέναν κίνδυνο.
Αν διαβάσετε τις αναλύσεις των διεθνών ΜΜΕ, αλλά και εμπειρογνωμόνων σε σχέση
με τη λειτουργία της αγοράς, λένε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει απολύτως
κανένας κίνδυνος για την Ελλάδα να βγει πια από τη στήριξη, αν θέλετε, κάτω από
την προστασία του επίσημου τομέα, δηλαδή του ESM, ο οποίος
μας δάνειζε για να μπορούμε να εξυπηρετούμε τις χρηματοδοτικές μας ανάγκες. Οι
ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας, αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε
χαμηλότερο επίπεδο, απ’ ότι των περισσότερων, αν όχι όλων, των χωρών του
ευρωπαϊκού νότου. Οι χρηματοδοτικές
ανάγκες της Ελλάδας είναι καλυμμένες για το 2019 και για το 2020, το buffer
είναι εκεί για να χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή τοκοχρεολυσίων, αλλά και
ομολόγων τα οποία ωριμάζουν. Δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα για την
ομαλή χρηματοδότηση του ελληνικού Δημοσίου, καθώς τα επιτόκια των ελληνικών
ομολόγων, βρίσκονται περίπου στα επίπεδα που βρίσκονταν το 2006 και το 2007.
Για τον εποπτικό
μηχανισμό (από τη συνέντευξη του Δ.
Τζανακόπουλου)
Στη μνημονιακή φάση, η επιτροπεία
λειτουργούσε με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Για να πάρεις δόση, θα έπρεπε να
εφαρμόσεις συγκεκριμένα μέτρα. Αν δεν εφαρμόσεις αυτά τα μέτρα, δεν παίρνεις τα
χρήματα. Αυτή τη στιγμή, ο μηχανισμός αυτός δεν υπάρχει πλέον. Αυτό
που υπάρχει, είναι μια παρακολούθηση των οικονομικών στοιχείων της ελληνικής
οικονομίας, έτσι ώστε να μην ξεφύγουμε σε ό,τι αφορά τη δημοσιονομική
κατάσταση, που όμως λειτουργεί με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, όπως
λειτουργεί στην Πορτογαλία, όπως λειτουργεί στην Ιρλανδία.
Για τον κατώτατο
μισθό (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Έχει νομοθετηθεί μια διαδικασία διαβούλευσης,
βάση της οποίας θα ορίζεται ο κατώτατος μισθός με υπουργική απόφαση και είναι,
φυσικά, στις προθέσεις της κυβέρνησης, μετά από οκτώ ολόκληρα χρόνια να
εκκινήσει αυτή τη διαδικασία, όπως ακριβώς προβλέπει ο νόμος, για να κινηθούμε
στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του εισοδήματος των εργαζομένων. Αυτό είναι
δεδομένο.
Σε ισχύ η αρχή της «ευνοϊκότερης ρύθμισης» στις συλλογικές συμβάσεις (από τη συνέντευξη του Ν. Ηλιόπουλου)
Ο νόμος για
τις συλλογικές συμβάσεις που είχε ανασταλεί επ' αόριστον το 2012 ισχύει πλέον
κανονικά. Σύμφωνα με τις δύο βασικές αρχές του συγκεκριμένου νόμου ισχύει η
επεκτασιμότητα των κλαδικών συμβάσεων όταν πληρούνται κάποιοι όροι και η αρχή
της ευνοϊκότερης ρύθμισης, ότι δηλαδή δεν μπορεί μία ατομική ή επιχειρησιακή
σύμβαση να αλλάζει προς το χειρότερο τους όρους μίας κλαδικής σύμβασης. Η κυβέρνηση κατάφερε στην δεύτερη αξιολόγηση με
την λήξη του προγράμματος να επανέλθουν αυτές οι δύο αρχές επομένως κατέστησε
σαφές, ότι από τη στιγμή λοιπόν που έχει λήξει το πρόγραμμα αυτά τα δύο νομικά
εργαλεία είναι ξανά στα χέρια των εργαζόμενων. Πλέον, εάν υπογραφεί μία κλαδική
σύμβαση και η εργοδοτική οργάνωση είναι όντως η αντιπροσωπευτική του κλάδου
(απασχολεί πάνω από 50% των εργαζόμενων), τότε έρχεται αμέσως στο υπουργείο
Εργασίας και καθίσταται υποχρεωτική για όλο τον κλάδο. Τεχνικά η διαδικασία
είναι η εξής: Κάθε σύμβαση θα έρχεται στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας, αυτό θα
κάνει την τεχνική διαδικασία για να δει ότι όντως η σύμβαση που έχει υπογραφεί
είναι από την εργοδοτική οργάνωση που εκπροσωπεί τον κλάδο, μετά θα
επεκτείνεται και θα καθίσταται νόμος, θα καθίσταται υποχρεωτική. Δεν θα μπορεί
κανένας εργοδότης όχι απλά να κάνει ατομικές συμβάσεις (πού για πολλούς ήταν ο
κανόνας και η ατομική ήταν πολύ χειρότερη σε όρους), αλλά δεν θα μπορεί να
κάνει επιχειρησιακή σύμβαση που να "σπάει" προς το χειρότερο αυτούς
της κλαδικής.
Για τις νέες
προσβλητικές δηλώσεις του Λ. Γρηγοράκου (ανακοίνωση του Γραείου Τύπου
του ΣΥΡΙΖΑ)
Με τις σημερινές δηλώσεις του στον ρ/σ
247 ο κ. Γρηγοράκος επαναλαμβάνει τα προσβλητικά και ρατσιστικά του σχόλια, όχι
μόνο εναντίον του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλή,
αλλά και εναντίον του συνόλου των ΑΜΕΑ. Τόσος είναι ο κ.
Γρηγοράκος, τέτοια λέει. Αλγεινή εντύπωση, όμως, προκαλεί η αφωνία της κ. Φ.
Γεννηματά ή οποία, παρά τις αντιδράσεις φορέων και οργανώσεων, εδώ και μέρες
σιωπά.
Πληρωμή
Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)
Την Τρίτη 28 Αυγούστου 2018, θα πραγματοποιηθεί η
πληρωμή των δικαιούχων του πανελλαδικού προγράμματος ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα
Αλληλεγγύης), των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 31 Ιουλίου 2018. Το
ποσό των 66.927.984,42
ευρώ θα καταβληθεί σε 293.919 δικαιούχους και αφορά περισσότερα
από 620.000 άτομα.
«ΦιλόΔημος II»:
Εντάξεις Πράξεων ύψους 2,2 εκατ. ευρώ
Στο πλαίσιο των
Προσκλήσεων του Προγράμματος «ΦιλόΔημος
ΙΙ» του υπουργείου Εσωτερικών, ο Πάνος Σκουρλέτης,ενέκρινε την ένταξη Πράξεων
δήμων συνολικού ποσού ύψους 2.193.522,80 ευρώ με τη συμμετοχή των δήμων να
ανέρχεται στο ποσό των 328.542,80 ευρώ, για την προμήθεια μηχανημάτων έργου,
οχημάτων ή/και συνοδευτικού εξοπλισμού.
Ενισχύσεις 3 εκατ.
ευρώ σε Δήμους της χώρας
Ο Πάνος Σκουρλέτης
ενέκρινε τις παρακάτω επιχορηγήσεις ύψους 2.996.249,08
ευρώ σε Δήμους της χώρας και τα Νομικά Πρόσωπα αυτών, αποκλειστικά και μόνο
για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους προς τρίτους. Για
περισσότερα, δείτε εδώ.
Για την πυρκαγιά στα
Ψαχνά της Εύβοιας (από τις δηλώσεις του Β. Αποστόλου)
Σήμερα είμαστε εδώ για την επόμενη
ημέρα. Η Δημοτική Ενότητα Μεσσαπίων που επλήγη κηρύχτηκε σε κατάσταση έκτακτης
ανάγκης, που σημαίνει ότι θα υπάρξουν δυνατότητες για ρύθμιση οφειλών προς το
Δημόσιο, ΕΝΦΙΑ, ασφαλιστικές εισφορές κ.λ.π. Άμεσα, από πλευράς του Υπουργείου
Περιβάλλοντος θα κηρυχθούν αναδασωτέα 9.000 στρ. χαλεπίου πεύκης που κάηκαν και
θα συνταχθούν οι απαραίτητες μελέτες για τη συγκράτηση των εδαφών. Για τις αγροτικές ζημιές, που είναι και o
βασικός λόγος που βρισκόμαστε εδώ σήμερα, έχει γίνει μια πρώτη προσέγγιση από
τον ΕΛΓΑ. Έχουν καεί περί τα 1.000 στρ.
δενδρώδεις καλλιέργειες, κυρίως ελιάς
(περίπου 10.000 ελαιόδεντρα) και δευτερευόντως αμπελώνες, καρυδιές και άλλα. Έχουν επίσης επισημανθεί
ζημιές στο ζωικό κεφάλαιο (γίδια και
μελισσοσμήνη), σε πάγιο κεφάλαιο (σταβλικές εγκαταστάσεις, ζωοτροφές, γεωργικές
αποθήκες) καθώς και στη ρητινοκαλλιέργεια. Όλες αυτές οι καταστροφές θα καλυφθούν
με αποζημιώσεις. Δύο είναι οι δυνατότητες που έχουμε, ο ΕΛΓΑ εφόσον καλύπτονται
ασφαλιστικά και οι κρατικές ενισχύσεις,
γνωστές ως ΠΣΕΑ, εφόσον εγκριθούν από
την Ε.Ε. Ήδη άρχισαν να υποβάλλονται αιτήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς