Φωτογραφία αρχείου. |
Γ. Πάντζας: «Ακατανόητη
η άρνηση του να χορηγήσει άδεια γυρισμάτων σε ξένη παραγωγή στο Σούνιο
«Για
50 χρόνια που υπηρέτησα το θέατρο και τον ελληνικό κινηματογράφο, ένα από τα
πολλά θέματα που συζητούσαμε με καταξιωμένους συναδέλφους μου ηθοποιούς,
σκηνοθέτες, σεναριογράφους, παραγωγούς κτλ, ήταν το έλλειμμα που παρουσίαζε η
χώρα μας στο να προσελκύσει ξένες παραγωγές, τα γυρίσματα των οποίων θα
γίνονταν εδώ στην χώρα που γέννησε τον πολιτισμό και το δράμα και την κωμωδία.
Πάντα
αναρωτιόμασταν πώς είναι δυνατόν ο τόπος μας να αποτελεί ένα απέραντο φυσικό
σκηνικό, ένα απέραντο μαγευτικό σκηνικό, και οι ξένες παραγωγές να μην το
βλέπουν, να μην το προτιμούν. Πάντα λέγαμε και προσπαθούσαμε να αναλύσουμε τι
φταίει, τι πάει στραβά και δεν μπορεί να αναπτυχθεί στην χώρα μας ο
κινηματογραφικός και θεατρικός τουρισμός. Αν και τα προβλήματα ήταν εμφανή,
ωστόσο ήταν ακατανόητα για την ύπαρξή τους και αδικαιολόγητα στην μη επίλυσή
τους.
Όπως
αδικαιολόγητη και απαράδεκτη, είναι και η άρνηση του ΚΑΣ να χορηγήσει άδεια
γυρισμάτων σε ξένη παραγωγή στο Σούνιο. Αδικαιολόγητη και αναχρονιστική για την
εποχή μας. Για τα νέα δεδομένα που συνεχώς εξελίσσονται και μεταβάλλονται στο
διεθνές καλλιτεχνικό περιβάλλον. Απαράδεκτη και μη αποδεκτή γιατί ενώ η χώρα
μας περνά αυτήν την πολυεπίπεδη κρίση, (στον κλάδο των ηθοποιών η ανεργία
αγγίζει το 90%), το ΚΑΣ κάνει σαν να μην καταλαβαίνει, σαν να είναι εκτός τόπου
και χρόνου.
Τελικά,
στην σκέψη μου και στον προβληματισμό μου,που για δεκαετίες απασχολεί το σινάφι
μου, προστίθεται στον μακρύ κατάλογο των εμποδίων και η προβληματική προσέγγιση
του ΚΑΣ. Αν και για να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα την τελευταία του απόφαση
για να γίνω σοφότερος. Έχει δείξει πολλά αντίστοιχα θλιβερά δείγματα στο
παρελθόν.
Μπορεί
λοιπόν ο κατάλογος να είναι μακρύς, ωστόσο πρέπει να γυρίσουμε την σελίδα και
να ξαναγράψουμε μια νέα λίστα, αυτή την φορά με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
αυτού του τόπου. Με τις δυνατότητες της χώρας.
Και
ο Πολιτισμός μας είναι σίγουρα ένα στοιχείο από αυτά και πρώτο στην λίστα».
ΚΑΣ εσωτερικού, ΚΑΣ εξωτερικού
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» «δεν γίνεται να επιτρέψουμε στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου γύρισμα που παρουσιάζει έναν Παλαιστίνιο ως τρομοκράτη», είπε, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μέλος του ΚΑΣ. Το συγκεκριμένο μέλος ξεπέρασε τον εαυτό του αυτή τη φορά. Δεν περιορίστηκε στο συνηθισμένο «δεν πρέπει να επιτρέπουμε στους ξένους να έρχονται και να κάνουν ό,τι θέλουν στα μνημεία μας», αλλά έκανε και κριτική στο περιεχόμενο του έργου «The Little Drummer Girl» του Τζον Λε Καρέ, με πρωταγωνιστές έναν Παλαιστίνιο τρομοκράτη, έναν κατάσκοπο των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών που προσπαθεί να τον συλλάβει και μια Αγγλίδα διπλή πράκτορα.
Το ΚΑΣ έχει απασχολήσει την κοινή γνώμη σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Αρνητικά, καθώς σπανίως κάνει ανοίγματα στον έξω κόσμο, δεν αγαπάει την εξωστρέφεια, δεν θέλει τις αλλαγές, βάζει φρένο σε επενδύσεις, επιδείξεις διασήμων οίκων μόδας, φωτογραφίσεις σταρ, γυρίσματα χολιγουντιανών ταινιών.
Υπάρχουν στο ΚΑΣ μέλη που σε κάθε πρόταση απαντούν σχεδόν αυτοματοποιημένα «όχι». Μέλη προσκολλημένα σε ξεπερασμένες λογικές, καθηλωμένα στον αρχαιολογικό τους μικρόκοσμο, που προφανώς δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι οι αποφάσεις τους πρέπει πλέον να φιλτράρονται και μέσα από τη δεκαετία της κρίσης. Η συγκεκριμένη απόφαση κρίθηκε στη μία ψήφο. Η μία ψήφος έχει πολύ μεγάλο βάρος. Γιατί καθορίζει την εικόνα που έχει η κοινή γνώμη, αυτό που σκέφτονται οι πολίτες για το ΚΑΣ.
Αυτό λοιπόν είναι το ΚΑΣ και η αρχαιολογική υπηρεσία; Να αποκλείσουμε κάθε πιθανότητα εκσυγχρονισμού, ευελιξίας, επαφής με τα σημερινά δεδομένα; Επτά ψήφισαν «όχι». Εξι όμως ψήφισαν «ναι». Λέει κάτι αυτό. Οτι ίσως υπάρχει το περιθώριο της αυτορρύθμισης. Της εσωτερικής ανασυγκρότησης. Καλύτερα να γίνει από τους ίδιους, παρά αργότερα από κάποιον άλλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς