Για την οικονομία (από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα στο Υπουργικό
Συμβούλιο)
Μέσα στο επόμενο διάστημα και με ορόσημο την κρίσιμη συνεδρίαση του Eurogroup στις 22 του Γενάρη, ολοκληρώνουμε τη διαδικασία της 3ης αξιολόγησης
και περνάμε στο τελευταίο κεφάλαιο του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής,
το οποίο συμφωνήσαμε, υπό γνωστές συνθήκες, το καλοκαίρι του 2015. Κλείνουμε
έναν μακροχρόνιο κύκλο επιτροπείας για
τη χώρα, που ξεκίνησε από τον Μάιο του 2010.
Η δημοσιονομική προσαρμογή έχει ήδη ολοκληρωθεί. Το 2017 πετύχαμε, για
τρίτη συνεχόμενη φορά, δημοσιονομική υπεραπόδοση, ενώ η 3η
αξιολόγηση κλείνει, χωρίς ούτε ένα ευρώ νέα δημοσιονομικά μέτρα. Και αυτή είναι
η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό, στα οκτώ χρόνια που βρισκόμαστε εντός
προγράμματος. Η οικονομία συνολικά έχει μπει σε φάση ανάκαμψης. Τα θεμελιώδη
μεγέθη ανακάμπτουν σταθερά. Οι ξένες επενδύσεις το 2017 άγγιξαν τα 4
δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό ρεκόρ για την τελευταία δεκαετία, όχι μόνο για την
περίοδο της κρίσης, ενώ και το λιανικό εμπόριο παρουσιάζει ανάκαμψη, που
ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο και ως αποτέλεσμα της απόφασής μας για την παροχή
του κοινωνικού μερίσματος τον Δεκέμβριο. Συνολικά, πάνω από 1 δις πήγε στους
πιο αδύναμους και, η συντριπτική πλειοψηφία αυτού του ποσού έπεσε αμέσως στην
πραγματική οικονομία.
Το ελληνικό δεκαετές ομόλογο κινείται ήδη σε έδαφος κάτω από το 4%,
σημειώνοντας τις χαμηλότερες αποδόσεις του, εδώ και μια δεκαετία. Την
προηγούμενη εβδομάδα, έκλεισε με το
χαμηλότερο ποσό της τελευταίας δωδεκαετίας. Πλέον έχουμε μπει σε μία πορεία,
που φανερώνει πως η επιστροφή της χώρας μας στις αγορές χρήματος μετά τον
ερχόμενο Αύγουστο, δεν θα είναι κάτι το
οποίο είναι απλά μια ρητορική ή ένα σύνθημα.
Για το θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ (από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα
στο Υπουργικό Συμβούλιο)
Το θέμα της ονομασίας της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, εδώ και 25 χρόνια βαλτώνει εις βάρος της χώρας μας. Έχουμε ένα παράθυρο
για λύση, στον βαθμό που η στροφή των γειτόνων μας αποδειχθεί ειλικρινής. Λύση
που αν επιτευχθεί θα είναι προς όφελος της ειρήνης και της συνεργασίας στη
Βαλκανική, αλλά και προς όφελος μιας νέας δυναμικής για τη χώρα μας στην
ευρύτερη περιοχή.
Για την απασχόληση (από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα στο Υπουργικό
Συμβούλιο)
Έχουμε θετικά μηνύματα και θετικούς δείκτες, όχι μόνο στην οικονομία,
αλλά και στην κοινωνία. Η ανεργία μειώνεται σταθερά τα τελευταία δυόμιση
χρόνια. Κατά τη διάρκεια της δικής μας
διακυβέρνησης έχουν δημιουργηθεί περίπου 320.000 περισσότερες θέσεις εργασίας,
με την πλειοψηφία των νέων θέσεων να είναι θέσεις πλήρους απασχόλησης. Παρά το
γεγονός, ότι το ποσοστό μερικής
απασχόλησης είναι ακόμη υψηλό, καταφέραμε να αντιστρέψουμε την τάση υπέρ των
θέσεων μερικής απασχόλησης, που είχε δημιουργηθεί ιδιαίτερα την περίοδο 2012
-2015. Δίνουμε μάχες στον τομέα της
υποδηλωμένης και αδήλωτης εργασίας, έχοντας καταφέρει να μειώσουμε το ποσοστό
από το 19% στο 13%.
Για το κοινωνικό κράτος (από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα στο Υπουργικό
Συμβούλιο)
Στον
προϋπολογισμό των οικογενειακών επιδομάτων, που στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης
για την 3η αξιολόγηση, καταφέραμε να αυξηθεί κατά 260 εκ. ευρώ το
2018, φτάνοντας τελικά στα 910 εκατομμύρια.
Φέτος περίπου 600.000 οικογένειες θα δουν αυξημένα επιδόματα
τέκνων. Μεγάλες προσπάθειες για την
χρηματοδότηση και στελέχωση του ΕΣΥ, που
σιγά-σιγά έχει αρχίσει να στέκεται στα πόδια του, παρά τα προβλήματα.
Μεγάλη προσπάθεια για τη μεταρρύθμιση, που αφορά την Πρωτοβάθμια Φροντίδα
Υγείας, που είναι σε εξέλιξη με τη
δημιουργία Τοπικών Μονάδων Υγείας. 140.000
χιλιάδες σχολικά γεύματα, μεγάλες προσπάθειες που γίνονται στον χώρο της Παιδείας
για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Για το αναπτυξιακό μοντέλο (από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα στο
Υπουργικό Συμβούλιο)
Δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη, χωρίς ταυτόχρονη
προσπάθεια για μείωση των ανισοτήτων, χωρίς ενίσχυση του εισοδήματος, χωρίς
αποκατάσταση της κοινωνικής συνοχής και της δικαιοσύνης. Κάθε άλλη συνταγή έχει
αποδειχτεί στο παρελθόν ότι δεν κάνει τίποτε άλλο, παρά να προετοιμάζει το
έδαφος για μια νέα κρίση.
Στόχος
μας δεν είναι να επιστρέψει η χώρα στην προ του 2010 περίοδο, κουβαλώντας τις
ίδιες παθογένειες, τις ίδιες στρεβλώσεις και τις ίδιες αδυναμίες, που την
οδήγησαν στη χρεοκοπία. Γι’ αυτό και
επενδύουμε σε έναν αξιόπιστο και μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό σχεδιασμό. Με στήριξη των επενδύσεων, με κεντρικό ρόλο
στην εργασία, με αναδιανεμητικό πρόσημο, με στήριξη του κοινωνικού κράτους και
με καταπολέμηση της διαφθοράς.
Για τη διαφθορά και την κοινωνική δικαιοσύνη (από την εισήγηση του Αλ.
Τσίπρα στο Υπουργικό Συμβούλιο)
Έχουμε ευθύνη απέναντι στον ελληνικό λαό να σχεδιάσουμε συγκεκριμένες
πολιτικές πρωτοβουλίες, ώστε να αποδίδουμε καθημερινά δικαιοσύνη. Να μην επιτρέπουμε να γίνονται στόχος του κράτους ή των τραπεζών
οι φτωχοδιάβολοι της μισθωτής εργασίας ή της μικρής επιχειρηματικότητας, ενώ,
την ίδια στιγμή, μεγαλοεπιχειρηματίες που χρεοκόπησαν τις επιχειρήσεις τους και
έβγαλαν τα χρήματά τους αφορολόγητα στο εξωτερικό ή και πολιτικοί που
διασπάθισαν δημόσιο χρήμα να συνεχίζουν ανενόχλητοι να απολαμβάνουν τους
καρπούς των παρανομιών τους στην πλάτη του ελληνικού λαού.
Για τις μεταρρυθμίσεις (από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα στο Υπουργικό
Συμβούλιο)
Να υλοποιήσουμε τη μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, τη
μεταρρύθμιση στην Εκπαίδευση για το Νέο Λύκειο και την αναβάθμιση του Δημόσιου
Σχολείου, να προχωρήσουμε τη μεταρρύθμιση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, να
ολοκληρώσουμε τον πλατύ κοινωνικό διάλογο των Περιφερειακών Συνεδρίων για να
καταλήξουμε στο νέο αναπτυξιακό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση,
υλοποιώντας την ίδια στιγμή όσα έχουμε δεσμευτεί μέχρι στιγμής στις τοπικές
κοινωνίες με τους παραγωγικούς φορείς,
να πάρουμε το νήμα από τον πλατύ
διάλογο με την Κοινωνία των Πολιτών, για την προαναγγελθείσα Συνταγματική
Αναθεώρηση και να προχωρήσουμε τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Για τις αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο των ΟΤΑ (από τη συνέντευξη του
Π. Σκουρλέτη)
Έχει διαμορφωθεί ένας βασικός πυρήνας αλλαγών, που μπορούν μέσα στις
σημερινές συνθήκες να θεσμοθετηθούν και αφορούν τα ζητήματα των αρμοδιοτήτων
των δήμων -και των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης, των σχέσεών τους με την κεντρική
εξουσία, με το κράτος, αλλά και θέματα που σχετίζονται με την ίδια την
εσωτερική τους λειτουργία, καθώς επίσης και το θέμα που έχει προκαλέσει τις
περισσότερες συζητήσεις, που έχει να κάνει με το εκλογικό σύστημα. Μέσα στους
πρώτους μήνες του έτους θα έχουμε την τελική μορφή του νομοσχεδίου, του νέου
νόμου για την αλλαγή του Καλλικράτη και εκεί πλέον θεωρώ ότι θα είναι πολύ πιο
συγκεκριμένη η συζήτηση που θα γίνει. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Για τη σαρία (από το σημείωμα τεκμηρίωσης του Υπουργείου Δικαιοσύνης)
Με το προτεινόµενο σχέδιο νόµου ξεκαθαρίζεται
οριστικώς ότι για τις συγκεκριµένες οικογενειακές και κληρονοµικές διαφορές που
ορίζει η παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 1920/1991
ισχύουν οι κοινές διατάξεις του Αστικού Κώδικα και µόνο κατ’ εξαίρεση υπάγονται στη δικαιοδοσία του
Μουφτή, χωρίς ωστόσο να µεταβάλλεται ο σηµαντικός θεσµικός και διττός ρόλος του Μουφτή (θρησκευτικός λειτουργός και ιεροδίκης)
και της Μουφτείας, η οποία συνεχίζει να είναι δηµόσια υπηρεσία (αποκεντρωµένη υπηρεσία
του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων). Η
συζήτηση µεταφέρεται από το επίπεδο
κατάργησης του Ιερού Μουσουλµανικού Νόµου και της συνακόλουθης αποµείωσης του
θεσµού του Μουφτή, στο επίπεδο εξασφάλισης ακόµα µίας δυνατότητας των µελών της
µουσουλµανικής µειονότητας της Θράκης, ήτοι να µπορούν πλέον να επιλέγουν την
εφαρµοζόµενη επί των διαφορών τους δικαιοταξία, έχοντας καταρχήν εκ των προτέρων εξασφαλισµένη την προστασία
που προσφέρουν αδιακρίτως οι κοινές διατάξεις του Αστικού Κώδικα και ταυτόχρονα
χωρίς να απολύουν τα δικαιώµατα και τις δυνατότητες που απολαµβάνουν εδώ και
δεκαετίες λόγω της θρησκείας τους. Συνεπώς, η υπαγωγή των διαδίκων στη δικαιοδοσία του
Μουφτή θα γίνεται εφόσον αµφότερα τα διάδικα
µέρη υποβάλλουν σχετική αίτησή τους ενώπιον του για επίλυση
συγκεκριµένης, πάντα, διαφοράς κατά τον Ιερό Μουσουλµανικό Νόµο. Δείτε συνημμένο ολόκληρο το
σημείωμα, δυο σχετικά άρθρα, καθώς και το σημείωμα τεκμηρίωση τους Υπουργείου
Παιδείας.
Για τη μεταρρύθμιση του θεσμού της διαμεσολάβησης (από το σημείωμα
τεκμηρίωσης του Υπουργείου Δικαιοσύνης)
Οι
βασικοί άξονες της μεταρρύθμισης είναι οι εξής:
Πρώτον, η ποιοτική αναβάθμιση των συνθηκών και των όρων
λειτουργίας του θεσμού ώστε να διασφαλίζεται η αξιοκρατία, η γνωστική
επάρκεια αλλά και η ακεραιότητα
των διαμεσολαβητών και των εκπαιδευτών τους.
Δεύτερον, η αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού στην
πράξη, με την εισαγωγή του υποχρεωτικού
βήματος παραπομπής στη διαμεσολάβηση για ορισμένες κατηγορίες υποθέσεων,
ως προς τις οποίες τα μέρη έχουν εξουσία διαθέσεως των δικαιωμάτων τους. Τρίτον, η ενοποίηση, πρόκειται κατ’ ουσίαν για κωδικοποίηση, της ισχύουσας νομοθεσίας σε ένα, ενιαίο νομοθέτημα,
αποφεύγοντας τις κακοτοπιές της κακονομίας και πολυνομίας. Καταργείται έτσι το κατακερματισμένο
νομοθετικό πλαίσιο που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια, διάσπαρτο σε υπουργικές
αποφάσεις, προεδρικά διατάγματα ή νόμους. Στόχος των παραπάνω ενεργειών είναι να υπάρξει ένα πλήρες,
επικαιροποιημένο, ποιοτικό κανονιστικό θεσμικό πλαίσιο που να μπορέσει να
εγκαθιδρύσει κουλτούρα εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών.
Απάντηση στις καταγγελίες της ΠΟΕΔΗΝ για τις
χημειοθεραπείες στο ΠΓΝ Αττικόν (ανακοίνωση του Νοσοκομείου)
Η σπουδή του κ. Γιαννακού να προβαίνει σε καταγγελίες για
το ΠΓΝ Αττικόν, για μια φορά ακόμη έπεσε στο κενό. Οι χημειοθεραπείες
των ασθενών εκτελούνται κανονικά, καθόσον το Νοσοκομείο προμηθεύεται τα
απαραίτητα φάρμακα κάνοντας χρήση του 40% του προϋπολογισμού του 2018. Είναι
προφανές λοιπόν ότι δεν τίθεται θέμα 'έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης από τον κ.
Πολάκη' όπως μέσα στην άγνοιά του διατείνεται η Ε.Ε της ΠΟΕΔΗΝ, πολύ
περισσότερο δεν υφίσταται ανάγκη ούτε θα υπάρξει στο μέλλον θέμα συγγνώμης από
τον κ. Αν Υπουργό Υγείας ή τον κ. Πρωθυπουργό.
Εγκατάσταση δικτύου
Wi-Fi στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής (από την ανακοίνωση ΥΨΗΠΤΕ-ΥΠΟΜΕΔΙ)
Η Δράση, συνολικού κόστους 900 χιλ. ευρώ, αφορά
την εγκατάσταση δικτύου Wi-Fi σε 2.030 οχήματα (λεωφορεία, τρόλεϋ και τράμ) του
Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), προκειμένου το επιβατικό κοινό
να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο κατά τις μετακινήσεις του με τα εν λόγω Μέσα
Μεταφοράς. Στόχος
της Δράσης, είναι η προώθηση της χρήσης των νέων τεχνολογιών και της ψηφιακής
οικονομίας, η μείωση του ψηφιακού χάσματος, καθώς και η αναβάθμιση των
υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς