Για την πιθανότητα πλημμυρικών
φαινομένων στην Πάτρα και την Αχαΐα και τις προσπάθειες που γίνονται για
οριοθέτηση των χειμάρρων της περιοχή μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7»,
ο μηχανικός Ανδρέας Αλεβίζος.
Όπως εξήγησε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είχε την πρόθεση να
προχωρήσει σε και μελέτες αντιπλημμυρικών έργων και οριοθετήσεων των
χειμάρρων. Για τον λόγο αυτό το λόγο έχουν γίνει μια σειρά μελετών από
τη δεκαετία του 2000. Οι μελέτες αυτές ήταν κατ’ αρχήν μελέτες
οριοθετήσεων, είχαν δηλαδή ως στόχο την ιδιοκτησιακή εξασφάλιση λωρίδας
γης που είναι απαραίτητη για τους χείμαρρους και προτάσεις τεχνικών
έργων για να εξασφαλιστεί η απαραίτητη υδραυλική διατομή.
«Στόχος ήταν έτσι να εξασφαλιστεί η απαραίτητη διατομή για να μπορεί το νερό να περάσει σε περιπτώσεις έντονων πλημμυρών. Από τότε μέχρι σήμερα οι μελέτες αυτές έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό, έχουν γίνει οι προτάσεις και κάποια αντιπλημμυρικά έργα. Στην περιοχή της Πάτρα τόσο επικίνδυνα σημεία νομίζω ότι δεν υπάρχουν. Μικρές υπερχειλίσεις, σε πολύ έντονες βροχοπτώσεις μπορεί και να συμβούν. Συνήθως τα έργα σχεδιάζονται για πολύ υψηλές βροχοπτώσεις, οι οποίες θα συμβούν μια φορά στα 50 χρόνια ή και περισσότερο. Οι συνηθισμένες βροχοπτώσεις δεν είναι τόσο έντονες για να αστοχήσουν τα έργα γι’ αυτό πολλές φορές οι πολίτες και η πολιτεία παραγνωρίζουν την σπουδαιότητα των χειμάρρων κι έτσι ίσως εκεί να γίνουν κάποια έργα όχι και τόσο επαρκή», σημειώνει ο κ. Αλεβίζος.
Αναφορικά με τα έργα που έχουν γίνει για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομου της Δυτικής Ελλάδας (Ολυμπία και Ιόνια Οδός) ο κ. Αλεβίζος επισήμανε ότι τα περάσματα κάτω από τον αυτοκινητόδρομο έχουν μελετηθεί για βροχοπτώσεις μεγάλων περιόδων επαναφοράς, για 50 χρόνια και περισσότερο, προκειμένου να περάσει το νερό κάτω από τον αυτοκινητόδρομο και να μην επηρεάσει τον αυτοκινητόδρομο. «Από εκεί και ύστερα από τον αυτοκινητόδρομο και μέχρι τη θάλασσα δεν νομίζω να έχει γίνει κάτι. Συγκεκριμένα έργα ή μελέτες έχουν προταθεί, λίγα πράγματα έχουν γίνει μάλλον», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Αλεβίζος.
«Στόχος ήταν έτσι να εξασφαλιστεί η απαραίτητη διατομή για να μπορεί το νερό να περάσει σε περιπτώσεις έντονων πλημμυρών. Από τότε μέχρι σήμερα οι μελέτες αυτές έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό, έχουν γίνει οι προτάσεις και κάποια αντιπλημμυρικά έργα. Στην περιοχή της Πάτρα τόσο επικίνδυνα σημεία νομίζω ότι δεν υπάρχουν. Μικρές υπερχειλίσεις, σε πολύ έντονες βροχοπτώσεις μπορεί και να συμβούν. Συνήθως τα έργα σχεδιάζονται για πολύ υψηλές βροχοπτώσεις, οι οποίες θα συμβούν μια φορά στα 50 χρόνια ή και περισσότερο. Οι συνηθισμένες βροχοπτώσεις δεν είναι τόσο έντονες για να αστοχήσουν τα έργα γι’ αυτό πολλές φορές οι πολίτες και η πολιτεία παραγνωρίζουν την σπουδαιότητα των χειμάρρων κι έτσι ίσως εκεί να γίνουν κάποια έργα όχι και τόσο επαρκή», σημειώνει ο κ. Αλεβίζος.
Αναφορικά με τα έργα που έχουν γίνει για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομου της Δυτικής Ελλάδας (Ολυμπία και Ιόνια Οδός) ο κ. Αλεβίζος επισήμανε ότι τα περάσματα κάτω από τον αυτοκινητόδρομο έχουν μελετηθεί για βροχοπτώσεις μεγάλων περιόδων επαναφοράς, για 50 χρόνια και περισσότερο, προκειμένου να περάσει το νερό κάτω από τον αυτοκινητόδρομο και να μην επηρεάσει τον αυτοκινητόδρομο. «Από εκεί και ύστερα από τον αυτοκινητόδρομο και μέχρι τη θάλασσα δεν νομίζω να έχει γίνει κάτι. Συγκεκριμένα έργα ή μελέτες έχουν προταθεί, λίγα πράγματα έχουν γίνει μάλλον», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Αλεβίζος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς