Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Β. Αϊβαλής: Θα πρέπει να επιστρέψουμε τα χρήματα, εάν...

Εάν το έργο της διέλευσης του σιδηροδρόμου δεν γίνει έως το 2023, τότε θα πρέπει να επιστρέψουμε τα κονδύλια και να επιχειρήσουμε πάλι την ένταξή του στο ΕΣΠΑ του 2024-2030!
 
Αναφορά από τον Πρόεδρο του ΤΕΕ, για το τρένο, που ο κ. Πελετίδης και οι συν αυτώ ζητούν να πάει για... βοσκή εκτός  κατοικημένων περιοχών!
 
Αναφορά από τον Πρόεδρο του ΤΕΕ, για το τρένο, που ο κ. Πελετίδης και οι συν αυτώ ζητούν να περάσει ολικά υπογείως ειδάλλως να πάει για... βοσκή εκτός  κατοικημένων περιοχών! Είναι γνωστές οι διαμαρτυρίες κατοίκων Ρίου, Καστελλόκαμπου κ.α. και η έντεχνη πριμοδότησή τους από το ΚΚΕ, που τους χρησιμοποιεί ως προπαγανδιστικό αντικείμενο κατά της κυβερνητικής πολιτικής, με την οποία υλοποιείται η διέλευση του τρένου ταχείας κυκλοφορίας από το νομό Αχαΐας, με την συνδρονή ευρωπαϊκού προγράμματος, του οποίου η ισχύς λήγει το 2023.
 
Σε μια πιο ρεαλιστική πρόταση για να μην χαθεί το έργο της νέας σιδηροδρομικής χάραξης στην Πάτρα προχώρησε το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, στην σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε 28/10  από κατοίκους, οι οποίοι διαφωνούν με τις προτάσεις του Υπουργείου Υποδομών, ζητώντας πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου. 
 
Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος Βασίλης Αϊβαλής έδωσε την δική του απάντηση στο αίτημα των κατοίκων, αναφέροντας ότι «κατ’ εμάς είναι πολύ δύσκολο να γίνει, γιατί θα βγούμε εκτός χρονοδιαγραμμάτων.  Εκτός εάν αποφασίσουμε να το πάμε στην νέα προγραμματική περίοδο, εφόσον συμφωνήσει το Υπουργείο και η κοινότητα, και ας φτάσει το 2030 στην Πάτρα, έτσι ναι, ίσως μπορεί να γίνει, εφόσον συμφωνήσουν όλοι».
 
Για να μην χαθεί το έργο λοιπόν ο κ. Αϊβαλής πρότεινε να γίνουν βελτιώσεις στον σχεδιασμό προκειμένου να γίνουν τοιχία μικρότερου ύψους, περισσότερες διασταυρώσεις και στάσεις, διότι το 2008, που είχε σχεδιαστεί το έργο δεν υπήρχε ο προαστιακός.
 
«Βελτιστοποιήσεις επί του σχεδιασμού μπορούν να γίνουν και είμαστε μπροστάρηδες, όχι μια ολική ανατροπή του σχεδιασμού, γιατί κατά βάση δεν έχουμε τους χρόνους» επισήμανε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, προσθέτοντας ότι «μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε, εφόσον πληρώνουμε από την τσέπη μας». 
 
Κι αυτό, διότι το συγκεκριμένο έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο και ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και ο  χρόνος υλοποίησης είναι μέχρι το 2023. Αυτό σημαίνει ότι το τρένο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και να είναι λειτουργικό, φθάνοντας στο λιμάνι της πόλης. 
 
«Αν δεν έχει φθάσει το έργο, δεν θα είναι ολοκληρωμένο και λειτουργικό. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γυρίσουμε όλα τα χρήματα πίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά.
 
Ερωτηθείς ο κ. Αϊβαλής για ποιο λόγο αυτή την στιγμή, υπάρχει μεγάλη αντίδραση από πλευράς των κατοίκων, όταν οι συζητήσεις για το έργο ξεκίνησαν το 2008 και από τη στιγμή, που για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων ερωτήθηκαν, σύμφωνα με την νομοθεσία τα αρμόδια όργανα, ο ίδιος επισήμανε ότι «τα χρόνια περνούν, υπάρχουν αλλαγές, αλλάζουν οι αντιλήψεις και σε πολλά πράγματα δεν δίνουν την αντίστοιχη σημασία όταν συμβαίνουν και παίρνουμε αποφάσεις που στο μέλλον μπορούμε να διαφωνήσουμε. Ο πρώτος που ρωτάται είναι ο κάτοικος, μέσω των οργάνων». 
 
Αναφορικά με την άποψη, που ακούστηκε ότι το τεχνικό επιμελητήριο δεν ασχολείται με το κομμάτι του Καστελοκάμπου, απάντησε ότι «το ΤΕΕ μπορεί να κάνει παρεμβάσεις στο κομμάτι αυτό».
 
Αυτό, που ξεκαθάρισε είναι ότι «εάν μας έφταναν οι χρόνοι θα το κάναμε» εννοώντας υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου. Στο ενδεχόμενο μάλιστα να γίνει δεκτή η πρόταση των κατοίκων αυτό πρακτικά θα σήμαινε ότι θα έπρεπε το έργο να σταματήσει και ο εργολάβος να κριθεί έκπτωτος, « να τον αποζημιώσουμε, να σταματήσουμε  τις μελέτες (νέοι περιβαλλοντικοί όροι), πότε θα γίνουν αυτά μέχρι το 2013;» αναρωτήθηκε, «για να τα πετύχουμε όλα αυτά ξεκινήσαμε από το 2008. Μόνο τις διαδικασίες να πάρουμε και όχι την χρονοκαθυστέρηση, που τυχόν υπάρχει σε όλα τα έργα, δεν μας φτάνουν τα 5 χρόνια, που υπολείπονται μέχρι το 2023».
 
Ένας ακόμη παράγοντας εκτός από τον χρόνο είναι και η χρηματοδότηση, διότι εφόσον το Υπουργείο και η ΕΡΓΟΣΕ έλεγε «ναι» σε υπογειοποίηση από Καστελόκαμπο, τότε για τα 2 επιπλέον χιλιόμετρα θα έπρεπε να εξευρεθούν ακόμη 80 εκατομμύρια ευρώ.
 
Στη σύσκεψη της Κυριακής στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, που έδωσαν το παρόν δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δεν θα υψωθούν τοίχοι 6 και 8 μέτρων παράπλευρα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά το μέγιστο ύψος θα είναι 1,5 μέτρο. Σε αυτό το θέμα ο πρόεδρος του ΤΕΕ ανέφερε ότι «όντως υπάρχει υψομετρική διαφορά σε κάποια σημεία από πού το βλέπουμε, δηλαδή το φυσικό του εδάφους δίπλα στο τρένο, που το βλέπουν οι μηχανικοί είναι όντως τόσο, εάν το βλέπεις κάτω από το δρόμο θα φαίνεται ψηλότερο προφανώς».
 
Ο βουλευτής Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ριζούλης, ο οποίος παρευρέθη στην συγκέντρωση των κατοίκων του Καστελλόκαμπου για την διέλευση του τρένου στην Πάτρα, μεταξύ άλλων τόνισε ότι «οι απόψεις που εκφράστηκαν, κυρίως από την δημοτική αρχή, για πλήρη υπογειοποίηση του τρένου από το Ρίο μέχρι την Πάτρα, ουσιαστικά εκτροχιάζει την ολοκλήρωση του έργου από το χρονοδιάγραμμα, με τον κίνδυνο να ζητηθούν από την ΕΕ όλα τα χρήματα πίσω για τον άξονα Κόρινθο - Πάτρα και να απενταχθεί το έργο. 
 
Αυτό που θα πρέπει να αποφασίσει ο Πατραϊκός λαός και οι φορείς της πόλης, είναι αν το τρένο θέλουμε να φτάσει το 2022 στην Πάτρα ή να γίνουν εκείνες οι ενέργειες ώστε η χρηματοδότηση και το έργο να υλοποιηθεί την επόμενη προγραμματική περίοδο 2021-2026. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους, ότι τρένο θα έρθει στη Πάτρα μετά το 2030. Η πόλη δεν μπορεί να χάσει το "τρένο'' ακόμα μια φορά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς