Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 2/11/2017



Για την κοινωνική οικονομία (σημεία από την ομιλία του Αλ. Τσίπρα στα εγκαίνια της έκθεσης ΚΑ.ΛΟ.)

-  Τον Οκτώβριο του 2016, δημιουργήσαμε το θεσμικό πλαίσιο για τις βασικές αρχές που οφείλουν να διέπουν τους φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας.

- Συγκροτήσαμε, την Ειδική Γραμματεία Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας,
Χαρτογραφήσαμε για πρώτη φορά το πεδίο των εγχειρημάτων της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
Σε πρώτη φάση, ενεργοποιείται το Δεκέμβριο το Ταμείο Κοινωνικής Οικονομίας που θα έχει αρχικό κεφάλαιο 10 εκ. ευρώ και θα υποστηρίξει όλους τους φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας που αποκλείονται μέχρι σήμερα από το τραπεζικό σύστημα.  Θα πρόκειται δηλαδή για μια μικρή, σε πρώτη φάση τράπεζα, μόνο για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία, η οποία θα δώσει μικροπιστώσεις. Το Ταμείο θα λειτουργεί ουσιαστικά ως  φορέας που διευκολύνει και υποστηρίζει την χρηματοδότηση των εγχειρημάτων της Κοινωνικας. ﷽﷽﷽﷽﷽﷽ινωνικιυσιαστικά φορεάτοδοτικοής Οικονομίας.
Έχουμε εξασφαλίσει και θα ενεργοποιήσουμε άμεσα τη δράση επιχορήγησης υφιστάμενων Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με ακόμα 28 εκ., με σκοπό να καλύψουμε ανάγκες σε εξοπλισμό, αρχικό κεφάλαιο και μισθούς εντός των Φορέων. Άρα σε πρώτη φάση έχουμε 10 συν 28, 38 εκατομμύρια ευρώ.  για να στηρίξουμε άμεσα αυτή την προσπάθεια.
- Προχωράμε στη δημιουργία κέντρων υποστήριξης που θα λειτουργήσουν στις αρχές του 2018 σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, μια δράση ύψους 11 εκατ. ευρώ.  

Για το προσχέδιο του Προΰπολογισμού (από την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου στη Βουλή)

Η υπεραπόδοση στα έσοδα δεν οφείλεται στην φορολογία, αλλά στο ότι 250.000 περισσότεροι απασχολούμενοι, που εισήλθαν στην αγορά εργασίας αποδίδουν εισφορές (που υπολογίζονται στα 472 εκ. από 448 εκ.) αλλά και στο ότι εφαρμόζεται το πρόγραμμα των μεταρρυθμίσεων. Τα έσοδα από το μέτρο της εθελούσιας αποκάλυψης αδήλωτων θα φτάσουν το 450 εκατ. ευρώ.

Θα έρθουν 320 εκατομμύρια από την επισκόπηση δαπανών του χρόνου
Επί της ουσίας, δεν έχω ακούσει μια πρόταση. Λέτε ότι δεν θα αυξάνατε τους φόρους. Και από τι θα κόβατε; Να γίνει επ' αυτού μια ντόμπρα ιδεολογική συζήτηση.

Σχετικώς με το επιχείρημα της αντιπολίτευσης ότι η φορολογία σκοτώνει την ανάπτυξη:   αυτό δεν είναι κάτι που συμμερίζονται οι επενδυτές, οι οποίοι ζητούν σταθερό πλαίσιο για επενδύσεις, παρά μόνο  μια σύμβουλος της ΝΔ το είπε. Η μεταρρύθμιση για τις επενδύσεις δεν είναι πρωτίστως φορολογική, έχει και φορολογικό σκέλος, είναι να μη γίνονται οι επενδύσεις περίπου όπως γίνονταν. Θέλουμε να αποφύγουμε μια στρατηγική που βασίζεται μόνο σε μεγάλα έργα, σε φτηνό χρήμα που δημιούργησε μια υπερπαραγωγή όχι στους σωστούς τομείς, όχι στα σωστά κριτήρια και θέλουμε μια άλλη αναπτυξιακή πολιτική.

Για την πορεία μετά το τέλος του Προγράμματος (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου) 

Είναι δεδομένο από όλες τις πλευρές, ότι αποκλείεται πλήρως, ολοκληρωτικά, η εκδοχή του τετάρτου προγράμματος. Δηλαδή, να χρειαστεί ένα νέο δάνειο προς την Ελλάδα, οι εκταμιεύσεις του οποίου θα γίνονται στη βάση μεταρρυθμίσεων. Θα πρέπει να διαπραγματευτούμε για τη δημιουργία ενός πλαισίου παρακολούθησης δημοσιονομικής, κυρίως, της χώρας στο πλαίσιο των υπαρκτών θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης με κυρίαρχο τον ρόλο της Κομισιόν. Αυτή τη στιγμή, η συζήτηση αυτή δεν έχει ανοίξει.  Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά, όμως, ότι μετά τον Αύγουστο του 2018 θα αυξηθούν σε αρκετά μεγάλο βαθμό οι βαθμοί ελευθερίας της ελληνικής κυβέρνησης. Θα αρχίσει, δηλαδή, να αυξάνεται το πεδίο ελευθερίας άσκησης αυτοτελούς πολιτικής, αυτοδύναμης. 
Όλες οι χώρες, είτε υπήρξαν εντός προγράμματος είτε δεν υπήρξαν εντός προγράμματος, έχουν συγκεκριμένους στόχους για μείωση των ελλειμμάτων τους, είτε για συγκεκριμένα πρωτογενή πλεονάσματα στη βάση των χρηματοδοτικών αναγκών που έχουν για την αποπληρωμή των χρεών τους.

Για την προπαγάνδα της ΝΔ περί ανομίας (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου) 

Να μας εξηγήσει ο κ. Μητσοτάκης και η Ν.Δ. τι εννοούν με τη λέξη αυτή που χρησιμοποιούν διαρκώς, την «ανομία».  Η Ελληνική Αστυνομία έχει περιορίσει τα βαριά ποινικά αδικήματα στο χαμηλότερο επίπεδο που βρίσκονταν τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι μια ολισθηρή πορεία που έχει ακολουθήσει η Ν.Δ. σε αυτή την κατεύθυνση και προσπαθεί να πυροδοτήσει έτσι, συντηρητικά, φοβικά αντανακλαστικά, τρομοκρατώντας. Και δεν πρόκειται να της βγει σε καλό.

Για τη  Siemens (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου) 

Όταν βγαίνει η γραμματέας του κ. Χριστοφοράκου και κάνει μια κατάθεση στην οποία αναφέρει συγκεκριμένα και ονομαστικά τον Πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης και άλλους πολιτικούς, είτε της Ν.Δ είτε του ΠΑΣΟΚ, αυτό δεν αποτελεί πολιτικό ζήτημα;  Δεν πρέπει να καλέσουμε τη Ν.Δ, επιτέλους; Διότι ο κ. Μητσοτάκης, για τις ειδικές σχέσεις που διατηρούσε με τη Siemens, δεν έχει απαντήσει ποτέ.   Δεν πρέπει να απαντήσει για τις επιβεβαιωμένες ειδικές σχέσεις που διατηρούσε με τον κ. Χριστοφοράκο,  με τη Siemens;

Για την υπόθεση Αυγενάκη (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου) 

Δεν είναι παράνομες οι ακροάσεις αυτές που έχουν γίνει. Έχουν γίνει με την άδεια εισαγγελέα. Εμπεριέχονται σε συγκεκριμένη δικογραφία, η οποία αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στη Δικαιοσύνη.  Η ΝΔ οφείλει να  απαντήσει για τον κ. Αυγενάκη, ο οποίος φέρεται να είχε ειδικές σχέσεις και να παρείχε εξυπηρετήσεις σε άτομα που έχουν καταδικαστεί, που υπήρξαν λαθρέμποροι, που υπήρξαν απαγωγείς.

Για την  Ομιλία του κ. Κ. Μητσοτακη στα Ιωάννινα (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ)

Χαιρετίζουμε το γεγονός ότι ο κ. Μητσοτάκης συνάντησε επιτέλους την κοινωνική ευαισθησία, έστω κι αν δεν την χαρίζει, όπως είπε, στον ΣΥΡΙΖΑ.  Θα ήταν βέβαια πολύ καλύτερα αν είχε συναντηθεί μαζί της όταν ως υπουργός απέλυε κόσμο, εφάρμοζε σκληρές ταξικές πολιτικές, ή δήλωνε ότι η κοινωνική ισότητα είναι ενάντια στην ανθρώπινη φύση.  Δυστυχώς για τον αρχηγό της ΝΔ, οι πολίτες θυμούνται πολύ καλά πως ο ίδιος και το κόμμα του καταψήφισαν το έκτακτο βοήθημα στους συνταξιούχους που διένειμε η κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2016. Τώρα που μπήκε στην κοινωνικά ευαίσθητη εποχή της πολιτικής του διαδρομής, αναμένουμε το προφανές: Να αλλάξει στάση, και να τοποθετηθεί τουλάχιστον θετικά για τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος.

Σχετικά με τις τροπολογίες για τις συντάξεις χηρείας και την απονομή προσωρινής σύνταξης (ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας)

Με την πρώτη τροπολογία θεσμοθετείται ελάχιστο ποσό σύνταξης ύψους €384 για τον/την χήρο/χήρα και επιπλέον €384 για τα τέκνα, εφόσον ο θανών είχε συμπληρώσει 20 έτη ασφάλισης. Τα ως άνω ποσά μειώνονται κατά 1,25% για κάθε έτος ασφάλισης που υπολείπεται των 20, με κατώτατο όριο τα €360.
Η δεύτερη τροπολογία προβλέπει τη χορήγηση προσωρινής σύνταξης στο 80%  του ποσού της οριστικής σύνταξης, όπως διαμορφώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4387/2016 (Α’ 85).  Με την τροπολογία αυτή, το ποσό της προσωρινής σύνταξης αυξάνεται σε σχέση με το τι ίσχυε μέχρι σήμερα ώστε να μην απέχει σημαντικά από το ποσό της οριστικής σύνταξης και αφορά όσους θα υποβάλουν  ηλεκτρονική αίτηση χορήγησης προσωρινής σύνταξης στον ΕΦΚΑ,  για λόγους επιτάχυνσης της σχετικής διαδικασίας. 

Για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (απάντηση του Υπουργείου Εργασίας στη ΝΔ)

Πρώτα ο κ. Βρούτσης με Δελτίο Τύπου και μετά ο κ. Μητσοτάκης, μιλώντας στα Ιωάννινα, θέλησαν να αναφερθούν στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, να διεκδικήσουν την πατρότητά του και να το οικειοποιηθούν. Ξέχασαν ότι από το 2010 μέχρι τον Νοέμβριο 2014 δεν είδαν την ακραία φτώχεια, αρνούνταν ότι υπάρχει ανθρωπιστική κρίση και δεν έκαναν απολύτως τίποτα. Όταν είδαν το πρόβλημα, λίγο πριν από τις εκλογές σχεδίασαν ένα πιλοτικό πρόγραμμα, το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, για 13 Δήμους, το οποίο ήταν ανεπαρκές και αναποτελεσματικό.   Αξιολογήθηκε από έλληνες και ξένους αξιολογητές, τους οποίους είχε προσλάβει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, και βρέθηκε προβληματικό στον σχεδιασμό, στη λειτουργία του συστήματος, στην πρόσβαση των πολιτών, αλλά και χωρίς σοβαρή προετοιμασία.  Σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας και παρά την αντίδραση των δανειστών, ψηφίσαμε μέσα στους δύο πρώτους μήνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και υλοποιήσαμε αμέσως τον νόμο για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης που ενίσχυσε 400.000 ανθρώπους με την Κάρτα Αλληλεγγύης, δωρεάν ηλεκτρικό ρεύμα και επιδότηση ενοικίου. Σχεδιάσαμε το πρωτοπόρο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης που σήμερα λαμβάνουν 650.000 συμπολίτες μας. Σε συνθήκες δημοσιονομικής στενότητας εξασφαλίσαμε 760 εκατομμύρια € χωρίς καμία περικοπή επιδομάτων.

Για τον ΕΔΟΕΑΠ (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου) 

Η προσπάθεια την οποία έκανε η κυβέρνηση ήταν να βρεθεί μία μέση οδός, δηλαδή να υπάρξει μία συμφωνία εργοδοτών και εργαζομένων, έτσι ώστε να χρηματοδοτηθεί ο ΕΔΟΕΑΠ και με εισφορές από τους εργαζόμενους, αλλά και από τους εργοδότες. Οι εργοδότες σε αυτές τις συζητήσεις που έγιναν υπονόμευσαν την προσπάθεια της κυβέρνησης, αλλά και των εργαζομένων, για να βρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση. Και δεν μας άφησαν άλλη  επιλογή πέρα από το να νομοθετήσουμε, έτσι ώστε να διασωθεί ο ΕΔΟΕΑΠ, πράγμα το οποίο  είναι προς όφελος και των ίδιων των δημοσιογράφων, αλλά και των εργαζόμενων στον Τύπο.


Για το προσφυγικό

1. Από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου

Βρεθήκαμε σε μια κατάσταση, όπου μόνοι μας έπρεπε να διαχειριστούμε ένα τεράστιο κύμα μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών και επί της ουσίας η κοινή δήλωση Ε.Ε.-Τουρκίας ήταν η μοναδική λύση που υπήρχε στο τραπέζι. Η κυβέρνηση κάνει ό,τι είναι εφικτό για να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης. Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν προβλήματα στα νησιά. Γι΄ αυτόν τον λόγο, θα προσπαθήσουμε και να μεγαλώσουμε τα Κέντρα Υποδοχής και να μεταφέρουμε και να συνεχίσουμε να μεταφέρουμε τις ευπαθείς ομάδες, τα ασυνόδευτα ανήλικα προς την ενδοχώρα, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε μια αποσυμφόρηση και να βελτιώσουμε και τις συνθήκες ζωής αυτών των ανθρώπων, που είναι πάρα πολύ κρίσιμο αυτό για τον σεβασμό και την ίδια τους την αξιοπρέπεια.

2. Σχετικά με τα κονδύλια για το προσφυγικό (απάντηση του Γραφείου Τύπου του Αν. Υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης στις δηλώσεις Ευρωπαίων αξιωματούχων)
Το Υπουργείο Οικονομίας ανέλαβε την διαχείριση των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων για το προσφυγικό (Ταμεία AMIF και ISF) τον Απρίλιο του 2016. Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός τους βρισκόταν στα 454 εκ. ευρώ για την περίοδο μέχρι το 2020. Σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ύστερα από δύο διαδοχικές τροποποιήσεις των προγραμμάτων καταφέραμε να αυξήσουμε το ποσό αυτό στα 540 εκ. Ευρώ. Μετά από τις συστηματικές προσπάθειες του Υπουργείου μας για τη θέσπιση και λειτουργία όλων των αναγκαίων διαδικασιών διαχείρισης και ελέγχου, η απορρόφηση των πόρων αυτών από την Ελλάδα προσεγγίζει σήμερα το 30% (147 εκ. ευρώ). Πρόκειται για ποσοστό – ρεκόρ σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς ο ευρωπαϊκός μέσος όρος των άλλων Κρατών – Μελών βρίσκεται στο 10%. Από τα συνολικά 147 εκ. ευρώ που η Ελλάδα έχει πιστοποιήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Επιτροπή έχει πληρώσει στη χώρα περίπου 97 εκ. ευρώ. Τα υπόλοιπα 50 εκ. € έχουν προς το παρόν καλυφθεί από εθνικούς πόρους (Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων).  Οι επιπλέον πόροι ύψους 562 εκ. ευρώ, που είναι διαθέσιμοι για το προσφυγικό – μεταναστευτικό ζήτημα (εκτός δηλαδή των ανωτέρω 540 εκ. €) δίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή απευθείας σε ΜΚΟ η άλλους Διεθνείς Οργανισμούς και δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία της ελληνικής κυβέρνησης. 

Επιπλέον, δείτε στο συνημμένο αναλυτικό σημείωμα για τον αριθμό των προσφύγων στις δομές φιλοξενίας των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.

Τρία νέα έργα 108 εκατ. ευρώ για το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο (από την ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης)


Τη χρηματοδότηση τριών νέων έργων για το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού προϋπολογισμού 108 εκατ. ευρώ εξασφάλισε το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility - CEF).  Από το 2015, το Υπουργείο Οικονομίας έχει εξασφαλίσει 1 δις ευρώ για την υλοποίηση σημαντικών έργων στους τομείς των Μεταφορών, της Ενέργειας και των Τηλεπικοινωνιών. Πρόκειται για  κονδύλια, επιπρόσθετα εκείνων του ΕΣΠΑ, που στηρίζουν την υλοποίηση κρίσιμων έργων υποδομής. Για περισσότερα, δείτε εδώ. 

Για την απόσυρση από τη «Roche» αντικαρκινικού φαρμάκου (ανακοίνωση Υπουργείου Υγείας)


Το Υπουργείο Υγείας και η Ελληνική Κυβέρνηση θεωρούν ότι η πρόσβαση των πολιτών της χώρας στα καινοτόμα και αποτελεσματικά φάρμακα, και ιδιαίτερα στα φάρμακα για τον καρκίνο, δεν είναι επιχειρηματικό αλλά πολιτικό ζήτημα. Σήμερα, ο Α. Ξανθός συναντήθηκε  με εκπροσώπους συλλόγων ασθενών με καρκίνο  προκειμένου να τους ενημερώσει για τις ενέργειες στις οποίες προχωρά το Υπουργείο μετά την απόφαση της ελβετικής φαρμακευτικής εταιρείας Roche να ζητήσει να αποσυρθεί από τη θετική λίστα- με αίτημα να μπει στην αρνητική- σκεύασμα για το μεταστατικό μελάνωμα. Οι εκπρόσωποι των συλλόγων ασθενών με καρκίνο ενημερώθηκαν
·        Για την εκβιαστική στάση που τηρεί η συγκεκριμένη φαρμακευτική εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια
·        Για τις  προσπάθειες   του  Υπουργείου  Υγείας να  αποτραπεί η απόσυρση του συγκεκριμένου φαρμάκου 
·        Για τις εξελίξεις στη διαπραγμάτευση με τη φαρμακοβιομηχανία όσον αφορά την αποζημίωση των νέων φαρμάκων  για το μελάνωμα (μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία από την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ ) 
·        Για Το περιεχόμενο της επιστολής του υπουργού Υγείας προς τους υπουργούς Υγείας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον Επίτροπο Υγείας και τη Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού  Γραφείου του Παγκόσμιου Oργανισμού Υγείας.

Για τη βαθιά αντιευρωπαϊκή στάση της κυβέρνησης Orbán στην Ουγγαρία (ερώτηση του Δ. Παπαδημούλη)

Στην ερώτησή του ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, με δεδομένο ότι η  κίνηση της κυβέρνησης Orbán  να αμφισβητεί τη δυνατότητα του Central European University να λειτουργεί υπό αντίστοιχο καθεστώς με τα υπόλοιπα πανεπιστήμια που λειτουργούν εκτός της ακαδημαϊκής τους έδρας ακολουθεί άλλες όπως η ξενοφοβική και βαθιά αντιευρωπαϊκή στάση της ουγγρικής κυβέρνησης στο προσφυγικό, αναφερόταν στο νόμο που εισηγήθηκε η ουγγρική κυβέρνηση στις 28 Μαρτίου και αφορά μία σειρά από περιορισμούς με στόχο να κλείσουν το Central European University ή να το θέσουν υπό καθεστώς ασφυκτικής εποπτείας.  Ο Δημήτρης Παπαδημούλης ζητούσε από την Επιτροπή να διευκρινίσει «πώς αντιδρά στη συγκεκριμένη ενέργεια της ουγγρικής κυβέρνησης», καθώς και «ποια μέτρα θα λάβει για να αντιμετωπίσει παρόμοιες ενέργειες που αντιβαίνουν στο ευρωπαϊκό κεκτημένο και τους κοινούς δημοκρατικούς κανόνες».  

Για την φορολογία των εταιρειών διαμεσολάβησης στις μεταφορές (σημεία από την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών)

Οι εκπρόσωποι των εταιρειών διαμεσολάβησης, δεν προσήλθαν με φορολογικά στοιχεία, παρόλο που αυτά ζητήθηκαν από τον υπουργό κ. Σπίρτζη. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογραμμίζει ότι παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα που έθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κατά την επίσημη παρουσίαση του νομοσχεδίου:  Τι φόρο έχει πληρώσει η κάθε εταιρεία στο ελληνικό Δημόσιο; (όχι ασφαλιστικές εισφορές, φόρος είναι η φορολογία εισοδήματος).  Και ποια η μετοχική της σύνθεση στις αρχές του τρέχοντος έτους;  Ας απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα, κι αν επιθυμούν, ας ενημερώσουν τον ελληνικό λαό για τον ΦΠΑ που έχουν καταβάλλει και από ποιες δραστηριότητες προέρχεται, ή όποια άλλα τέλη έχουν πληρώσει.

Για το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» (από την απάντηση του Π. Σκουρλέτη στη Βουλή)

Το καθεστώς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας για τους πάνω από τρεις χιλιάδες εργαζόμενους στο «Βοήθεια στο Σπίτι» πρέπει κάποτε να τερματιστεί.  Με βάση το άρθρο 153 του ν. 4483/2017 παράγραφος 1, έχει παραταθεί μέχρι τις 31-12-2019, αλλά και οι θέσεις εργασίας των συγκεκριμένων εργαζομένων, καθώς και η εξασφάλιση των πόρων, έτσι ώστε να συνεχιστεί αυτό το Πρόγραμμα.  

Για το «Συμμετοχικό Πρόγραμμα» (από την απάντηση του Π. Σκουρλέτη στη Βουλή)

Εμείς εκκινούμε από μία αντίληψη ενίσχυσης της συμμετοχής των πολιτών στα θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την υπόθεση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης χωρίς έναν πρωταγωνιστικό ρόλο των ίδιων των πολιτών. Γι’ αυτό ακριβώς προτάσεις, όπως αυτή του «Συμμετοχικού Προϋπολογισμού» είναι μέσα στη δική μας αντίληψη. Είναι από αυτά τα οποία μελετούμε και επεξεργαζόμαστε, βασισμένοι και στη διεθνή εμπειρία. Διότι τέτοιου είδους διαδικασίες δίνουν τον λόγο στους πολίτες, οδηγούν σε έναν ορθό προγραμματισμό στο επίπεδο των δήμων και τελικά στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των όποιων πόρων διαθέτουν οι δήμοι για έργα και παρεμβάσεις στην περιοχή τους.

Ενισχύσεις Δήμων από το ΥΠΕΣ

Ο Πάνος Σκουρλέτης, ενέκρινε την 13η  επιχορήγηση συνολικού ποσού 1.158.853,23 ευρώ σε δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την εξόφληση υποχρεώσεών τους που προέρχονται από δικαστικές αποφάσεις και διαταγές πληρωμής που έχουν καταστεί τελεσίδικες έως 31/7/2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς