Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 4-10-2017



Για το Ελληνικό (σημεία από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Μετά και τη χθεσινή γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, γίνεται ένα μεγάλο βήμα για την υλοποίηση μιας σημαντικής  επένδυσης, με σεβασμό στην κείμενη νομοθεσία, την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ ταυτόχρονα εκμηδενίζονται  οι νομικοί κίνδυνοι, που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μελλοντικά ανυπέρβλητα εμπόδια για την υλοποίηση της επένδυσης.
Η κήρυξη αρχαιολογικού χώρου στην περιοχή, δεν συνεπάγεται περιορισμούς δόμησης, αλλά μόνο αυξημένη επιτήρηση κατά την υλοποίηση της επένδυσης. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης που ενδεχομένως θα απαιτηθούν στο μέλλον.  Η συγκεκριμένη απόφαση είναι πλήρως συμβατή με τις υποχρεώσεις του ελληνικού δημοσίου που απορρέουν από την αρχική σύμβαση και ανοίγει το δρόμο για να πληρωθεί το σύνολο των αναβλητικών αιρέσεων για τη μεταβίβαση των μετοχών της «Ελληνικό ΑΕ» στον αντισυμβαλλόμενο.  Οποιαδήποτε αμφισβήτηση της νομικής ορθότητας της διαδικασίας από όπου και αν αυτή προέρχεται υπονοεί ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να παρακάμψει ή και να παραβεί το νόμο. Όποιος όμως υποστηρίζει αυτή την άποψη θα πρέπει ταυτόχρονα να εξηγήσει, αν προτείνει επίσης την παράκαμψη του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και εν γένει πως αντιλαμβάνεται τη σχέση του ελληνικού δημοσίου με τους επενδυτές σε μια ευνομούμενη χώρα της ΕΕ.

Από την αρχική σύμβαση προβλέπονται πολλοί συγκεκριμένοι λόγοι που θα μπορούσαν να θεμελιώσουν μία υπαναχώρηση του επενδυτή. Ένας εξ αυτών είναι, να μην τηρηθούν τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου, πράγμα το οποίο δεν συμβαίνει. Και ο δεύτερος λόγος είναι να υπάρξει περιορισμός δόμησης άνω του 30% της δομήσιμης επιφάνειας   Όπως καταλαβαίνετε, δεν πληρείται κανένας εκ των δύο.

Για τον προϋπολογισμό του 2018 (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Με βάση το Σχέδιο του Προϋπολογισμού, το 2017 θα είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που η Ελλάδα επιτυγχάνει και υπερβαίνει τους στόχους του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, ενώ παράλληλα αναμένεται η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου και για το 2018.
Συγκεκριμένα, το πρωτογενές πλεόνασμα για το 2017 αναμένεται να υπερβεί σημαντικά το στόχο του 1,75%, φθάνοντας στο 2,21%. Ενώ το αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης του 2018, προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 3,57% του ΑΕΠ, εντός δηλαδή των στόχων του προγράμματος.
Επίσης, η ελληνική οικονομία αναμένεται να πετύχει ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 2% για το 2017, ενώ για το 2018 αναμένεται περαιτέρω αύξηση στο 2,4%.
Η υπέρβαση για το 2017 επιτρέπει την εφάπαξ δαπάνη για την ενίσχυση και προστασία ευάλωτων οικονομικά συμπολιτών μας, καθώς και για μία σειρά άλλων δράσεων που θα εξειδικευθούν αργότερα με βάση τα στοιχεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού.
Η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση επιτρέπει την κατανομή των πόρων με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα και το 2018 να υπάρχει η δυνατότητα για τη συνέχιση δράσεων κοινωνικής πολιτικής αλλά και την έναρξη νέων, μεταξύ των οποίων:
Η εφαρμογή του προγράμματος για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, με πιστώσεις ύψους περίπου 760 εκατ. ευρώ που θα  ανακουφίσει πάνω από 250 χιλιάδες νοικοκυριά που βιώνουν συνθήκες φτώχειας.
Η διάθεση ποσού 320 εκατ. ευρώ, που εξασφαλίστηκε από την επισκόπηση των πρωτογενών λειτουργικών δαπανών και προορίζεται για την προστασία ευάλωτων οικονομικά νοικοκυριών και για παρεμβάσεις στον κρίσιμο τομέα αντιμετώπισης της παιδικής φτώχειας.
Η συνεισφορά του δημοσίου, με ποσό ύψους 100 εκατ. ευρώ, για την προστασία της κύριας κατοικίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, με συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Για την ταυτότητα φύλου (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Η νομική κατοχύρωση της ταυτότητας φύλου, έρχεται να εκπληρώσει μια αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας απέναντι σε συμπολίτες μας που βίωσαν σε όλη τους τη ζωή τις συνέπειες του συντηρητισμού και του αναχρονισμού. Έχοντας ως σημείο εκκίνησης τη συνταγματική αρχή της προστασίας και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και συμβαδίζοντας με την διεθνή νομική πραγματικότητα, το νομοσχέδιο εξασφαλίζει ευνοϊκότερες και ευκολότερες διαδικασίες για την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου. το πρόβλημα, αυτή τη στιγμή, το έχει η Νέα Δημοκρατία, η οποία καλείται να συμβιβάσει μια μειοψηφική φιλελεύθερη πτέρυγα με την ακροδεξιά ηγεμονία, την οποία φαίνεται να ασκεί στο εσωτερικό της Ν.Δ. η ομάδα πέριξ του κυρίου Γεωργιάδη, αλλά και άλλων πρώην ή ακόμη και νυν ακροδεξιών στελεχών της, που αυτή τη στιγμή αντιπαρατίθενται σκληρά στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Για την αναθεώρηση του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ (ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας)

Η αναθεώρηση των μεγεθών του προϋπολογισμού του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης για το 2017 επιβεβαιώνει το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ και το έλλειμμα αξιοπιστίας όσων το αμφισβητούσαν. Το ετήσιο αποτέλεσμα διαμορφώνεται σε προϋπολογισμένο δημοσιονομικό πλεόνασμα 188,5 εκατομμυρίων ευρώ, από αρχικά προϋπολογισμένο δημοσιονομικό έλλειμμα 756 εκατομμυρίων ευρώ. Τα στοιχεία δίνουν απάντηση στα ψεύδη της αντιπολίτευσης και μερίδας των ΜΜΕ, που αμφισβητούσαν την πορεία των οικονομικών του ΕΦΚΑ και μιλούσαν για «πλασματικό πλεόνασμα».Ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης στέκεται στα πόδια του και το αποδεικνύει καθημερινά. Θα συνεχίσει να το κάνει, σε πείσμα όσων επιδιώκουν την υπονόμευση του δημόσιου συστήματος κοινωνική ασφάλισης, το οποίο σήμερα ανακτά την αξιοπιστία του.

Άτυπη ενημέρωση- απάντηση στη ΝΔ: Μετά από αλλεπάλληλες περικοπές στις συντάξεις, η ΝΔ «κατόρθωσε» να παραδώσει ένα τεράστιο έλλειμμα στην κοινωνική ασφάλιση.  Επομένως, είναι κατανοητή η αδυναμία της αξιωματικής αντιπολίτευσης να παραδεχτεί ότι σήμερα ο ΕΦΚΑ έχει πλεονασματική λειτουργία και το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, που υπονόμευσε με τις πολιτικές της, ανακτά την αξιοπιστία του. Η στάση της ΝΔ, μέσω του αρμόδιου τομεάρχη της, δείχνει την γονιδιακή εμμονή της στην υπονόμευση του δημόσιου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και στην εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων, που είναι εχθρικά προς τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους.

Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Με τους εταίρους μας έχουμε συμφωνήσει ένα χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου και η ελληνική κυβέρνηση είναι πλήρως εντός ακριβώς αυτού του χρονοδιαγράμματος, παρά τις διοικητικές δυσκολίες. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουμε καταφέρει να εκπληρώσουμε όλες τις υποχρεώσεις μας, οι οποίες απορρέουν από τις συμφωνίες μας με τους εταίρους. Επομένως, δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα, σε ό,τι αφορά και την εκταμίευση της δόσης των 800 εκατομμυρίων, η οποία εξαρτάται ακριβώς από την τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την πληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Για την πορεία των ελέγχων στις λίστες και στην προσπάθεια αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου (από την ομιλία της Κ. Παπανάτσιου στη Βουλή)

Για τη λίστα Λαγκάρντ: μέχρι το 2014 είχε ξεκινήσει ο έλεγχος σε 153 υποθέσεις, ολοκληρώθηκαν 38 υποθέσεις. Αντίστοιχα, το 2015 μέχρι το 2017 άρχισε ο έλεγχος σε 366 υποθέσεις, ολοκληρώθηκαν 200 υποθέσεις. Για την περίοδο μέχρι το 2014 τα ποσά που βεβαιώθηκαν ήταν 23 εκατομμύρια. Για την περίοδο 2015-2017 βεβαιώθηκαν 243 εκατομμύρια ευρώ. Έχουν εισπραχθεί από αυτά 45 εκατομμύρια ευρώ.  Η ολοκλήρωση των υποθέσεων τετραπλασιάστηκε
Σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ και την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ: συνεχίζονται οι έλεγχοι στις λίστες. Δεν θα μείνει καμία λίστα στο χρονοντούλαπο. Όλοι θα ελεγχθούν και θα φέρουμε τα αποτελέσματα
Ως προς τους ελέγχους για το λαθρεμπόριο: το 2013 έγιναν 179.893 έλεγχοι, με ποσό βεβαίωσης 132.627.000 ευρώ. Από 1.1.2017 έως τον Αύγουστο 2017 65.157 έλεγχοι και το ποσό βεβαίωσης ανήλθε σε 247.226.984 ευρώ. Πλέον γίνονται πιο στοχευμένοι έλεγχοι, γίνονται έλεγχοι σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Συνεχίζουμε τον αγώνα κατά του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής με πιο στοχευμένες κινήσεις σε μεγαλύτερα ποσά.
Για αναλυτικά στοιχεία, δείτε τα 2 συνημμένα.


Για τις δηλώσεις Ντάισελμπλουμ και τη δήλωση Μητσοτάκη(από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Ο κ. Μητσοτάκης, αλλά και τα στελέχη της Ν.Δ. δεν είχαν φανεί να ενοχλούνται όταν υπήρξαν πραγματικές παρεμβάσεις στα εσωτερικά ζητήματα της χώρας από ευρωπαίους αξιωματικούς τα προηγούμενα χρόνια. Ο κ. Μητσοτάκης, εξάλλου, έχει στηρίξει την πολιτική του ύπαρξη ακριβώς σε τέτοιου είδους εξωτερικές παρεμβάσεις σε ζητήματα που αφορούν την ελληνική πολιτική σκηνή. Από εκεί και πέρα, η άποψη του κ. Ντάισελμπλουμ είναι σεβαστή. Ωστόσο, αυτός ο οποίος αποφασίζει για τη διαδικασία της κήρυξης των εκλογών είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στη βάση των ρυθμίσεων του ελληνικού Συντάγματος.

Σχετικά με τις προσφυγές ΕΙΤΗΣΕΕ, ΣΚΑΪ και STAR (ενημερωτικό σημείωμα Υπουργείου ΨΗΠΤΕ)
Σε ό,τι αφορά τη σημερινή προσφυγή της Ένωσης Ιδιοκτητών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) και των τηλεοπτικών σταθμών ΣΚΑΪ και STAR κατά του καθορισμού του αριθμού των δημοπρατούμενων τηλεοπτικών αδειών και της τιμής εκκίνησης της δημοπρασίας:
Οι ιδιοκτησίες των τηλεοπτικών σταθμών επέλεξαν να προσφύγουν κατά μίας ομόφωνης απόφασης του ΕΣΡ για τον καθορισμό της τιμής εκκίνησης. Το ΕΣΡ είναι όργανο που συγκροτείται από τη Διάσκεψη Προέδρων της Βουλής με ιδιαίτερα αυξημένη πλειοψηφία και, άρα, απηχεί τις επιλογές όλου του πολιτικού φάσματος και, βεβαίως, όχι μόνο της Κυβέρνησης, H ίδια η Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά και το ίδιο το ΣτΕ, έχουν κρίνει ότι το φάσμα είναι σπάνιος πόρος του Δημοσίου, ότι οι άδειες δεν μπορεί να είναι απεριόριστες και πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί πρέπει να καταβάλλουν τίμημα. Η αρμοδιότητα για την αδειοδότηση ανήκει στο ΕΣΡ. Η Κυβέρνηση του έχει εμπιστοσύνη.

Για την αξιολόγηση στο Δημόσιο (σημεία από τη συνέντευξη της Ολ. Γεροβασίλη)

Ποτέ δεν αρνηθήκαμε τον διάλογο και οι πόρτες μας είναι πάντα ανοιχτές. Άλλωστε, αντιλαμβανόμενοι ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι υπέστησαν απολύσεις, διαθεσιμότητες και συμπεριφορές απαξίωσης του έργου τους από την προηγούμενη κυβέρνηση, διαθέσαμε και χρόνο και δυνάμεις για να αποκαταστήσουμε πληγές και τραύματα του παρελθόντος. Επιλέξαμε, δηλαδή, να παρατείνουμε τη διαδικασία, προκειμένου να εμπεδωθεί ένα αίσθημα ασφάλειας στο εσωτερικό της Διοίκησης. Επίσης, με όλους τους τρόπους έχουμε καταστήσει σαφές ότι η διαδικασία της αξιολόγησης αποσκοπεί στη βελτίωση των υπαλλήλων και όχι στην εφεύρεση μέσων εκπαραθύρωσης ή απομείωσης του ανθρώπινου δυναμικού της. Ελλείψει, λοιπόν, σοβαρών επιχειρημάτων, καλλιεργείται σκόπιμα η σύγχυση ότι πρόκειται για μια απεργιακή κινητοποίηση των συνδικαλιστικών οργάνων της Δημόσιας Διοίκησης.
Για τους συμβασιούχους (από την Ολ. Γεροβασίλη)
- Την κομματική πελατεία, που οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ συντηρούσαν με συμβάσεις, κρατώντας χιλιάδες άτομα σε ομηρεία, εμείς θέλουμε να την αντιμετωπίσουμε με τρόπο δίκαιο, αξιοκρατικό και οριστικό .Για τον λόγο αυτό, με σεβασμό βεβαίως στους εργαζομένους, όσο και στο θεσμικό εργασιακό πλαίσιο και τις συνταγματικές επιταγές, καταγράφουμε συνεχώς τον αριθμό και το είδος των συμβάσεων, ώστε να γίνει ένας διαχωρισμός των μορφών απασχόλησής τους, με σκοπό τον ετήσιο προγραμματισμό των προσλήψεων τόσο μόνιμου όσο και έκτακτου προσωπικού, με ορθολογικά και μόνο κριτήρια.
- Τον μήνα Αύγουστο οι συμβασιούχοι που πληρώνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό (δεν μιλάμε για συμβασιούχους από ΕΣΠΑ κτλ) ανέρχονται σε 52.572, αριθμός μικρότερος σε σχέση με τον Ιούλιο του 2017, οπότε και είχαμε 53.335 συμβασιούχους. Στην ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, ο στόχος ο οποίος συμφωνήθηκε και με τους Θεσμούς, ήταν ο μέσος όρος των συμβασιούχων του 2016 να μην ξεπεραστεί και για τα έτη 2017 και 2018. Με ένα καινούριο στοιχείο όμως, που κερδήθηκε σε αυτήν τη διαπραγμάτευση: να εξαιρεθεί, δηλαδή, το προσωπικό που ασχολείται με την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης, όπως και τις φυσικές καταστροφές.
Για την υγεία (σημεία από την ομιλία του Αν. Ξανθού)

- Αυτό που υλοποιείται εδώ και 2 χρόνια είναι ένα άλλο πολιτικό σχέδιο στο ίδιο μνημονιακό περιβάλλον (καθολική και ισότιμη υγειονομική κάλυψη του πληθυσμού, προτεραιότητα στο ΕΣΥ, ηθικοποίηση και θεσμική εξυγίανση στο Σύστημα Υγείας, στροφή στην ΠΦΥ, στην πρόληψη και στη Δημόσια Υγεία, ενίσχυση των ΤΕΠ και της επείγουσας νοσοκομειακής φροντίδας, διαφανής διακυβέρνηση του συστήματος, κεντρικοποίηση προμηθειών, έμφαση στα δικαιώματα των ασθενών). Η Υγεία για την ελληνική κυβέρνηση είναι ένα προνομιακό πεδίο άρσης ανισοτήτων, κατοχύρωσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων και  κοινωνικής αναδιανομής. Είναι ένα πεδίο που τηρήθηκαν οι βασικές πολιτικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης αλλά και ένας τομέας  που εξασφαλίζεται η  κοινωνική ανταποδοτικότητα των αυξημένων φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων των πολιτών.
- Στον προϋπολογισμό του 2018 το όριο δαπανών (δηλαδή η αγοραστική δυνατότητα των νοσοκομείων και των ΥΠΕ για προμήθεια φαρμάκων, υλικών και υπηρεσιών) του ΕΣΥ παραμένει σταθερό. Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία.

Βελτιωμένη η συνολική εικόνα του Σαρωνικού κόλπου από την επιχείρηση απορρύπανσης (Ανακοίνωση Υπουργείου Ναυτιλίας)

Για αναλυτική ενημέρωση, δείτε εδώ.

Παράταση – αναστολή καταβολής βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών σε πληγείσες περιοχές της Σαμοθράκης (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών)

Υπογράφηκε  η υπουργική απόφαση με την οποία παρατείνονται μέχρι και την 26η  Μαρτίου 2018 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις ΔΟΥ/Ελεγκτικά Κέντρα  οφειλών των φυσικών  και των νομικών προσώπων και οντοτήτων, που έχουν την κύρια κατοικία ή την κύρια εγκατάσταση (έδρα) στο δήμο Σαμοθράκης της Π.Ε .  Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που λήγουν ή έληξαν από την 26.9.2017 έως και την 26.3.2018. Έως την ίδια ημερομηνία (26/3/2018) και για τις ίδιες οφειλές και πρόσωπα παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων των ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών. Αναστέλλεται μέχρι και τις 26 Μαρτίου 2018 η πληρωμή των βεβαιωμένων και ληξιπροθέσμων οφειλών μέχρι τις  26.9.2017, των ανωτέρω προσώπων και οντοτήτων.

Για το προσφυγικό (σημεία από τη συνέντευξη του Γ. Μπαλάφα)
- Η κατάσταση στην ενδοχώρα έχει βελτιωθεί πολύ. Όσον αφορά τα 5 νησιά του ανατολικού Αιγαίου και κυρίως τη Λέσβο και τη Σάμο, όπου εντοπίζεται κυρίως το πρόβλημα. Για τη Σάμο θέλω να πω ένα στοιχείο. Ο τουρισμός το καλοκαίρι στο νησί, είχε έκρηξη προς τα επάνω. Μετρήσιμο στοιχείο με τουρίστες από όλο τον κόσμο, όπως αναγνωρίζει και ο δήμαρχος.
- Υπάρχουν κάτοικοι και παράγοντες της αυτοδιοίκησης, οι οποίοι ήθελαν να διοχετευθεί ένας πληθυσμός από τους διαμένοντες πρόσφυγες και μετανάστες από τη δομή σε διαμερίσματα. Αυτό σημαίνει ότι κλειστά διαμερίσματα βρίσκουν ενοικιαστή, πληρώνονται καλά από την Ύπατη Αρμοστεία, τα διαμερίσματα ανακαινίζονται. Υπάρχουν όμως, πολιτικοοικονομικοί κύκλοι στη Σάμο που απειλούν αυτούς που θέλουν να προσφέρουν τα διαμερίσματά τους για να μείνει μια οικογένεια προσφύγων. Αυτό πρέπει να αρθεί.
- Ενισχύουμε συνεχώς τον αριθμό των ανθρώπων που αφού τηρηθούν οι νόμιμες διαδικασίες του Διεθνούς και του Ελληνικού Δικαίου, φεύγουν για την ενδοχώρα, ευάλωτα άτομα και άτομα που πληρούν τον έλεγχο για το άσυλο. Επιπλέον, δείτε στο συνημμένο αναλυτικό σημείωμα για τον αριθμό των προσφύγων στις δομές φιλοξενίας των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς