Δε διαφωνεί για
το φυσικό αέριο
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΑΘΑΚΗ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ, ΛΕΕΙ
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΟΛΠΑ
Η τρομολαγνεία δευτέρα φύσις για την κομματική
δημοτική αρχή του κ. Πελετίδη. Η διαφορά με τις προηγούμενες πρακτικές τους, σε
σύγκριση με την παρούσα , είναι η ευθυγράμμιση της δημοτικής αρχής με την πρακτική
του Αχαιου βουλευτή Ν. Νικολόπουλου, που προ ημερών πέταξε τη... μούφα ότι το υπουργείο διαφωνεί με την εγκατάσταση των
δεξαμενών του υγροποιημένου αερίου στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠΑ, διότι δήθεν προκύπτει κίνδυνος ολοκαυτώματος, λες
και σε ολόκληρη την Αθήνα που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο έχουν
γίνει καμιά πεντακοσαριά ολοκαυτώματα. Αλλά, η αντιπολιτευτική δογματική προσήλωση και η
πολιτική τύφλωση που προκαλεί έρχεται ως θεία δίκη για να τιμωρήσει την ύβρι!
«Το εν λόγω
έγγραφο, (σ.σ.: βάσει του οποίου προπαγάνδισε την άποψη περί ΥΦΑ ο βουλευτής
της Δεξιάς) το οποίο είναι στην διάθεση του ΟΛΠΑ, δεν αποτελεί διοικητική πράξη
απόρριψης της θέσης, αλλά μια γνωμοδότηση επί ενός συγκεκριμένου υποβληθέντος
φακέλου προκαταρκτικού προσδιορισμού των περιβαλλοντικών απαιτήσεων» ενημερώνει
ο Ν. Κοντοές του ΟΛΠΑ, που εκ πεποιθήσεως κρατά χαμηλούς τόνους, αλλά στον
Δήμος Πατρέων έχουν παρανοήσει την στάση του.
«Η μελετητική
εταιρεία μετά από αυτό εκπονεί ήδη αναθεωρημένο φάκελο και θα υποβληθεί εντός
του Σεπτεμβρίου ξανά στο Υπουργείο και τότε θα εξεταστεί. Δεν υπάρχει επομένως
από πουθενά εντολή του υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη,
όπως αναφέρεται σε συγκεκριμένο δημοσίευμα.
Δεν θα μπορούσε
ούτως ή άλλως να υπάρχει τέτοια εντολή, γιατί ο ΟΛΠΑ εποπτεύεται από τον μέτοχο
ΤΑΙΠΕΔ και για θέματα ναυτιλιακής πολιτικής από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Αυτοί
μπορούν να δίνουν κατευθύνσεις και οδηγίες για το πώς θα κινηθεί ο ΟΛΠΑ»
ξεκαθάρισε ο κ. Κοντοές.
Αλλά είπαμε οι δογματικώς σκεφτόμενοι νόες του
Δήμου Πατρέων, επιμένουν στην άσκηση αντιπολίτευσης με υλικά Νικολόπουλου, του
γνωστού Νικ.Νικ.
Διαβάστε την ανακοίνωση του Δήμου Πατρέων, που
προέτρεξε και έπεσε στην λούμπα !
Η
ανακοίνωση του Δήμου Πατρέων
«Με αφορμή την απάντηση του Υπουργού
Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που αφορά την σχεδιαζόμενη εγκατάσταση Μονάδας
Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στο λιμάνι της Πάτρας, η Δημοτική Αρχή
επισημαίνει ότι ο Δήμος Πατρέων
προσέγγισε και τοποθετήθηκε στο θέμα υπεύθυνα.
Έπραξε το αυτονόητο. Ενημέρωσε τον πατραϊκό
λαό για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η λειτουργία μιας τέτοιας
μονάδας, εντός του αστικού ιστού της πόλης μας.
Θυμίζουμε ότι η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου,
Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, στην παρέμβασή της στην ενημερωτική ημερίδα του Ο.Λ.ΠΑ.
Α.Ε. στις 19 Μάη 2017, τόνισε χαρακτηριστικά:
«Η εγκατάσταση μιας πυριτιδαποθήκης, δίπλα σε
περιοχή με μεγάλο αριθμό εργαζομένων, λαϊκών κατοικιών, σχολείων, εργασιακών χώρων δημιουργεί σοβαρό ζήτημα
ασφάλειας.
Γνωρίζουμε ότι το ΥΦΑ εντάσσεται σε
συγκεκριμένο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες
του εφοπλιστικού και βιομηχανικού τομέα. Θα ελαχιστοποιήσει τα κόστη
λειτουργίας ,θα αυξήσει τα κέρδη και άρα
γι’ αυτούς αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολλαπλά οφέλη.
Ωστόσο, αυτή
η ευκαιρία που παρουσιάζεται για τους λίγους, δεν μπορεί να γίνει εφιάλτης για
τους πολλούς, εν προκειμένω για τον Πατραϊκό λαό, ο οποίος θα αναγκαστεί να ζει
με την αγωνία ενός πιθανού ατυχήματος.
Προκύπτουν, λοιπόν, εύλογα ερωτήματα:
Τι θα γίνει στην Πάτρα σε περίπτωση ατυχήματος
στις δεξαμενές, μες το λιμάνι ή στα πλοία κατά τη μεταφόρτωση;
Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος με τα
βυτία (κινούμενες βόμβες μέσα στην πόλη) τροφοδοσίας ΥΦΑ σε βιομηχανικές
μονάδες;
Ποιες επιπτώσεις θα υπάρξουν σε περίπτωση
διαρροής μεθανίου;
Για όλα αυτά οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί και
καθόλου υπερβολικοί».
Αυτή η παρέμβαση προκάλεσε την οργισμένη
αντίδραση τοπικών παραγόντων και ορισμένων μέσων ενημέρωσης, που έκαναν λόγο
για «κινδυνολογία» της Δημοτικής Αρχής και «φοβικά σύνδρομα» και ρεπορτάζ με
τίτλους «Το ατύχημα του ’44, επιχείρημα για το 2017».
Η απάντηση του Υπουργού, μεταξύ άλλων
αναφέρει: «Η αξιολόγηση ολοκληρώθηκε και πέραν διαφόρων τεχνικών παρατηρήσεων
που έχουν σχέση με τη σύνταξη της Μελέτης Ασφαλείας και περιορισμών που
τίθενται από τις διατάξεις της Οδηγίας SEVECO, διαπιστώθηκε από την εξέταση των
ενδεχόμενων σεναρίων ατυχημάτων, ότι επηρεάζονται πέραν του λιμένα της Πάτρας
και μεγάλες κατοικημένες περιοχές της πόλης της Πάτρας. Ως εκ τούτου, ζητήθηκε
από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών Α.Ε. να υποβάλει εναλλακτικές θέσεις για τη
χωροθέτηση των δεξαμενών αποθήκευσης ΥΦΑ, ώστε να μην επηρεάζονται ο λιμένας
και κατοικημένες περιοχές της πόλης».
Μετά από αυτή την εξέλιξη, δεν νιώθουν την
ανάγκη να αποκαταστήσουν την αλήθεια, όσοι λοιδορούσαν και κατακεραύνωναν την
Δημοτική Αρχή;
Εμείς, θα συνεχίσουμε με υπευθυνότητα να
υποστηρίζουμε τα λαϊκά στρώματα και τις ανάγκες τους. Δεν πρόκειται να
συναινέσουμε στην εγκατάσταση της μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου εντός
του νέου λιμανιού, δίπλα σε εργατογειτονιές, σχολεία και εργασιακούς χώρους».
Ν. Κοντοές: «Δεν
υπάρχει υπουργική εντολή
Ερωτώμενος ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές
τόνισε:
Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου με τα επιχειρησιακά της κριτήρια και την
εμπειρία της είχε θεωρήσει ότι ιδανική θέση για να εγκατασταθεί η υποδομή της
μονάδας υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι της Πάτρας ήταν στο
νότιο άκρο του νέου λιμανιού της πόλης, όπως φαίνεται όμως εξετάζεται μια ακόμα
νέα θέση, χωρίς να έχει απορριφθεί η αρχική πρόταση.
«Όλα θα γίνουν με πλήρη διαφάνεια και πλήρη
διασφάλιση των όρων ασφαλείας» τόνισε μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7»
ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές και εξήγησε το θέμα, που προέκυψε, όταν
έγγραφο της αρμόδιας διεύθυνσης του Υπουργείου (ΔΙΠΑ) εξέφρασε τον προβληματισμό
για την επιλογή της συγκεκριμένης θέσης και προτείνει να εξετασθεί νέα θέση
χωροθέτησης των δεξαμενών αποθήκευσης του LNG.
«Το εν λόγω έγγραφο, το οποίο είναι στην διάθεση
του ΟΛΠΑ, δεν αποτελεί διοικητική πράξη απόρριψης της θέσης, αλλά μια
γνωμοδότηση επί ενός συγκεκριμένου υποβληθέντος φακέλου προκαταρκτικού
προσδιορισμού των περιβαλλοντικών απαιτήσεων. Η μελετητική εταιρεία μετά από
αυτό εκπονεί ήδη αναθεωρημένο φάκελο και θα υποβληθεί εντός του Σεπτεμβρίου
ξανά στο Υπουργείο και τότε θα εξεταστεί. Δεν υπάρχει επομένως από πουθενά
εντολή του υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη, όπως
αναφέρεται σε συγκεκριμένο δημοσίευμα. Δεν θα μπορούσε ούτως ή άλλως να υπάρχει
τέτοια εντολή, γιατί ο ΟΛΠΑ εποπτεύεται από τον μέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ και για θέματα
ναυτιλιακής πολιτικής από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Αυτοί μπορούν να δίνουν
κατευθύνσεις και οδηγίες για το πώς θα κινηθεί ο ΟΛΠΑ» ξεκαθάρισε ο κ. Κοντοές.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ, «αυτή
είναι μια διαδικασία μεταξύ συναρμόδιων φορέων, που γίνεται στα πλαίσια του
ελέγχου και της διαδικασίας προώθησης του όλου έργου. Προφανώς υπάρχουν
ανταλλαγές απόψεων και διαφορετικές προσεγγίσεις μεταξύ επιστημόνων, όλα αυτά
ελέγχονται και κάποια στιγμή καταλήγουν. Εντός του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί
οι μελέτες και αυτές θα δείξουν, πότε θα έχουμε και την οριστική χωροθέτηση».
Ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ διαβεβαίωσε ότι η
χωροθέτηση και ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης εγκατάστασης, θα πληροί τις
προϋποθέσεις και τις αναγκαίες προδιαγραφές ασφαλείας και τις οδηγίες της
ευρωπαϊκής ένωσης και την κείμενη νομοθεσία. Μάλιστα όταν παραδοθούν οι τελικές
προτάσεις για την χωροθέτηση των δεξαμενών, ο οργανισμός θα ενημερώσει τους
πολίτες της Πάτρας. «Όλα γίνονται σε συνθήκες διαφάνειας και προτιθέμεθα, όταν
προκύψει κάποια ουσιώδης εξέλιξη, όταν ολοκληρωθούν και οριστικοποιηθούν οι
μελέτες , μετά τις προτάσεις των μελετητών, τότε ο ΟΛΠΑ θα καλέσει νέα
ενημερωτική σύσκεψη, στην οποία θα κληθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, για να
λάβουν πλήρη γνώση του περιεχόμενου του φακέλου» ανέφερε ο κ. Κοντοές.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο Οργανισμός Λιμένος
Πατρών συμμετέχει σε ένα διακρατικό πρόγραμμα, στο οποίο εντάσσονται εκτός από
την Ελλάδας, η Ιταλία και η Κύπρος, που σκοπό έχει να εγκατασταθούν μονάδες
υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου κατ’ αρχήν για ναυτιλιακό καύσιμο. Το
πρόγραμμα είναι κατ’ εξοχήν ελληνοκεντρικό καθώς συμμετέχουν 4 λιμάνια από την
χώρα μας (Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Πειραιάς, Ηράκλειο) ένα από την Ιταλία (Βενετία)
και ένα της Κύπρου (Λεμεσός). Η παραλαβή θα γίνεται σε μια εξέδρα που θα είναι
μέσα στο λιμάνι, και από εκεί και πέρα, θα υπάρχουν σωληνώσεις οι οποίες θα
φέρνουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο σε κάποιες δεξαμενές αποθήκευσης.
Το πρώτο βήμα , που είναι αυτή η εγκατάσταση της μικρής μονάδας, είναι κατ αρχήν να χρησιμοποιηθεί το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως ναυτιλιακό καύσιμο και στη συνέχεια να μπορεί να είναι επεκτάσιμη, για να χρησιμοποιηθεί για βιομηχανική και αστική χρήση.
Το πρώτο βήμα , που είναι αυτή η εγκατάσταση της μικρής μονάδας, είναι κατ αρχήν να χρησιμοποιηθεί το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως ναυτιλιακό καύσιμο και στη συνέχεια να μπορεί να είναι επεκτάσιμη, για να χρησιμοποιηθεί για βιομηχανική και αστική χρήση.
«Πρόκειται για μια σημαντική υποδομή, που την
έχει ανάγκη η πόλη, ένας από τους λόγους, που η πόλη και η περιφέρειας μας
είναι από τις φτωχότερες της δυτική Ευρώπης, είναι η αποκοπή της από τα δίκτυα.
Μέχρι πρόσφατα και τα συγκοινωνιακά, παραμένει όμως η αποκοπή της από τα
ενεργειακά και ιδίως από τα φθηνά ενεργειακά δίκτυα, και τα φιλικά στο
περιβάλλον θα τολμούσα να πω, όπως είναι το φυσικό αέριο. Επομένως είναι πάγιο
διαχρονικό αίτημα της πόλης να φθάσει το φυσικό αέριο στην πόλης μας.» κατέληξε
ο κ. Κοντοές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς