Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

Τα ζητήματα Αχαΐας-Ηλείας τέθηκαν επί τάπητος


Φωτογραφία από την σύσκεψη.


Σύσκεψη των βουλευτών Ηλείας-Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ με τον Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Αθανάσιο Βούρδα και τον Γ.Γ. Υποδομών κ. Γ. Δέδε

Σύσκεψη με τον Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Αθανάσιο Βούρδα και τον Γ.Γ. Υποδομών κ. Γ. Δέδε πραγματοποιήθηκε στις 27/06/2017 με συμμετοχή των βουλευτών Ηλείας (Γεωργοπούλου-Σαλτάρη Έφη, Μπαξεβανάκης Δημήτρης, Μπαλαούρας Μάκης) και Αχαΐας (Αναγνωστοπούλου Σία, Σπαρτινός Κώστας και Ριζούλης Ανδρέας) του ΣΥΡΙΖΑ.
Στην σύσκεψη συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τους δύο Νομούς, όπως το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, ο σχεδιασμός για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα, ο εκσυγχρονισμός του φράγματος Πηνειού και του αρδευτικού δικτύου της Ηλείας, όπως και το έργο της  επέκτασης της κεντρικής διώρυγας Πηνειού για άρδευση εκτάσεων στην περιοχή δυτικής Αχαΐας.

 Οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος.
 Οι Γενικοί Γραμματείς εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους για τα πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος που ακόμη μια φορά στοχεύουν στην εσκεμμένη παραπληροφόρηση των πολιτών και σημείωσαν ότι το συγκεκριμένο δημόσιο έργο προχωρά χωρίς πρόβλημα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχοντας διαπιστώσει ότι στο παρελθόν και ιδιαίτερα στις χώρες του Νότου υπήρξαν υπερβολές στα τεχνικά χαρακτηριστικά αρκετών έργων υποδομών και υπερβάσεις στα κόστη κατασκευής αναλογικά με τα οφέλη, απευθυνόμενη σε όλα τα κράτη της ΕΕ εξέδωσαν φέτος νέες προδιαγραφές βάσει των οποίων πρέπει να συντάσσονται οι μελέτες και να υποβάλλονται οι αιτήσεις χρηματοδότησης. Το Υπουργείο προχώρησε στην επικαιροποίηση των μελετών και της Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους του έργου για τον άξονα Πάτρα-Πύργος με τις νέες παραμέτρους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επιβεβαίωσε και τυπικά την ορθότητα του αρχικού σχεδιασμού, έναντι άλλων υποτιθέμενων εναλλακτικών σεναρίων που θα αφορούσαν την κατασκευή νέου οδικού άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά ή την αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού άξονα.
Άμεσα, τον Ιούλιο, ο φάκελος μεγάλου έργου θα είναι πλέον έτοιμος για κατάθεση στις αρμόδιες υπηρεσίες της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο φάκελος θα γίνει αποδεκτός, καθώς δεν υπάρχει πρόβλημα με την τμηματοποίηση του έργου και την Ανάλυση Κόστους-Οφέλους. Η αλήθεια και η πραγματικότητα είναι ότι θα δοθεί τέλος στις παλινωδίες δεκαετιών, με τις αστοχίες των προηγούμενων κυβερνήσεων που οδήγησαν σε απένταξη του έργου και ότι μέσα στο τρέχον έτος θα ξεκινήσει επιτέλους η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει τον Πύργο με την Πάτρα.

2) Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας (Πάτρα-Καλαμάτα)
Ως γνωστόν έχει ενταχθεί στο «πακέτο Γιούνκερ», όπου ήδη έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του “Επενδυτικού Σχεδίου" η χρηματοδότηση του έργου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Παρόλα αυτά η Στρατηγική για τις Μεταφορές των προηγούμενων κυβερνήσεων είχε κατατάξει τον άξονα στο δευτερεύον σιδηροδρομικό δίκτυο. Με την επικαιροποίηση του Στρατηγικού Πλαισίου το ερχόμενο φθινόπωρο ο άξονας θα ενταχθεί στο πρωτεύον δίκτυο. Σημειώνεται, ότι για να προχωρήσει το έργο δεν πρέπει να καθυστερήσει η οριστικοποίηση της λύσης σχετικά με τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα. Ιδιαίτερα για το τμήμα Κατάκολο-Ολυμπία θα υπάρξει η δυνατότητα για άμεση διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή του, καθώς έχουν ωριμάσει και όλες οι σχετικές μελέτες.

3) Το φράγμα Πηνειού έχει μπει στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, η οποία, παρά το γεγονός ότι έως τώρα ήταν αποκλειστικό θέμα της Περιφέρειας, προχώρησε ήδη έμπρακτα στην χρηματοδότηση έργων για την βελτίωση της κατάστασης και λειτουργίας του, μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η  επέκταση της κεντρικής διώρυγας Πηνειού για την άρδευση εκτάσεων στην περιοχή δυτικής Αχαΐας είναι ένα αίτημα δεκαετιών των πολιτών της περιοχής, το οποίο θα ικανοποιηθεί χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα στην Ηλεία. Η δημιουργία του φράγματος εξαρχής προέβλεπε την εξυπηρέτηση και της Δυτικής Αχαΐας αφού υπάρχει, δυνητικά, η αναγκαία επάρκεια στο υδάτινο δυναμικό.
Η Περιφέρεια. Δυτικής Ελλάδας είχε συντάξει μελέτη η οποία ωστόσο δεν είχε τις οικονομικές προδιαγραφές. Το Υπουργείο  Υποδομών και Μεταφορών ενέταξε το έργο στα έργα εθνικής σημασίας, ενέκρινε τη χρηματοδότηση ύψους 3.300.000 ευρώ των μελετών που απαιτούνται και προχώρησε στη κοστολόγηση του συνολικού έργου (πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ). Επίσης το Υπουργείο σχεδιάζει τον εκσυγχρονισμό όλων των φραγμάτων στη χώρα, έχει ήδη δημιουργήσει Κανονισμό Φραγμάτων, και δρομολογεί τη σύσταση Φορέα Διαχείρισης, όπως επιβάλλουν οι κανόνες της ΕΕ.
Ταυτόχρονα όμως απαιτείται η συντήρηση και επέκταση του αρδευτικού δικτύου στην Ηλεία στα χωριά της Βόρειας Ηλείας, έργο το οποίο είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν προχωρήσει  άμεσα στην αναβάθμιση του αρδευτικού δικτύου της Ηλείας ως οφείλει,  οι Βουλευτές ζήτησαν να ενταχθεί το γρηγορότερο και αυτό το έργο στον εθνικό σχεδιασμό. Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο Υποδομών θα υλοποιεί παράλληλα και τα δύο έργα, που δεν είναι ανταγωνιστικά, αλλά συμπληρωματικά. Η υλοποίηση του ενός δεν είναι προαπαιτούμενο, αλλά ούτε και δυσχεραίνει την υλοποίηση του άλλου.
Το Υπουργείο Υποδομών συμφώνησε με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την αναγκαιότητα της επίσπευσης των παραπάνω έργων υποδομής,  ώστε να ενισχυθεί η αναπτυξιακή προοπτική της Αχαΐας και της Ηλείας και να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια των πολιτών. Προς την κατεύθυνση αυτή θα συνεχίσουν όλοι μαζί να εργάζονται με αμείωτο ενδιαφέρον.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς