Τρίτη 9 Μαΐου 2017

Κοντοές: Εναλλακτικός τρόπος διακίνησης τα υδροπλάνα



 
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η  Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Υποδομών & Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής  Παναγιώτη Κουρουμπλή, για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Πάτρας. 
 
Πριν από μερικά χρόνια είχε αδειοδοτηθεί το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας και των Παξών, και τώρα ήρθε η σειρά αδειοδότησης του υδατοδρομίου της Πάτρας, της πόλης, που λόγω της θέσης της θα αποτελέσει τον κεντρικό κόμβο αυτού του δικτύου. Μετά την απόφαση της αδειοδότησης, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, το επόμενο βήμα, που πρέπει να γίνει, είναι να υπάρξουν ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες, για την ανάδειξη φορέα διαχείρισης και λειτουργίας , ο οποίος θα είναι επιφορτισμένος με την υποχρέωση και το καθήκον ανεύρεσης εταιρειών, που θα πραγματοποιήσουν το συγκεκριμένο έργο.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών Νίκος Κοντοές μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» τονίζοντας ότι ήδη ως ΟΛ.ΠΑ. έχουν ετοιμάσει τα τεύχη της διακήρυξης , «τα έχουμε στείλει στις εποπτεύουσες αρχές ( το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ), και αναμένουμε,  είναι θέμα ημερών φαντάζομαι , τις τυχόν παρατηρήσεις τους. Έτσι ώστε στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. να τα εγκρίνουμε και να υπάρξει δημοσίευση της διακήρυξης , ανοικτά με διαφανείς μειοδοτικές  διαδικασίες , προκειμένου να αναδειχθεί ο ανάδοχος διαχείρισης και λειτουργίας του υδατοδρομίου της Πάτρας».
 
Αυτό, από την φύση του θα πάρει κάποιο χρόνο , διότι υπάρχει ένας υποχρεωτικός χρόνος δημοσίευσης , οι διαδικασίες έγκρισης , οι προσυμβατικοί έλεγχοι, άρα όσο και να προσπαθήσει κάποιος να συμπτύξει αυτές τις διαδικασίες , θα απαιτηθεί ένα τρίμηνο μέχρι να ολοκληρωθούν. Σύμφωνα με τον κ. Κοντοέ «το αισιόδοξο σενάριο λέει ότι εάν δεν υπάρξουν προβλήματα στις διαγωνιστικές διαδικασίες, γιατί όπως ξέρετε μπορεί να υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των ενδιαφερομένων, που μπορεί να καθυστερήσουν , τότε προσβλέπουμε να έχουμε υδροπλάνα, εφόσον ο διαγωνισμός αποδειχθεί καρποφόρος,  στο τέλος της σεζόν, τα οποία επί της ουσίας , περισσότερο θα λειτουργήσουν ως διαφημιστικά για την επόμενη τουριστική περίοδο».
 
Η διοίκηση του ΟΛΠΑ θεωρεί ότι η Πάτρα και το λιμάνι της πόλης, ως κεντρικός κόμβος ενός πρώτου στοιχειώδους δικτύου υδατοδρομίων στην Δυτική Ελλάδα, θα συμβάλλει στην τουριστική και γενικότερη οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιφέρειας. Τα οφέλη για την κοινωνία και τον τουρισμό θα είναι πολλά. «Απευθύνεται στην τουριστική διακίνηση , αλλά χωρίς να αποκλείουμε και να  λειτουργούν συμπληρωματικά, και άλλου είδους διακινήσεις , όπως είναι επιχειρηματικές δραστηριότητες , επείγουσες και έκτακτης ανάγκης ιατρικού χαρακτήρα, έρευνες διάσωσης κ.α. Η Πάτρα ως κεντρικός κόμβος αποκτά έναν εναλλακτικό τρόπο διακίνησης επιβατών και φορτίων με τα υδροπλάνα , που μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και συμπληρωματικά και με άλλες δραστηριότητες , όπως είναι η κρουαζιέρα και στα σκάφη αναψυχής» σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ.
 
Αυτό, που ζητά η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών και σε προσβλέπει σε αυτό, είναι ο ανάδοχος να προστρέξει και να αναζητήσει εταιρίες , που διαθέτουν και αμφίβια υδροπλάνα. «Έτσι μπορούμε πιο γρήγορα να αξιοποιήσουμε το υδατοδρόμιο, αφού θα μπορεί να απευθύνεται και να ανταποκρίνεται και με συμβατικά αεροδρόμια, που υπάρχουν στην νησιώτικη δυτική Ελλάδα , στην Ζάκυνθο και στην Κεφαλονιά. Νομίζουμε ότι βελτιώνει και ενδυναμώνει την εμβέλεια του υδατοδρομίου , εάν έρθει μια τέτοια εταιρεία, που διαθέτει και αμφίβια υδροπλάνα. Προσβλέπουμε σε αυτό», κατέληξε ο κ. Κοντοές.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς