Για το
χρέος και το Eurogroup
(από την ομιλία του Αλ. Τσίπρα στον Σύνδεσμο
Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος
Από τη δική μας μεριά κάναμε μια
μεγάλη υποχώρηση. Δεχτήκαμε να νομοθετήσουμε την αλλαγή του δημοσιονομικού
μείγματος για το 2019 – 2020 ώστε να καλυφθεί η μια από τις δύο προϋποθέσεις
που θέτει το ΔΝΤ για τη συμμετοχή στο ελληνικό πρόγραμμα.
Και ξέρετε ποια είναι
η δεύτερη προϋπόθεση. Η ρύθμιση του
ελληνικού χρέους. Ο προσδιορισμός των μεσοπρόθεσμων μέτρων που θα υλοποιηθούν
μετά τη λήξη του προγράμματος. Και τώρα είναι καθήκον της Ευρώπης να
ικανοποιήσει αυτή τη συνθήκη. Διότι ήταν η ίδια η Ευρώπη, ή μάλλον κάποιοι από
τους εταίρους μας, που απαιτούν τη συμμετοχή του Ταμείου. Και αυτή η συμμετοχή
δεν μπορεί να είναι a’ la carte. Δεν μπορεί να λέμε δηλαδή ναι στις μεταρρυθμίσεις
και στα μέτρα και όχι στο χρέος. Δεν γίνεται να θέλουμε και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο.
Πολλοί και πολλές
αναρωτιέστε εξάλλου για ποιο λόγο δεν στάθηκε εφικτή μια συνολική συμφωνία
προχθές στη συνεδρίαση του EG. Και η
απάντηση είναι σαφής: Διότι υπήρξε μια προσπάθεια να προωθηθεί και πάλι μια
θολή λύση. Μια λύση μετάθεσης του προβλήματος. Μια λύση που δεν
αντιστοιχούσε στο οικονομικό κλίμα, στα δημοσιονομικά αποτελέσματα της
ελληνικής οικονομίας αλλά ούτε και στις θυσίες του ελληνικού λαού. Μια λύση που
δεν έδινε οριστικό τέλος στις αμφιβολίες για τη συμμετοχή ή μη του ταμείου.
Διότι εμπεριείχε μεν μια πρόταση ρύθμισης του ελληνικού χρέους αλλά αυτή δεν
ήταν αρκετή. Και δεν ήταν αρκετή κυρίως διότι έδινε πάτημα για τη συνέχιση της
επαμφοτερίζουσας στάσης του Ταμείου.
Δεν ήμασταν μόνο
εμείς που δεν θεωρήσαμε αυτή την πρόταση αρκετή. Ήταν και πολλοί από τους
εταίρους μας. Διότι είναι πολλοί εκείνοι που αναγνωρίζουν ότι αυτή η ασάφεια
δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ότι η Ελλάδα και η Ευρώπη χρειάζονται αυτή τη στιγμή
μια καθαρή λύση.
Και από τη δική μας
πλευρά προτείνουμε μια καθαρή διέξοδο: Μια πρόταση ρύθμισης του ελληνικού
χρέους που θα αποτελεί τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή. Για την Ελλάδα, για τη
Γερμανία, για το Ταμείο, αλλά και για όλες τις υπόλοιπες χώρες της ΕΖ και τους
ευρωπαϊκούς θεσμούς. Και σε αυτή την προσπάθεια δεν γίνεται παρά να απαιτούνται
υποχωρήσεις από όλες τις πλευρές. Εμείς έχουμε κάνει τις δικές μας. Τώρα είναι
η ώρα και για τη Γερμανία και για το Ταμείο να κάνουν τις δικές τους. Και έχω
τη βαθειά πεποίθηση ότι στις τρεις εβδομάδες που απομένουν όλοι θα αρθούν στο
ύψος της περίστασης και θα κάνουν ό,τι χρειάζεται ώστε επιτέλους μετά από μια
επταετία να ανοίξει για τα καλά ο δρόμος για την έξοδο από τη μνημονιακή
επιτροπεία.
Εκτέλεση Κρατικού Προϋπολογισμού (ανακοίνωση του Υπουργείου
Οικονομικών)
Σύμφωνα
με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή
βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου 2017, παρουσιάζεται έλλειμμα στο
ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1.142 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος
973 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2016 και στόχου του Προϋπολογισμού
2017 (που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού) για έλλειμμα
2.042 εκατ. ευρώ. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους
1.726 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 1.906 εκατ. ευρώ για την ίδια
περίοδο το 2016 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 798 εκατ. ευρώ. Δείτε εδώ
για περισσότερα.
Για
τις συντάξεις
- Τα δημοσιεύματα αναφέρονται ψευδώς στην κατάργηση της
προσαύξησης που δικαιούνται οι εργαζόμενοι σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Μόνο όταν οι ασφαλισμένοι δεν θεμελίωναν ή δεν έκαναν χρήση του δικαιώματος
για πρόωρη συνταξιοδότηση λάμβαναν την προσαύξηση στην καταβαλλόμενη σύνταξη.
Ούτε με την προϊσχύουσα, δηλαδή, νομοθεσία δεν λάμβανε κάποιος την προσαύξηση
της σύνταξης κάνοντας ταυτόχρονα χρήση και των μειωμένων ορίων ηλικίας.
- Η ρητή αναφορά στο άρθρο 94 του Ν. 4387/2016 επιβεβαιώνει την ύπαρξη και
την καταβολή της προσωπικής διαφοράς διευκρινίζοντας ότι η διάταξη θα
εφαρμοστεί μέσω μηχανογραφικής εφαρμογής προκειμένου να μην καθυστερήσει για τεχνικούς λόγους η καταβολή
των οριστικών συντάξεων βάσει του Ν. 4387/16.
- Η πραγματικότητα είναι ότι η πλειοψηφία των νέων συνταξιούχων θα λαμβάνει
μικρότερη σύνταξη σε σχέση με το προϊσχύον καθεστώς. Αυτό που αποκρύβεται,
όμως, είναι ότι στις περιπτώσεις χαμηλόμισθων με μεγάλους περιόδους ανεργίας,
οι συντάξεις τους θα είναι μεγαλύτερες σε σχέση με το προϊσχύον σύστημα. Η
χρήση ακραίων σεναρίων περικοπής έως 30% δεν λαμβάνει υπόψη την αναπροσαρμογή
των συντάξιμων αποδοχών με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή ενώ διάφοροι «ειδικοί»
συγκρίνουν ποσά βάσει του ν.4387 με ποσά που προέκυπταν πριν τις μνημονιακές
περικοπές.
Από τη δήλωση του Τ. Πετρόπουλου
Αν δει κανείς με προσοχή και τα προηγούμενα δεδομένα, τέτοια νούμερα δεν
υπάρχουν [...] Οι αγρότες παίρνουν κάτω από 500 ευρώ, δεν είναι νέες συντάξεις
αυτές, εκεί εντάσσονται και οι συντάξεις χηρείας, οι οποίες ήταν μικρές, οι
συντάξεις αναπηρικές, οι οποίες ήταν μικρές, δεν πρόκειται για μία μεταβολή των
συντάξεων στον παρόντα χρόνο, που οδηγεί σε ένα τέτοιο αποτέλεσμα, είναι ήδη
καταγεγραμμένες από παλιά οι συντάξεις αυτού του ύψους και δεν πρόκειται για
μία μείωση η οποία επήλθε τώρα». Σε ό,τι αφορά τις εισφορές για τα βαρέα και
ανθυγιεινά σημείωσε ότι «η παραπάνω εισφορά δεν προσαυξάνει τη σύνταξη, μειώνει
τον χρόνο αποχώρησης, βγαίνει κανείς νωρίτερα με πλήρη σύνταξη από ό,τι
βγαίνουν άλλοι συνταξιούχοι. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Για την ΚΥΑ Κοστολόγησης-Τιμολόγησης Υπηρεσιών Ύδατος (σημείωμα
ΥΠΕΝ)
·
Η απόφαση καλύπτει θεσμικό κενό της Οδηγίας
Πλαίσιο για τα νερά 60/2000 όπως ψηφίστηκε με το νόμο 3199/2003, και έπρεπε να
έχει ψηφισθεί πριν από το 2010.
·
Η εφαρμογή της και οι προβλέψεις της
είναι υποχρεωτικές από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, γνωστά θέματα από το 2000,
αναγκαία για την Περιβαλλοντική ισορροπία και δικαιοσύνη, όπως επεσήμανε σήμερα
και ο Πρωθυπουργός στο ΥΠΕΝ.
·
Η Απόφαση προέκυψε μετά από διαπραγματεύσεις
με τους θεσμούς που διήρκησαν περισσότερο από ένα χρόνο για να πετύχουμε τα
βέλτιστα στην Προστασία των πολιτών - καταναλωτών και των αγροτών, τα οποία και
κατοχυρώσαμε.
·
Απελευθερώνει άξονες και μέτρα του Προγράμματος
Αγροτικής Ανάπτυξης που ανέμεναν την συγκεκριμένη απόφαση (λόγω αιρεσιμότητας).
·
Με τη δημοσίευση της ΚΥΑ αίρεται
η αιρεσιμότητα και αποκτούμε πρόσβαση σε πόρους 1,2 δις ευρώ στον τομέα των
υδάτων και υγρών αποβλήτων (αποχέτευση, βιολογικοί).
·
Για τα ενεργειακά (από την εισήγηση του Αλ.
Τσίπρα στη συνέντευξη τύπου στο ΥΠΕΝ)
Εξελίσσεται με
ταχύτατους ρυθμούς το έργο του αγωγού TAP, o οποίος θα μεταφέρει
φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας στην Ευρώπη. Προχωρά η αναβάθμιση του τερματικού σταθμού
υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα. Αλλά και η κατασκευή της
Πλωτής Μονάδας Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRUforLNG) στην
Αλεξανδρούπολη. Μέσω στρατηγικής
συμφωνίας με τον ΤΑP,
επεκτείνεται το δίκτυο φυσικού αερίου σε πολλές πόλεις της Ελλάδας: στη Θράκη,
στην Ανατολική και Κεντρική Μακεδονία και τη Στερεά Ελλάδα.
Παράλληλα,
εργαζόμαστε εντατικά, σε διπλωματικό επίπεδο, για την ωρίμανση μεγάλων
στρατηγικών ενεργειακών έργων: O αγωγός φυσικού αερίου EastMed, ο διασυνδετήριος
αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας, ο λεγόμενος κάθετος άξονας IGB, η ηλεκτρική διασύνδεση
EuroΑsiaInterconnector.
Για τα κοιτάσματα των υδρογονανθράκων
Υπογράφηκαν τρία
συμβόλαια με εταιρείες, όπως η Total, η Energean, τα ΕΛΠΕ, για την εκμετάλλευση δύο χερσαίων
και ενός θαλάσσιου οικοπέδου άμεσα, νομίζω αύριο. Αύριο (25/5) είναι αυτή η
σημαντική εξέλιξη. Ενώ ταυτόχρονα, προχωρούν διαγωνιστικές διαδικασίες για την
αξιοποίηση παλιών αλλά και νέων θαλάσσιων οικοπέδων, είτε αφορά την περιοχή του
Ιονίου, είτε όμως και νοτίως και δυτικώς της Κρήτης και μετά από το έντονο
ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει ενεργειακές εταιρείες με πολυεθνική
δραστηριότητα, ενεργειακοί κολοσσοί.
Θέλω εδώ να σημειώσω ότι για την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του
σχεδιασμού αυτού, ενεργοποιείται η
Ελληνική Διαχειριστική Αρχή Υδρογονανθράκων. Την ίδια στιγμή αναθεωρείται το
θεσμικό πλαίσιο, που καλύπτει την έρευνα και την εκμετάλλευση των
υδρογονανθράκων
Για τις
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται
σε εξέλιξη επενδύσεις πάνω από 1 δισ. ευρώ σε αιολικά πάρκα, τα οποία έχουν
προσφάτως αδειοδοτηθεί και προχωρούν οι επενδύσεις. Μέσω των νέων κανόνων για
τις ΑΠΕ και την ενσωμάτωση του συστήματος του netmetering, διαμορφώνουμε τις
συνθήκες, ώστε να μπορούν να παράγουν ενέργεια και πολίτες ή οι νέες
«ενεργειακές κοινότητες», που θα δημιουργηθούν και για τις οποίες δημιουργούμε
το ανάλογο θεσμικό πλαίσιο.
Στον άμεσο σχεδιασμό
του υπουργείου εντάσσεται ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας: Το νέο
πρόγραμμα "εξοικονομώ", το οποίο θα αφορά το σύνολο των
ιδιωτικών, αλλά και δημόσιων κτιρίων, καθώς επίσης θα αφορά και τον κλάδο των
μεταφορών. Η πρώτη του εφαρμογή θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Προτεραιότητα της
κυβέρνησης είναι η στήριξη και διεύρυνση των κοινωνικών τιμολογίων, που
αποτελούν εργαλείο στήριξης για ευπαθείς και αδύναμες κοινωνικές ομάδες.
Προωθείται ο
σχεδιασμός για συνολική ελάφρυνση των επιβαρύνσεων στους λογαριασμούς
ηλεκτρικού ρεύματος. Έχουμε εντοπίσει το πρόβλημα και άρα θα
προχωρήσουμε άμεσα και σε αναδιάρθρωση των κλιμάκων των τιμολογίων σε ό,τι
αφορά τους καταναλωτές, αλλά ταυτόχρονα θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε, το
επόμενο διάστημα, ουσιαστικά και την επιβάρυνση των καταναλωτών από τη
συμμετοχή στις λεγόμενες «ΥΚΩ» (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας), δηλαδή τη συμμετοχή
των καταναλωτών στο κοινωνικό τιμολόγιο και στο μέρος που πληρώνουν οι
καταναλωτές για να στηρίζουμε τις μονάδες μας στα νησιά. Πώς θα γίνει αυτό; Με τα έργα
διασύνδεσης των νησιών και το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ, διαμορφώνονται
οι προϋποθέσεις, ώστε μέχρι το 2020 να μηδενιστούν οι χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής
Ωφέλειας και να περιοριστούν σημαντικά οι χρεώσεις του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων
Ρύπων.
Για θέματα
περιβάλλοντος (από την εισήγηση του Αλ.
Τσίπρα στη συνέντευξη τύπου στο ΥΠΕΝ)
Για τα στερεά απόβλητα:
Με βάση τον Εθνικό σχεδιασμό και τους
πρόσφατα εγκεκριμένους Περιφερειακούς σχεδιασμούς, αρχίζει μια νέα στρατηγική.
Το υπουργείο προωθεί, επίσης, νέο νόμο για την ανακύκλωση, που θα αξιοποιεί
όλους τους διαθέσιμους πόρους.
Το 2020, έχοντας
Δασολόγιο, Κτηματολόγιο και χωρικό σχεδιασμό, κωδικοποίηση της νομοθεσίας και
απεικόνισή της στο χάρτη, θα μπορεί ο κάθε πολίτης, είτε θέλει να εκμεταλλευθεί
μια αγροτική γη, είτε θέλει να χτίσει, είτε θέλει να επενδύσει, ο κάθε πολίτης
με έναν πολύ απλό τρόπο, αξιοποιώντας τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή και την
πρόσβαση στους Χάρτες, να έχει πλήρη εικόνα του τι μπορεί να κάνει, ποιοι είναι
οι όροι δόμησης, ποιοι είναι οι κανόνες σε κάθε σημείο του χάρτη της χώρας μας.
Για την περιοχή του Ασωπού
Ενισχύουμε καθοριστικά και ουσιαστικά τους
περιβαλλοντικούς ελέγχους. Και προχωράμε την απορρύπανση των ρυπασμένων εδαφών
και υδροφορέων, και στην περιοχή του Δήμου Τανάγρας, όπου εκπονείται μελέτη
έργων ύδρευσης και άρδευσης, με ποιοτικούς και ασφαλείς υδάτινους πόρους. Άμεσα
προγραμματίζεται και η κατασκευή μονάδας επεξεργασίας στερεών βιομηχανικών και
επικινδύνων αποβλήτων.
Σχέδιο «Νέα Αθήνα»
Το σχέδιο προβλέπει τη μεταφορά του γηπέδου του
Παναθηναϊκού. Τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στο
Γουδή. Την κατεδάφιση του γηπέδου της
Λεωφόρου Αλεξάνδρας και τη μεταφορά του γηπέδου σε χώρο στην ευρύτερη περιοχή
εδώ κοντά μας, όπου δεν θα βρίσκεται στην καρδιά του μητροπολιτικού πάρκου. Και
η δημιουργία, όμως, ταυτόχρονα και φορέα διαχείρισης για τη μεταφορά των
στρατοπέδων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ώστε να γίνει μητροπολιτικό πάρκο
αληθινό, εδώ, ανοιχτό στους πολίτες και όχι στα χαρτιά και στα λόγια. Τη
δημιουργία ενός ενιαίου χώρου πρασίνου
στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας από τον Λυκαβηττό έως τις προσφυγικές πολυκατοικίες, οι
οποίες θα αναβαθμιστούν. Ανάπλαση του
Ελαιώνα στον Βοτανικό με τη δημιουργία χώρων και εγκαταστάσεων μαζικού
αθλητισμού. Αλλά και εκτεταμένες
παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, με στόχο, εκτός των άλλων την
αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου και την επιστροφή και της κατοικίας στο
ιστορικό κέντρο. Μέσα στο 18 θα ολοκληρωθούν οι αδειοδοτήσεις και οι σχετικοί
διαγωνισμοί. Μέχρι το 2021 η Αθήνα θα
έχει αλλάξει όψη.
Επιστολή του Ν. Παππά στα μέλη του
ΕΣΡ για τις τηλεοπτικές άδειες
Ο Νίκος
Παππάς, αφού υπενθυμίζει στο κείμενό του πως της παρούσας επιστολής είχε
προηγηθεί μία ακόμη, στις 30 Ιανουαρίου 2017, με την ίδια θεματολογία, ζητά από
τα Μέλη της Ανεξάρτητης Αρχής άμεση ενημέρωση για τα ακόλουθα:
1.
Τον ακριβή χρόνο διατύπωσης της
–κατά το άρθρο 2, παρ.4 του νόμου 4339/2015- απαιτούμενης γνώμης για τον αριθμό
των δημοπρατούμενων αδειών και την τιμή εκκίνησής τους.
2.
Το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα
δημοσίευσης προκήρυξης διαγωνισμού, καταληκτικής προθεσμίας υποβολής φακέλων
υποψηφίων, διενέργειας διαγωνισμού και χορήγησης αδειών.
Στην
επιστολή του Υπουργού σημειώνεται ότι η ανταπόκριση από μέρους των Μελών του
Ε.Σ.Ρ. είναι απαραίτητη ώστε να τερματιστεί άμεσα η παράνομη λειτουργία των
τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι εκπέμπουν το πρόγραμμά τους χωρίς να καταβάλλουν
οικονομικό αντάλλαγμα στο Δημόσιο. Τέλος, ο Νίκος Παππάς υπενθυμίζει
στα Μέλη του Ε.Σ.Ρ. πως το αμέσως επόμενο διάστημα, η Αρχή καλείται να
επισπεύσει ανάλογη διαδικασία αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών.
Για τη σημερινή συνεδρίαση της
Εξεταστικής για την Υγεία
Ο Α.
Μπαλωμενάκης, στην εισήγηση του, ανέφερε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της
δικογραφίας, «πολύ κρίσιμο και πιθανόν καταλυτικό ρόλο για την ορθή εκτίμηση της
υπόθεσης έχει ένα "τριμερές σύμφωνο με ρήτρα εμπιστευτικότητας"», το
οποίο «υπογράφτηκε μεταξύ (α) του Υπουργείου Υγείας που, κατά τη διατύπωση
εκπροσωπήθηκε από τον τότε Υπουργό κ. Άδωνη Γεωργιάδη (β) της Τράπεζας
Πειραιώς, που εν τέλει έγινε μέσω της θυγατρικής της ιδιοκτήτρια του
νοσοκομείου και (γ) του νοσοκομείου ΝΤΥΝΑΝ». Για το συγκεκριμένο "μνημόνιο
κατανόησης", επισήμανε ο κ. Μπαλωμένάκης, υπάρχει η καταγγελία του Ανδρέα
Μαρτίνη, που περιέχεται σε ανακριτική πράξη, ότι περιγράφει ρητά τη διαδικασία
που πρέπει να ακολουθηθεί για να εκποιηθεί το νοσοκομείο και ότι με αυτό
προσυμφωνείται η διενέργεια του πλειστηριασμού του 26ης Σεπτεμβρίου του έτους
εκείνου ο οποίος κατέστη δυνατός με μια σειρά ενεργειών που επακολούθησαν.
Ακόμη ανέφερε ότι σύμφωνα με τη δικογραφία το έγγραφο φέρεται να έχει αριθμό
πρωτοκόλλου 62 και ημερομηνία 28-3-2014, ενώ σε μια παλιότερη απάντησή του το
τότε ΔΣ λέει καθαρά ότι «κατόπιν προτάσεως του κ. Γεωργιάδη» το έγγραφο δεν
πρωτοκολλήθηκε. «Εάν εν τέλει το ΔΣ δεν μας το αποστείλει, ενδεχομένως
ισχυριζόμενο ότι ο αριθμός που προαναφέρω ως αριθμό πρωτοκόλλου δεν
αντιστοιχείται προς τις εγγραφές που υπάρχουν στο αρχείο του ή για οποιονδήποτε
άλλο λόγο τότε θα πρέπει να αναζητηθεί από τον κ. Άδωνη Γεωργιάδη».
Ο Σπύρος Λάππας χαρακτήρισε σκάνδαλο τόσο το
μνημόνιο όσο και την πώληση. «Επρόκειτο για μνημόνιο μεταξύ συγκεκριμένου
τραπεζίτη και υπουργού, ο τότε υπουργός
Υγείας Άδωνις Γεωργιάδη «δεν είχε κανένα δικαίωμα να ζητά τις παραιτήσεις μελών
του ΔΣ του Ερρίκος Ντυνάν και την αντικατάσταση με άλλους, λέγοντας ότι του το
ζήτησε συγκεκριμένος τραπεζίτης, λειτουργώντας όχι σαν υπουργός αλλά ως
υπάλληλος συγκεκριμένου τραπεζίτη».
Ο Σπ. Λάππας τόνισε ότι πρέπει να διανεμηθεί το
κείμενο και εκτίμησε πως αποδεικνύεται ότι ο Αδ. Γεωργιάδης λειτούργησε υπέρ
της τράπεζας. «Τέτοια υποτέλεια απέναντι σε έναν τραπεζίτη δεν έχω
ξαναδεί». Αναφερόμενος στην πώληση του
Ντυνάν έκανε λόγο για «μεθόδευση τριών υπουργών» επισημαίνοντας ότι ο Αν.
Λοβέρδος απαξίωσε το νοσοκομείο («διόρισε ως υπεύθυνο τύπου τον Λιαρόπουλο που
με δημοσιεύματα απαξίωνε το Ερρίκος Ντυνάν», σημείωσε), ο Αδ. Γεωργιάδης
μεθόδευσε την πώληση στην Πειραιώς και ο Μ. Βορίδης αμνήστευσε τους υπεύθυνους.
Ο Σπ. Λάππας χαρακτήρισε ως «σκάνδαλο» και «συμπαιγνία ανάμεσα στον Βγενόπουλο
και τον Σάλλα» το ότι στον πλειστηριασμό δεν αναγγέλθηκε οφειλή 4,5 εκατ. ευρώ
του Ντυνάν στο Δημόσιο, όταν το Δημόσιο αναγγέλλεται ακόμη και για μικρά ποσά. Ο εισηγητής
του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε ότι μέλη της διορισμένης διοίκησης του Ντυνάν (οι Νίκας
και Πανεθυμιτάκης, ο οποίος είναι συγγενής της οικογένειας Μητσοτάκη) «την
επόμενη του πλειστηριασμού μεταπήδησαν στην ΗΜΙΘΕΑ που ήταν η αντίδικος του
Ερρίκος Ντυνάν» και γι’ αυτό πρότεινε το άνοιγμα των λογαριασμών των μελών του
ΔΣ. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Για το κτήριο του πρώην ΕΑΤ – ΕΣΑ (δήλωση του Αλ. Φλαμπουράρη)
Το κτήριο του πρώην ΕΑΤ-ΕΣΑ (εντός
του Πάρκου Ελευθερίας) όχι μόνο δεν είναι για «ξεπούλημα», αλλά αντίθετα και με
χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου, θα διαμορφωθεί σε Μουσείο Αντιδικτατορικής
Αντίστασης. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει η κυβέρνηση για ένα χώρο που
μαρτύρησαν στην σκληρή επταετή δικτατορία νέοι και νέες,
αλλά και πολίτες όλων των ηλικιών που διεκδίκησαν την Ελευθερία και την
Δημοκρατία.
Για
τις υπηρεσίες καθαριότητας του Υπουργείου Εργασίας (επιστολή της Εφ.
Αχτσιόγλου)
Με
επιστολή προς όλους τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Εργασίας,
Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, τους καλούμε να βάλουν ένα
τέλος στο καθεστώς των εργολαβιών για τις υπηρεσίες καθαριότητας και φύλαξης
στα κτίρια ευθύνης τους. Ενόψει της λήξης των σχετικών συμβάσεων, καλούμε τις
διοικήσεις των εποπτευόμενων φορέων να προχωρήσουν στη σύναψη είτε ατομικών
συμβάσεων απευθείας με τους εργαζόμενους, είτε συμβάσεων με Κοινωνικές
Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Ένταξης, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνουν
οι νόμοι που ψηφίστηκαν το 2016. Η καθολική εφαρμογή αυτής της απόφασης θα
περιορίσει ουσιαστικά το καθεστώς των εργολαβιών στο Δημόσιο προς όφελος των
εργαζομένων, συμβάλλοντας παράλληλα στην εξοικονόμηση πόρων για το Δημόσιο.
Πληρωμή
Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)
(ανακοίνωση Υπουργείου Εργασίας)
Τη Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017 θα πραγματοποιηθεί πληρωμή των
δικαιούχων του πανελλαδικού προγράμματος ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης),
των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 30 Απριλίου 2017. Το ποσό των 43.989.884,06 ευρώ θα
καταβληθεί σε 195.584 δικαιούχους και αφορά συνολικά 451.800 άτομα.
Για την
εκκένωση του Ελληνικού (σημεία από τη συνέντευξη του Γ. Μπαλάφα)
Η
προαποφασισμένη και σχεδιασμένη από καιρό εκκένωση του Ελληνικού, που είναι
επιθυμητή από όλες τις πλευρές, θα πραγματοποιηθεί άμεσα. Βρισκόμαστε στη φάση
της ενημέρωσης του κόσμου από ειδικό κλιμάκιο του Υπουργείου Μεταναστευτικής
Πολιτικής και πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του μήνα, αρχές Ιουνίου, θα έχει
ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς