Υπουργός Χρ. Σπίρτζης: Τιμώντας την
Πελοπόννησο, την Κόρινθο, την Αχαΐα, την ιστορία μας, ονοματοδοτούμε τις
σήραγγες της Ολυμπίας Οδού!
Ανδρέα
Παπανδρέου, πρ. πρωθυπουργός της Ελλάδας.
Νίκος
Τεμπονέρας, αγωνιστής δολοφονημένος καθηγητής.
Νικόλαος
Πολυκράτης (Καπετάν Νικήτας) από τα Προσφυγικά Πάτρας.
Πάνος
Μυλωνάς, φοιτητής μηχανολόγος-μηχανικός
Διογένης,
ο φιλόσοφος της Αρχαιότητας
Νίκος
Πετιμεζάς και Παναγιωτάκης Γεραρής, οπλαρχηγοί του '21.
Είναι
οι προσωπικότητες που κοσμούν από σήμερα τις σήραγγες του σύγχρονου
αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πατρών, που κυριολεκτικά, ανολοκλήρωτος επί δεκαετία βάφτηκε
με το αίμα ανύποπτων οδηγών.
Ο
Νίκος Πολυκράτης (Καπετάν Νικήτας) από τα Προσφυγικά Πάτρας, που συμβολίζει την
Αντίσταση κατά του φασισμού και ο Νίκος Τεμπονέρας, που αντιστάθηκε στην
ακροδεξιά αυθαιρεσία, με την αναγραφή των ονομάτων τους γίνονται διεθνή σύμβολα
και ταξιδεύουν στους ορίζοντες της Δυτ.
Ευρώπης. Επτά ονόματα από Κόρινθο και Αχαΐα θα είναι καθημερινά στο στόμα χιλιάδων ταξιδιωτών!
«Ένα μήνα πριν τα
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μιλούσαν για φιάσκο στην Κορίνθου – Πατρών και δήθεν
ψεύτικες εξαγγελίες. Πριν λίγες μέρες ο Πρωθυπουργός παρέδωσε τον
αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, τις σήραγγες των Τεμπών και του
Πλαταμώνα.
Στις λιγοστές μέρες που μεσολάβησαν
κατηγορηθήκαμε ότι εάν δεν είχε εκλεγεί ο ΣΥΡΙΖΑ, θα τελείωναν γρηγορότερα τα
έργα, ότι αμαυρώσαμε τα έργα, ότι δεν καλέσαμε τα κόμματα, ότι δεν έχουμε
αστική ευγένεια».
Τα παραπάνω τόνισε κατά την ομιλία
του ο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών Χρήστους Σπίρτζης, στην τελετή εγκαινίων και
παράδοσης στην κυκλοφορία του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Πατρών από τον
Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα. Ενός έργου,
που το
συνολικό κόστος μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων ανέρχεται σε 2
δισεκατομμύρια 57 εκατομμύρια ευρώ. Ενός έργου που παραδόθηκε με διαλεχτά ονόματα της κυβέρνησης παρόντα, αλλά
και με την κατήφεια να σέρνεται στους
μικρόψυχους κύκλους της αντιπολίτευσης. Αλλά με αξιοπρόσεχτες απουσίες από την
πλευρά του Δήμου Πατρέων, εν αντιθέσει με τους άλλους δήμους της Αχαΐας.
Η ομιλία του υπουργού Χρ. Σπίρτζη
«Αξιότιμε κ.
Πρωθυπουργέ,
Σεβασμιότατε, κύριοι
Υπουργοί, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, κύριοι Περιφερειάρχες Πελοποννήσου και
Δυτικής Ελλάδας, κύριοι Δήμαρχοι, κυρία Πρύτανη, φίλες και φίλοι.
Σήμερα λήγει η
πολυετής απομόνωση της Πάτρας, της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου και των
Επτανήσων. Τελειώνει οριστικά ο οδικός αποκλεισμός της Πάτρας για περισσότερο
από 10 χρόνια τώρα, της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της χώρας μας.
Τελειώνει οριστικά η
αγωνία του ατυχήματος στο δρόμο που έχει ποτιστεί με αίμα σε όλο του το μήκος
Δεν υπάρχει οικογένεια της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου, που δεν έχει θρηνήσει
το χαμό αγαπημένου του προσώπου σε αυτό το δρόμο.
Φίλες και φίλοι, όταν
ο Πρωθυπουργός κάλεσε πολλούς από εμάς να εισφέρουμε στην προσπάθεια εξόδου από
την κρίση και την ύφεση. Τα έργα της χώρας ήταν τελματωμένα, με ένα απίστευτο
κουβάρι εμποδίων, εκκρεμοτήτων, εμπλοκών και αντιδράσεων και το πιθανότερο ήταν
ότι δεν θα ολοκληρώνονταν ποτέ.
Η Ολυμπία Οδός η
σύνδεση Κορίνθου – Πατρών, ξεκίνησε το 2007. Το 2015 οχτώ χρόνια αργότερα, είχε υλοποιηθεί μόλις το 50% του έργου. Σήμερα
έπρεπε να παραδινόταν ένα μεγαλύτερο έργο. Ένα έργο που θα περιλάμβανε τον
Πύργο, την Τσακώνα, το Καλό Νερό. Στα τελευταία δύο χρόνια οι υπεύθυνοι για το
τελμάτωμα των έργων, για τη μείωση του φυσικού αντικειμένου, για τις προχειρότητες
ή τις σκοπιμότητες, μας κατηγόρησαν για όλα: Για τις υπέρογκες αποζημιώσεις των
συμβάσεων που περικόψαμε, τις οποίες τις βάφτισαν πανωπροίκια. Για την εξαίρεση
και τη δήθεν καθυστέρηση του Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα – Καλό Νερό. Ακόμα και
για τα υπέρογκα διόδια των συμβάσεων που εκείνοι δέσμευσαν τους πολίτες στη
φάση κατασκευής.
Ένα μήνα πριν τα Μέσα
Μαζικής Ενημέρωσης μιλούσαν για φιάσκο στην Κορίνθου – Πατρών και δήθεν
ψεύτικες εξαγγελίες. Πριν λίγες μέρες ο Πρωθυπουργός παρέδωσε τον
αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, τις σήραγγες των Τεμπών και του
Πλαταμώνα.
Στις λιγοστές μέρες που μεσολάβησαν
κατηγορηθήκαμε ότι εάν δεν είχε εκλεγεί ο ΣΥΡΙΖΑ, θα τελείωναν γρηγορότερα τα
έργα, ότι αμαυρώσαμε τα έργα, ότι δεν καλέσαμε τα κόμματα, ότι δεν έχουμε
αστική ευγένεια.
Απαντάμε με τη δική
μας ευγένεια παραδίδοντας τα έργα στον ελληνικό λαό σε πρωτοφανή χρόνο με
μικρότερο κόστος, σημαντικά μικρότερο κόστος, με διαφάνεια και με αποτελεσματικότητα. Απαντάμε με τη δική μας ευγένεια και το δικό
μας πατριωτισμό, με την υπερπροσπάθεια που αναγνωρίζεται από τους πολίτες, αλλά
και από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς να αναζητούμε οποιαδήποτε άλλου
είδους στήριξη. Όποια προηγούμενη κυβέρνηση υλοποιούσε αυτό που υλοποιήσαμε τα
δυο τελευταία χρόνια, για δυο χρόνια θα ήταν οι αναμορφωτές της χώρας.
Θα
συνεχίσουμε με έργα χρήσιμα για το λαό μας, για την κοινωνία μας, για τις
υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, όσο και εάν προσπαθούν να μας αποδομήσουν.
Θα συνεχίσουμε να
στηρίζουμε με έργα τις εγκαταλελειμμένες και αποκλεισμένες περιοχές της χώρας.
Θα συνεχίσουμε, την ομαδική κυβερνητική δουλειά όλων μας με τη συνεχή και ακάματη
επίβλεψη του Πρωθυπουργού, την
ολοκλήρωση της προσπάθειας μας για την πλήρη ανάκτηση της εθνικής μας
κυριαρχίας, αυτής που δώρισαν.
Θα συνεχίσουμε την
ομαδική δουλειά για να προχωρήσουμε τη νέα γενιά έργων. Δεν μπορώ, είναι χρέος
μου, να μην αναφέρω την καθοριστική συνδρομή του Υπουργού Επικρατείας του
Αλέκου Φλαμπουράρη που σήμερα παρευρίσκεται εδώ, του Αναπληρωτή Υπουργού
Οικονομίας Αλέξη Χαρίτση, των Υπουργών Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και
Δικαιοσύνης. Η ομαδική δουλειά συνεχίζεται. Οι δρόμοι μας θα γίνουν πολύ
σύντομα δρόμοι δικτύων και ασύρματης κάλυψης δεδομένων σε συνεργασία με τον
Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής τον Νίκο Παππά. Ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός τις
επόμενες μέρες.
Θα ήταν επίσης
παράλειψη να μην ευχαριστήσω τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, τους Γενικούς
Διευθυντές, τους Διευθυντές, τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών τον Γιώργο Δέδε και
τους συνεργάτες μου. Ας το σκεφτούν όσοι θέλουν την αποδόμηση των δημόσιων
υπηρεσιών.
Θα ήταν επίσης
παράλειψη να μη συγχαρώ το ελληνικό τεχνικό δυναμικό, τους μηχανικούς, τις
εργοληπτικές εταιρείες, τους μελετητές και τους συμβούλους, που συνεργαστήκαμε
με καλή διάθεση και ζήλο. Αν αυτή η ομαδική δουλειά δεν απέδιδε, η χώρα θα ήταν
καταδικασμένη να επιστρέψει περίπου 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ και στην Ευρωπαϊκή
Επιτροπή και σε ρήτρες και σε αποζημιώσεις. Ένα μνημόνιο δηλαδή μόνο για τους
αυτοκινητόδρομους.
Τα έργα – και θέλω να το δηλώσω αυτό – για
μας θα ολοκληρωθούν όταν εγκατασταθεί το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα
λειτουργίας, όταν μειωθούν τα διόδια και όταν ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εγκαινιάσει
τη σύνδεση της Πάτρας με την Καλαμάτα, την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της
Πελοποννήσου.
Φίλες και φίλοι
παραδίδουμε ένα ενιαίο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο συνολικού μήκους 202 χιλιόμετρα
με 12 σήραγγες συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων, 43 νέες γέφυρες, 133 διαβάσεις
και 23 γέφυρες για τη διασφάλιση επικοινωνίας εκατέρωθεν του δρόμου, 13 νέους
ανισόπεδους κόμβους.
Το συνολικό κόστος
μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων ανέρχεται σε 2 δισεκατομμύρια 57
εκατομμύρια ευρώ. Τιμώντας την Πελοπόννησο, την Κόρινθο, την Αχαΐα, την ιστορία
μας, ονοματοδοτούμε τις σήραγγες της Ολυμπίας Οδού ως εξής:
Στο
Νομό Κορινθίας η σήραγγα στο Χελιδόνι παίρνει το όνομα του αρχαίου Έλληνα
φιλόσοφου Διογένη.
Οι
σήραγγες στο Δερβένι και στα Μαύρα Λιθάρια παίρνουν τα ονόματα των οπλαρχηγών
της επανάστασης Νίκου Πετιμεζά και Παναγιωτάκη
Γεραρή που παρά τις αντιθέσεις τους, συνασπίστηκαν στον εθνικό αγώνα και
νίκησαν. Το τίμημα της ιστορίας τους βρίσκεται στον αντίποδα όσων «πατριωτών»
δυναμίτιζαν την προσπάθεια της διαπραγμάτευσης πριν λίγες μέρες.
Στο
Νομό Αχαΐας η σήραγγα της Αιγείρας παίρνει το όνομα του φοιτητή συναδέλφου Πάνου Μυλωνά μηχανολόγου μηχανικού, τιμώντας όλους τους φοιτητές συμπολίτες
μας που έχασαν τη ζωή τους σε αυτό το δρόμο.
Είναι
μαζί μας οι γονείς τους και μαζί με το Υπουργείο και όλους τους ανθρώπους και
τα ιδρύματα που νοιάζονται για την οδική ασφάλεια, να πούμε ότι έχουμε πάρα
πολύ δουλειά.
Η
σήραγγα της Ακράτας παίρνει το όνομα του Αντιστασιακού Καπετάν Νικήτα, Νικόλαου Πολυκράτη. Η σήραγγα του
Πλατάνου παίρνει το όνομα του ποιητή μας Κωστή Παλαμά. Η σήραγγα της Βολίμης
παίρνει το όνομα του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλου.
Η
σήραγγα του Πάνορμου παίρνει το όνομα του ανθρώπου που η δολοφονία του σημάδεψε
τη γενιά μας, το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα. Του Νίκου Τεμπονέρα.
Η
σήραγγα της Παναγοπούλας παίρνει το όνομα του πρώην Πρωθυπουργού, του ανθρώπου
που ενέπνευσε πολλούς από εμάς σήμερα, όπως σήμερα μας εμπνέει ο Αλέξης Τσίπρας,
του Ανδρέα Παπανδρέου.
Προσπαθούμε αύριο να
παραδώσουμε τη μεγάλη σήραγγα της Κλόκοβας για να μετακινηθούν οι πολίτες της
Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου με
ασφάλεια. Μια σήραγγα, που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να παραδοθεί τον
Αύγουστο.
Μεθαύριο η Πάτρα θα
απέχει από την Αθήνα 1,5 ώρα πλέον. Θα έρχομαι τρεις μέρες συνέχεια θα πιούμε
ούζο, σας προσκαλούμε με τον Περιφερειάρχη και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για να
γιορτάσουμε το νέο δρόμο.
Δεν θα κουραστούμε να
το λέμε ξανά και ξανά. Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία Κυβέρνηση, σε κανέναν Υπουργό,
Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Τα έργα ανήκουν στο μοναδικό ιδιοκτήτη που τα
πληρώνει, τον ελληνικό λαό.
Καλώ τον Πρωθυπουργό
της γενιάς μας, τον Πρωθυπουργό της εξόδου από την κρίση, τον Αλέξη Τσίπρα να
παραδώσει στο μοναδικό ιδιοκτήτη τον ελληνικό λαό, την Ολυμπία Οδό και να
βγάλει οριστικά από την απομόνωση την Πάτρα, τη Δυτική Ελλάδα, την
Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο και τα Επτάνησα. Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς