Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017

Η ποιοτικότερη συγκοινωνία φοβίζει τα σωματεία


1.018.524,98 ευρώ έσοδα το χρόνο για το σταθμό του Συντάγματος. 455.100, 48 ευρώ έσοδα το χρόνο από τις διαφημίσεις σε όλους τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και του Ηλεκτρικού και του Τραμ. Είναι προφανές ότι το Δημόσιο ζημειώνει, αφού η ΜΕΤΡΟ δεν υλοποιεί την σύμβαση που υπέγραψε. Αλλά καμία κυβέρνηση μέχρι χθες δεν συγκινήθηκε!


Ποιους πραγματικά σκοπούς εξυπηρετεί ο μύθος που καλλιεργούν ΜΜΕ προσκείμενα στην ΝΔ, περί ενδεχόμενου ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας;


Η ως σήμερα εκμετάλλευση των υποδομών του ΜΕΤΡΟ γίνεται από τη ΣΤΑΣΥ χωρίς συμβάσεις με την ιδιοκτήτρια ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και έχει πενιχρά αποτελέσματα. Για το 2016 που έχουμε αύξηση των εσόδων (χωρίς τον υπολογισμό του κόστους) αναφέρουμε συνολικά ποσά εσόδων ανά κατηγορία, ώστε να βγουν συμπεράσματα από όλους: 

1.018.524,98 ευρώ έσοδα το χρόνο για το σταθμό του Συντάγματος. 455.100, 48 ευρώ έσοδα το χρόνο από τις διαφημίσεις σε όλους τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και του Ηλεκτρικού και του Τραμ. 

Αυτά, και όλα τα υπόλοιπα μεγέθη δείχνουν ότι η εκμετάλλευση αυτής της δημόσιας περιουσίας δεν αποδίδει αυτά που όφειλε να αποδώσει κατ’ ελάχιστο. Είναι βέβαιο ότι η μη αξιοποίηση της περιουσίας της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και η μη κάλυψη της πληρωμής των τόκων θα εγείρει στο άμεσο μέλλον άλλα σοβαρά θέματα και για το δημόσιο και για τους πολίτες και για τους εργαζόμενους στις εταιρείες λειτουργίας. Τα συμπεράσματα είναι προφανή για όλους!

Με τα παραπάνω στοιχεία κυβερνητικοί κύκλοι των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας, θέτουν σοβαρά ερωτήματα, που ανακύπτουν από την τακτική των σωματείων της ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ, (Σταθερές Συγκοινωνίες) που αντιτίθενται στην υλοποίηση της σύμβασης που έχει υπογραφεί, αλλά μέχρι τώρα δεν υλοποιείται από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Και έτσι απαντούν στο μύθο που καλλιεργείται από την ΝΔ, για να προκαλέσει φοβία στους εργαζόμενους ότι επίκειται ιδιωτικοποίησή τους.

Οι ίδιοι κύκλοι αναφέρονται με  ιδιαίτερο νόημα στο ότι τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. (εταιρεία λειτουργίας του Μετρό, Τραμ και Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου) έχουν εξαγγείλει κινητοποιήσεις για σήμερα Πέμπτη 2 Μαρτίου και για την Παρασκευή 3 Μαρτίου.

Ήδη σήμερα παρατηρήθηκαν κυκλοφοριακά προβλήματα σε διάφορα σημεία του λεκανοπεδίου της Αθήνας και ειδικότερα, ιδιαίτερα αυξημένη ήταν η κίνηση στις λεωφόρους Μεσογείων, Αλεξάνδρας, Βασ. Σοφίας, καθώς και στην Αθηνών, στο ύψος της Θηβών και οι οδηγοί θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή. Τα ίδια προβλήματα αναμένονται και αύριο.



Και ερωτούν: Ποιά είναι όμως τα αιτήματα της εν λόγω απεργίας και ποιοί οι λόγοι που οδήγησαν τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ σε κινητοποιήσεις; Αυτά διερευνώνται από όλους!

Και αναφέρουν συγκεκριμένα:

1. Η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε (ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε) ανήκει στην εταιρεία ΟΑΣΑ Α.Ε. (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Α.Ε). Επιδοτείται από το ελληνικό δημόσιο μέσω του ΟΑΣΑ. Τα έσοδα του ΟΑΣΑ (είτε από τα εισιτήρια, είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό, είτε από άλλες δράσεις) δίνονται αποκλειστικά στις δύο θυγατρικές της εταιρείες ΣΤΑ.ΣΥ και ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε) και στα έξοδα λειτουργίας του ΟΑΣΑ. Οι προϋπολογισμοί τόσο του ΟΑΣΑ όσο και των θυγατρικών της ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ εγκρίνονται από τα αρμόδια Υπουργεία. Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ μετέχουν θεσμοθετημένα ως τακτικά μέλη στο ΔΣ του ΟΑΣΑ.

2. Οι σταθμοί και οι υποδομές του ΜΕΤΡΟ ανήκουν στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., η οποία έχει υποχρέωση της αποπληρωμής των δανείων του έργου. Το κεφάλαιο των δανείων πληρώνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Οι τόκοι πρέπει να πληρώνονται από τη λειτουργία και την αξιοποίηση των υποδομών του ΜΕΤΡΟ και ανέρχεται σε ποσό άνω των 80 εκατομμυρίων τον χρόνο. 

3. Με τη ρύθμιση, στην οποία αντιτίθενται τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ, δίνεται η δυνατότητα στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να μπορεί να συνάπτει συμβάσεις με την ΣΤΑΣΥ Α.Ε. και με τον ΟΑΣΑ Α.Ε. Ως σήμερα είχε τη δυνατότητα μόνο με τη ΣΤΑΣΥ Α.Ε. αλλά καμία σύμβαση δεν έχει υπογραφεί.

Τίθεται το ερώτημα ποιά είναι η ανησυχία να συνάπτονται συμβάσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την περιουσία της και με τη μητρική εταιρεία της ΣΤΑΣΥ, τον ΟΑΣΑ;

4. Η ως σήμερα εκμετάλλευση των υποδομών του ΜΕΤΡΟ γίνεται από τη ΣΤΑΣΥ χωρίς συμβάσεις με την ιδιοκτήτρια ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και έχει πενιχρά αποτελέσματα. Για το 2016 που έχουμε αύξηση των εσόδων (χωρίς τον υπολογισμό του κόστους) αναφέρουμε συνολικά ποσά εσόδων ανά κατηγορία, ώστε να βγουν συμπεράσματα από όλους: 

·        Έσοδα από  την ενοικίαση του σταθμού του Συντάγματος: 1.018.524,98 ευρώ
·        Έσοδα για τις διαφημίσεις στα πλαίσια και τα πάνελ όλων των σταθμών:  455.100,48 ευρώ.
·        Έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς και τα οχήματα:  1.430.581,48  ευρώ.  
·        Έσοδα από τα ΑΤΜ : 764.615,02 ευρώ.
·        Έσοδα από Προωθητικές Ενέργειες: 151.982,62 ευρώ.
·        Έσοδα από Κινητή Τηλεφωνία: 1.633.567,20.
·        Έσοδα από καταστήματα: 551.911,80 ευρώ.
·        Έσοδα από πάρκινγκ:  913.047,45 ευρώ.

Τα συμπεράσματα είναι προφανή για όλους: Ένα 1.018. 524, 98 ευρώ έσοδα το χρόνο για το σταθμό του Συντάγματος. 455.100, 48 ευρώ έσοδα το χρόνο από τις διαφημίσεις σε όλους τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και του Ηλεκτρικού και του Τραμ.  Αυτά, και όλα τα υπόλοιπα μεγέθη δείχνουν ότι η εκμετάλλευση αυτής της δημόσιας περιουσίας δεν αποδίδει αυτά που όφειλε να αποδώσει κατ’ ελάχιστο. Είναι βέβαιο ότι η μη αξιοποίηση της περιουσίας της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και η μη κάλυψη της πληρωμής των τόκων θα εγείρει στο άμεσο μέλλον άλλα σοβαρά θέματα και για το δημόσιο και για τους πολίτες και για τους εργαζόμενους στις εταιρείες λειτουργίας.

5. Ακούγοντας το αίτημα των σωματείων της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. -και για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για τις προθέσεις της κυβέρνησης από κανένα- σε περίπτωση που ο ΟΑΣΑ συνάψει συμβάσεις με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ υποχρεώνεται να αποδίδει ως έσοδα τουλάχιστον τα ποσά των αποτελεσμάτων του 2016 στη ΣΤΑΣΥ A.E.
Παρότι από τους σκοπούς και τη λειτουργία του ΟΑΣΑ, μητρικής εταιρείας της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., μέσω της οποίας επιδοτείται η ΣΤΑΣΥ Α.Ε., δεν υπάρχει θέμα μεταφοράς αυτών των πόρων πουθενά αλλού εκτός από τη ΣΤΑΣΥ, την ΟΣΥ και τα έξοδα λειτουργίας του.

6. Κανένα θέμα δεν τίθεται για ιδιωτικοποίηση των εταιρειών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Το κεντρικό θέμα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι αν θα συνεχιστούν οι κακές πρακτικές και διαδικασίες στον χώρο των αστικών μεταφορών, αν οι εταιρείες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα μπορέσουν να παρέχουν ποιοτικότερο και ποσοτικότερο μεταφορικό έργο στους πολίτες, αν θα μπορούν να διευρύνουν το κοινωνικό τους έργο και την φθηνή τιμολογιακή πολιτική προς τους πολίτες. 

Θα τα καταφέρουμε αν αλλάξουμε τις πρακτικές του χθες.

Από τα παραπάνω ακόμη αναζητούνται οι λόγοι και τα αιτήματα της απεργίας.
Πρόσφατα υπογράφηκε η νέα ΣΣΕ. Επομένως δεν είναι πίεση για συνδικαλιστικά θέματα.

Ποιούς λοιπόν πραγματικούς σκοπούς εξυπηρετεί;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς