Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Η Γέφυρα Τσακώνας υποψήφια για παγκόσμιο βραβείο

 

Η σπουδαιότητα της γέφυρας Τσακώνας, από τεχνολογικής και κατασκευαστικής άποψης αναδείχτηκαν στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Πάτρα από την Επαγγελματική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών Αχαΐας.

 
Όπως αναφέρθηκε, το ξεχωριστώ αυτό έργο,  έχει προταθεί από την Παγκόσμια οργάνωση Κατασκευής Γεφυρών για βράβευση, ενώ, κάθε φάση του ήταν και μία πρόκληση, τόσο επιστημονική, όσο και κατασκευαστική. Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο πρόεδρος της ΕΕΤΕΜ Αχαΐας Θανάσης Κουμούτσος: 

"Η γέφυρα θεωρείται μια από τις καλύτερες σε παγκόσμια κλίμακα σε τεχνογνωσία και τεχνολογία. Είναι ένα έργο υψίστης τεχνολογίας και σκοπιμότητας καθώς ήρθε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα κατολίσθησης που υπήρχε στο συγκεκριμένο κομμάτι του δρόμου Τρίπολης-Καλαμάτας. Έτσι πήγαμε στην τοξωτή γέφυρα που έχει 390 μέτρα άνοιγμα. Συνεργάστηκαν πολλοί άνθρωποι για την κατασκευής της εκ των οποίων το 90% ήταν Έλληνες επιστήμονες, κατασκευαστές και εργαζόμενοι. Υπήρχαν βέβαια πολλά προβλήματα χρηματοδότησης και αν δεν ήταν το ΕΣΠΑ δεν θα είχε γίνει. Ταλαιπωρήθηκε μια δεκαετία το έργο αλλά τελικά έγινε. Βέβαια το καθεστώς διαχείρισής της δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα.»   
 
Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν από Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας Σχολή Σ.Τ.Ε. ο Ζαχαρίας Χρήστου Πτυχιούχος Έργων Υποδομής Μηχανικός Τ.Ε., Ε.Τ.Ε.Π. καθηγητής εργαστηρίου Οπλισμένου Σκυροδέματος με θέμα: Ποιοτικός Έλεγχος Γεφυρών στην Κατασκευή & στην Λειτουργία τους.

Δρ. Διονύσιος Μπισκίνης Πολ/κος Μηχ/κος Παν/μιου Πατρών, ΕΑΠ, Τ.Ε.Ι. Δυτ. Ελλάδας με θέμα: Μηχανοποιημένες Μέθοδοι Κατασκευής Γεφυρών Σκυροδέματος.

Από την εταιρεία ΔΟΜΗ Α.Ε. μελετητές ο Δρ. Κυριάκος Σταθόπουλος Πολ.κος Μηχ/κος MSc, με θέμα: Βασικά Στοιχεία Σχεδισμού της Γέφυρας-Σύλληψη και Σχεδιασμός, Εναλλακτικές Λύσεις, Κριτήρια Επιλογής του Τύπου της Γέφυρας, καθώς επίσης Στοιχεία Ανάλυσης, Μεθοδολογία Ανέργεσης.

Κύριος ομιλητής από την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Νικόλαος Ντονάς Πολ/κος Μηχ/κος Εργοταξιάρχης & υπεύθυνος του Έργου, με θέματα: Κατασκευή-Οργάνωση Κατασκευής, Κατασκευή Στοιχείων από Σκυρόδεμα (Θεμέλια, Βάθρα, Αντηρίδα, Προεντεταμένος Φορέας), Εργοστασιακή Κατασκευή Τόξου, Καταστρώματος και Αναρτήρων, Ανέργεση Τόξου, Αφαψίδωση, Εγκατάσταση Αναρτήρων και Καταστρώματος, Ρυθμίσεις.

Ιωάννης Λιαρομάτης Μηχ/γος Μηχ/κος & Μηχ/κος Συγκολλήσεων, με θέμα: Διαδικασίες Συγκολλήσεων, Ποιοτικός Έλεγχος.

Μάνος Λαριντζάκης Μηχ/γος Μηχ/κος, της εταιρείας Set PointTechologies ΕΠΕ, με θέμα: Ενοργάνωση Γέφυρας-On Line Παρακολούθηση.

Η Ημερίδα είχε μεγάλη συμμετοχή, κυρίως από Φοιτητές της σχολής & Παν/μιου, επίσης και από Μηχανικούς Π.Ε.-Τ.Ε. που εργάζονται στο Δημόσιο & Ελεύθεροι Επαγγελματίες, όπου στους παρευρισκόμενους θα χορηγηθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Η άποψη των Καθηγητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Ε.) του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας είναι ότι η Ημερίδα είχε απόλυτη επιτυχία, η συμμετοχή των Φοιτητών της σχολής ήταν πολύ μεγάλη & ενθουσιώδης και τέλος οι διαλέξεις των ομιλητών ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες & κατατοπιστικές.

Στο τέλος της Ημερίδας εκφράστηκε η επιθυμία από τους καθηγητές και την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. η συνέχιση της συνεργασίας με την εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. για την παρουσίαση του κτιρίου Σταύρου Νιάρχου & άλλων έργων που εκτελεί ή παραπάνω εταιρεία.

Εκ μέρος των διοργανωτών, ευχαριστούμε θερμά τόσο την εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και ιδιαίτερα τον κ. Ν. Ντονά για την άψογη συνεργασία και όλους τους ομιλητές, επίσης τους χορηγούς επικοινωνίας για την προβολή της Ημερίδας, καθώς επίσης τους αφανείς συνεργάτες του ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας και μελών της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. Αχαΐας, που συνέβαλαν για την τόσο μεγάλοι επιτυχία της Ημερίδας.

Εκ μέρους της Διοικούσας Επιτροπής της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. Αχαΐας, θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες προς τον Κοσμήτορα της Σχολής Δρ. Λάμπρο Μπισδούνη καθηγητή, όσο την εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και ιδιαίτερα τον κ. Ν. Ντονά, για την άψογη συνεργασία που είχαμε και πιστεύουμε στο μέλλον να συνεχίσουμε τέτοιες εκδηλώσεις & συνεργασίες.

Το έργο αυτό όπως παρουσιάσθηκε και αναλύθηκε τόσο από μέρους των μελετητών όσο και από την εταιρεία, αναδειχθεί τόσο σημαντικό μετά την Γέφυρα του ¨ΡΙΟΥ¨ και έχει προταθεί από την Παγκόσμια οργάνωση Κατασκευής Γεφυρών για βράβευση.

Όπως αναλύθηκε το έργο, ήταν έργο που κάθε φάση του ήταν και μία μελέτη, που τόσο επιστημονική, όσο και κατασκευαστική.

Τέτοια έργα είναι τόσο σημαντικά από επιστημονική άποψη, όσο και από τεχνική, διότι η θεωρία συναντά την πράξη και θα πρέπει να παρακολουθούν όλοι οι Μηχανικοί την εξέλιξη της επιστήμης & της τεχνολογίας. Δεν φτάνει το πτυχίο που αποκτήσαμε, αλλά η παρακολούθηση του τρόπου κατασκευή των τεχνικών έργων και την εξέλιξη των υλικών και μέσων αυτών σήμερα.

Το έργο αυτό από μόνο του δεν είναι σπουδαίο στην κατασκευή του μόνο, αλλά και στην λειτουργία του, αφού καθημερινά το χρησιμοποιούν δεκάδες χρήστες και μέσα για την μετακίνηση τους από Κόρινθο-Καλαμάτα. Η διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας, γίνεται On line παρακολούθηση όπως εξήγησε ο κ. Μάνος Λαριντζάκης, τόσο από τα γεωλογικά φαινόμενα, σεισμού, περιβαλλοντικά, καιρικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς