«Οι απαλλοτριώσεις δεν είναι διαδικασία πλουτισμού»
Τα επόμενα βήματα μετά την απόρριψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ για την σιδηροδρομική εργολαβία της νέας γραμμής Ψαθόπυργος-Ρίο και την οριστική καταχώρηση του έργου στην ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture, σχεδιάζει ήδη η ΕΡΓΟΣΕ. Η απόφαση αυτή άναψε ουσιαστικά το πράσινο φως για να τρέξουν όλες οι σχετικές διαδικασίες ανάθεσης των εργασιών και την εγκατάσταση του εργολάβου στις αρχές του 2017 προκειμένου να είναι όλα έτοιμα μέχρι το 2020.Για το θέμα, καθώς και την αναστάτωση που έχει προκληθεί από τις τιμές που καθόρισε το δικαστήριο για τις απαλλοτριώσεις σπιτιών και οικοπέδων, μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θανάσης Βούρδας.
«Μας κοινοποιήθηκε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την απόρριψη των ασφαλιστικών μέτρων. Για εμάς αυτό είναι το «πράσινο φως» να στείλουμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβαση προκειμένου να ελεγχθεί και να ξεκινήσει το έργο. Εμείς αν όχι σήμερα, το αργότερο αύριο το πρωί, θα στείλουμε την σύμβαση, είναι πλέον θέμα του Ε.Σ. να μας απαντήσει ότι είμαστε οκ σε σχέση με την σύμβαση και αμέσως μετά, αφού κατατεθούν από τον υποψήφιο ανάδοχο τα απαραίτητα δικαιολογητικά, προχωράμε στην υπογραφή. Αυτό θα συμβεί το αργότερο μέσα στον Ιανουάριο του 2017. Αμέσως μετά θα έχουμε την εγκατάσταση του εργολάβου για να ξεκινήσει να δουλεύει τις μελέτες εφαρμογής, το στήσιμο του εργοταξίου και αμέσως μετά τις εργασίες για τη διαμόρφωση της υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Μποζαΐτικα», επισήμανε ο κ. Βούρδας.
Όπως εκτίμησε το έργο αναμένεται να είναι έτοιμο του 2019, ενώ παράλληλα θα έχουν κινηθεί οι διαδικασίες, μέσα στο 2018, για τον καινούργιο διαγωνισμό που θα αφορά τα υπολειπόμενα, δηλαδή την στρώση της γραμμής, την επιδομή, την ηλεκτροδότηση και την σηματοδότηση, ώστε μέχρι το 2020 να ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή.
«Μιλάμε για καινούργια γραμμή, καινούργια χάραξη, ώστε να είναι συμβατή με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, διότι πρόκειται για διευρωπαϊκό δίκτυο πια. Αυτό σημαίνει διπλή σιδηροδρομική γραμμή, θα φτιαχτεί η υποδομή εξ’ αρχής στην καινούργια χάραξη που έχει ανακοινωθεί, προκειμένου να φιλοξενήσει τη διπλή γραμμή. Το δύσκολο κομμάτι της εργολαβίας σε κάθε σιδηρόδρομο είναι η υποδομή, γιατί παράλληλα αυτό σημαίνει ότι θα γίνονται και όλες οι εργασίες που αφορούν, είτε τα υδραυλικά είτε την υποδομή- εξωραϊσμό και διαμόρφωση του κάθετου-παράλληλου οδικού δικτύου κ.α.- προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα στην περιοχή. Προβλέπονται 36 μήνες εργασιών από την στιγμή που θα εγκατασταθεί ο εργολάβος αλλά εκτιμάται ότι ο χρόνος αυτός μπορεί να συντομευτεί», εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.
Μιλώντας για τις τιμές που δόθηκαν με απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Εφετείου για τις απαλλοτριώσεις σπιτιών και οικοπέδων, στο Ρίο και τον Άγ. Βασίλειο, τιμές που θεωρήθηκαν από τους ιδιοκτήτες εξαιρετικά χαμηλές, ο κ. Βούρδας σχολίασε:
«Είναι μισή τιμή σε σχέση με τι; Ποιο είναι το πριν; Έχουμε την προσωρινή απόφαση του δικαστηρίου κι εδώ υπάρχει μια αντίφαση και πρέπει να το πούμε γιατί πρέπει να είναι σεβαστές οι δικαστικές αποφάσεις. Τι σημαίνουν οι δικαστικές αποφάσεις; Με βάση αυτά που προβλέπει ο νόμος αποφασίζει την προσωρινή τιμή το Εφετείο. Τα δημοσιεύματα που διάβασα είναι και ανακριβή και αόριστα, γιατί εγώ θα μπορούσα να πω ότι είναι μια προεργασία για να προδικάσουμε τις μελλοντικές αποφάσεις οριστικοποίησης τιμής και να προδικάσουμε αυτές τις αποφάσεις. Καλό είναι να το αποφεύγουμε. Το ελληνικό Δημόσιο οφείλει να προστατεύεται αλλά σε αυτή την συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξε μια καθαρή δικαστική διαδικασία. Υπήρξε ανεξάρτητος εκτιμητής ο οποίος κατέθεσε το πόρισμά του.
Μάλιστα η ΕΡΓΟΣΕ ζήτησε και από τους ιδιοκτήτες, αντί να καταθέτουν χαρτιά γενικής περιγραφής του τι θα μπορούσε να κοστίζει η περιουσία τους, να έβαζαν και αυτοί εκτιμητή. Δεν έγινε αυτό. Δεν ισχύει κιόλα το κομμάτι των δημοσιευμάτων ότι έγινε δεκτή η άποψη του εκτιμητή. Αυτή την στιγμή οι αποφάσεις που υπάρχουν είναι 60% πάνω από την άποψη του εκτιμητή. Υπήρχε παλαιοτέρα μια απόφαση για όμορες εκτάσεις από όπου περνάει η Ολυμπία Οδός. Πώς φαινόταν ότι έχει απαλλοτριωθεί (σχηματικά το λέω) ένα ευρώ για την Ολυμπία και 4 ευρώ για την ΕΡΓΟΣΕ;
Οι τιμές στις οποίες πωλούνται στις συγκεκριμένες περιοχές τα οικήματα και τα κτήματα είναι πιο χαμηλές από αυτές που έχει δικάσει το Δικαστήριο… Οι απαλλοτριώσεις δεν είναι διαδικασία πλουτισμού, αλλά διαδικασία αποζημίωσης για την περιουσία την οποία παίρνουμε».
Αξίζει να σημειωθεί ότι επειδή η εργολαβία δεν είχε ξεκινήσει ακόμα, δεν είχε παρακατατεθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στο Παρακαταθηκών και Δανείων το αντίστοιχο ποσό. Αυτό θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να πάρουν την προκαταβολή οι ιδιώτες μέχρις ότου γίνει η οριστικοποίηση των τιμών από τα ελληνικά δικαστήρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς