Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Σε 1,5 ώρα Αντίρριο - Γιάννενα ως τον Μάρτιο του 2017

Μέχρι τα τέλη του χρόνου προβλέπεται να είναι έτοιμα τα πρώτα 80 χιλιόμετρα της Ιόνιας Οδού που κατασκευάζει και θα λειτουργήσει ο όμιλος της ΓΕΚ Τέρνα, μειώνοντας το χρόνο του ταξιδιού από Αντίρριο έως Γιάννενα σε 1,5 ώρα από 3,5 ώρες που είναι σήμερα. 


Η παράδοση των έργων θα ξεκινήσει τμηματικά καθώς σε κυκλοφορία αναμένεται να παραδοθεί σε πρώτη φάση, το τμήμα από την έξοδο της σήραγγας της Κλόκοβας (10ο περίπου χιλιόμετρο) μέχρι την Αμφιλοχία (90ο περίπου χιλιόμετρο) που περιλαμβάνει και την παράκαμψη Αγρινίου που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία και έχει κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Πολύ νωρίτερα θα είναι έτοιμο το τμήμα Κουβαράς - Αμφιλοχία μήκους 30 χλμ.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Νέας Οδού κ. Στέλιο Πενθερουδάκη "καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια τόσο από την εταιρία παραχώρησης όσο και από την εταιρία κατασκευής ΤΕΡΝΑ, ώστε τον Μάρτιο του 2017 ο αυτοκινητόδρομος να βρίσκεται σε λειτουργική κυκλοφορία και λίγους μήνες αργότερα τον Αύγουστο του 2017 σε πλήρη".

Με την παράδοση των έργων θα ξεκινήσει και η τμηματική λειτουργία τεσσάρων μετωπικών και πέντε πλευρικών διοδίων, με κόστος που υπολογίζεται να διαμορφωθεί σε 12 έως 13 ευρώ. Ωστόσο η ολοκλήρωση του έργου που θα αλλάξει την εικόνα της Ηπείρου τον Μάρτιο του 2017 που προβλέπουν οι ασφυκτικές προθεσμίες των οδικών αξόνων, θα εξαρτηθεί από την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων. 

Παρά την μεγάλη προσπάθεια να υπερπηδηθούν τα εμπόδια στην παράδοση γης που αντιμετωπίστηκαν με την μίσθωση 1.700 στρεμμάτων, υπάρχουν ακόμη τέσσερα κυρίως σημεία, που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν την κοινοπραξία του έργου με τον κίνδυνο να παρατείνουν το χρονοδιάγραμμα. Στο Μενίδι λίγα χιλιόμετρα πριν την Άρτα έχουν μισθωθεί 7 χιλιόμετρα γης και απομένουν άλλα 3. 

Εκρεμμότητες υπάρχουν επίσης στο Κρίκελο λίγο πριν την περιοχή του Μενιδίου, στην Ρίζα πριν την είσοδο της Κλόκοβας και στην θέση Αυγό, στην ένωση της Ιόνιας με την Εγνατία.
Για τις απαλλοτριώσεις αυτές αναμένονται οι αποφάσεις των δικαστηρίων που θα επιδικάσουν την τιμή μονάδας, οι οποίες όμως καθυστερούν. 

Σύμφωνα με τον διευθυντή του έργου κ. Ευάγγελο Μασούρα, σήμερα υπολείπεται το 14,5% των αναγκαίων χώρων που ισοδυναμεί με 2.000 στρέμματα και καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να προχωρήσουν τα έργα. 

Αγώνας ταχύτητας καταβάλλεται για να ολοκληρωθεί ως το Μάρτιο και η σήραγγα της Κλόκοβας, η μία από τις τέσσερις σήραγγες του έργου, η κατασκευή της οποίας πρόσθεσε 100 εκ. ευρώ στο κόστος του αυτοκινητοδρόμου που πέρασε από σαράντα κύματα.

Σύμφωνα με στελέχη της κοινοπραξίας, στην Κλόκοβα η κοινοπραξία έχει πετύχει ένα σημαντικό ρεκόρ που είναι η ολοκλήρωση της διάνοιξης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη μέσα σε 13 μήνες. Ήδη, έχει ολοκληρωθεί το 45% της επένδυσης του έργου. 

Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού του εργοταξίου εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και από τα 4 μέτωπα (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας). Το συνολικό κόστος του έργου μαζί με τις απαλλοτριώσεις για γεγονότα αθέτησης του δημοσίου υπολογίζεται σε 1,7 δισ. ευρώ. 

Στην Νέα Οδό συμμετέχει με 57% ΓΕΚ-Τέρνα και από 21,2% οι Ισπανικές ACS-Ferrovial. Πρόσφατα στην εταιρεία ολοκληρώθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 60 εκ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς