Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

Νίκος Κοντοές, πρόεδρος ΟΛΠΑ: Χρειάζεται καλή πίστη

Νίκος Κοντοές, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος  Πατρών.

Και καλόπιστος διάλογος με το Δήμο Πατρέων για το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης!



Μια προς μια απάντησε στις αιχμές που άφησε ο Δήμαρχος Πατρέων για τη δράση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών αναφορικά με το πάγιο αίτημα της πόλης για παράδοση του θαλασσίου μετώπου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Νίκος Κοντοές.

Μιλώντας το πρωί της Πέμπτης «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» τόνισε μεταξύ άλλων ότι προσθέτοντας με νόημα ότι η αντιπαλότητα και η διαταραγμένη σχέση που υπάρχει μεταξύ της πόλης και του λιμανιού βλάπτει εξίσου και τους δύο. Ο κ. Κοντοές αρχικά κατέθεσε τα δεδομένα που υπάρχουν αναφορικά με το βόρειο τομέα που παλαιού λιμανιού της Πάτρας (από την Αγ. Νικολάου και προς την Πέντε Πηγαδίων) το οποίο έχει ακόμα εμπορική χρήση και όπως σημείωσε ο Κώστας Πελετίδης είναι «σφραγισμένο» και δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στους πολίτες:

«Δεν εναπόκεινται στη διακριτική ευχέρεια του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠΑ, οι διαδικασίες, οι προϋποθέσεις και οι δικαιούμενοι πρόσβασης στο τμήμα του Βόρειου Λιμένα. Με δεδομένο ότι εκεί είναι χωροθετημένο το Εμπορικό Λιμάνι καθορίζονται από υποχρεωτικού χαρακτήρα διεθνείς νόρμες και Κανονισμούς, κι εμείς δεν έχουμε καμία διάθεση να αντιστρατευτούμε τις στοχεύσεις ή τις διεκδικήσεις του Δήμου», υπογράμμισε ο κ. Κοντοές Για την ισχνή δραστηριότητα του εμπορικού λιμανιού, στην οποία αναφέρθηκε ο Δήμαρχος, είναι πράγματι μικρή και σε κάθε περίπτωση μικρότερη του επιθυμητού.

Ωστόσο το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια μικρή αλλά σταθερή στάση ανάκαμψης και αυτή αναμένουμε να ενταθεί μετά την ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών αξόνων (οδικού και σιδηροδρομικού). Ο οδικός μάλιστα έχει οριοθετηθεί ότι θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2017. Εκεί σήμερα εξυπηρετούνται εμπορικές δραστηριότητες παραγωγικών τοπικών επιχειρήσεων, με εξαγωγικό χαρακτήρα και ένα σύνολο παροχής υπηρεσιών. Η διασφάλιση των όρων της διακίνησης αυτών των επιχειρήσεων και των περισσότερων που περιμένουμε, είναι αυτονόητη υποχρέωση του κάθε λιμανιού. Ειδικά αυτή την κρίσιμη για την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας περίοδο που αναμένουμε να συμβάλει στην μείωση της μεγάλης ανεργίας που μαστίζει ιδιαίτερα την πόλη και την περιοχή μας. Εμείς προσδοκούμε συνεργασία με τον Δήμο προκειμένου να υπάρξουν και τα δύο: Να συμβάλουμε στην διευκόλυνση του κυκλοφοριακού και της μετακίνησης στην πόλη μας και να διευκολύνονται οι λιμενικές δραστηριότητες», τόνισε ο κ. Κοντοές.

Ερωτώμενος γιατί οι δραστηριότητες αυτές δεν μεταφέρονται στο νέο λιμάνι της Πάτρας σχολίασε: «Οι δραστηριότητες αυτές δεν μπορούν να πάνε στο νέο λιμάνι γιατί το έργο δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο των έργων του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών, για πολλούς είναι δεσμευτικό, που υποβλήθηκε στην Ε.Ε. το 2014. Αναζητούμε τρόπους να ανατρέψουμε αυτή την πραγματικότητα και να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης, γιατί στο ορατό μέλλον δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστεί το νέο λιμάνι. Οπότε αυτές οι δραστηριότητες δεν μπορούν να μεταφερθούν. Πρέπει να βρούμε τρόπους και είμαστε πρόθυμοι με το δήμο να το κάνουμε. Χρειάζεται ένας καλόπιστος διάλογος και μια ρεαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων», ανέφερε ο κ. Κοντοές.  

Αναφορικά με τα όσα υποστήριξε ο δήμαρχος για τις οφειλές που υπάρχουν από καταστήματα της παραλιακής και τα «προσχώματα» που μπαίνουν στη διαδικασία είσπραξης των οφειλών αυτών επισήμανε: «Η  αναζήτηση των οφειλών και των οφειλετών του ΟΛΠΑ γίνεται κάτω από ένα κανονιστικό πλαίσιο πολύ συγκεκριμένο που το ασκεί και αποτελεί μέλημα καθημερινό του Οργανισμού να συγκεντρώσει τα έσοδά του.  Ωστόσο από τις 24 Ιανουαρίου του 2012 που υπάρχει η Σύμβαση Προσωρινή Παραχώρησης ανήκουν στο Δήμο και ο ΟΛΠΑ, σεβόμενος απόλυτα τις από την σύμβαση υποχρεώσεις του, έχει αφήσει την πρωτοβουλία διεκδίκησης και είσπραξης των οφειλών στο Δήμο. Τι άλλο θα μπορούσε να κάνει; Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ένα ασαφές νομικός καθεστώς. Έχουν γίνει κάποια δικαστήρια και κάποια έχουν αποφανθεί προς την μια κατεύθυνση και άλλα προς την άλλη. Επειδή όμως είναι εκφρασμένη η πολιτική βούληση της κυβέρνησης να ισχύσουν όσα προβλέπονται στην Προσωρινή Σύμβαση του 2012 ο Οργανισμός δίνει την ερμηνεία αυτή και σέβεται τις προβλέψεις της Σύμβασης. Παρόλα αυτά όσο μπορούμε διευκολύνουμε…». 

Ανάμεσα στα άλλα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ εξήγησε ότι η νέα βελτιωμένη πρόταση για την παραχώρησης της θαλάσσιας ζώνης έχει τεθεί σε διαβούλευση και ήδη έχει ενημερωθεί σχετικά ο Δήμος της Πάτρας. «Υπήρξε επαφή με τον Δήμαρχο και  τα γενικά χαρακτηριστικά της πρόταση του έχουν περιγραφεί. Υπήρξε συνεργασία και με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Κορδά όπου παρουσιάστηκε εν σχεδίω η πρόταση. Είναι μια πρόταση προς συζήτηση, υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, εμείς, με πνεύμα συνεργασίας, είμαστε πρόθυμοι να κουβεντιάσουμε σε αυτό το πλαίσιο: Οι πολίτες να έχουν πρόσβαση στο πρόσωπό τους, και η Προσωρινή Παραχώρηση με ορισμένες διευκρινήσεις και ασάφειες που υπήρξαν τότε να γίνει αποδεκτή και το λιμάνι να μπορεί να αναπτυχθεί απόλυτα προς όφελος της πόλης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς